SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Krytyka samochodów elektrycznych w TVN24
Autor Wiadomość
jatko 


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 316
Wysłany: 2017-02-07, 22:54   

Zaprzęgi konne też nie są ekologiczne, unoszą te cząsteczki pyłu z drobi, koń wydziela co2, a jak piardnie to i inne związki

Poza tym samo w sobie CO2 nie jest szkodliwe i podpieranie się jego ilością jest nie miarodajne. Bardziej bym się obawiał całej tablicy Mendelejewa wydostającej się z rury wydechowej starego Ikarusa, który ruszając z przystanku emituje w postaci czarnej chmury więcej wszystkiego do atmosfery niż moje wszystkie auta w miesiąc
_________________
"Ideały to piękna rzecz, tylko ta siódma góra i siódma rzeka cholernie daleko!"
 
 
drgrin 
Drgrin


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 273
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2017-02-07, 22:58   

Carcik napisał/a:
Reportaż największy nacisk położył na to iż każdy pojazd unosi zalegające cząsteczki pyłu z drogi. I 80% zanieczyszczenia z tego tytułu pochodzi. Tyle że wcześniej spalinowe je wygenerowały głównie hamulcami i pyłami spalin a teraz biedne EV są oskarżane że je unoszą.

Drugie to jakiś wesoły dziadzia podał że 100km/15kWh ale żeby tyle naładować pojazd elektrownia w naszym kochanym kraju musi spalić "wyngla" 55kWh, sprawność 27%. Zweryfikowałem i różne opracowania w necie podają sprawność Polskich elektrowni na 35-40% (trochę mniej zasugerowali), no i niby te 55kWh wyngla wydziela więcej CO2 (16kg) niż podobny benzynowy samochód spalając benzynę (14kg CO2). Tu muszę jeszcze poczytać ile wyngiel wydziela CO2.

Cześć ludzi ma panele fotowoltaiczne więc całkowicie zmienia się podejście do sprawy.


Sprawnosc weglowych elektrowni zawodowych w polsce to srednio ok. 36%. Siec przesylowa i dystrybucyjna ma straty ok 12%, wiec na poziomie gniazdka jest 31,5%.
Mix energetyczny polski to 90% węgiel, 10% reszta. Reszta to max. 100g CO2/kWh, czasami lepiej. Węgiel ok 1000g CO2/kWh. To jest na poziomie elektrowni, trzeba przemnoźyć przez sprawność sieci. Przy 15 kWh/100 w PL wychodzą emisje rzędu 170g CO2/km, czyli podobnie jak w spalinówkach. Trzeba pamiętać źe emisja z elektrowni truje globalnie, a auto spalinowe lokalnie, poza tym eleektrkwnia znacznie lepiej panuje nad NOx i SO2.

Inna sprawa źe benzyna lub olej napędowy nie pojawia się magicznie w dystrybutorze, trzeba przetworzyć ropę naftową, a ten proces emituje CO2 i zuźywa energie (1kWh na 1l benzyny!). Większość ekspertów o tym nawet nie wspomina.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1209
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-07, 23:37   

Trzeba to jeszcze przemnożyć przez sprawność ładowarek, akumulatorów itp. To suma wszystkich działań ma wpływ na środowisko, więc jak chce się być ekologicznym, to trzeba używać różnych pojazdów w zależności od potrzeb, i na pierwszym miejscu ja stawiam rower (może być ze wspomaganiem ;) ).
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1813
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-02-07, 23:42   

drgrin napisał/a:
Inna sprawa źe benzyna lub olej napędowy nie pojawia się magicznie w dystrybutorze, trzeba przetworzyć ropę naftową, a ten proces emituje CO2 i zuźywa energie (1kWh na 1l benzyny!). Większość ekspertów o tym nawet nie wspomina.

I tu jest ten słynny pies pogrzebany.
Nikt nigdy nie pokazał i raczej nie pokaże pełnego rachunku.
Nie wspominając o szczegółach typu oleje silnikowe itd...
Wiele lat temu mój boss zawsze nakazywał mi porównuj jabłko do jabłka .
A jak do tej pory nikt rzetelnie tego nie zrobił.
Wszyscy niby "rzetelni" pokazują różnice pomiędzy jabłkiem i poziomka albo miedzy jabłkiem a dynia. A biedny mały człowieczek bez wiedzy - jakie wyciąga wnioski?
A dziennikarz który ze studiów wyniósł wiedzę o tym jak być "nowoczesnym tfurcą contentu" napisze?
Wszystko zależy od tego kto płaci temu kto robi takie porównanie.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 691
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-02-08, 07:03   

W sumie to węgiel do elektrowni też się nie teleportuje...

Tak naprawdę to ten reportaż wcale nie jest taki głupi i mówi o tym, że na zachodzie, gdzie używa się atomu i fotowoltaiki auta elektryczne mają znacznie większy sens. A u nas trują podobnie jak spalinowce, tylko w innym miejscu.
Swoją drogą - zupełnie pominęli najgorszą dla elektryków kwestię, jaką jest utylizacja akumulatorów.
 
 
piotras24 

Wiek: 33
Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 26
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2017-02-08, 08:36   

No ale węgiel mamy trochę bliżej.
Poza tym, odchodząc już od samej ekologiczności, prąd możemy sobie sami wyprodukować. Ropy już nie.
Wolę, żeby moje ciężko zarobione pieniądze zostały w Polsce niż popłynęły gdzieś na wschód lub bliski wschód....
Samochody elektryczne zazwyczaj się ładuje w nocy, gdy i tak jest nadwyżka energii, więc nie powinno to być aż tak bardzo uciążliwe dla środowiska/siec elektrycznej.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 691
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-02-08, 09:21   

To jest bardzo trudne do analizy zagadnienie. Bo teraz weź pod uwagę, że Twoje ciężko zarobione pieniądze poszły na elektryczne auto, które zostało wyprodukowane poza Polską. Do jego produkcji zostało użyte mnóstwo ropy (elementy plastikowe, gumowe, transport materiałów, itp) oraz innych zasobów (w tym energetycznych). Biorąc to wszystko pod uwagę nagle okaże się, że stary dziadek jeżdżąc swoim 25 letnim uno jest znacznie bardziej ekologiczny, niż gdyby kupił EV. Bo do końca swoich (i uno) dni nie zużyje tyle energii i zasobów, ile zostałoby zużyte na utylizację jego uno i produkcję nowego EV. Nie wspominając o tym, że energię do jazdy EV i tak brałby ze średnio ekologicznego spalania węgla.

A patrząc na aspekt typowo ekonomiczny: za najtańsze rozsądne używane EV zapłacisz ok. 50tys pln. Gdybyś go nie kupił tylko nadal jeździł swoim spalinowcem to za 50tys pln przejechałbyś ok. 150tys km. Po takim przebiegu dołożonym używanemu EV stanie się on raczej bezwartościowy. Więc teraz trzeba się zastanowić, czy wyprowadzanie z kraju 50tys pln na samochód EV jest w jakikolwiek sposób lepsze, niż wyprowadzanie z kraju 50tys pln na paliwo do spalinowca.
Ostatnio zmieniony przez vwir 2017-02-08, 09:31, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1209
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-08, 09:26   

:kufel :kufel :kufel .
 
 
piotras24 

Wiek: 33
Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 26
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2017-02-08, 11:16   

Źle porównujesz.
Jak już to produkcja auta elektrycznego do produkcji auta spalinowego i koszty energii do kosztów spalania benzyny.
Równie dobrze mogę powiedzieć to samo o aucie spalinowym. Ze lepiej jeździć starym niż kupić nowe.

Ogólnie to się, zgadzam, że jest to zagadnienie trudne do analizy i sobie możemy raczej pogdybać :)

Najekonomiczniej jest jeździć pociągiem :) (aktualnie tak właśnie dojeżdżam do pracy, więc bardziej ekologiczny już być nie mogę)
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 691
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-02-08, 11:38   

Dlaczego? Nie chcę zmieniać spalinowca na spalinowca, bo obecny ma się świetnie, ma mały przebieg i się nie psuje. Mam opcję pozostania przy obecnym spalinowcu, już wyprodukowanym, który wytrzyma spokojnie kolejne 10 lat, albo mogę kupic elektryka. Co będzie bardziej ekologiczne?

Przy małych przebiegach (przykładowy stary dziadek w uno) zapewne bardziej opłaca się pozostać przy spalinowcu i właśnie to jest najbardziej ekologiczne. Jeśli robię duże przebiegi i mieszkam w kaliforni a na dachu swojego domu mam panele fotowoltaiczne, to zapewne będzie bardziej ekologicznie gdy zmienię na elektryka.

Nasz rosnący konsumpcjonizm wcale nie pomaga. Podejrzewam, że jeżdżenie 20 lat tym samym autem może być bardziej ekologiczne, niż kupowanie co 3 lata nowego EV. Oczywiście to będzie w dużej mierze zależało od średnich przebiegów.
 
 
piotras24 

Wiek: 33
Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 26
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2017-02-08, 11:48   

OK, co innego wymieniać auto które się dobrze sprawuje na elektryka, specjalnie po to by być bardziej "ekologicznym". Tutaj się zgodzę.

Inna sprawa gdy ktoś musi zmienić auto i ma wybór.
Ja np wolałbym nie jeździć 25 letnim Uno ze względu na bezpieczeństwo (żona miała już jeden wypadek nie ze swojej winy i gdyby takim Uno jechała, to za dużo by z niej nie zostało...)
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 691
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-02-08, 11:58   

Zgdzam się. Akurat bezpieczeństwo to jeden z powodów do ewentualnej zmiany i jeśli niejako 'przy okazji' wybierzemy auto bardziej ekologiczne to czemu nie. Tylko trzeba się mocno zastanowić, co to znaczy ekologiczne. Bez ślepej wiary w to, że elektryczny = ekologiczny. Bo w naszym kraju jest to dośc dyskusyjne. Rozważam kupno elektryka ale jako iż mieszkam w domu i mam do tego warunki to od razu po jego zakupie zabierałbym się za montaż fotowoltaiki (ewentualnie wspomaganej małym wiatrakiem).
 
 
jatko 


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 316
Wysłany: 2017-02-08, 12:41   

A ja tam nie rozumiem parcia na ten cały fejm bycia EKO (chyba że chodzi o palenie EKO GROSZKIEM). A całą otoczkę "EKO" roztaczaną przez zielonych porównałbym do lansu picia w starbaksie.

A lobby jednej i drugiej strony jest bardzo mocne - pamiętacie jaki to francuskie diesle były super eko w okolicach 2000r ? A prawda zawsze leży gdzieś po środku. Jak

Ja np. nie wymieniam lodówki z klasy energetycznej A na A+++, tylko dla tego że takowa wyszła i będzie bardziej EKO, ale jeżeli ów posiadana lodówka odmówi mi posłuszeństwa to przy zakupie rozważę zakup nowej z ów plusami choćby dla tego że będzie bardziej ekonomiczna w użytkowaniu.

Z autem mam prawie tak samo, z chęcią je wymienię na elektryka, ale tu względy eko mam jednak daleko w tyle, po prostu lubię jazdę elektrykiem. A to że elektryk jest EKOnomiczny i EKOlogiczny przy okazji to już idzie na plus, że o możliwości wrzucenia paneli na dach domu nie wspomnę. Poza tym i tak dokonam recyclingu, gdyż nie kupię nowego z salonu, a używany, więc żadne zwierzątko z tego powodu nie ucierpi.
_________________
"Ideały to piękna rzecz, tylko ta siódma góra i siódma rzeka cholernie daleko!"
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2207
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-02-08, 13:09   

vwir napisał/a:
Tak naprawdę to ten reportaż wcale nie jest taki głupi i mówi o tym, że na zachodzie, gdzie używa się atomu i fotowoltaiki auta elektryczne mają znacznie większy sens.
OK, wymiana elektrowni i samochodów ma sens, ale jak mam do wyboru zmianę samych samochodów albo nie wymieniać nic to ja wybieram pierwszą opcję. Elektrownie potem kiedyś też zmienimy.

vwir napisał/a:
Swoją drogą - zupełnie pominęli najgorszą dla elektryków kwestię, jaką jest utylizacja akumulatorów.
No to zobaczmy, czy to taka zła i kosztowna kwestia - mam 100 starych baterii z Leafów do utylizacji, za utylizację każdej z nich oferuję 1zł, jacyś chętni? :-) :-) :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 25
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-02-08, 13:16   

PatrykS napisał/a:
utylizację każdej z nich oferuję 1zł, jacyś chętni?


Na ta chwile za akumulatory każdy nawet zapłaci żeby zutylizować w swoich celach i konstrukcjach a nie ze trzeba za to płacić.

To tak jak by chcieć utylizować złoto, nie ma z tym najmniejszego problemu.

P.S. Na prawde masz 100 baterii ?
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 691
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-02-08, 13:25   

PatrykS napisał/a:

vwir napisał/a:
Swoją drogą - zupełnie pominęli najgorszą dla elektryków kwestię, jaką jest utylizacja akumulatorów.
No to zobaczmy, czy to taka zła i kosztowna kwestia - mam 100 starych baterii z Leafów do utylizacji, za utylizację każdej z nich oferuję 1zł, jacyś chętni? :-) :-) :-)


Poprzez 'najgorszą dla elektryków' miałem na myśli kwestię ekologiczności, a nie ekonomiczności. Nie mylmy pojęć.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2207
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-02-08, 14:19   

Carcik napisał/a:
P.S. Na prawde masz 100 baterii ?
Oczywiście że nie - ale chciałem pokazać, jak łatwe są w utylizacji :-)

vwir napisał/a:
Poprzez 'najgorszą dla elektryków' miałem na myśli kwestię ekologiczności, a nie ekonomiczności. Nie mylmy pojęć.
Przecież te baterie mają przed sobą kilkanaście jeśli nie kilkadziesiąt lat życia w power bankach, chyba bardziej powinniśmy płakać nad akumulatorami w komórkach i laptopach, nie?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 691
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-02-08, 14:40   

Laptopa wymieniam średnio co 4-5 lat. Komórkę podobnie. Popatrz na pojemność baterii w tych urządzeniach i porównaj z baterią w samochodzie elektrycznym. Musiałbym wymienić ok. 500 baterii laptopowych, żeby zbliżyć sie do typowej baterii z nissana leaf. To mi zajmie jakieś 2000 lat. Sądzisz, że tyle wytrzyma bateria w jakimkolwiek aucie elektrycznym?

Chodzi bardziej o to, że skoro zarzucamy stronniczość i brak rzetelności dziennikarzom z TVN turbo to nie róbmy tego samego. Piszemy o tym, że w spalinowcu trzeba wymieniać olej, a o bateriach w elektryku jakoś nikt ani nie wspomniał. Piszemy o dowożeniu paliwa na stację benzynową, a co z dowożeniem węglą do elektrowni i stratach przesyłowych z elektrowni do naszego gniazdka? No niestety, ale jeśli mamy patrzeć na wpływ aut elektrycznych na środowisko to róbmy to w miarę rzetelnie.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2207
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-02-08, 15:04   

vwir napisał/a:
Laptopa wymieniam średnio co 4-5 lat. Komórkę podobnie.
A jak to się ma do rocznej produkcji komórek zdrowo ponad 1 MILIARD rocznie? Jak to się ma do rocznej produkcji samochodów?

vwir napisał/a:
No niestety, ale jeśli mamy patrzeć na wpływ aut elektrycznych na środowisko to róbmy to w miarę rzetelnie.
Też tak uważam - bierzmy też pod uwagę wiatraki, panele i elektrownie wodne, ale i tłoczenie ropy rurociągiem czy dopłynięcie statkiem. Kopalnie też trochę energii potrzebują do działalności.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 25
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-02-08, 15:19   

vwir napisał/a:
Piszemy o dowożeniu paliwa na stację benzynową, a co z dowożeniem węglą do elektrowni i stratach przesyłowych z elektrowni do naszego gniazdka? No niestety, ale jeśli mamy patrzeć na wpływ aut elektrycznych na środowisko to róbmy to w miarę rzetelnie.


Przecież zostało to już podane i policzone. Sprawność elektrowni 36% dochodzi straty w sieci przesyłowej 12% zostaje 31% tego prądu, dodaj sprawność ładowarki i akumulatorów i masz podane w TVN Turbo 27% sprawności czyli 55kWh wyngla jako 15kWh gotowe do zużycia w baterii.

A popatrz na mapę kopalni i mapę umiejscowienia elektrowni. Dziwna zbieżność prawda ? Każda elektrownia ma zaraz obok kopalnie w odległości kilku km tak że podajnikami taśmowymi od razu do pieca węgiel trafia.

TVN podliczył wszystkie straty w elektrycznym, o zanieczyszczeniach elektrowni włącznie a w pojeździe spalinowym ograniczył się tylko do samego procesu spalania jednego magicznie zatankowanego pojazdu. Na dodatek z małym nowoczesnym silnikiem. A gdzie te piękne stare klekoty atmosferyczne które co dodanie gazu w podłogę wywalają 1kg CO2/km i pół wiadra sadzy.

Podali niestety skrajne przypadki i tak ledwo mogli stwierdzić że są tak samo ekologiczne.
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 691
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-02-08, 15:41   

PatrykS napisał/a:
vwir napisał/a:
Laptopa wymieniam średnio co 4-5 lat. Komórkę podobnie.
A jak to się ma do rocznej produkcji komórek zdrowo ponad 1 MILIARD rocznie? Jak to się ma do rocznej produkcji samochodów?


Ano ma się tak, że samochodów produkuje się prawie 100 milionów rocznie. Czyli 10 razy mniej. Nie 500 razy mniej. No i komórka ma znacznie mniejszą baterię niż laptop.

PatrykS napisał/a:
vwir napisał/a:
No niestety, ale jeśli mamy patrzeć na wpływ aut elektrycznych na środowisko to róbmy to w miarę rzetelnie.
Też tak uważam - bierzmy też pod uwagę wiatraki, panele i elektrownie wodne, ale i tłoczenie ropy rurociągiem czy dopłynięcie statkiem. Kopalnie też trochę energii potrzebują do działalności.


Oczywiście. Szkoda tylko, że w Polsce energia z węgla stanowi ogromną większość. Dlatego też mówię, że jeśli będziemy się starali zwiększyć udział źródeł odnawialnych na przykład montując fotowoltaikę to wtedy zacznie to mieć większy sens.

Carcik napisał/a:
TVN podliczył wszystkie straty w elektrycznym, o zanieczyszczeniach elektrowni włącznie a w pojeździe spalinowym ograniczył się tylko do samego procesu spalania jednego magicznie zatankowanego pojazdu.


Za to pominęli problem produkcji i utylizacji baterii.

Carcik napisał/a:
Na dodatek z małym nowoczesnym silnikiem. A gdzie te piękne stare klekoty atmosferyczne które co dodanie gazu w podłogę wywalają 1kg CO2/km i pół wiadra sadzy.

Podali niestety skrajne przypadki i tak ledwo mogli stwierdzić że są tak samo ekologiczne.


Ale co to w ogóle za porównanie - trzydziestoletni klekot do nowego EV? Jeśli patrzysz na nowe EV to ich alternatywą są nowe spalinowce. Dlaczego dla EV patrzysz na maksymalnie kilkuletnie konstrukcje, a w spalinowcach na trzydziestoletnie klekoty? Właśnie to nazywam stronniczością. Patrz na nowe auta, które spełniają przynajmniej normę Euro 5.
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 277
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-02-08, 16:24   

A może inaczej to przedstawmy, bo jak wiecie energii odnawialnej w Polsce jest już sporo i prąd z nich można śmiało przypisać do EV. Nie dosłownie ale w efekcie pracy OZE otrzymujemy energię, która czy w EV czy fabryce będzie pracowała. Nie obciążamy w ten sposób elektrowni węglowych raczej je odciążamy. Dzienna produkcja OZE przekracza kilkadziesiąt razy zapotrzebowanie na energię dla EV i nie ważne gdzie ją pobierasz. Ja do sieci oddaje masę KWh z OZE dla kogoś kto pobiera ją może właśnie ładując EV. Auta elektryczne tankujemy przy każdym gniazdku bez potrzeby budowy miliona stacji benzynowych za grube miliony z paliwem wątpliwej jakości i zbiornikach zakopanych w ziemi. Tu sprawa się upraszcza bo 1KWh to pewniak w przeciwieństwie do 1l Pb, który nie zawsze oznacza to samo. Ja jestem ECO ale jak widać nie wszystkim na tym zależy ale pocieszające, że nawet ci nie eco kupując elektryka i tak nimi zostaną. Przy takich zaletach EV nie ma alternatywy i kierunek uznaję za słuszny.
 
 
Szwagiero 

Wiek: 25
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 18
Skąd: Łomianki
Wysłany: 2017-02-08, 21:01   

Dla mnie najważniejszym argumentem jest właśnie to, że EV korzysta z OZE. Ropa jest ograniczona. To jest podstawą nazywania tych samochodów ekologicznymi.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1813
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-02-08, 21:36   

PatrykS napisał/a:
mam 100 starych baterii z Leafów do utylizacji, za utylizację każdej z nich oferuję 1zł, jacyś chętni? :-) :-) :-)

Biore i 100 zł i wszystkie baterie.
Podać adres?
I to jest właśnie ekologia.
Drugie życie ....
Czy może być bardzie eko?
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1209
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-08, 22:55   

Chciałbym zwrócić uwagę, że NIE MOŻNA bez koncesji kupować zużytych aku (w tzw wolnym kraju, czytaj PRL 33 i 1/3, bo takiego zamordyzmu to nawet w zwykłym PRL-u nie było).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11