SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi iMiEV (Gdańsk)
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2910
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-22, 21:46   

I ja swojego też tak kupiłem.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2910
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-05-13, 21:34   

Małe obserwacje temperatury baterii - dziś temperatura na zewnątrz dość stabilna ok. 22 stopni cały dzień. Po kilku km po mieście szybkie ładowanie od 30 do 70%, temperatura baterii wzrosła z 20 do 27 stopni (mimo pracy klimy chłodzącej baterię). Godzina przerwy i potem ok. 30km za miastem ze średnią w okolicach 40-50km/h, temperatura sięgnęła 30 stopni. Spadała wolno - po 1,5h o 0,9 stopnia mniej. Przy włączaniu ładowania AC wiatrak baterii jest włączany na kilka sekund - stojąc przy gnieździe i wciskając co chwilę przycisk na wtyczce dawało się obniżać temperaturę baterii w tempie ok. 1 stopnia na 10 minut. ostatecznie po kilku godzinach stania w cieniu temperatura spadła z 28 do 23 stopni. Podsumowując przy podróżowaniu Trojaczkiem w dłuższych trasach z ładowaniami DC warto kontrolować temperaturę, bo jej wzrost ponad 30 stopni nie służy baterii, a ponad 40 to już jest szkodliwy.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Slawek 

Wiek: 43
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 191
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-06-15, 21:15   

http://www.övk.at/aktuell...%20Practice.pdf

Ciekawe opracowanie
 
 
Slawek 

Wiek: 43
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 191
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-06-15, 21:27   

Podziękowanie dla Patryka za sprawdzenie mojego OBDLinka LX.
Okazało się że mój OBDLink jest sprany, a coś jest nie tak z moimi telefonami, lub softem, Androidem itp.
Przykładowo u Patryka działa na J3, u mnie na J3 nie działa i zrywa połączenie, a ten sam telefon.
Zamówiłem wersję WiFi, jeśli zadział LX będzie na sprzedaż.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1431
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-06-15, 22:30   

To nie jest "ten sam telefon", tylko ten sam model (tak to rozumię) :-( .
 
 
Slawek 

Wiek: 43
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 191
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-06-24, 18:01   

gienek333 napisał/a:
To nie jest "ten sam telefon", tylko ten sam model (tak to rozumię) :-( .

Tak jest, dzisiaj na trasie testowałem OBDLink MX WiFi, jest ok, na moim tel. 360 klatek, na syna ponad 400 klatek.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2910
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-07-03, 21:53   

Slawek napisał/a:
Tak jest, dzisiaj na trasie testowałem OBDLink MX WiFi, jest ok, na moim tel. 360 klatek, na syna ponad 400 klatek.
Hmm, ciekawe - wersja WiFi miała być wolniejsza, a wychodzi tak samo szybka jak BT.

flo napisał/a:
Specyfikacja tej przetwornicy wygląda zacnie.
Całkiem zacnie okazuje się też działać jako prostownik - w trybie odsiarczania pcha ~80A w akumulator aż do napięcia 15,5V, potem prąd szybko spada. Do szybkiego ładowania pakietu LiIon 4s (do napięcia 3,9V na ogniwo) nadaje się więc bardzo dobrze.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1431
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-07-03, 23:17   

Z tym "trybem odsiarczania" to bym nie przesadzał ;) .
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2910
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-07-24, 22:35   

Jak blog to blog, będzie trochę nie na temat tym razem - taka mnie przygoda spotkała. Wczorajszej nocy (z poniedziałku na wtorek) wpadł mi przez okno do domu nietoperz. Nienajszczęśliwiej wybrał lokal, bo zorientowałem się dopiero po jego wrzasku jak dopadł go jeden z czwórki naszych kotów, pozostałe asystowały. Nietoperz miał szczęście, bo nie spałem jeszcze, zareagowałem natychmiast i kot go puścił. Zgarnąłem żywego delikwenta do miski i przykryłem sitkiem, na podłodze zostało trochę krwi, ze trzy krople, nie wiem czyjej, bo w misce potem żadnych śladów nie było. Miskę wstawiłem do wanny z założeniem, że rano z żywym lub martwym pojadę na badania pod kątem wścieklizny. Niestety rano miska okazała się pusta (między nią a sitkiem była w jednym miejscu szczelina ok. 1cm), okno miałem otwarte w łazience, drzwi zamknięte, założyłem więc, że skutecznie dał dyla, ewentualnie chowa się w wiszącym praniu, ale na jego poszukiwania rano nie miałem już czasu, zamknąłem tylko z powrotem łazienkę na wszelki wypadek. Zgodnie z sugestią naszej Pani weterynarz zaszczepiłem dziś wszystkie cztery koty na wściekliznę. Dziś wieczorem okazało się, że nietoperz zamiast okna w łazience wybrał szparę pod jej drzwiami i koty znalazły go za kaloryferem w przedpokoju. Znowu miał szczęście, że akurat przy tym byłem, bo spokojnie by go łapą stamtąd wyciągnęły i znowu miałyby zabawę. Tym razem nieszczęśnika uwięziłem mam nadzieję skuteczniej, i rano chccę go dostarczyć do lecznicy dzikich zwierząt w dwóch celach - odratowania po tych kocich pieszczotach i ustalenia, czy jest nosicielem wścieklizny. Nie dotykałem tego nietoperza, z tą krwią też nie miałem kontaktu, ale ze wścieklizną zdaje się żartów nie ma i wolałbym mieć pewność, że nie muszę się też zaszczepić.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 624
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-07-24, 22:53   

Nie, to internetowo medialne straszydło,
Co jakiś czas pojawia się doniesienie o wściekłym nietoperzu, po czym sprawa cichnie. Nawet wyznaczają strefy. Bardziej by chronić własne tyłki.
Teoretycznie zarazić się można... ale w Twoim przypadku nie.

Nie każdy nietoperz jest wściekły. Poza tym go niedotykałeś. Często kiedyś do nas wpadły, nigdy nie było afery. Akurat te nasze nie są agresywne.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2910
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-07-25, 13:21   

Też tak myślę, ale rodzina panikuje. W lecznicy powiedzieli, że obserwację zwierzęcia z urzędu robi się tylko w wypadku pogryzienia człowieka przez zwierzę (zadrapania, kontaktu ze śliną, krwią itp.), tak że mój nietoperz trafi do jakiejś komórki na Wydziale Biologii uniwerku, gdzie takich delikwaentów mierzą, ważą, dokarmiają i wypuszczają.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2910
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-27, 18:30   

Co do alternatywnych sposobów ładowania Trojaczków to tak jak Ampera nie mają one nic przeciwko podaniu im na wejście AC napięcia DC - mam 64 ogniwa z Outlandera, po nałądowaniu mają razem prawie 260V, EVSE Kopp w wersji 16A nadaje się tu idealnie (też działa z DC), tak więc mogę podjechać i poratować np. żonę :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2910
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-27, 18:34   

Jedna ze znanych słabości Trojaczków to mocowanie sprężarki klimatyzacji - są to chyba jakieś elementy metalowo-gumowe, które z czasem rozdzielają się na osobne części zgodnie ze swym składem chemicznym i sprężarka wisi już tylko na rurkach hałasując przy pracy niemiłosiernie. Koszt tych mocowań w ASO to jedyne 950zł - jak to by miało się kiedyś powtórzyć to warto by chyba znaleźć gdzieś taniej te elementy :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Slawek 

Wiek: 43
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 191
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-01-27, 20:41   

Dobra wiadomość!
Pewnie nie ma znaczenia gdzie +/- ?
Ładuje na pełnej mocy czyli 14A ?
Jest już gotowa przejściówka Chademo -> Typ 1, Typ 2 ?


PatrykS napisał/a:
Co do alternatywnych sposobów ładowania Trojaczków to tak jak Ampera nie mają one nic przeciwko podaniu im na wejście AC napięcia DC - mam 64 ogniwa z Outlandera, po nałądowaniu mają razem prawie 260V, EVSE Kopp w wersji 16A nadaje się tu idealnie (też działa z DC), tak więc mogę podjechać i poratować np. żonę :-)
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1431
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-01-27, 22:13   

Daj jakieś fotki i wymiary tych mocowań sprężarki (mam dostęp do różnych rzeczy ;) ).
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2910
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-27, 22:50   

Slawek napisał/a:
Pewnie nie ma znaczenia gdzie +/- ?
Pewnie nie, nie sprawdzałem.

Slawek napisał/a:
Ładuje na pełnej mocy czyli 14A ?
Tak.

Slawek napisał/a:
Jest już gotowa przejściówka Chademo -> Typ 1, Typ 2 ?
Nie - nie wiem jeszcze czy to się uda, trzeba będzie kiedyś sprawdzić. Akurat do Trojaczków ma ona średni sens :-) Ale już do Ampery czasem się może przydać. Próbowałem w czasie ładowania power banka w bagażniku z CHAdeMO podłączyć ładowanie Amperze, ale Kopp wtedy głupiał i błąd wywalał - chyba zakłócenia są wtedy duże.

gienek333 napisał/a:
Daj jakieś fotki i wymiary tych mocowań sprężarki (mam dostęp do różnych rzeczy ).
Nie mam tych gum niestety, tylko metalowe pozostałości. Sytuacja przypomina te poduszki spod skrzyni biegów w Maluchach - można je było kilka razy w roku wymieniać, ciagle się zrywały :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2910
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-29, 09:26   

PatrykS napisał/a:
Koszt tych mocowań w ASO to jedyne 950zł
Spojrzałem na fakturę i ta prognoza w ASO chyba była przesadzona - 7813A307 i 7813A308 po ~200zł każdy, robocizna 180, ciekawe skąd ta rozbieżność. Na poniższym obrazku to części 87005C i 87005D - nie wiem czemu mają inne numery. Każda z nich składa się z dwóch giętych płaskowników połączonych dwoma elementami metalowo-gumowymi.

_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1431
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-01-29, 09:59   

Nie wiem czy dobrze widzę, ale to wygląda jak gumowe walce ze śrubami (mówię o samych elementach łączących płaskowniki)? Przydała by się długość elementu i średnica śrub (M6, M8)?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2297
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-01-29, 10:23   

Patryk w serwisówce na 2011 rok wygląda to inaczej.
Musisz zajrzeć i sprzwdzić
PDF
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-01-29, 11:21   

PatrykS napisał/a:
Jedna ze znanych słabości Trojaczków to mocowanie sprężarki klimatyzacji - są to chyba jakieś elementy metalowo-gumowe, które z czasem rozdzielają się na osobne części zgodnie ze swym składem chemicznym i sprężarka wisi już tylko na rurkach hałasując przy pracy niemiłosiernie. Koszt tych mocowań w ASO to jedyne 950zł - jak to by miało się kiedyś powtórzyć to warto by chyba znaleźć gdzieś taniej te elementy :-)


mi to moi blacharze/lakiernicy zrobili - dorobili z czegoś :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-01-29, 11:22   

ktoś mi sprawdzi ile kosztują amortyzatory tył do trojaczka? :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2910
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-29, 13:23   

gienek333 napisał/a:
Nie wiem czy dobrze widzę, ale to wygląda jak gumowe walce ze śrubami (mówię o samych elementach łączących płaskowniki)? Przydała by się długość elementu i średnica śrub (M6, M8)?
Śruby zostały w starych uchwytach - M6 albo jeszcze cieńsze, musiałbym zmierzyć, gumy muszę obejrzeć te nowe, bo stare zniknęły.

jas_pik napisał/a:
Patryk w serwisówce na 2011 rok wygląda to inaczej.
Wg mnie identycznie, tylko w postaci zmontowanej.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
rzepon 

Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 42
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-01-30, 01:53   

Helo , ja te gumki kupiłem za grosze a można powiedzieć że oryginał fabryka :-)

https://www.gaz-tech.com/...=1&kategoria=25

mi działają cztery lata i OK, można rozwiercić na fi6 jak ktoś chce

Pozdrawiam
_________________
http://www.evalbum.com/4085
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2910
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-30, 21:43   

rzepon napisał/a:
Helo , ja te gumki kupiłem za grosze a można powiedzieć że oryginał fabryka
Rzeczywiście ciut taniej wychodzi, chyba muszę na przyszłość zakupić :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2910
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-02-09, 13:13   

PatrykS napisał/a:
Co do alternatywnych sposobów ładowania Trojaczków to tak jak Ampera nie mają one nic przeciwko podaniu im na wejście AC napięcia DC - mam 64 ogniwa z Outlandera, po nałądowaniu mają razem prawie 260V
Sprawdziłem że z pakietu 32 ogniw 125..128V też się ładuje, Kopp też działa.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 12