SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi iMiEV (Gdańsk)
Autor Wiadomość
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 73
Wysłany: 2016-12-02, 23:56   

Tesla P90 pod Lidlem do maxa ładuje się prawie dwie godziny, moje auto do 80% bo tak pozwala ładowarka 20-30min więc pod Seperchargerem też bym dłużej nie stał bo po co ?
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 545
Wysłany: 2016-12-03, 00:03   

Bo: musialbys sie ladowac czesciej niz tesla (co 100km 30'), gdyby wszyscy inni tez sie tak ladowali na SC, toby byly one niestety zapchane. Juz teraz bywaja (Amsterdam!). No i wszystko na koszt tesli..

Swoja droga nowe tesle nie beda mialy juz darmowego SC, tylko 400kWh na rok w SC, czyli pewnie ladowac sie bedzie ich ciut mniej.. W podrozy pewnie nie, ale "codziennych" juz pewnie tak.

Ale dlaczego np. nissan czy mistubishi nie zobowiaza sowich dilerow do wieszania chademo? powinni! A tak sprzedaja, i szukaj pradu w polu:( nieladne podejscie..
 
     
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 73
Wysłany: 2016-12-03, 00:29   

U nas to nawet Tesle szukają w polu, patrząc z drugiej strony jestem za tym że powinniśmy płacić za prąd bo już słyszałem pomysły że ktoś mógłby postawić pod tym Lidlem np. firmę kurierską. Powinny np. być jakieś punkty za zakupy u nich i tym by się płaciło.
Te 400kwh to serio ? bo to baaardzo mało, chyba że na miesiąc. Ze skrajności w skrajność.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-03, 09:55   

wodnik7 napisał/a:
Ale dlaczego np. nissan czy mistubishi nie zobowiaza sowich dilerow do wieszania chademo? powinni!
Gdzieś tu była opisywana jakaś akcja w polskich salonach Nissana - że w każdym ma stanąć CHAdeMO, ponoć fizycznie stacje były już w Polsce. To jest wg mnie świetna inwestycja, bo stojąc przy ładowarce jakimkolwiek samochodem mamy co najmniej kilkanaście minut na obejrzenie oferty elektrycznej gospodarza, a on ma czas na jej zachwalanie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 73
Wysłany: 2016-12-03, 10:03   

Coś pamiętam że właśnie Nissan odmówił prądu innej marce pojazdu, dlatego właśnie jestem za opłatami za korzystanie bez żadnej laski.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-03, 10:10   

MOTORASTA napisał/a:
Coś pamiętam że właśnie Nissan odmówił prądu innej marce pojazdu, dlatego właśnie jestem za opłatami za korzystanie bez żadnej laski.
Z powodu darmowej możliwości reklamy jest to wg mnie błędne podejście dealerów. Opłata niczego nie załatwi, to są grosze, które dealer ma raczej w nosie, on pewnie wolałby, żeby tam stały ładujące się Nissany jako reklama. Dopiero jak jakaś sieć stacji ładowania zacznie w Polsce działalność to doczekamy się tej przyjemności zapłacenia za prąd bez łaski :-) I myślę że to kwestia nawet 2 lat.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 73
Wysłany: 2016-12-03, 10:16   

3 lata czekałem na ładowarkę w Poznaniu :-D I gdyby nie Lidl to nadal bym czekał, więc jestem sceptyczny co do tych dwóch lat
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-04, 10:48   

MOTORASTA napisał/a:
3 lata czekałem na ładowarkę w Poznaniu I gdyby nie Lidl to nadal bym czekał, więc jestem sceptyczny co do tych dwóch lat
Cóż, pożyjemy zobaczymy, wg mnie jak nic katastrofalnego się na świecie nie zdarzy to wkrótce u nas też ruszy lawina.

PatrykS napisał/a:
obok mnie stała biała Tesla P90
Chyba emocje i ciemności mnie zmyliły, bo patrząc po fakcie na zdjęcie ona jednak chyba srebrna była.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
Ostatnio zmieniony przez PatrykS 2016-12-04, 17:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 73
Wysłany: 2016-12-04, 14:28   

Ten drugi cytat to nie mój chyba :shock:
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-04, 17:26   

MOTORASTA napisał/a:
Ten drugi cytat to nie mój chyba
Zdecydowanie - już poprawiłem, dzięki :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
manu20 

Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 3
Wysłany: 2016-12-23, 19:20   

Jaką długość ma standardowy kabel do ładowania I-miev?
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-24, 14:30   

manu20 napisał/a:
Jaką długość ma standardowy kabel do ładowania I-miev?
Dziś wieczorem postaram się zmierzyć, ale ze 6m to wygląda że ma.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-25, 22:59   

manu20 napisał/a:
Jaką długość ma standardowy kabel do ładowania I-miev?
Jednak równo 5m ma.
PS: żonie spodobał się chyba jeszcze bardziej niż mnie, niespodzianka się udała :-) :-) :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 838
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-12-25, 23:54   

PatrykS napisał/a:
PS: żonie spodobał się chyba jeszcze bardziej niż mnie, niespodzianka się udała :-) :-) :-)

Świetnie. Flota się rozrasta.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-26, 21:31   

YANNOSICK napisał/a:
Świetnie. Flota się rozrasta.
I to nie tylko moja - ponoć w Gdańsku widziano kolejną Amperę - na rejestracjach wejherowskich :-)

Wziąłem się za test baterii - rozładowałem do żółwika (<10%) i teraz się ładuje, poniżej kolejne odczyty uzyskane aplikacją caniOn.
BTW: w przeciwieństwie do obserwacji z wątku http://myimiev.com/forum/...php?f=23&t=3056 napięcie ogniw mojej baterii po rozładowaniu jest całkiem wysokie - najniższe miało 3,63V. Trochę to dziwne - może aplikacja błędnie interpretuje odczyty? Zobaczymy co będzie na koniec ładowania.

czas SOC[%] SOC[kWh] napięcie napięcie-śr-ogniwa zasięg
19:35 7,5% 0kWh 323V 3,67V 0km
20:40 25,5% 1,95kWh 341V 3,87V 18km
21:40 46,5% 4,23kWh 350V 3,98V 38km
22:50 72,0% 6,89kWh 358V 4,07V 66km
23:40 96,0% 8,09kWh 361V 4,10V 87km
00:15 100,0% 8,56kWh 361V 4,10V 91km

Z ładowania wynika, że baterii zostało ok. 57% pojemności (zakładając dostępność 15 z 16kWh w nowej). Napięcie końcowe wygląda OK, więc jeśli początkowe też jest odczytywane poprawnie to wygląda, że ze 20-30% pojemności zostaje niewykorzystane - zobaczę, jak to będzie wyglądało po paru cyklach pełnego rozładowania i ładowania.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 222
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2016-12-27, 08:43   

PatrykS: pisałeś że w i-MiEV od 2012 jest piolot do ogrzewania/klimatyzacji. Wiesz może czy taki pilot jest też w Citorenie i Peugeocie?

Na co polecasz zwrócić uwagę przy kupnie takiego samochodu?
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-27, 09:27   

krawcu napisał/a:
PatrykS: pisałeś że w i-MiEV od 2012 jest piolot do ogrzewania/klimatyzacji. Wiesz może czy taki pilot jest też w Citorenie i Peugeocie?
Wiem - nie ma, jest tylko w Mitsubishi, dlatego oglądałem tylko je, niestety nie wiedziałem wtedy, że jeszcze rocznik ma znaczenie :-(

krawcu napisał/a:
Na co polecasz zwrócić uwagę przy kupnie takiego samochodu?
Przede wszystkim stan baterii - jest mocno zależny od sposobu użytkowania, stąd może być bardzo różny nawet przy tym samym roczniku/przebiegu. Jedna z akcji serwisowych, na których teraz byłem, dotyczyła korozji mocowań baterii od spodu - warto się upewnić, że tą akcję przeszedł, i czy po niej nie wyłazi znowu korozja. Reszta jak w każdym innym samochodzie - polecam dokładnie sprawdzić stan hamulców i zawieszenia / układu kierowniczego, przyda się do negocjacji ceny, gdyż większość tych części jest chyba dedykowana do tego samochodu i w ASO droga jak licho (moim skromnym zdaniem).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 222
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2016-12-27, 09:41   

Ta akcja serwisowa dotyczyła wszystkich trojaczków czy tylko i-MiEVów?

Baterię to można sprawdzić tylko za pomocą tej aplikacji caniON jadąc od 100% do wyładowania?

Zastanawiam się czy warto szukać i-MiEVa ze względu na tego pilota czy brać co się trafi...
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-27, 10:19   

krawcu napisał/a:
Ta akcja serwisowa dotyczyła wszystkich trojaczków czy tylko i-MiEVów?
Nie wiem, ale skoro są identyczne to pewnie wszystkich.

krawcu napisał/a:
Baterię to można sprawdzić tylko za pomocą tej aplikacji caniON jadąc od 100% do wyładowania?
Jest jeszcze aplikacja płatna EvBatMon, i przyrząd diagnostyczny w ASO, oba sposoby powinny odczytać pojemność baterii po podłączeniu do samochodu, niestety przy mojej wizycie tego nie zrobili twierdząc, że się nie da, może to też od rocznika zależy?

krawcu napisał/a:
Zastanawiam się czy warto szukać i-MiEVa ze względu na tego pilota czy brać co się trafi...
Gdybym wiedział to pewnie poczekałbym i szukał rocznika 2012 - możliwość włączenia sobie ogrzewania zdalnie rano i wejścia do ciepłego samochodu z czystymi szybami jest bezcenna, wiem to po ponad roku używania tego w Amperze :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2736
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-12-27, 10:36   

Widzę, że niebawem trojaczki to będą najpopularniejsze EV w Polsce.
z uwagi na świetną cenę, funkcjonalność i dostępność używanych :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-27, 11:08   

highend napisał/a:
Widzę, że niebawem trojaczki to będą najpopularniejsze EV w Polsce.
z uwagi na świetną cenę, funkcjonalność i dostępność używanych
Zaraz po Amperach :-) Dodałbym jeszcze dostępność serwisu - zdaje się każdy serwis Mitsubishi je obsługuje.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2736
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-12-27, 13:01   

wiesz, że ampera to nie EV ;)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-27, 14:05   

highend napisał/a:
wiesz, że ampera to nie EV
Jak naładowana to EV - dopiero potem magicznie przemienia się w hybrydę :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-27, 14:53   

jatko napisał/a:
Zanim się niepotrzebnie zacznie - temat wałkowany TU
Nie zacznie się - znamy doskonale ten wątek i tak sobie tylko żartujemy :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-30, 13:17   

Kolejne ładowanie wykazało 9,78kWh w porównianiu do 8,56kWh poprzednim razem, a najniższe napięcie ogniwa wynosiło 3,50V w porównaniu do 3,63V poprzednio, słowem jakiś postęp jest, zobaczymy jak będzie z następnym (pewnie dziś).

Ładowanie 2
czas SOC[%] SOC[kWh] napięcie napięcie-śr-ogniwa min max-min zasięg
08:00 9,0% 0kWh 315V 3,58V 3,50V 0,15V 0km
14:30 100,0% 9,56kWh 360V 4,10V 4,10V 0,00V 87km

Ładowanie 1
czas SOC[%] SOC[kWh] napięcie napięcie-śr-ogniwa min max-min zasięg
19:35 7,5% 0kWh 323V 3,67V 3,63V 0,07V 0km
00:15 100,0% 8,56kWh 361V 4,10V 4,10V 0,00V 91km
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13