SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi iMiEV (Gdańsk)
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1601
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-09, 16:23   

highend napisał/a:
I jak zasięgi? nadal 70-80km ?
Tyle co mogłem potestować to bez zmian. Po mieście z ogrzewaniem 50-60, w trasie przy jednej próbie z ogrzewaniem 70, przy innej bez ogrzewania 90.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2736
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-03-09, 17:03   

PatrykS napisał/a:
highend napisał/a:
I jak zasięgi? nadal 70-80km ?
Tyle co mogłem potestować to bez zmian. Po mieście z ogrzewaniem 50-60, w trasie przy jednej próbie z ogrzewaniem 70, przy innej bez ogrzewania 90.


mam tak samo mniej więcej :-/ :mrgreen:
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1601
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-09, 17:40   

highend napisał/a:
mam tak samo mniej więcej
A mierzyłeś caniOn'em ile kWh wchodzi do baterii przy ładowaniu od zera? Tj. tak od 10% do 100%.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2736
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-03-09, 21:57   

PatrykS napisał/a:
highend napisał/a:
mam tak samo mniej więcej
A mierzyłeś caniOn'em ile kWh wchodzi do baterii przy ładowaniu od zera? Tj. tak od 10% do 100%.


nie :)
dopiero 2 dni jezdzi
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1601
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-16, 22:22   

Kolejna próba CHAdeMO, tym razem na stacji DBT, bateria 26%, i przez pierwsze kilkanaście sekund stacja pokazywała moc ponad 42kW (361V, 118A). Nie mam co prawda potwierdzenia z caniOn'a, ale jeszcze kiedyś to zrobię.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1601
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-25, 21:00   

Mam potwierdzenie z CaniOn'a- zarówno stacja DBT jak i ABB początkowo ładowały mi dziś ponad 40kW, bateria <10% miała, tylko tym razem cieplejsza - ~20 stopni.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1601
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-25, 21:09   

I zrobiłem w końcu test zasięgu przy prędkości ~80km/h, teren płaski - obwodnica południowa Gdańska, bez ogrzewania. Zrobiłem 65km i prognozował jeszcze 11km, razem zrobiłem do żółwika 76km, ale ostatnie 11km już wolniej - większość ~50km/h, ostatnich parę kilometrów już w mieście. Wynik niewiele większy od Ampery, która ma obecnie zbliżoną pojemność baterii - widać 600kg mniejsza masa i-MiEVa robi swoje, ale mniej aerodynamiczna jego sylwetka tę przewagę niweluje przy większej prędkości. Jestem bardzo ciekawy zasięgu przy 50km/h - może jutro mi się to uda, liczę na 110km.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2736
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-03-26, 11:36   

PatrykS napisał/a:
I zrobiłem w końcu test zasięgu przy prędkości ~80km/h, teren płaski - obwodnica południowa Gdańska, bez ogrzewania. Zrobiłem 65km i prognozował jeszcze 11km, razem zrobiłem do żółwika 76km, ale ostatnie 11km już wolniej - większość ~50km/h, ostatnich parę kilometrów już w mieście. Wynik niewiele większy od Ampery, która ma obecnie zbliżoną pojemność baterii - widać 600kg mniejsza masa i-MiEVa robi swoje, ale mniej aerodynamiczna jego sylwetka tę przewagę niweluje przy większej prędkości. Jestem bardzo ciekawy zasięgu przy 50km/h - może jutro mi się to uda, liczę na 110km.


masz podobne wyniki jak moje C-Zero, tzn aktualnie zasięg 80-90km, ciutke lepszy jak u Ciebie.
Jak w 2012 roku miałem iOn'a to jego zasięg był 120km :) ale to było nowe auto :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1601
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-26, 15:33   

Zrobiłem test przy 50km/h - wyszło rzeczywiście ok. 110km. Przejechałem co prawda 101km i pokazywał 2km prognozy (czyli razem 103), ale pierwsze i ostatnie ~5km było po mieście - na ostatniej prostej przy powrocie (~96km) prognozował jakieś 13km. Co ciekawe caniOn z tej jazdy pokazał zużycie 10,5kWh - przy ładowaniu chyba nigdy tyle nie weszło. Temperatura baterii (średnia z wszystkich ogniw) przed jazdą ok. 11 stopni, po jeździe 15 stopni.

Szybkie ładowanie wyglądało podobnie. Generalnie przy ładowaniu od zera (czyli 10% wg caniOna) mamy 50% pojemności (55% wg caniOna) po 15 minutach, i ok. 80% po nastepnych 15 minutach. Ładowanie przerywane jest przy ok. 60-70%, po wznowieniu ładuje dalej do 90% (mimo że w ładowarce wybrane jest ładowanie do 100%) i przerywa potem już co chwilę. Przypuszczam że przerywa samochód widząc przekroczenie napięcia któregoś z ogniw.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2736
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-03-26, 17:21   

im cieplej na zewnątrz tym będzie lepszy zasięg.... :)
liczę, że 100km zrobi mój c-zero, bo przebieg ma już konkretny. Natomiast po samochodzie (wnętrze) w ogóle nie widać zużycia.
Pewnie nie bez powodu były te autka takie drogie - nowe .

Żona jeździła Leafem, teraz śmiga c-zero, już go lubi za
- parkowanie w ciasnych miejscach
- zwrotność !
- duże lusterka boczne :)

natomiast komfort niestety sporo gorszy niż Leaf, ot trojaczki to takie podskakujące wozidełka ;)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1601
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-26, 20:03   

highend napisał/a:
teraz śmiga c-zero, już go lubi za
- parkowanie w ciasnych miejscach
- zwrotność !
- duże lusterka boczne
Moja ma dokładnie te same wrażenia - nawet te lusterka podkreślała :-)

highend napisał/a:
natomiast komfort niestety sporo gorszy niż Leaf, ot trojaczki to takie podskakujące wozidełka
No te niskoprofilowe opony swoje robią. W środku też niesamowicie musieli główkować nad przestrzenią - samochód wąziutki, fotele jak dla dzieci, a jednak siedzi się wygodnie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 546
Wysłany: 2017-03-26, 20:19   

Jechalem ostatnio trojaczkiem po Berlinie (tu carsharing na nich jest), co prawda 5minut, ale: faktycznie w srodku miejsca ma duzo, to bardzo przyjemne jest, przestronny, w miare sie zbiera na swiatlach, i calkiem calkiem wykonczony (nie skrzypialo/trzeszczalo nic). CHoc cena jego jest zaporowa..

No i jak pomysle o jakims wypadku, gdy ktos mialby w bok wjechac, to sie wlosy jeza; ale oby nikomu nigdy sie tak nie stalo!!
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1601
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-26, 20:41   

wodnik7 napisał/a:
No i jak pomysle o jakims wypadku, gdy ktos mialby w bok wjechac, to sie wlosy jeza; ale oby nikomu nigdy sie tak nie stalo!!
Napakowali go poduszkami z każdej strony, prawie jak w Amperze, więc jakieś szanse są.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 546
Wysłany: 2017-03-26, 20:46   

Prawda PatrykS, ale jednak miedzy kolanem/cialem a drzwiami 3cm, a drzwi tez chyba maksymalnie 3cm:) ale jezdzilo mi sie fajnie (i wysoko si siedzi- plus!)
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1601
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-26, 22:29   

wodnik7 napisał/a:
Prawda PatrykS, ale jednak miedzy kolanem/cialem a drzwiami 3cm, a drzwi tez chyba maksymalnie 3cm:) ale jezdzilo mi sie fajnie (i wysoko si siedzi- plus!)
Dlatego piszę o szansach :-) To prawda, do miasta jest rewelacyjny, fajnie się nim jeździ.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1601
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-04-23, 19:42   

Dziś spróbowałem jazdy za TIRem ok. 85km/h ze złożonymi lusterkami i rezultat przeszedł moje najśmielsze oczekiwania - 25km i ok. 14% zużycia baterii prognozują ponad 150km zasięgu! :-) Przypomnę że przy 50km/h bez TIRa da się przejechać ok. 110km. W czasie całej trasy miałem włączonego caniOn'a i od 100% do 9,5% (początek żółwika) zarejestrował 9,8kWh.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1601
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-05, 15:55   

Zainwestowałem ostatnio w EvBatMon i pokazał 35Ah/72% przy ok. 73 tys. km przebiegu. W i-MiEVie z Pruszcza z tego samego rocznika i z odrobinę mniejszym przebiegiem pokazał 33,8Ah.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1073
Wysłany: 2017-09-05, 16:37   

PatrykS napisał/a:
Zainwestowałem ostatnio w EvBatMon i pokazał 35Ah/72% przy ok. 73 tys. km przebiegu. W i-MiEVie z Pruszcza z tego samego rocznika i z odrobinę mniejszym przebiegiem pokazał 33,8Ah.

Średnio 3,8% utraty co 10,000 km to sporo, ale pakiet 16 kWh jest mały, bez chłodzenia cieczą więc pewnie tak to jest.
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1601
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-05, 17:26   

RaveN napisał/a:
Średnio 3,8% utraty co 10,000 km to sporo, ale pakiet 16 kWh jest mały, bez chłodzenia cieczą więc pewnie tak to jest.
Z doświadczeń innych użytkowników widziałem, że największy spadek jest na początku i potem zwalnia, odczytam za jakiś czas i będziemy mogli śledzić.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1601
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-22, 14:21   

Dziś zrobiłem test zasięgu po płaskich Żuławach na oponach letnich Yokohama, udało się przejechać przy 50km/h 111km i jeszcze 1km zasięgu pokazywał (na zimowych Yokohamach 110 da radę wyciągnąć). Jako że było dość chłodno (13 stopni) i przez połowę trasy padała mżawka to pewnie da się wyciągnąć parę km więcej. Zużytą energię caniOn oszacował na 11kWh, napięcie baterii spadło do 316V, miała średnią temperaturę 21 stopni na koniec.

BTW: Chyba już nie potrzeba inwestować w EvBatMon, caniOn pokazuje teraz "SOH" w Ah.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
Ostatnio zmieniony przez PatrykS 2017-10-22, 22:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1601
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-22, 21:38   

PatrykS napisał/a:
Zużytą energię caniOn oszacował na 11kWh
Coś mu chyba słabo idzie to liczenie energii, bo przy ładowaniu policzył 9,5kWh :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 12