SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
220V z USA vs 230V w Europie
Autor Wiadomość
przemek.r

Dołączył: 09 Sty 2018
Posty: 17
Wysłany: 2018-05-29, 16:08   220V z USA vs 230V w Europie

Na ebay'u są w niezłych cenach wallboxy amerykańskie na 220 - 32A. Problem jest w tym że stanach mają swoje 220V z dwóch faz po 110V a u nas to napięcie jest pomiędzy 1 fazą a "0"

Czy orientujecie się czy da się i w jakich pieniądzach wykonać układ transformatorów z naszego systemu na system amerykański (2x110 V) ?

Najlepiej by było gdyby obciążyć więcej niż jedną fazę...
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2161
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-05-29, 17:47   

przemek.r napisał/a:
Problem jest w tym że stanach mają swoje 220V z dwóch faz po 110V a u nas to napięcie jest pomiędzy 1 fazą a "0"
Nie wiem czy to jest wielki problem - co najwyżej jakieś filtry na wejściach zasilacza kontrolera mogą mieć napięcie maksymalne dostosowane do 110V zamiast 230V, ale to chyba mało prawdopodobne, można rzucić na nie okiem i potwierdzić.

przemek.r napisał/a:
Czy orientujecie się czy da się i w jakich pieniądzach wykonać układ transformatorów z naszego systemu na system amerykański (2x110 V) ?
Biorąc pod uwagę moc (2x3kW) to chyba duże, ciężkie i drogie by było.

przemek.r napisał/a:
Najlepiej by było gdyby obciążyć więcej niż jedną fazę...
A to już więcej sensu nadaje powyższemu rozwiązaniu, choć nadal nie wiem, czy wystarczająco dużo.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1802
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-05-30, 00:11   

Nie musisz robić żadnego zestawu transoformatorów. Zamiast jednej fazy masz zero zamiast drugiej nasza fazę .
Działa bez problemu .
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
zeeltom 


Wiek: 60
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1194
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-05-30, 04:31   

Napięcie międzyfazowe nie jest sumą napięć między fazami. U nas jest 230V, to międzyfazowe by musiało mieć 460V a jest 400.
Trzeba by zerknąć z schemat, albo rozebrać ustrojstwo i zobaczyć, jak to jest podłączone w środku. Bo może są dwa osobne zasilacze na 110V ze wspólnym zerem?
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1191
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-05-30, 08:30   

Z tego co mi wiadomo, to w USA fazy są przesunięte o 180° i powinno być jak pisze Jas Pik (u nich to się nazywa "siła"). Jak ktoś się uprze na trafo, to pierwotne 230, 400, a wtórne 2x110, wtedy będzie mogło pracować na jedną lub 2 fazy.
 
 
zeeltom 


Wiek: 60
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1194
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-05-30, 13:52   

Ponoć jest u nich coś takiego:



Jak dla mnie dziwne rozwiązanie.
Ale skoro tak, to możesz spokojnie podpiąć te kable do naszego gniazda.
Tylko zerknij jak ma podpiętą ochronę w środku, żeby się nie okazało, że masz na obudowie 120V zmiennego :D
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13