Zlot EV 2018
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przedłużacz CHAdeMO
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2064
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-04, 02:11   Przedłużacz CHAdeMO

Ciężki i nieporęczny, ale pewnie zdarzają się sytuacje, gdzie by się przydał :-)

_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2064
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-04, 02:19   

A tak wygląda wtyczka w środku:
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Slawek 

Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 132
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2017-11-04, 09:14   

Na ile kW on jest?
Jakiej grubości są te żyły w tym kablu?
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2064
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-04, 23:16   

Slawek napisał/a:
Na ile kW on jest?
Jakiej grubości są te żyły w tym kablu?
62,5kW - 500V 125A, dwie żyły po 38mm2.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Panaceum 
..... na wszystko

Wiek: 47
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 95
Skąd: Ów-Krak
Wysłany: 2017-11-05, 00:23   

W Polsce ten przedłużacz może być niezbędny, gdzie mało punktów ładowania a te istniejące często zastawione spaliniakami.
Tyle Miedzi/Cu musi trochę ważyć. Poza tym niezły kabel hybrydowy na tym pomarańczowym odcinku zrobiłeś. Gratuluję pomysłu.
_________________
Często piszę z błędami, gdy okularów nie założę, wybaczcie.
 
     
Slawek 

Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 132
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2017-11-05, 16:58   

Kabel pożyteczny, ale będąc
dzisiaj tankować na CHAdeMO w Bielsku
narodziło się pytanie czy istnieje przejściówka CCS --> CHAdeMO ?
Bo jeśli CHAdeMO było by zajęte to miałbym problem
 
     
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 251
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-11-05, 18:45   

Tak czy inaczej pewnie będziesz miał problem bo raczej CCS i CHAdeMO razem nie zadziałają.
Co do kabelka to faktycznie cenny nabytek i już mam co do niego pewne plany, więc uśmiechnę się kiedy będę w potrzebie.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
     
Slawek 

Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 132
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2017-11-05, 20:08   

Zadziałają razem, Tu cytat z forum:
Kolega Propagator napisał:
Ładowarka (Delta) stosowana przez GreenWay posiada 1x CHAdeMO 1x CCS 2x Type 2 (jedno na przewodzie 43 kW i gniazdo 22kW) razem 4 wyjścia .Ma następujące parametry
CHAdeMO 500V 125A
CCS 500V 200A
AC przewód 63A na Faze
Ac gniazdo 32A na Faze
Podczas ładowania Gemini Park w dniu 23.09 DC 1x Tesla z przejściówką CHAdeMoO 44kW i jednocześnie DC Ioniq 50 kW. Razem 94kW!
Po odłączeniu Tesli ładowanie dla Hyundaia wzrosło do 63kW
To największa moc ładowania jaką poza Superchargrem Tesli spotkałem w Europie .
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2064
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-05, 20:38   

Panaceum napisał/a:
Poza tym niezły kabel hybrydowy na tym pomarańczowym odcinku zrobiłeś. Gratuluję pomysłu.
To jest chyba gniazdo z samochodu - robiło za uchwyt do wtyczki CHAdeMO w tym zezłomowanym prototypie stacji, który kupiłem jakiś czas temu. Kolega wykręcił niedawno oba i jak położył je obok siebie na podłodze to nie mogłem się oprzeć, żeby nie połączyć :-) Zanim zamontujemy z powrotem do stacji (za miesiąc ambitny cel - pierwsze ładowanie samochodu :-) ) muszę wyskoczyć na miasto sprawdzić, czy działa ten przedłużacz :-)

Slawek napisał/a:
narodziło się pytanie czy istnieje przejściówka CCS --> CHAdeMO ?
Nie słyszałem, ale jeszcze trochę i Tesla pewnie zrobi :-) Jak już zrobimy ładowarkę CHAdeMO to będziemy ją pewnie rozszerzać o CCS - jak by ktoś trafił kabel/gniazdo to nie pogardzę. A jak stacja będzie obsługiwać CCSa to zrobienie przejściówki CCS->CHAdeMO będzie łatwe.

bodix napisał/a:
Co do kabelka to faktycznie cenny nabytek i już mam co do niego pewne plany, więc uśmiechnę się kiedy będę w potrzebie.
Cóż, w takiej sytuacji będziemy go musieli wykręcać z naszej stacji :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 251
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-11-05, 21:58   

Slawek napisał/a:
Zadziałają razem

A to super.
W piątek ładując się w Gdańsku przy Ikei zastanawiałem się dlaczego stacja stoi na prawym z wyznaczonych miejsc zamiast na środku. Obecne ustawienie może stanowić problem dla aut z DC, ponieważ jak stała moja Ampera na prawym stanowisku naprzeciw stacji to lewe stanowisko jest już dość daleko od stacji. W sytuacji gdzie CCS, CHAdeMO i AC mogą działać jednocześnie sprawa komplikuje się jeszcze bardziej.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
     
Slawek 

Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 132
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2017-12-03, 11:59   

Przedłużacz opuścił już laboratorium i został przetestowany w terenie ???
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2064
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-04, 09:46   

Jeszcze nie - tyle się ostatnio działo ciekawszych rzeczy, że na to zabrakło czasu, jak się trochę uspokoi to spróbuję i fotkę zamieszczę. Pewnie użyjemy go do podsłuchania transmisji między samochodem a stacją po CANie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Slawek 

Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 132
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2017-12-11, 15:40   

SETEC POWER;
63A CHAdeMO EV plug with 5 meters cable- one unit, at USD700/unit
125A CHAdeMO EV plug with 5 meters cable- one unit, at USD800/unit
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2064
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-11, 18:19   

Slawek napisał/a:
SETEC POWER;
63A CHAdeMO EV plug with 5 meters cable- one unit, at USD700/unit
125A CHAdeMO EV plug with 5 meters cable- one unit, at USD800/unit
Mało nie jest, ale zawsze to lepiej niż 3500$ za sprzedawane z początku przez Yazaki - dobrze wiedzieć jak będziemy kombinować drugą sztukę prototypu CHAdeMO w pracy :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2064
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-07, 22:34   

PatrykS napisał/a:
Pewnie użyjemy go do podsłuchania transmisji między samochodem a stacją po CANie.
I stało się:


Komunikacja między stacją i żony i-MiEVem podsłuchana - samochód zeznał, że obsługuje wersję ptotokołu sprzed 0.9, stacja ABB natomiast 0.9. Samochód miał baterię naładowaną w 62% i zadeklarował 370V jako maksymalne napięcie baterii, stacja zadeklarowała dostępność 500V (max w CHAdeMO) i 100A (z max 125 w CHAdeMO), też wsparcie dla detekcji sklejonych styków w stycznikach baterii, w czasie testu izolacji twierdziła, że podała 505V, samochód ocenił maksymalny czas ładowania na 19 minut, wg stacji bateria miała 347V przed rozpoczęciem ładowania, po dojściu prądu do 46A bateria osiągnęła napięcie 361V, którego samochód stara się nie przekraczać, co widać też w caniOnie, po 6s takiego ładowania prąd zaczął spadać i po 25s osiągnął 39A, wtedy ładowanie zostało przerwane ręcznie, stacja prąd wyłączyła (spadł do 0), napięcie baterii spadło do 351V, samochód zgłupiał i żądał coraz wyższego prądu (doszedł do 100A), w końcu się ocknął i odpuścił. Zostaje poanalizować zebrane logi i na tej podstawie ustalić, czemu nasz symulator samochodu nie miał tyle szczęścia w komunikacji ze stacją co prawdziwy samochód :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1711
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-04-07, 23:16   

Gratulacje - za zajęcie się tematem .
Proponuję również badanie w drugą stronę - co da się pobrać z samochodu
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2064
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-08, 00:08   

jas_pik napisał/a:
Gratulacje - za zajęcie się tematem .
Dzięki - cała przyjemność po mojej stronie :-) Chyba już nawet znalazłem błąd w programie symulatora samochodu.

jas_pik napisał/a:
Proponuję również badanie w drugą stronę - co da się pobrać z samochodu
Nie jesteś pierwszy, któremu to chodzi po głowie :-) W specyfikacji CHAdeMO przewidziane jest porównanie w samochodzie prądu/napięcia zeznawanego przez stację z wartościami zmierzonymi przez samochód i zgłoszenie błędu w przypadku niezgodności. Nasz przykładowy program ma to zaimplementowane, jeśli samochody też to mają to prawdopodobnie nie da się z nich nic wyciągnąć. Te w Japonii, do których można kupić domowe dwukierunkowe CHAdeMO, mają ponoć zmodyfikowane oprogramowanie - albo wyłączone sprawdzenie, albo jakieś dodatkowe komendy po CANie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 352
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-04-08, 09:35   

Fajnie!

Mnie interesuje natomiast, jakie jest Umin, które stacja może podać. Jest taka wartość? Czy sądzisz, że można byłoby ładować samochód po konwersji z napięciem pakietu rzędu 110 czy 144V? Bo gdzieś czytałem, że większość stacji ma zakres 300-500V
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1711
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-04-08, 11:09   

EVgarage napisał/a:
Mnie interesuje natomiast, jakie jest Umin, które stacja może podać. Jest taka wartość? Czy sądzisz, że można byłoby ładować samochód po konwersji z napięciem pakietu rzędu 110 czy 144V? Bo gdzieś czytałem, że większość stacji ma zakres 300-500V

U min to 50 V - to wynika z opisu standardu Chademo . Problemem jest tylko lista rozkazów aby sterować sobie dowolnie napięciem i prądem ładowania.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2064
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-08, 13:02   

jas_pik napisał/a:
U min to 50 V - to wynika z opisu standardu Chademo .
Tak, ale ponoć stacje przy napięciach mniejszych niż 200-300V są niestabilne. - żeby to sprawdzić potrzebowałbym takich baterii, może się kiedyś umówimy z Sirionem na CHAdeMO? :-) Generalnie wystarczy gniazdo CHAdeMO (dorwałem na Allegro od i-MiEVa za 100PLN) i elektroniki może za drugie 100PLN i już można ładować do 125A, oczywiście pod nadzorem. Do pełnej automatyki należałoby dołożyć czujniki temperatury i odczyty napięcia z każdego ogniwa.

jas_pik napisał/a:
Problemem jest tylko lista rozkazów aby sterować sobie dowolnie napięciem i prądem ładowania.
To akurat jest banalne w CHAdeMO - samochód wysyła w kółko trzy ramki CAN, odbiera od stacji dwie, w specyfikacji jest wszystko dokładnie opisane. Stacja jest źródłem prądowym, żeby utrzymać jakieś stałe napięcie trzeba niestety wachlować tym prądem, w przypadku baterii jest to dość łatwe, bo są stabilne, ale zasilanie czegoś zmieniającego obciążenie w czasie już jest ciekawsze :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
Ostatnio zmieniony przez PatrykS 2018-04-08, 21:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Slawek 

Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 132
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-04-08, 20:57   

jas_pik napisał/a:
Gratulacje - za zajęcie się tematem .
Proponuję również badanie w drugą stronę - co da się pobrać z samochodu


Chademo to fizycznie to gniazdo, dwa styczniki w baterii i jeden mały przekaźnik pod lewym siedzeniem pasażera. Jeśli auto wyrazi zgodę na ładowanie to zamyka ten mały przekaźnik, wtedy stacja przez podanie napięcia na cewki styczników zamyka je i ma dostęp do baterii.
Na swoją odpowiedzialność możesz ręcznie zamknąć mały przekaźnik i wtedy przez podanie napięcia przez złącze Chademo na cewki styczników, uzyskasz dostęp do baterii 360V.

A co do przedłużacza to gratulacje i może jakieś zdjęcie dla ciekawskich z tego white box’a
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2064
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-08, 21:18   

PatrykS napisał/a:
Chyba już nawet znalazłem błąd w programie symulatora samochodu.
Poprawka zadziałała - stacja poszła dalej, symulator samochodu poprosił o prąd, stacja go nie dała - wydaje się, że nie doczekała się na stykach napięcia baterii, akurat nie miałem przy sobie żadnej o napięciu >50V (tej z Ampery nie liczę - styki trudno dostępne póki co :-) ).

Slawek napisał/a:
Chademo to fizycznie to gniazdo, dwa styczniki w baterii i jeden mały przekaźnik pod lewym siedzeniem pasażera.
Mówisz o Trojaczkach? O, to zgodnie ze specyfikacją CHAdeMO :-) Jesteś pewien, że między tym wszystkim są tylko druty i nic więcej? To byłoby super! :-)

Slawek napisał/a:
A co do przedłużacza to gratulacje i może jakieś zdjęcie dla ciekawskich z tego white box’a
White box to wooden box - jakieś pudełko (jak szuflada) drewniane z marketu, klapa ze sklejki dokręcona i od spodu małe kółka, kolega wyżył się artystycznie na bocznych ściankach :-) W środku kłębowisko kabli (tak jak na pierwszych dwóch zdjęciach) i Arduino - nie przyszło mi do głowy, żeby robić temu pająkowi zdjęcie, ale przy następnej okazji postaram się.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1711
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-04-08, 21:21   

Na siłę to zawsze da się dostać do napięcia aku trakcyjnego - chodzi w szczególności o możliwość pobrania tego napięcia z gniazda Chademo w celach zabezpieczania dostawy prądu do domu.. Te 16 kWh i trochę paneli na dachu i mogę przetrwać bez prądu :)
Słyszałem że któryś z zasilaczy Mean Well pracuje na napięciach DC in 320- 370 V i chyba na wyjściu 230V AC
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2064
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-08, 21:30   

jas_pik napisał/a:
Na siłę to zawsze da się dostać do napięcia aku trakcyjnego - chodzi w szczególności o możliwość pobrania tego napięcia z gniazda Chademo w celach zabezpieczania dostawy prądu do domu.
To chcesz inwestować w kabel CHAdeMO? Ktoś tu pisał o 700$. Można się chyba podpiąć gdzieś w ładowarce zdaje się i byłoby to zdaje się dużo taniej, a o gwarancję szczęśliwie nie trzeba się już martwić.

jas_pik napisał/a:
Te 16 kWh i trochę paneli na dachu i mogę przetrwać bez prądu
No u mnie już tylko ok. 10kWh.

jas_pik napisał/a:
Słyszałem że któryś z zasilaczy Mean Well pracuje na napięciach DC in 320- 370 V i chyba na wyjściu 230V AC
Mówisz o przetwornicy DC->AC? Te parametry pasowałyby idealnie do i-MiEVa. Choć najlepszy byłby UPS przystosowany do takiej baterii - wtedy jedno urządzenie załatwiłoby całą sprawę w domu.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
  
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1711
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-04-08, 21:55   

Takiego UPS-a nie widziałem jeszcze ( chociaż wcale się nie zdziwię jeśli lada moment się pojawią) właśnie wykorzystując akumulatory z nowoczesnych EV - zazwyczaj większość z nich działa w zakresie 80 - 96 S .
Kilka lat temu na hacjendzie ratowałem się właśnie 55kWh w Pb przy napięciu 48V jak miałem przydział mocy 3kW i jako ostatni za trafo miałem napięcie rzędu 190 V w nocy i ogrzewanie elektryczne . Gdyby nie mój UPS to nic by nie działało .
Teraz po modernizacji linii - mam własne niezależne podłączenie do trafo ( ale sporo musiałem zapłacić za 700 mb kabla) i własna fotowoltaikę dotychczas zdarzyło się tylko 2 dniowe odcięcie po przejściu wichury . No i w takich przypadkach by się przydał posiadanie właśnie UPS-a . Bo mimo kominka nie działa turbina rozprowadzająca ciepło po sypialniach . Życie bez wody też jest trudne - wystarczy zimna ale musi być a pompy nie działają .
Wtyczki Chademo do zakupu jeszcze nie wypatrzyłem ale pojawiają się już wtyczki CCS - ale on nie obsługują protokołu vtg
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 14