SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2017-10-19, 09:35
Ładowarki/EVSE do EV na Allegro/eBayu
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-02, 14:22   Ładowarki/EVSE do EV na Allegro/eBayu

Okazje, ciekawe rozwiązania itp.

Na początek - przenośna ładowarka 16/32A (3/6kW) o niewielkich rozmiarach i całkiem ciekawej cenie, niezłe rozwiązanie dla posiadaczy niektórych Leafów, e-NV200 i innych EV Type 1 z 6kW ładowarką pokładową:
http://www.ebay.co.uk/itm...-A/182458037157
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Archarius

Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 38
Wysłany: 2017-03-02, 15:09   

Ja wybrałem taką: https://www.e-station-sto...ng-station.html

Może nie jest to jakaś specjalna okazja cenowa ale:

- jest przenośna
- jest montowalna na ścianie
- ma długi kabel
- ma regulację prądu ładowania, żeby teściowej bezpieczników nie spalić ;)
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-02, 17:32   

Archarius napisał/a:
Ja wybrałem taką: https://www.e-station-sto...ng-station.html
Zgadzam się, jest lepsza ze względu na większe możliwości regulacji prądu, ale niestety 2,5 raza droższa.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Malik

Dołączył: 19 Lut 2017
Posty: 3
Wysłany: 2017-03-03, 21:59   

Jestem totalnym laikiem.
Mam Leaf'a z 2013 z 6,6kW na pokładzie. Czy jak ładuje w domu, z gniazdka, zwykłym kablem to zawsze jest tylko 3,3kW? Zeby ładować z 6,6kW to nie wystarczy przewód na 32A? Muszę mieć dedykowaną ładowarkę, jak tą z tego linku?
http://www.ebay.co.uk/itm...-A/182458037157
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-04, 17:48   

Malik napisał/a:
Czy jak ładuje w domu, z gniazdka, zwykłym kablem to zawsze jest tylko 3,3kW?
Prawdopodobnie nawet 2,2kW - zależy od fabrycznej ładowarki, przeważnie są 10A (2,2kW).

Malik napisał/a:
Zeby ładować z 6,6kW to nie wystarczy przewód na 32A? Muszę mieć dedykowaną ładowarkę, jak tą z tego linku?
Musisz mieć ładowarkę 32A/7kW, np. taką jak z tego linku, albo taką:
http://www.ebay.pl/itm/32...K%3AMEBIDX%3AIT
Albo taką (wygodniejsza bo z kablem):
http://www.ebay.co.uk/itm...-oAAOSw-0xYdN1L
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 294
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-04, 20:58   

Ok. Patryk, a jak szybko Amoera pozwoli sie naladowac od zera do pelna tymi ladowarkami?
_________________
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-05, 02:48   

Pawiel napisał/a:
Patryk, a jak szybko Amoera pozwoli sie naladowac od zera do pelna tymi ladowarkami?
Niestety tylko 15A pociągnie (3,1-3,2kW), więc 3,5-4h. Nam wystarczają tańsze ładowarki 16A. Niektóre EV (jak Leafy z ładowarkami 6kW) mogą wciągnąć 30A i skorzystać z tych 32A ładowarek.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 294
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-05, 08:35   

Nadal mnie frapuje to ustawienie (ktorego jeszcze nie testowalem wogole czy mozna uzyc) na ekranie Ampery "10A" przy oknie wyboru poziomu ladowania.
10A to 2,3 kW. Gdyby sie dalo normalna ladowarka to by bylo super.
Bo Ampera chyba standardowo laduje sie z moca 1,3 kW?
_________________
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-09, 22:03   

Pawiel napisał/a:
Nadal mnie frapuje to ustawienie (ktorego jeszcze nie testowalem wogole czy mozna uzyc) na ekranie Ampery "10A" przy oknie wyboru poziomu ladowania.
Ja tego u siebie nie widziałem.

Pawiel napisał/a:
10A to 2,3 kW. Gdyby sie dalo normalna ladowarka to by bylo super.
Tyle daje fabryczna ładowarka Ampery i wielu innych samochodów w Europie.

Pawiel napisał/a:
Bo Ampera chyba standardowo laduje sie z moca 1,3 kW?
Standardowo 2,3kW (10A), na fabrycznej ładowarce jest przycisk ograniczający do 6A (1,3kW), po jego wciśnięciu gasną dwie z czterech diód LED.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 802
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-03-09, 23:00   

Tak jest na starszym typie "ładowarek". U mnie standardowo jest 6A a wyższy prąd (10A)wybiera się z menu auta lub przyciskiem na "ładowarce".
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-09, 23:29   

YANNOSICK napisał/a:
Tak jest na starszym typie "ładowarek". U mnie standardowo jest 6A a wyższy prąd (10A)wybiera się z menu auta lub przyciskiem na "ładowarce".
O, dobrze wiedzieć. Konia z rzędem temu kto wyjaśni logikę za tym stojącą.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 294
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-10, 15:16   

YANNOSICK napisał/a:
Tak jest na starszym typie "ładowarek". U mnie standardowo jest 6A a wyższy prąd (10A)wybiera się z menu auta lub przyciskiem na "ładowarce".


O! I to jest odpowiedź na pytani, które mnie frapowało.
:)
Dzięki!
_________________
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2730
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-03-11, 21:04   

moze ktos polecic rozwiązanie aby dodać włącznik czasowy do takiego kabelka EVSE ?
ja mam jeszcze inny (kupiony w Czechac), gdzie całe EVSE jest zabudowane we wtyczce, podłączane pod gniazdo siłowe i zapewnia także 32A ładowanie.

chodzi o to, aby ładowanie rozpoczynało się po 22.00 (taryfa nocna).
W Leafie można to ustawić w aucie kiedy ma się ładować, a podpiąć można wtedy dowolnie.

w trojaczkach nie bardzo - ładuje się od razu po podpięciu.... a nie widzi mi się codziennie dymać po 22.00 wtykać kabel... pewnie da się prosto to ogarnać? :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1268
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-03-11, 21:31   

Zrób jedno gniazdo 3F sterowane zegarem na szynie ( takie zagary bezpośrednio sterują 16A) a przez stycznik dowolna mocą.
Ale w trojaczkach ładowarka ma moc max 3,7kW czyli nie pobierze Ci większego prądu niż 16A a taki prąd powinien przenieść nawet najtańszy zegar sterujący.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Wojtasek0
Ampera for EVER


Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 19
Wysłany: 2017-03-11, 21:48   

niestety trudno będzie ci znaleźć zegar sterujący ze sterowaniem 3 F. ale możesz zobaczyć coś takiego.
http://www.ceneo.pl/73601...P8HAQ#tab=click
A najlepiej to jak sam sobie nie poradzisz to zleć to elektrykowi to zrobi ci porządne rozwiązanie z odpowiednimi zabezpieczeniami.
Jak potrzebujesz pomocy to daj na priv to powiem ci co i jak musisz zrobić....
lepiej zainwestować w porządne rozwiązanie byś nie miał później niespodzianki w aucie jak ci się uszkodzi ......conieco....
_________________

 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 134
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-03-12, 07:27   

W zegarach sklejają się styczniki już przy 10A(walczyłem z tym tematem kiedyś) , nie ma co tylko trzeba zastosować "zewnętrzne" a z zegara zrobić sterowanie.
 
     
Wojtasek0
Ampera for EVER


Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 19
Wysłany: 2017-03-12, 10:25   

Wiec potrzebujesz:
Bezpiecznik 3F 32A - 1 szt.
Bezpiecznik 1f 6A - 1 szt
Stycznik 3F 25 A - 1 szt
Zegar sterujący najlepiej elektroniczny - 1 szt
Obudowadnia rozdzielni 12 połowa 1 -szt
Do tego jakas godzina wolnego czasu :kufel
W 300 płn powinieneś się wyrobić. ....
Pozdrawiam
Wojtek.
_________________

 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-13, 09:31   

highend napisał/a:
w trojaczkach nie bardzo - ładuje się od razu po podpięciu....
Mam te same dylematy co Ty teraz - mam jeden kabel 16A na podwórku i dwa samochody do ładowania :-) Dobrze że chociaż jeden z nich jest "programowalny".

kalex napisał/a:
W zegarach sklejają się styczniki już przy 10A(walczyłem z tym tematem kiedyś) , nie ma co tylko trzeba zastosować "zewnętrzne" a z zegara zrobić sterowanie.
W ładowarce są przekaźniki, wystarczyłoby rozłączać sygnał CP z niej wychodzący, ale to już ingerencja w jej bebechy, zewnętrzny zegar jest wygodniejszy.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Malik

Dołączył: 19 Lut 2017
Posty: 3
Wysłany: 2017-03-26, 15:33   

Jest szansa na znalezienie jakiejś ładowarki type 1 do leafa (6,6kW, 32AMP) w wersji "portable" lub przynajmniej zbliżonej do portable? Czasami muszę szybko podładowac samochód w dwóch miejscach i średnio mi się widzi kupowanie dwóch niezależnych ładowarek. Możecie coś polecić?
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-26, 17:28   

Ta na samym początku wątku jest ciekawa. Ewentualnie można kupić w miarę tanio używaną stację ścienną jak poniższa i przełożyć do mniejszej obudowy - miejsca tak naprawdę potrzeba jak dla 9 czy 10 bezpieczników pojedynczych (S-ek):
http://www.ebay.co.uk/itm/252820658364
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-04-02, 22:46   

Tu jest dosyć okazyjna cena na pakiet Type 1: 16A ładowarka (EVSE) naścienna plus 32A 5m kabel:
http://www.ebay.co.uk/itm...e-/112345128938
Problemem jest niestety wyłącznie odbiór osobisty, ale jak ktoś ma znajomego w okolicy Leigh (blisko Manchesteru) to można skorzystać.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-04-18, 16:45   

Tu pewnie da się dość tanio wylicytować ładowarkę Type 1 32A:
http://www.ebay.co.uk/itm...s-/322484424707
Ale tu też odbiór tylko osobisty, Warrington niedaleko Manchesteru.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2730
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-04-19, 11:24   

Odbior osobisty to zaden problem.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-04-19, 11:42   

highend napisał/a:
Odbior osobisty to zaden problem.
Jak dla kogo :-)

Oryginalna ładowarka do Ampery w póki co bardzo atrakcyjnej cenie:
http://www.ebay.co.uk/itm...A-/232303273100
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 802
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-04-19, 12:33   

PatrykS napisał/a:
Oryginalna ładowarka do Ampery w póki co bardzo atrakcyjnej cenie:
http://www.ebay.co.uk/itm...A-/232303273100


Cena super. Najtańszą w NL znalazłem za 150€
https://link.marktplaats.nl/m1154637681
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14