SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2017-12-05, 14:56
Dostęp do drukarki 3D - zrobienie wtyku ładowania Typ 2
Autor Wiadomość
Slawek 

Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 66
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2017-12-04, 17:10   Dostęp do drukarki 3D - zrobienie wtyku ładowania Typ 2

Zastanawiam się nad przerobieniem zwykłej wtyczki 32A na wtyczkę TYP 2.
Z wtyczki 32A można wykorzystać górę i bolce mosiężne są też średnicy fi 6.
Bolce sterownicę o średnicy 3mm trzeba by przetoczyć.
Model dla drukarki 3D mogę zorganizować.
Mam nadzieję że wyjdzie to taniej niż zakup wtyczki chińskiej.
Wtyczkę tą można zrobić z bolcami sterowniczymi o tej samej długości aby pasowała do gniazda 22kW i kabla 43kW.
I tu pytanie jak z dostępem do drukarki 3D ???, oczywiście najlepiej wydrukować końcówkę wtyczki z twardego plastiku.
Tu przykład takiej wtyczki:

https://www.ebay.com/itm/...~BYRIOf&vxp=mtr

https://www.ebay.com/itm/...5hZMaJ2&vxp=mtr

https://www.ebay.com/itm/...3dYRIAv&vxp=mtr
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2017-12-05, 14:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1656
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-04, 20:47   

EVgarage to samo zauważył i też ma taki pomysł.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
deadaster 

Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-04, 20:55   

Mam drukarkę 3D i na bazie projektu mogę oszacować faktyczny koszt wydruku z abs'u jak coś to zapraszam na priv ;)
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 604
Wysłany: 2017-12-04, 22:21   

PatrykS napisał/a:
EVgarage to samo zauważył i też ma taki pomysł.


Tez zauwazylem, i Tobie wyslalem linka;)

Ja balbym sie polaczenia, tzn. izolacji..
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 419
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-12-05, 07:51   

Rozwalające jest to, że goście sprzedają takie samoróbki po 60-80$ (plus wysyłka) a od chińczyków bez łaski można kupić normalną wtyczkę 32A za 65$ (z wysyłką).
 
     
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 301
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-05, 11:29   

Mam prawie gotowe takie rozwiązanie. Prototyp jest już ładny, ładniejszy niż te z ebaya. ;)

Co do opłacalności finansowej to raczej szału nie ma i nie będzie bo faktycznie sprzedaż w cenach chińczyka to absurd.
Koszt samego wydruku to jakieś 50pln, do tego piny z wtyczek 3f. Projekt sam też się nie zrobił no i fizycznie trzeba to poprzekładać.
Innym problemem jest kruchość materiału, jakkolwiek by to druknąć jakość zawsze będzie słabsza niż z wtrysku.

 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1393
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-12-05, 12:49   

A nie lepiej kupić u mnie fabryczne ?
http://forum.samochodyele...p?p=31673#31673
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1656
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-05, 13:24   

jas_pik napisał/a:
A nie lepiej kupić u mnie fabryczne ?
Eeeee tam, takie to każdy może mieć :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 301
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-05, 16:42   

Wg. mnie zależy ile planuje się używać. Jeśli bardzo sporadycznie bo np domowa stacja ma swój kabel to wg mnie lepiej wydać 150pln czy ile by tam mogło wyjść za drukowaną niż 300 za wtryskiwaną. Materiał, z którego wykonane są wtyczki jest ten sam.
Jednak nie planuję wielce nikogo namawiać, taka drukowana wtyczka to opcja super budżetowa i nie każdemu musi pasować.

Patrząc na inny temat o przelotce CCS, gdzie takie cudo ma kosztować 1kUSD to to byłby lepszy temat na zabawę w wydruk, choć nieco trudniejszy.
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-12-05, 16:46   

jas_pik napisał/a:
A nie lepiej kupić u mnie fabryczne ?
http://forum.samochodyele...p?p=31673#31673


nie lepiej kupić na ebayu samemu? :mrgreen:
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1393
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-12-05, 17:44   

highend napisał/a:
nie lepiej kupić na ebayu samemu? :mrgreen:

Oczywiście lepiej tylko zazwyczaj w UK jest drożej a po doliczeniu kosztów przesyłki znacznie drożej.Ale oczywiście wybór należy do kupującego :)
A temat dotyczył samodzielnego wydrukowania - czego nie polecam - tak samo jak słynnego przerabiania wtyczek.
Nie rozumiem jak można oszczędzać w sumie promil wartości samochodu i narażać się na niebezpieczeństwo dla życia i mienia - wiadomo że zakłady ubezpieczeniowe będą dochodziły co było powodem i jeśli się okaże że takie właśnie pseudooszczędności to będzie wtedy źle .
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 419
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-12-05, 22:42   

EVgarage napisał/a:
Wg. mnie zależy ile planuje się używać. Jeśli bardzo sporadycznie bo np domowa stacja ma swój kabel to wg mnie lepiej wydać 150pln czy ile by tam mogło wyjść za drukowaną niż 300 za wtryskiwaną. Materiał, z którego wykonane są wtyczki jest ten sam.
Jednak nie planuję wielce nikogo namawiać, taka drukowana wtyczka to opcja super budżetowa i nie każdemu musi pasować.

Patrząc na inny temat o przelotce CCS, gdzie takie cudo ma kosztować 1kUSD to to byłby lepszy temat na zabawę w wydruk, choć nieco trudniejszy.


Za fabryczną wychodzi niewiele ponad 230PLN. Czy te 80PLN to aż taka różnica?
 
     
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 301
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-06, 11:12   

Ja kupiłem za 250 więc to już stówka różnicy. Stówka tu, stówka tam, itp, itd.

jas_pik napisał/a:

Nie rozumiem jak można oszczędzać w sumie promil wartości samochodu i narażać się na niebezpieczeństwo dla życia i mienia...


A ja nie rozumiem jakie to niebezpieczeństwo. Plastik jest plastik, kabel jest kabel. Wtyczka pasuje tak samo jak "kupna"
 
     
kriss032


Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 5
Wysłany: 2017-12-10, 23:53   

Na drukarce możecie wydrukować wtyczkę demo w której po podłączeniu prądu tworzywo roztopi się od temperatury i po zamiatane.
Dlaczego oryginały są drogie
1 Materiały użyte są odporne na wysokie twmperatury
2 produkcja na małą skalę
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 419
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-12-11, 07:30   

Temperatura to jedno, a odporność na wilgoć to drugie. Wystarczy zerknąć za okno. Przy takich warunkach ta wtyczka musi pozostać szczelna. Mimo iż raz będzie pracować w temperaturze -20 a innym razem +30 stopni.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1656
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-11, 11:54   

vwir napisał/a:
Przy takich warunkach ta wtyczka musi pozostać szczelna.
Ale oryginał wcale nie jest szczelny :-) Jedyne uszczelnienie jakie widziałem to samych pinów - są tam oringi, i jak rozumiem w czasie ładowania zabezpiecza to gniazdo samochodu przed dostaniem się wody. Reszta wtyczki (z połączeniami pinów z przewodami włącznie) może dostać wody przez styk plastikowych połówek wtyczki i/lub wejście kabla. Na spodniej stronie wtyczki jest otwór odpływowy.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 604
Wysłany: 2017-12-11, 13:04   

PatrykS napisał/a:
Na spodniej stronie wtyczki jest otwór odpływowy.


...ale nie wszystkie wtyczki tak maja... niektore sa szczelne..:)
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1656
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-11, 13:30   

wodnik7 napisał/a:
...ale nie wszystkie wtyczki tak maja... niektore sa szczelne..:)
A racja, jedną widziałem zalaną dokumentnie gumą - od Tesli :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Slawek 

Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 66
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2017-12-11, 15:37   

SETEC POWER
63A CHAdeMO EV plug with 5 meters cable- one unit, at USD700/unit
125A CHAdeMO EV plug with 5 meters cable- one unit, at USD800/unit

Przy kosztach drukarki 3D w granicach 500zł, drukarka amortyzuje się przy pierwszej wtyczce DC.
Wracając do wyczki AC 32A, ja zamierzam zostawić około połowę tej części oryginalnej w której są bolce, wtedy wytrzymałość części drukowanej będzie większa i szybciej się wydrukuje.
 
     
Slawek 

Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 66
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2017-12-11, 15:38   

PatrykS napisał/a:
wodnik7 napisał/a:
...ale nie wszystkie wtyczki tak maja... niektore sa szczelne..:)
A racja, jedną widziałem zalaną dokumentnie gumą - od Tesli :-)


Ja widziałem szczelną wtyczkę w Mercedes, pozostałe które widziałem nieszczelne
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 604
Wysłany: 2017-12-11, 18:05   

PatrykS napisał/a:
wodnik7 napisał/a:
...ale nie wszystkie wtyczki tak maja... niektore sa szczelne..:)
A racja, jedną widziałem zalaną dokumentnie gumą - od Tesli :-)


i Mennekesa tez takie sa, fuj fuj:))
 
     
zb1g


Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 54
Wysłany: 2017-12-11, 20:57   

Ludzie, zapomnijcie o drukowaniu na drukarkach 3d takich rzeczy bo jeszcze kogoś zabije.
Na drukarce 3d nakłada się warstwami cieniutka nitkę stopionego filamentu na stole, który jest podgrzewany. Taka wtyczka w praktyce będzie postawiona w pionie i zacznie się wydruk od jej końca. Głowica prowadzona jest po obrysie zewnętrznym a następnie powstaną obrysy wewnętrzne miejsc na wtyki. Pozostała przestrzeń zostanie wypełniona albo siatką linii a w najlepszym razie na planie plastra miodu. Nigdy nie jest to wypełnienie całkowite.
Po zakończeniu pracy na poziomie np od 0 do 0,2mm stół obniża się (lub głowica idzie do góry) o 0,2 mm i proces się powtarza i nakłada kolejną warstwę, i tak dalej aż do momentu wydrukowania całego przedmiotu.
Wydruk jest w miarę odporny na działanie sił w poziomie, bo jest to "tkane" jedną nitką. Natomiast warstwa do warstwy tylko się trochę klei, im dalej od podgrzewanego stołu tym słabiej.
Kiedyś przy wyciąganiu takiej wtyczki może wam jej większość zostać po prostu w gnieździe a niczym nie osłonięte styki zostaną na wierzchu.
Obecny poziom wydruku nijak się ma do produkcji na wtryskarkach. To są zupełnie inne wytrzymałości. I jak napisał kolega wcześniej, inne materiały odporne na temperaturę. Wydruk może też nasiąknąć wodą, bo nie jest jednolity.

Do tej kiepskiej jakościowo wtyczki z przypadkowego materiału chcecie dołożyć ręcznie klepane styki? Toż to chwila i zniszczone zostanie gniazdo w samochodzie a wtedy koszty będą niewspółmierne do oszczędności.

Naprawdę 100 zł to nie jest kwota, za którą warto tak ryzykować.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16