SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2016-12-22, 11:13
Nowy Projekt - Elektryczny Motocykl
Autor Wiadomość
palo

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 60
Wysłany: 2016-12-26, 14:38   

jas_pik napisał/a:
palo napisał/a:
Ostatnio takie zasilacze 30A 37-60V 1,5kW na alledrogo szły jak woda po 95zł. Oczywiście kupiłem :mrgreen: 6szt :lol:

Mówisz o Tebechop ?
Czy o czymś innym?
Możesz sie pochwalić czego szukać bo mam taką właśnie potrzebę.


Te Tebechop to sa straszne "kloce" Nie chodzi o coś znacznie lepszego i bardziej kompaktowego bo wymiar około 4x21x23cm zaledwie
Na tej aukcji został jeszcze jeden http://allegro.pl/power-s...6649717219.html
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1400
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-12-26, 15:00   

pabblo_pl napisał/a:
Jasiu a jakiś schemacik byś wrzucił bo czytam co piszecie ale to czarna magia dla mnie ;d

Schemat nie może być prostszy.
Albo łączysz równolegle z cewką wzbudzania albo z zaciskami komutatora ( ale wtedy potrzebujesz ultracapa na napięcie większe niż szczytowe które się tam pojawi) a takie ultracapy sa drogie. Albo najprościej równolegle z każdym eS-em pakietu ogniw.
Takie 5,5 V jest już super bezpieczne bo nigdy takiego napięcia na jednym eS-ie nie przekroczysz.
Oczywiście im większa pojemność ultracapa tym lepiej.
Do mojego opracowania użyłem badań wykonanych na MIT przez grupę studentów dotyczących zupełnie innej dziedziny a które nie zostały oficjalnie upowszechnione.
Dotyczyły badań na gokarcie elektrycznym z użycie jednego dużego ultracapa o pojemności 100F ze sterowaniem mikroprocesorowym .
Takie ultracapy sa drogie zaś nawet 1F na 5,5 V dołożony równolegle do każdego eS-a dużo da.
Wg mnie nie ma sensu ładować dużego i drogiego wysokonapięciowego ultaracapa do samego silniak ( czy na napięcie wzbudzania czy na wirnik) skoro z badań wynika że najlepiej dać na zestaw akumulatorów.
Bo ultracapy idealnie sprawdzą się jako balancery.
Z moich badań wynika też że takie ultracapy o pojemności 1F rónolegloge z każdym eS-em oddają prąd przy przyśpieszaniu przez około 5-11 sekund a to jest dobry czas na przyśpieszanie .
A poniżej graficzne rozrysowanie wyników badań na MIT.
Zwróćcie uwagę na zwiększenie mocy maksymalnej silnika poprzez zwiększenie maksymalnej prędkości obrotowej silnika.
Wynika to ze zmniejszenia iskrzenia na komutatorze.Wszyscy standardowo dają tam kondensatory o pojemności rzędu 10 - 220 nF ( takie kondensatory zmniejszają zakłócenia na częstotliwościach radiowych ale nie likwidują iskrzenia.
Posprawdzajcie u siebie to moje rozwiązanie. Bo koszt takiego ultracapa jest naprawdę niewielki.
Pewnie powinienem to opatentować ale nie mam na to czasu , zwłaszcza że silniki Sepex coraz bardziej odchodzą na bok w nowych konstrukcjach.Nie wiem jak to się będzie zachowywać przy silnikach bezszczotkowych ale podejrzewam że też dobrze.
Wystarczy że będziecie powoływali się że to mój wkład :mrgreen: .

Można tez kupić już znacznie większe zestawy do ogniw.
https://plus.google.com/+electrodacus/posts/1jDbJ95dbKF
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-12-26, 19:23   

Dobrze to rozumiem?
Do każdego S daje ultracapa, czyli Do 6s daje 5 szt. równolegle?
:-) _:-)_:-)_:-)_:-)_:-) kreska ultracap A buźka to 1s.
Tak ma to wyglądać?
Ostatnio zmieniony przez pabblo_pl 2016-12-27, 01:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 533
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-12-26, 22:11   

Chcesz zasugerować że dodanie kilku super-kondensatorków zwiększy moc silnika z 6kW do 8kW czyli o 33% ? Od tak za 150zł ? Zbyt pięknie to wygląda.

W takim wypadku w Saxo dam rade wyciągnąć 40kW.
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-12-27, 17:13   

Sterownik dotarł, plus styczniki jeden pojedynczy i jeden podwójny.
Napisze ktoś w skrócie jak najprościej sprawdzić czy sterownik jest sprawny?




 
     
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-12-28, 10:08   



Czy dobrze interpretuje?


Na cewkę złączoną blaszką daje z A2 od silnika i jeśli załączę lewo to mam na lewym a prawo to na prawej wyjściu.
A z M- gdzie powinienem podpiąć do dolnych blaszek? Jeśli tak to do której?
Jeśli nie używam przekaźnika przód-tył to zacisk z sterownika daje A2 -> A2 silnik, a M- na S1 lub S2 silnika?

Zdobyłem sterownik Curtis Sepex więc jeśli ktoś by potrzebował to będę miał jeden wolny.
Mogę się zamienić za silnik lub odsprzedać.
Sterownik sepex max 200A czyli dla moich celów lepszy.

Informacje priv.
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1052
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-12-28, 10:29   

Patrząc na zestaw styczników tak jak na zdjęciu, to do tych po lewej podłączasz S1, S2, zworę do A2, dolne styki (pod zworą) zwierasz i łączysz do M-.
 
     
palo

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 60
Wysłany: 2016-12-28, 12:26   

pabblo_pl napisał/a:
Palo teraz je sprawdź po 7 dniach. Zobaczymy czy padło.


Obawiam się że to był test zniszczeniowy i ogniwo nie dojdzie do siebie 8-) O ile 30A ciągłego aż do rozładowania nie robiło mu specjalnie krzywdy (68 cykli a tylko 30mAh mniejsza pojemność) to 40A ciągłego aż do rozładowania "zagotowało" ogniwo i je zniszczyło. Rezystancja 15-20x wyższa niż przed testem . Bardzo duży sag przy ładowaniu jak i rozładowywaniu . Niech sobie do celów testowych jeszcze poleży . Bezpieczny prąd dla tego ogniwa to max 30A ciągłego i to tylko jeśli nie będzie w większym pakiecie (obudowana większą ilością cel)Bo w innym przypadku tylko dodatkowe chłodzenie . Najlepsza opcja to oczywiście zwiększenie pakietu tak aby obniżyć współczynnik C i temperaturę bo to jak wiadomo powszechnie główny zabójca ogniw .
 
     
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-12-28, 17:08   

palo i tu się zgodzę dobre ogniwa, dużo mogą ale w odpowiednich temp.
Więc albo więcej P albo aktywne chłodzenie w celu zmniejszenia temp. i mam pewien pomysł na chłodzenie.
P.
 
     
palo

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 60
Wysłany: 2016-12-28, 17:31   

Wiadomo ogniwa zabija właśnie temperatura a najlepsze obejście tego problemu to zwiększenie pojemności lub pójście inną drogą (nawet lepszą) czyli dalsze zwiększanie mocy nie przez prąd i zwiększanie pojemności a zwiększanie napięcia .
 
     
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-12-30, 15:04   

A więc, podsumowując do napędu wykorzystam sterownik curtis 1243 200A sepex i silnik od kol. Gienka333 4kw 24v sepex, u mnie będzie on pracował na 36v wiec liczę na min 5kw nominal a w piku 200A x 36v = 7200W.
Jak by ktoś potrzebował to mogę odstąpić swój sterownik curtis 1204x 275A 24-36v plus stycznik przód-tył za 450 zł, a kol. Gienek333 ma silnik 9 kw do niego.
 
     
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-03, 19:04   

Część ogniw przytargałem, czekam na koszyki i zaczynam budowę baterii.
A tak to wygląda:



Na początek ponad 300 szt. sony vtc 4 od kol. redback z forum arbiter.
Plus 112 moich samsungów inr18650-29-E, razem da mi to 6s50p i jeszcze zostanie na dalsze prace. Docelowo 11s50p.
Ogniwa od kol. Redback mogę polecić, zresztą nie tylko ja.
Czekam na silnik i zaczynam pierwsze prace z przymiarkami do ramy.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1400
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-01-03, 20:19   

To poczytaj posty kol. Carcika o budowie własnej baterii żebyś się nie ładował w taśmy niklowe.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-03, 20:25   

Robię bez taśm coś w rodzaju tesli, z szynami zbiorczymi, łączone drucikiem tak żeby wytrzymywał do 6A z ogniwa a powyżej się przepalał jak bezpiecznik.
Dużo tego typu filmów jest na youtube. Wystarczy wpisać li-ion tesla czy 18650 tesla..

Muszę jeszcze przemierzyć ramę i dostosować rozmiary bo może mi wejdzie 2s54p w jednym kawałku to tylko miałbym 5 szt takich pakietów do połączenia. A na początek 3szt. w 6s50p.

Ale to muszę mieć silnik do przymiarek.
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 533
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-01-03, 20:41   

pabblo_pl napisał/a:
Robię bez taśm coś w rodzaju tesli, z szynami zbiorczymi, łączone drucikiem...


A ujemne bieguny ? O ile plusowe bieguny łatwo polutować (b.niska pojemność cieplna) to minusowe są niesamowicie wredne, doskonale chłodzą grot a cyna rozlewa się bardzo brzydko. Sam testowałem lutowanie i sobie odpuściłem.

Dodatkowo luty minusowych biegunów wydawały się mocne lecz nieoczekiwanie pękały/puszczały. Tylko sobie można wyobrazić co się będzie działo jak to zacznie pękać z czasem i kolejne ogniwa będą się odłączać.

Tesla nawet te druciko-bezpieczniki zgrzewa.
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-03, 21:32   

Samsung lutowalem bez problemu, mam kilka niepewnych sony to sprawdzę jutro. Ważne mieć jak najgrubszy grot o dużej pojemności cieplnej. A przed lutowaniem ogniwa delikatnie przeczyścić papierem i odtłuścić.
A jak nie to pozostanie zgrzewanie.
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 533
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-01-03, 21:55   

pabblo_pl napisał/a:
Samsung lutowalem bez problemu...


Ja też lutowałem bez problemu, ładnie cyna trzymała. Ale weź takie ogniwo i poszarp trochę za kabelek. Może kalafonia jakiś kwasek i potężna lutownica to zrobi dobrze i trwale. Moje testy szybciutko skierowały mnie na jedyną sensowną drogę więc zgrzewanie.

Nie szkoda Ci ogniw żeby je podgrzewać, wkońcu troche kasy za nie położyleś ? Zgrzewanie trwa 100-150ms. Lutowanie ile ? 2-3sekundy
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-03, 22:06   

Wiele osób lutuje, ale nie twierdzę że nie będę zgrzewal.
Kurczę szarpalem i trzyma, ba specjalnie chciałem urwać.
Tak, 2 sek.
Pytanie cynowales przed lutowaniem ogniwa?
Tak, jak pisałem mam kilka kiepskich to przetestuj.
Na stacji ustawiam 420 stopni i takie pocynowane ogniwo to naprawdę ułamek sek się lutuje. Szczególnie drucik 0.5 czy 0.8 mm.
 
     
palo

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 60
Wysłany: 2017-01-03, 22:11   

Wszystkie sony jakie miałem (VTC4 VTC3 i inne ładnie się lutowały) . Tak samo chciałem lutować Sanyo GA i ni cholery się nie dało od strony- (dałem sobie spokój z lutowaniem).
 
     
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 73
Wysłany: 2017-01-03, 22:25   

Połączenie lutowane z biegiem czasu traci właściwości i potrafi puścić choćby od drgań. Osobiście starałbym się za wszelką cenę zgrzewać.
 
     
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 539
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2017-01-04, 17:22   

nie polecam lutowania ,na przestrzeni kilku lat lutowalem moze ze 40szt akumulatorkow AA i AAA - jest to meczarnia i duze ryzyko ugotowania baterii,
caly czas udoskonalaem proces przez spilowanie niklu ,pokrywanie kalafonia, wstepne pokrycie cyna ,ale przy ostatniej baterii dalem juz sobie spokoj i mam zamiar zamowic koszyczki do paluszkow,
sama bateria troche przez to spuchnie, ale za to lutowanie bajka i moge bezinwazyjnie wymienic baterie, a nie lutowac kolejna i obstawiac jak mocno sie zdegraduje przez rozgrzewanie,

tak wiec polaczenie duzej liczby ogniw to tylko zgrzewanie
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
     
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-06, 23:01   

palo napisał/a:
Pisząc ładowarki masz na myśli zasilacze ? Bo to co podałem to są właśnie ładowarki z tym że ładują przez złącza balancera . W takim razie wystarczyłby taki balancer jak mam (100zł max) i jakaś ładowarka (zasilacz z ograniczeniem prądowym) i jazda . Ostatnio takie zasilacze 30A 37-60V 1,5kW na alledrogo szły jak woda po 95zł. Oczywiście kupiłem :mrgreen: 6szt :lol:

Zasilacze znów dostępne, nawet zakupiłem jedną szt. dla siebie.
Palo możesz opisać co to za balancer masz za ok. 100 zł i jak jest zbudowany, szukam czegoś dla siebie i dupa. Nic nie mogę znaleźć.
 
     
palo

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 60
Wysłany: 2017-01-07, 12:53   

Właśnie specjalnie wygrzebałem z pudełka (kupiłem na zapas i głęboko schowałem :) )
Tak to wygląda



Ja zamówiłem sobie na Li-ion/ Li-po Ale można też np LiFePo4 lub zrobić samemu jakiekolwiek inne napięcie (trzeba sobie znaleźć i podmienić elementy które odpowiadają za początek balansowania (te takie małe czarne elementy na górze).
 
     
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-07, 15:31   

To jeszcze daj linka gdzie to znalazłeś :) , to by załatwiło Mi sprawę a pewnie i innym by się przydało :)
 
     
palo

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 60
Wysłany: 2017-01-07, 21:30   

Nie mam linka .
Kolega przywiózł z Pekinu .
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13