SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozważania - Seicento
Autor Wiadomość
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 140
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-12-12, 20:30   

Ok, Dziś przyjechało auto BMW E46 z 2002 roku z uszkodzonym silnikiem.
Robiąc konwersję oprę sie na tym przykładzie: BMW

Na jutro jestem umówiony z tokarzem w celu uzgodnienia szczegółów dorobienia mocowania koła zamachowego i sprzęgła.
W planie mam użycie oryginalnego mocowania z wału korbowego.
Mam też zamiar wymienić łożyska w silniku elektrycznym.
Czy płyta do mocowania silnika z skrzynią może być z 10 mm blachy stalowej plus tuleje dystansowe do silnika elektrycznego?
Dodatkowo silnik będzie mocowany do poduszek silnika benzynowego, gdyż jest za ciężki żeby wisiał bez mocowania.

BMW.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 184,01 KB

 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1420
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-12-12, 21:46   

Po co Ci skrzynia? Jak w ten silnik co masz dasz 1000A, to wał urwiesz. Ja bym nie szedł w prędkości powyżej 100 km/h (no może max 120), bo to bardzo skraca zasięg.
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 140
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-12-12, 22:19   

Żeby dać 1000A to potrzebuje takiego sterownika Revolt, do tego odpowiednia bateria.
Ktoś chętny na zbudowanie?

Z baterią mniejszy problem.
Na tą chwila będę miał sterownik max 600A, do niego chłodzenie wodne mam zaplanowane, wraz z nagrzewnicą.
Prędkość 100 - 120 km/h jest wystarczająca. Nie potrzebuje 160km/h jak w tej BMW z postu wyżej na podobnym silniku. ale on stosował skrzynię biegów.

BMW E46 ma przełożenie 1:3,38, co daje przy ok. 4000 obrotów 13520 na kole.
Jaką to da prędkość? Koła 195/65/15
Przeliczyłem według danych k. Carcik w Temacie o Motocyklu wychodzi Mi ok 140 km/h bez skrzyni. Wiec może faktycznie testy robić bez skrzyni, zawsze można do niej wrócić.
Ostatnio zmieniony przez pabblo_pl 2018-12-12, 22:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1420
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-12-12, 22:42   

No coś tam źle policzyłeś, ale może to 1320. Koło (strzelam) 1.6 m obwodu x 1300 da ok 2km/h czyli 120 km/h. Lepszy by był "wolniejszy" most (może od diesla), tak aby silnik chodził do 6000.
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 140
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-12-12, 22:49   

Koło przyjąłem 1.95 m na aucie jednak są 16ki. 4200/3.38 = 1242 *1.95 = 2,4 km/h * 60 min = 144.
Przełożenia skrzyni :
Gear ratios (overall):
I 4.23 (14.3)

II 2.519 (8.51)

III 1.665 (5.63)

IV 1.222 (4.13)

V 1 (3.38)
Ostatnio zmieniony przez pabblo_pl 2018-12-12, 23:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1420
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-12-12, 23:00   

Ja bym pospinał to jak jest, a jak będzie słabo, to można kombinować (mam kilka mostów od BMW, ale nie wiem od którego i jakie przełożenie). Baterie to raczej 28S.
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 140
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-12-12, 23:09   

Nie mogę dostać sterownika pod 28S, jedynie ten z chin na 80V ale on ma odcięcie na powyżej 100V.
Przymierzę silnik bez skrzyni, ale muszę zobaczyć jak rozwiązać problem przedłużenia mostu.
Bo pewnie silnik nie wejdzie tak żeby to spiąć razem bez kombinowania.
Okarze się po wyjęciu motoru.
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 43
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1220
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2018-12-13, 10:47   

Mnie ciekawi dlaczego nie poszedłeś w zestaw od Berlingo/Partnera obcowzbudny?
Naprawdę to ma niezłe osiągi i cenę i konstrukcja bezskrzyniowa, z odzyskiem..

Kolega ma w Megane, na kołach 15, jedzie do około 120km/h bo orginalnie 14tki.

Soft nie zmieniany a można zmienić teraz i robisz co chcesz ze sterownikiem dzieki JAS_PIK i aplikacji CHECKELEC. (Gratyulacje, podziękowania )

Bateria Tesli 40kwh na pokładzie 220km bez żadnego oszczędzania, delikatnie 300km zrobi.

Byłem właśnie, jeździłem bo przymierzam się do wymiany baterii.
Miałem BXa w podobnej konwersji, ja osobiście nie poszedłbym w to teraz tylko w lepsze fajniejsze rozwiązania.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 140
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-12-13, 14:54   

Pir-serwis z prostej przyczyny koszt takiego zestawu plus auto..
Baterie mam od aut elektrycznych nowe moduły w bardzo dobrej cenie, taniej niż używana z tesli.
Silnik który nabyłem dużo może, jak widziałeś ludzie robią na nich konwersje i sobie chwalą, jedyny problem sterownik jak bym chciał dać 28s lub więcej i wtedy w open revolt bym poszedł.
Po za tym od czegoś trzeba zacząć, moduły baterii mogę dodawać jeden moduł to 7s28p.
Do celowo chce mieć min. 12 szt. czyli ok. 24kwh. Żona dziennie robi 40 km w obie strony.
Celuje że zmieszczę się z budżetem 15k kasy. Z czego trochę więcej jak połowa to baterie.
Nie liczę zakupu auta. Myślę że suma 15k na konwersje z litem 24kwh to byłby super wynik.
A jak będzie to życie pokaże.
Edit: Literówka
Dzięki kolego za zwrócenie uwagi i duży Twój wkład w projekt.
Ostatnio zmieniony przez pabblo_pl 2018-12-13, 16:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1095
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-12-13, 16:02   

pabblo_pl napisał/a:
A jak będzie to życie pokarze.


Lepiej, żeby nie pokarało...
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 495
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-12-13, 20:40   

Db, że wybrałeś jakiś normalny samochód a nie mercedesomatiza. 3 grosze ode mnie;
Jeśli chcesz mieć jakkolwiek przyzwoite przyspieszenie to zostaw skrzynię. Zostaw sprzęgło, żeby móc normalnie zmieniać biegi. Daj zamach do obróbki, żeby był tak lekki jak to tylko możliwe. I poskładaj to wszystko tak, żeby mieć db dostęp do silnika.
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 140
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-12-13, 20:49   

W E46 nawet w benzynie jest dwumasa, więc z obróbką problem.
Dorwałem za grosze wał krótki od automatu z wielowypustem, więc spróbuję bez skrzyni.
Co nie oznacza że nie będzie skrzyni. Przygotowuje się do montażu z skrzynią i sprzęgłem.
Dojście do szczotek silnika to podstawa, myślę że tu komora E46 i umiejscowienie rzędowe się przyda.
Miał być też Chevrolet PT Cruise ale miałem obawy czy ten silnik (53 cm) mi wejdzie, a że trafiła się ładna E46 z małym przebiegiem i uszkodzonymi Vanosami :D
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 43
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1220
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2018-12-13, 21:05   

Kompletne auto w granicach 7tysięcy bez baterii dostępne od ręki ode mnie, niezarejestrowane,więc wyciągasz bebechy i robisz.
Przebieg 25tyś.km.
Mówię o Berlingo.
Mnie bardzo zależy na odzysku w autach elektrycznych.
W Citroenie BX tego nie miałem co mnie wkurzało niemiłosiernie.
Stąd nie wiem czy u Ciebie będzie odzysk.

Dziś bawiłem się aplikacją CHECKELEC i w locie prąd praktycznie można zmienić, fabrycznie było 75A, ustawiłem 150A i już bez potrzeby hamowania ciernym, przy przejściu na lity będzie jeszcze lepiej.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1420
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-12-13, 22:58   

Skrzynia biegów to zawsze ze 40 kg zbędnej masy+ 5-10% strat. Jak chcesz mieć kopa, to można dać by-pass (taki stycznik, który zwiera sterownik i podłącza silnik bezpośrednio do baterii) uruchomiany po wciśnięciu "gazu" do spodu. Można też dać sterownik na 1000A, albo więcej (silnik i tak jak się rozpędzi to takiego prądu nie pobierze). Nie znam fabrycznego samochodu elektrycznego ze skrzynią biegów. Melex 36 V ma silnik 1.6 kW, waży ponad pół tony i jak mu depniesz to zamieli kołami ;) . Jakiś fajny sterownik znajdziemy, przerobimy. Jednak do tego silnika to aku 21 S to mało.
Ostatnio zmieniony przez gienek333 2018-12-14, 11:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 140
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-12-14, 00:00   

Gienek333 we Wtorek będę w Krakowie służbowo:D
Pierwsze próby i przymiarki zrobię bez skrzyni.
Tak będzie prościej. Jak będzie kiepsko to wiosną zamontuje skrzynię ze sprzęgłem.
Jestem umówiony na wyjecie motoru w Styczniu i od razu chce mocować elektryka bez skrzyni.
Do tego czasu muszę dopasować wał do silnika ( potrzebna przedłużka) i zrobić mocowanie.

Co do baterii to spokojnie, mam zamówione 12 modułów i spokojnie może to być 28s3p, sterownik leci z Chin.
Zobaczymy co on ma w środku, może da radę go oszukać i podać mu 28s.
Gienek333 zainteresuj się open revolt, na to byłby zbyt.
https://ecomodder.com/forum/showthread.php/paul-sabrinas-cheap-diy-144v-motor-controller-6404.html
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1420
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-12-14, 21:28   

No to możemy się spotkać (zapraszam). Zastanów się co może Ci się przydać (przetwornice, styczniki, grzyby), z mechaniki łożyska, metale kolorowe (rurki miedziane, radiatory itp.). Jak coś to pisz wcześniej.
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 140
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-12-16, 23:33   

Wygląda na to że Chińczyk nie dotrze więc szukam alternatywy na sterownik i znalazłem coś takiego:
https://www.ebay.com/itm/...no/183161460170
Ciekawe, lecz jeśli ma limit 100V to lipa, zadałem pytanie czy będzie działał na 28s.
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 140
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-12-21, 15:11   

A więc tak sterownik dotarł z tym iż w planie mam zrobić zestaw na 35s56p na tym sterowniku:
300A 200V
Udało się zdobyć za 230 zł plus wysyłka silnik od wózka EV 715, 80V 10 KW i waga 36kg.
Więc zostawię go sobie jako alternatywę.
Przy sterowniku na 35s to daje 126V nominal i w piku 300A prawie 40kw mocy.
Na zagranicznym forum znalazłem wzór na przeliczanie silników elektrycznych do mechanicznych i podają że na tym zestawie to praktycznie jak 200KM z silnika benzynowego.
300A x 126V = 37800 / 750W (1 HP) = 50,4 HP x 5 (według ich doświadczeń) = ok. 200 - 250KM.
Oczywiście wykorzystam moje bydle, dostanie on podwójne szczotki( jest przystosowany), nowe łożyska i zostanie odmalowany.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1420
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-12-21, 22:03   

Ten sterownik jest do silników z magnesami (np takim Lemco), ma dwa komplety tranzystorów. Jedne służą do "napędu", drugie do "odzysku z hamowania". Aby mieć "kopa" jest potrzebny moment, a moment to prąd. Z 300A to nic nie wyciśniesz (w tym sterowniku nie możesz dać By-Pass, bo go uszkodzisz. Ten silnik (20 kW) jest w stanie przyjąć startowy prąd (moja ocena) nawet 2kA (te 700A to na "lajcie"). Co do 200 koni, to cudów nie ma. Jak coś ma 40 kW, to nie ma 200 koni (ponad 200 km/h nie pojedzie), ale samo dojście do 100 km/h może być porównywalne, tylko musi być prąd. Sepex może chodzić na mniejszym prądzie, bo ma oddzielne wzbudzanie (dajemy duży prąd na wzbudzanie i mamy duży moment), w szeregowym prąd płynie taki sam przez twornik i wzbudzanie. Co do silnika 10 kW, to na 90% jego moc to S3 25% (czyli ciągła to 3-4 kW).
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 140
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-12-22, 14:56   

Rozmawiałem z producentem tego sterownika daje gwarancje na pełną pracę.
Na tą chwilę dojechały dwa styczniki podwójne cewki 80V z wózka Linde i myślę że jeden spokojnie 400 - 500 A w planie mam użyć jednego podwójnego i z drugiego zrobić dwa pojedyncze.
Możesz podpowiedzieć jak je wykorzystać (podwójny) żeby uzyskać wsteczny w moim silniku?
Curtis 1253instrukcja 1253
Z silnika się wycofałem bo facet powiedział że ktoś z Krakowa się wybiera więc pewnie Ty.

Wstawiam prosty schemat czy dobrze myślę?

kieunek obrotów.jpg
Plik ściągnięto 385 raz(y) 92,24 KB

 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 140
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-12-23, 22:47   

A więc myślę że mój silnik to coś w rodzaju wczesnej wersji Kostov K13
kostov k13
Silnik nie ma wymuszonego chłodzenia więc dostanie wentylator.
Dziś go rozebrałem i wygląda tak:
Łożyska według mnie ok, przednia część obudowy cała upaćkana jakimś tłustym smarem, pewnie z przekładni. Wymyje to plus umyje wewnętrzne blaszane uzwojenia. (nie wiem jak to poprawnie nazwać) Też są ubrudzone.
co do sterownika to myslę że docelowo moje bydle dostanie taki sterownik:
500A 200V
Docelowo 35s56p da 144V *500A Peak da 72000/750W(1HP) = 96HP w Peak,
Normatyw ustawię na 300A, co da 144V * 300A = 43200/750W = 57,6 HP normal.
Chyba że zdobędę curtis 1231C-8601 lub ZEWA lub Evnetics Soliton 1 Jr.
Na tą chwilę na 100% nie montuje skrzyni biegów.

IMG_20181223_220544.jpg
Plik ściągnięto 16 raz(y) 796,49 KB

IMG_20181223_220332.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 700,08 KB

IMG_20181223_220352.jpg
Plik ściągnięto 21 raz(y) 796,86 KB

 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 140
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-12-26, 12:45   

Rozrysowałem sobie układ baterii, zastanawiam się czy zbiorczy plus i minus wystarczy czy łączyć jeszcze każdy układ P?
kable do łączenia baterii dam 25mm2 a od zbiorczego plusa,minusa i reszty 35mm2.
Czy takie przekroje będą ok?
W załączeniu zdjęcie planu układu.
P.S
Wesołuch ŚW. i szczęśliwego Nowego Roku 2019.

Układ baterii.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 114,63 KB

 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 495
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-12-26, 13:46   

25mm^2 prześle ciągły prąd o wartości około 60-70A.
Zasada łączenia wielu ogniw jest taka, że najpierw wszystkie równolegle i dopiero takie zestawy szeregowo, to zwiększa bezpieczeństwo pakietu.
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2845
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-26, 23:03   

EVgarage napisał/a:
Zasada łączenia wielu ogniw jest taka, że najpierw wszystkie równolegle i dopiero takie zestawy szeregowo, to zwiększa bezpieczeństwo pakietu.
I jego trwałość - statystycznie wytrzyma więcej cykli.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 140
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-12-26, 23:14   

Tylko że nie będę rozbierał gotowych pakietów baterii od autobusów.
Jeden moduł to 7s28p i każdy taki moduł dostanie aktywny balancer 7S 1-3A.
Tylko w takim wykonaniu mogę to układać, jeśli uważacie że główny plus i minus się nie sprawdzi to dam dodatkowo połączenia most-kujące pakietów P.



Może coś takiego?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14