SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Własna sieć punktów ładowania
Autor Wiadomość
Maras 
AMPERA 2012

Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-14, 03:01   Własna sieć punktów ładowania

Witam wszystkich!

W EV jestem zielony ale...

Może pomyślimy o stworzeniu własnej ( biznesowej ) sieci ładowania. Nikt w tym kraju się z tym nie kwapi. Wyszukajmy miejsca na takie inwestycje. Zróbmy jakiś plan, poszukajmy sponsorów, dotacji. Załóżmy spółkę i może się coś uda...

To takie moje pierwsze przemyślenie jako świeżego użytkownika ampery i forum.

Pozdrawiam

Ps. Podzielmy się pomysłami skoro mamy na tyle otwarte głowy i zapał by kupować takie auta.
 
     
bodix

Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 95
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2016-12-14, 10:12   

Witaj Maras,

Z tematem walczymy każdy jak może i w granicach własnych możliwości bo niestety jesteśmy niszą rozsianą po całej Polsce i nie tylko co ogranicza wspólne działanie. Nie wiem, ale na razie to walka z wiatrakami przynajmniej u mnie lokalnie i nie dalej jak wczoraj byłem w salonie Opla w Słupsku z nadzieją, że jak zasponsoruje słupek a oni tylko prąd to coś drgnie, ale niestety raczej bez szans. Teksty w salonie Opla "no może za 10 lat postawimy" dają do myślenia jakie jest postrzeganie EV w Polsce. Koledzy z forum pewnie coś dorzucą od siebie. Miło, że kolejna Ampera pojawiła się na forum.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 696
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-14, 12:51   

Maras napisał/a:
Witam wszystkich!
Witam kolejnego właściciela Ampery :-)

Maras napisał/a:
Może pomyślimy o stworzeniu własnej ( biznesowej ) sieci ładowania.
W sumie niezły teraz na to czas - jeszcze nie ma konkurencji, a oprócz niewielkiej liczby polskich właścicieli EV jest niemało zagranicznych gości przejazdem lub w interesach. Ideę będę wspierał jak tylko będę mógł, ale czasu, środków ani głowy do takiej komercyjnej działalności to nie znajdę niestety.

bodix napisał/a:
Teksty w salonie Opla "no może za 10 lat postawimy" dają do myślenia jakie jest postrzeganie EV w Polsce.
W swoim usłyszałem ostatnio, że Ampera-e prawdopodobnie nie będzie sprzedawana w Polsce :-(
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 696
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-14, 15:19   

Jeszcze jedno - może warto zaczekać jeszcze parę miesięcy, bo zapowiadają zmiany w prawie i licencja na sprzedaż prądu nie będzie potrzebna, co znacznie ułatwi sprawę. Stacje benzynowe, galerie handlowe i kina są dość atrakcyjnymi miejscami, bo mają dużo miejsc parkingowych i spore przyłącza, powinno być łatwo z nimi się dogadać - dostaną korzyści wizerunkowe i część zysku ze sprzedaży, a oprócz tego przyciągamy im bardziej zamożną część klienteli. Jako że w centrach i kinach spędza się dużo czasu można tam nastawiać tanich stacji AC.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Maras 
AMPERA 2012

Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-14, 18:58   

W dniu dzisiejszym dotarłem do gościa zorientowanego w temacie. Wstępnie umówieni jesteśmy na styczeń.. zobaczymy co to nam może dać.

Z innej beczki...
W którym wątku mogę pogadać z doświadczonymi użytkownikami Ampery ?
 
     
Carcik 

Wiek: 23
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 404
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-12-14, 19:11   

Maras napisał/a:
Z innej beczki...
W którym wątku mogę pogadać z doświadczonymi użytkownikami Ampery ?


W każdym poświęconym "Samochodom Hybrydowym" :-D Jest kilka nawet poświęconym w całości temu modelowi.
_________________
Citroen Saxo Electrique
Budowa pakietu z ogniw 18650
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 696
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-14, 21:15   

Maras napisał/a:
Z innej beczki...
W którym wątku mogę pogadać z doświadczonymi użytkownikami Ampery ?
Najlepiej chyba w tym:
http://forum.samochodyele...topic.php?t=520
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Maras 
AMPERA 2012

Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-27, 22:45   

Sprawa spotkania o którym wcześniej wspominałem na razie nie ruszyła z miejsca.
Natomiast w dniu dzisiejszym wysłałem wiadomość do IKEA zarządcy WOLA PARK WARSZAWA w który wyraziłem swoje zażenowanie brakiem miejsca do ładowania samochodów.

Ciekaw jestem odzewu. Może trzeba dusić duże podmioty o tworzenie infrastruktury..

Marek
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 696
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-28, 09:09   

Maras napisał/a:
Ciekaw jestem odzewu. Może trzeba dusić duże podmioty o tworzenie infrastruktury.
Ja pomęczyłem gdańską IKEA dając za przykład choćby bydgoską i poznańską i póki co mają uwzględnić w planach inwestycyjnych na kolejny rok.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 601
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2016-12-28, 13:19   

PatrykS napisał/a:
Jeszcze jedno - może warto zaczekać jeszcze parę miesięcy, bo zapowiadają zmiany w prawie i licencja na sprzedaż prądu nie będzie potrzebna, co znacznie ułatwi sprawę. Stacje benzynowe, galerie handlowe i kina są dość atrakcyjnymi miejscami, bo mają dużo miejsc parkingowych i spore przyłącza.


mówisz o punktach w dokumencie "Krajowe ramy polityki rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych" (wersja po konsultacjach)

http://bip.me.gov.pl/node/26450

http://bip.me.gov.pl/file...ityki_final.pdf

1.1 Określenie zasad funkcjonowania rynku usług ładowania samochodów elektrycznych

Przede wszystkim należy uznać, że usługa ładowania samochodów elektrycznych jest szerszym pojęciem niż sprzedaż energii elektrycznej.

1. OSD

dystrybucja energii elektrycznej.

2. Sprzedawca energii elektrycznej

Prawo energetyczne.
3. Operator publicznie dostępnej stacji (punktu ładowania)

Podmiot będący właścicielem publicznie dostępnych stacji (punktów) ładowania energii elektrycznej i udostępniający te punkty sprzedawcom usługi ładowania pojazdów elektrycznych.

4. Sprzedawca usługi ładowania pojazdów elektrycznych w rozumieniu ustawy.

Prawo energetyczne
W rozumieniu ustawy stanowiłby odbiorcę, a nie sprzedawcę energii elektrycznej, gdyż nie prowadziłby on odsprzedaży energii elektrycznej, ale świadczyłby usługę ładowania pojazdów elektrycznych (brak wymogu posiadania koncesji na obrót energią elektryczną).

W tak zaprojektowanym systemie użytkownik w punkcie ładowania mógłby wybrać sprzedawcę usługi ładowania pojazdów. Użytkownicy mogliby korzystać z usług sprzedawcy bądź jednorazowo, bądź na zasadzie abonamentu. Sprzedawca usługi rozliczałby się za energię elektryczną oraz użytkowanie punktu z operatorem, operator z kolei dokonywałby rozliczeń za energię elektryczną ze sprzedawcą energii.

1.4 Brak obowiązku posiadania koncesji na obrót energią elektryczną dla sprzedawców usług do ładowania samochodów elektrycznych

W obecnym stanie prawnym, zgodnie z ustawą – Prawo energetyczne,
Z obowiązku uzyskania koncesji jest zwolniony obrót energią elektryczną za pomocą instalacji o napięciu poniżej 1 kV będącej własnością odbiorcy. Również jeśli dana działalność nie jest nastawiona na osiągnięcie „korzyści majątkowych”nie nosi ona znamion działalności gospodarczej i w związku z tym nie ma wymogu uzyskania koncesji.

Usługa ładowania pojazdów nie obejmuje tylko sprzedaży energii, ale jest szerszą usługą, w związku z tym podmioty ją oferujące powinny być traktowane jako odbiorcy energii, a nie sprzedawcy, którzy oferują właścicielom pojazdów elektrycznych nie energię elektryczną, ale usługę ładowania.


2.2 Wprowadzenie obowiązku zapewnienia odpowiedniej mocy przyłącza dla parkingów zlokalizowanych przy nowo wybudowanych budynkach użyteczności publicznej

2.4 Wprowadzenie ułatwień dla budowy stacji ładowania pojazdów elektrycznych

2.5 Wprowadzenie ułatwień dla budowy i przebudowy sieci dystrybucyjnych oraz przyłączy

4.4. Punkty ładowania samochodów elektrycznych w aglomeracjach

http://bip.me.gov.pl/node/26450

http://bip.me.gov.pl/file...ityki_final.pdf
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 601
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2016-12-28, 13:51   

Dostałem odpowiedź na pytanie za jaki czas będzie wprowadzona ustawa.

Zgodnie z harmonogramem legislacyjnym, obecnie Plan jest na etapie procedowania w komitetach przed Radą Ministrów.

z poważaniem

Alicja Pawłowska

Specjalista

Ministerstwo Energii
Expert Departament Innowacji
i Rozwoju Technologii



tel. (+48) 22 693 45 78 Innovation and
(+48) 784 988 306 Technology
Alicja.Pawlowska@me.gov.pl Development
Department
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12