SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Leaf problem z Carwings, instrukcja obsługi, nawigacja...80%
Autor Wiadomość
hkm 


Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 27
Skąd: Legnica
Wysłany: 2017-01-06, 23:07   Leaf problem z Carwings, instrukcja obsługi, nawigacja...80%

Dlaczego nie mogę się zarejestrować na You Nissan wpisując swój VIN. Pisze, że nie rozpoznany w ich data bazie... Leaf 2013 z USA.
Ktoś korzysta z Carwings i aplikacji zdalnie kierujących Leafem? Jak to mam aktywować jako nie pierwszy właściciel auta?

Czy można kupić polską instrukcję obsługi 2013 i tą drugą do navi? Nigdzie nie mogę znaleźć.
Czasem wolałbym po polsku spokojnie poczytać a nie męczyć się kilkaset stron po angielsku.

Czy jest już jakiś patent jak uruchomić mapę Europy, navi ze Stanów, model EV? Jak nie ma, to czy przełożenie wersji europejskiej jest na zasadzie plug and play?

Jak odnosicie się do ładowania do 80%, na forum myleaf zdania są podzielone?
Czy szybkie ładowanie na prawdę przyczynia się do degradacji baterii? Jeżeli tak to od jakiej wartości?
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2480
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-01-07, 18:16   

Ładuj do 100%. Nic to nie zmieni.

Navi Z usa nie zadziala

Carwings... nie zadziala. Masz karte sim i moduł z usa gdzie jest inna czestotliwosc.

Czytales wczesniej posty o leafach z usa?
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 845
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-01-07, 18:41   Re: Leaf problem z Carwings, instrukcja obsługi, nawigacja..

hkm napisał/a:

Jak odnosicie się do ładowania do 80%, na forum myleaf zdania są podzielone?
Czy szybkie ładowanie na prawdę przyczynia się do degradacji baterii? Jeżeli tak to od jakiej wartości?

Odpowiem Ci ogólnie na podstawie moich doświadczeń i badań robionych na różnych zestawach akumulatorów litowych.
1. Szybkie ładowanie musi koniecznie być zakończone na 80%
2. Szybkie ładowanie powoduje skracanie żywotności ( ilość ładowań) które wytrzymają akumulatory oraz zmniejszanie ich pojemności ale w szczególności powoduje znaczne rozbalansowanie napięć poszczególnych ogniw
3. Ładowanie wolne ( moc 3,3 czy też 6,6kW) do 100% - ale tak naprawdę do wyłączenia ładowarki poprawia balansowanie ogniw - wyrównywanie napięć. Jesli często ładujesz na szybkiej ładowarce to staraj się aby pomiędzy 5 ładowaniami szybkimi było jedno wolne ładowanie
4. Zakończenie ładowania staraj się ustawiać tak aby wyłączenie ładowarki nastąpiło tuż przed momentem rozpoczęcia jazdy aby długo nie stał naładowany w 100% bez zużycia energii
5. Jeśli planujesz dłuższą przerwę w użytkowaniu ( wyjazd/urlop) naładuj do 60 - 70% i pozostaw w takim stanie
6. Sprawdzaj stan akumulatora pokładowego 12 V ,aby nie dopuścić do spadku jego napięcia poniżej 11 V
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
hkm 


Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 27
Skąd: Legnica
Wysłany: 2017-01-07, 19:45   

To, że navi nie działa, to wiem i wiedziałem przed kupnem. W zasadzie to nie działa tylko mapa bo inne funkcje jak najbardziej tak. Dlatego pomimo nie działania mapy i tak jest to lepsze rozwiązanie niż wersja bez navi, bo możemy choćby life oglądać spalanie, co ile zużywa energii itd.
Wszystkiego pewnie nie zdążyłem przeczytać skupiam się na wyszukiwarce, nie wszystko się znajdzie. Jestem tu kilka dni tylko...
Zatem ponawiam pytanie, czy europejska wersja radia jest wymienna na zasadzie pulg and play? Czy wtedy Carwings działa?

Rozumiem, że lepiej ładować wolno. To zostawiamy. Mam kilka baterii Boscha 36v 2,6Ah oczywiście li-jo pasują do moich: kosiarek, piły, pilarki, wkrętarki, wiertarki. Zawsze ładuję je do pełna po skończonej pracy, po to by były gotowe jak mi się coś zachce. Nie raz leżą tak kilka miesięcy, nie zauważyłem spadku wydajności, używam ich ze 2-3 lata, kupiłem już używane, raz tu, raz tam. Co prawda mają tylko 3 diody do sprawdzenia poziomu ładowania, wszystkie się palą po naładowaniu, zużycie jakie występuje jest niezauważalne w pracy i wizualnie. W kosiarce pracują czasem w 35 stopniach w cieniu. To moje 3 grosze co do leżenia w stanie naładowanym do 100%. Wiem, pewnie nie jestem w stanie określić jakiegoś małego zużycia tym bardziej, że mam ze 6 sztuk i ciągle nimi żongluję, nie miej praktycznie tak to wygląda, że nie widać zużycia. Tylko po co w takim razie producent jednak zaleca ładowanie 80% dla długiego życia baterii? Na myleaf czytałem gdzieś, żeby nie ładować do 100% w wysokich temperaturach (jakie to są wysokie?). Może dlatego ogólnie Nissan nie zaleca ładowania do 100%, chodzi o temperaturę? Jeżeli tak to jaka jest graniczna? Baterii czy otoczenia?
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2480
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-01-07, 20:32   

Wymiana radia nie da Ci carwings. To jest osobny moduł gsm.

Czy leafa ładujesz do 80 czy do 100%. To bez znaczenia.
Predzej pojemnosc zabije temperatura plus czas. Jak nie masz klimatyzowanego garazu to Leaf bedzie szybkp tracil pojemnosc aku latem. Nic nie pomozesz ładujac tylko do 80%
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 696
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-01-07, 20:38   

hkm napisał/a:
To moje 3 grosze co do leżenia w stanie naładowanym do 100%.
Nie wiesz, jak producent tych akumulatorów rozwiązał ładowanie - może ładowarka od tych narzędzi ładuje do 80% (i wtedy świecą 3 diody), a narzędzia rozładowują do 20% - wtedy trwałość będzie duża. A Nissan w Leafie może woli dać większy zasięg i ma progi np. 10% i 95% - wtedy ładowanie 80% miałoby sens. Niemniej zawsze raz na jakiś czas (co 10 ładowań? co dwa miesiące?) trzeba naładować powoli do pełna - żeby zbalansować ogniwa.

hkm napisał/a:
Na myleaf czytałem gdzieś, żeby nie ładować do 100% w wysokich temperaturach (jakie to są wysokie?). Może dlatego ogólnie Nissan nie zaleca ładowania do 100%, chodzi o temperaturę? Jeżeli tak to jaka jest graniczna? Baterii czy otoczenia?
Wysokie to ponad 30 stopni na dworze - przy jeżdżeniu czy ładowaniu temperatura baterii będzie wyższa od otoczenia, a ponad 40 stopni to dla baterii już stres. Powyżej pewnej temperatury baterii (musi być w instrukcji wartość) samochód nie pozwoli na ładowanie - jeśli ma taką możliwość to najpierw schłodzi ją klimą.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
KilleR.racer 

Wiek: 37
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 115
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2017-01-07, 20:46   

W LEAF ani nie schłodzi ani nie podgrzeje baterii niestety. Pakiet nie ma połączenia z układem chłodzenia. Co do navigacji i carings, można pokusić się o wymianę modułu GSM i radia z ANGOLA tylko koniecznie trzeba mieć login i hasło do carwings ( bo wykasowanie danych i rejestracja może być tylko po kontakcie z infolinia NISSAN i wysłaniu dokumentów z VIN że auto jest nasze, a w takim przypadku będzie VIN z USA i będzie problem), można by też spróbować podmienić kartę sim w module GSM , ale na bank jest inna częstotliwość więc może u nas to nie działać.
 
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 845
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-01-07, 20:59   

Nie wiem czy pomoże ale możesz spróbowac wymienić kartę SIM na któregoś z operatorów krajowych.
Moduł GSM ( oznaczenie na zdjęciu DCM) powinieneś mieć za schowkiem przed pasażerem.


niektórym po wymianie karty SIM zadziałało po dokonaniu rejestracji w Nissanie( byc może zależy od wersji układu) .
Inni niestety musieli wymieniać cały układ z rozbitków ( instalując rozbitki z UK) musieli rejestrować CarWingsa we Francji bo w UK się nie udawało ( biorąc układ z rozbitka musisz znać jego VIN aby można było dokonać wyrejestrowania a następnie powtórnej rejestracji w Nissanie).
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2480
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-01-08, 09:38   

Dużo Leafow z UK niebawem będzie.
Zapewne oprocz carwings mozna tez nawigacje i radio do wersji USA przełożyć.

Co do temp baterii. Stres to jest juz powyzej 25 stopni.
To wynika z moich doświadczeń. Dla Leafa najlepszy klimat to UK Irlandia i skandynawia. W Polsce 2 tyg 30st upałów i Leafa baterie umierają. Trzymac auto w cieniu i najlepiej nie jezdzic wtedy. Idealnie klimatyzowany garaż.
Ja już nie kupie auta EV drozszego jak 30tys które nie ma.chłodzenia baterii. Notabene co oprocz tesli ma chłodzone baterie? I3 ?
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
hkm 


Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 27
Skąd: Legnica
Wysłany: 2017-01-08, 09:53   

Ja mam auto z CA, i wszystkie 12 bar na wskaźniku, 47 tys km. Nic nie umarło jeszcze. Kupę aut tam jeździ, zimno tam nie jest, upały też są, są też dużo gorętsze stany. Jakby tak było, to by to auto do niczego się nie nadawało.
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2480
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-01-08, 15:01   

hkm napisał/a:
Ja mam auto z CA, i wszystkie 12 bar na wskaźniku, 47 tys km. Nic nie umarło jeszcze. Kupę aut tam jeździ, zimno tam nie jest, upały też są, są też dużo gorętsze stany. Jakby tak było, to by to auto do niczego się nie nadawało.


12bar oznacza pojemnosc od 85 do 100%.
Zainstaluj Leaf Spy na tel. Z androidem. Do tego obd2 na bluetooth z allegro za 30zl. I poznasz stan baterii dokładny.

Przebieg w Leafie nie ma wiekszego znaczenia.
Widzialem w Anglii Leafa z przebiegiem ponad 100tys mil czyli 162tys km i tez mial 12 paskow. Chroń go przed upałem i tyle. Z tym umieraniem mialem na mysli szybkie tracenie pojemnosci w upale. I ładowanie do 80 czy nawet 50% nic tu nie pomoże.
Ma to sens jedynie jakbys auta chciał nie uzywac powyzej miesiaca. Wtedy naładuj do 60% i zostaw. Jak jezdzisz codziennie to ładuj do 100%
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 696
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-01-08, 17:06   

highend napisał/a:
Notabene co oprocz tesli ma chłodzone baterie? I3 ?
Większość. Chyba że masz na myśli chłodzenie wodą - to wiem o Amperze/Volcie i Fiacie 500. Wygląda że i3 i Focus też:
http://jingweizhu.weebly....cooling-systems
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2480
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-01-08, 18:00   

Imiev ma chlodzenie powietrzem z kabiny. Mi chodzilo o chlodzenie cieczą.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
Carcik 

Wiek: 23
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 404
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-01-08, 18:14   

highend napisał/a:
Mi chodzilo o chlodzenie cieczą.


Jak na dworze 30 na plusie to nawet ciecz nie schłodzi lepiej niż trzydzieści kilka stopni.

A co na postoju gdy zaparkujemy w słońcu ?
Niby pod samochodem chłodniej ale asfalt latem gorący jak kocioł ze smołą.

Bardziej chyba przechowywanie szkodzi niż jeżdżenie. W końcu auto więcej stoi niż jeździ dziennie (coś koło 22h postoju/2h jazdy na dobe)
_________________
Citroen Saxo Electrique
Budowa pakietu z ogniw 18650
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2480
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-01-08, 19:54   

Jezdzenie nagrzewa baterie. Wiec w upale szkodzi.
A czy tesla nie ma tak ze nawet na postoju sie moze sama schłodzic?

Leaf w goracym klimacie "zyje" dwa lata. Arizona itp.
California: 3-4 lata
Wlochy i inne cieple kraje europy pld: mysle ze jak Califoenia.
Polska? 6-8 lat. W moim zgasl 1 pasek po 3 latach. Drugi pasek byl juz blisko zgasniecia po kolejnym roku

Mowie o spadku pojemnosci do 66% gdzie gasną 4 paski pojemnosci.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
hkm 


Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 27
Skąd: Legnica
Wysłany: 2017-01-08, 22:11   

U Ciebie zgasł po 3 latach u mnie palą się wszystkie w 4 roku eksploatacji.
Widać w Polsce cieplej jak w Kalifornii 8-)
Szkoda tylko, że przyjechał do Polski :->
A może to jednak ładowanie zawsze do 100% wbrew temu co zaleca producent przyniosło efekt?

Mam jeszcze pytani, złącze OBD2 to to samo co do podłączenia VW (KKL VAG-COM)? Mam taki przewód z końcówką USB, można to wpiąć do telefonu i będzie to samo?
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 696
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-01-08, 23:31   

Carcik napisał/a:
A co na postoju gdy zaparkujemy w słońcu ?
Niby pod samochodem chłodniej ale asfalt latem gorący jak kocioł ze smołą.

Ampera w takich warunkach włączy klimę i schłodzi baterię. i-MiEV też by mógł, ale w sofcie mają tak, że chłodzą baterię klimą tylko przy szybkim ładowaniu. Co do Tesli nie wiem, ale podejrzewam, że też schłodzi.


hkm napisał/a:
Mam jeszcze pytani, złącze OBD2 to to samo co do podłączenia VW (KKL VAG-COM)? Mam taki przewód z końcówką USB, można to wpiąć do telefonu i będzie to samo?
W złączu OBD2 mogą być różne rodzaje interfejsów - jeden z nich to KKL, którego Twoja przejściówka obsługuje, ale w elektrykach bardziej chyba popularny jest CAN, a Twoja przejściówka raczej go nie obsługuje - potrzebne jest co najmniej coś zgodnego z ELM327.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Carcik 

Wiek: 23
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 404
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-01-08, 23:43   

PatrykS napisał/a:
Carcik napisał/a:
A co na postoju gdy zaparkujemy w słońcu ?
Niby pod samochodem chłodniej ale asfalt latem gorący jak kocioł ze smołą.

Ampera w takich warunkach włączy klimę i schłodzi baterię. i-MiEV też by mógł, ale w sofcie mają tak, że chłodzą baterię klimą tylko przy szybkim ładowaniu. Co do Tesli nie wiem, ale podejrzewam, że też schłodzi.

Rozumiem że zostawiając o 9:00 naładowaną baterie na full w ogromnym upale, wracając wieczorem wsiadasz do auta z 80% naładowania ? A po 3 dniach wyssany pakiet do zera bo bateria uznała że będzie sobie siedzieć w klimatyzowanym jak prezes banku ? :-D

Coś za piękne to, chłodzenie/klima działa zapewne tylko w trakcie szybkiego ładowania albo jazdy. Wolne ładowanie raczej nie powoduje wzrostu temperatury baterii, szczególnie potężną ładowarką 3,3kW gdzie płyną pojedyncze ampery.
_________________
Citroen Saxo Electrique
Budowa pakietu z ogniw 18650
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2480
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-01-08, 23:47   

hkm napisał/a:
U Ciebie zgasł po 3 latach u mnie palą się wszystkie w 4 roku eksploatacji.
Widać w Polsce cieplej jak w Kalifornii 8-)
Szkoda tylko, że przyjechał do Polski :->
A może to jednak ładowanie zawsze do 100% wbrew temu co zaleca producent przyniosło efekt?

Mam jeszcze pytani, złącze OBD2 to to samo co do podłączenia VW (KKL VAG-COM)? Mam taki przewód z końcówką USB, można to wpiąć do telefonu i będzie to samo?


Ty sie tak nie ciesz, bo możesz mieć np. 86% baterii i za 2 miechy zgaśnie.
Najpierw sprawdź programem Leaf Spy. Złącze OBD2 typowe jak w każdym aucie, potrzebujesz interfejs ELM327 na OBD2 koniecznie w wersji v1.5 (nie nowszej!) - koszt 30zł
z taką działa Leaf Spy (możesz to sprawdzić jego darmową wersją).

O wszystkim pisałem wielokrotnie - poczytaj Blog. I po to też żeby sobie każdy przed zakupem Leafa sprawdził baterię. Tym programikiem zajmuje to minutę.

Moje auto też miało 4 lata jak zgasł pasek. Produkcja 2011, 1sza rejestracja: styczeń 2012, auto sprzedałem we wrześniu 2016. Pasek zgasł... nie pamiętam - pisze na blogu, ale jakoś pół roku przed sprzedażą... zasięg był wyraźnie mniejszy już.

Właśnie niedobrze, że Twój z Kaliforni bo tam już po d***ie dostał od słońca swoje.

Weź pod uwagę, że 1-szy pasek gaśnie po utracie 15% pojemności, a kolejne paski co 6.25%... czyli tak co 6-12 miesięcy gaśnie kolejny pasek. Takie tam oszustwo Nissana.

Poczytaj tu:

http://www.electricvehicl...y_Capacity_Loss
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 696
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-01-09, 00:20   

Carcik napisał/a:
Rozumiem że zostawiając o 9:00 naładowaną baterie na full w ogromnym upale, wracając wieczorem wsiadasz do auta z 80% naładowania ?
Kiedyś sprawdzę.

Carcik napisał/a:
Coś za piękne to, chłodzenie/klima działa zapewne tylko w trakcie szybkiego ładowania albo jazdy.
Niewykluczone. W przypadku Ampery na pewno działa, gdy samochód jest podłączony do prądu - grzanie sprawdziłem, trzyma temperaturę na +6 stopni. Co do upału to rzadko jest okazja :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12