SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
POlski samochód elektryczny
Autor Wiadomość
konstruktor

Dołączył: 06 Lis 2016
Posty: 63
Wysłany: 2016-11-06, 18:08   POlski samochód elektryczny

Witam,

Widze na forum ciekawą dyskusje i wiele osób zainteresowanych emobility

Tworzymy prototyp polskiego samochodu elektrycznego zachęcamy do współpracy.

Poszukujemy osób zainteresowawszy rozwojem napędu i technologii baterii, wszelkie pomysły , nawet te szalone mile widziane.
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 886
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-11-06, 18:23   

"Tworzymy" :?: .To tak najprościej, samochód elektryczny ma zamiast silnika spalinowego elektryczny i (przynajmniej dla mnie) nie ma skrzyni biegów.
 
     
konstruktor

Dołączył: 06 Lis 2016
Posty: 63
Wysłany: 2016-11-06, 18:33   

Dla wyjaśnienia, to nie jest projekt garażowy.

Stworzyliśmy konsorcjum firm i zespól posiadający doświadczenie w zakresie komercjalizacji nowych technologii związanych z samochodem elektrycznym, chętnie zweryfikujemy nasze założenia , wykorzystywane technologie w obszarze konstrukcji, napędu, systemów IT, ładowania, technologi wytwarzania.

Pracujemy z funduszami inwestycyjnymi zainteresowanymi wsparciem finansowym, niestety nie mamy zamiaru konkurować z Teslą, na tym etapie, budujemy mały miejski samochód elektryczny ,
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 842
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-11-06, 18:46   

Gdzie działacie?
Jakie są założenia podstawowe?
Wielkość pojazdu?
Zakładana energia magazynowana w pojeździe?
Napięcie baterii trakcyjnej?
Grupa odbiorcza?
Trudno cokolwiek odpowiedzieć jeśli nic nie wiemy.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 601
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2016-11-06, 20:10   

Jakieś dane - konsorcjum tzn?
Chyba to nie tajemnica?
z kim wspolpracujecie - instytucje , uczelnie?
jakie firmy i fundusze w to wchodzą?
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 689
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-11-06, 20:58   

jas_pik napisał/a:
Zakładana energia magazynowana w pojeździe?
A może zmienna? Niechby mały miejski samochodzik miał małą lekką bateryjkę na codzienne dojazdy, a w razie potrzeby dalszej jazdy można było sobie powkładać parę naładowanych pudełek do bagażnika, na siedzenia, albo przypiąć na haku holowniczym jak bagażnik rowerowy, ograniczając częstotliwość i czas zatrzymywań po drodze?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 842
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-11-06, 21:31   

PatrykS napisał/a:
A może zmienna?

Może być , ale może inaczej niż podałeś.

PatrykS napisał/a:
Niechby mały miejski samochodzik miał małą lekką bateryjkę na codzienne dojazdy, a w razie potrzeby dalszej jazdy można było sobie powkładać parę naładowanych pudełek do bagażnika, na siedzenia, albo przypiąć na haku holowniczym jak bagażnik rowerowy, ograniczając częstotliwość i czas zatrzymywań po drodze?

Może dokładany byłby spalnowy agrgacik na dalsze wyjazdy?
Tak jak kilku zapaleńców to zrobiło . Ale taki który by był modułem samochodu?



No bo taki to jest za duży :mrgreen:
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
kami2 

Wiek: 35
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 122
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-11-06, 22:16   

konstruktor napisał/a:
Witam,

Widze na forum ciekawą dyskusje i wiele osób zainteresowanych emobility

Tworzymy prototyp polskiego samochodu elektrycznego zachęcamy do współpracy.

Poszukujemy osób zainteresowawszy rozwojem napędu i technologii baterii, wszelkie pomysły , nawet te szalone mile widziane.


Cieszę się,że podjęliście się takiego przedsięwzięcia i mam nadzieje,
że nie będzie to samochód oparty na częściach wyprodukowanych w Chinach:)
Jako potencjalny nabywca takiego samochodu oczekiwałbym:

-Auta typu hatchback,sedany są nie praktyczne zwłaszcza do miasta.

- Samochód ma się dać łatwo i w miarę szybko ładować bez wymagania kosztownych
terminali ładowania,a więc potrzebna jest porządna ładowarka pokładowa na 3 fazy
16 A czyli około 11kW mocy.(w Tesli jest to standard i można się ładować ze zwykłego
gniazda siłowego za pomocą przenośnego EVSE)
Jeśli standardowo taka ładowarka będzie zbyt kosztowna to powinna się znaleźć
jako opcja i w pojeździe powinno być przewidziane miejsce na jej rozbudowę.
Może da się stworzyć np. ładowarkę modułową i rozszerzać po jednej fazie 16A (od 1 do 3faz).
Nie idźcie śladem Nissana pod tym względem.W Leafie jako opcja jest ładowarka
jedno fazowa na 32A która w warunkach domowych wymaga kosztownego
podłączenia 22kW mocy z zakładu energetycznego i daje mizerny efekt przyspieszenia
ładowania.Dodatkowo 32A wymaga grubszych przewodów niż na 16A.
Może zróbcie ładowarkę pokładową podobnie jak w Renault Zoe o ile nie będzie to naruszało patentów.

-w kwestii bezpieczeństwa samochód powinien mieć solidne belki wzmacniające
i konstrukcje pozwalającą na uzyskanie wyników w granicach 4-5 gwiazdek w testach
(ponieważ ma być to miejskie auto zapewne będzie niewielkie i żeby przekonać ludzi do zakupu trzeba zadbać o dobry poziom bezpieczeństwa)

-pojemność akumulatorów myślę ,że nie powinna być niższa niż 20-24kwh tak żeby w cyklu EPA osiągnąć około 130-140km(może ogniwa z LG Chem temu sprostają cenowo
i jakościowo?) Dobrze jest zrobić np dwa rozmiary pakietów,żeby klient mógł wybrać optymalne rozwiązanie do swoich możliwości finansowych.
 
     
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 59
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 211
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-11-06, 22:41   

Przedstawiając taką poważną propozycję wypadałoby się przedstawić .
_________________
Rover 75 electric
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 420
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-11-07, 07:51   

ev-drive.eu napisał/a:
Przedstawiając taką poważną propozycję wypadałoby się przedstawić .

Amen.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
szano 
Szano

Dołączył: 06 Wrz 2016
Posty: 37
Wysłany: 2016-11-07, 08:38   

konstruktor napisał/a:
niestety nie mamy zamiaru konkurować z Teslą, na tym etapie, budujemy mały miejski samochód elektryczny ,

Z Teslą... czym jak tam śpią na zielonych $ach :)

Samochód nie jest potrzebny żeby wozić się po mieście, wystarczy coś mniejszego, nad czym pracuję.. w garazu i nie potrzebuję do tego żadnego konsorcjum (czytaj posredników), Nie ma sensu kupować tych drogich elektryków udających samochody-no ale nie każdy potrafi zrobić układ elekroniczny, programować mikroprosesory i komputery, projektować w CAD i... uzywać spawarki, więc może ktos to kupi, ale nie dostałbym tego co chcę i nie byłoby tam nowatorskich rozwiązań, więc się zrobi po swojemu i zwrot inwestycji w EV od razu będzie widoczny-zaoszczędzonyh czas zamiast stani a w korkach i niewielki garaż wystarczy-pozostało tylko nieco docieplić, żeby w zimi emozna było popracować wieczorami-zamiast oglądani agłupiej telewizji ;)

Życzę powodzenia, ale proponuję przygotować się na stanard Li-ion bodajrze 2070, bo chyb atakie w Giga Factory Tesli będa robione masowo ;)
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 601
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2016-11-07, 17:32   

Coś Konstruktor zamilkł.
 
     
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 30
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 378
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2016-11-07, 18:33   

Zasieg minimum 50km i predkosc min 130Km/h
a dla podrozujacych w opcji agregacik LPG max 0,6L pojemnosci podobnie jak w BMW i3, tylko butla minimum 30L tak zeby w ciaglosci szlo przejechac te 500km, zeby mozna spokojnie w trase wyruszyc i po dotankowaniu LPG mozliwe bylo by wyjechac na wakacje np z Polski do Portugalji
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 420
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-11-07, 18:36   

mann25 napisał/a:
Zasieg minimum 50km i predkosc min 130Km/h
a dla podrozujacych w opcji agregacik LPG max 0,6L pojemnosci podobnie jak w BMW i3, tylko butla minimum 30L tak zeby w ciaglosci szlo przejechac te 500km, zeby mozna spokojnie w trase wyruszyc i po dotankowaniu LPG mozliwe bylo by wyjechac na wakacje np z Polski do Portugalji

Nikt tego nie kupi. Zanim weszłoby to do produkcji i sprzedaży to rynek zalany będzie dziesięcioletnimi Voltami i Outlanderami za grosze z lepszymi osiągami bez wyrzeczeń.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
konstruktor

Dołączył: 06 Lis 2016
Posty: 63
Wysłany: 2016-11-07, 19:26   Polski miejski samochód elektryczny

Witam,

Przyjęliśmy takie założenia po dokonanych analizach dostępnych technologii, sposobu użytkowania samochodu miejskiego, systemów car sharing, itp

- miejski samochód osobowy 2 osobowy z napędem elektrycznym
- zasięg ok 90 km
- prędkość do 70 km/h , silnik 14,9 KW
- masa własna pojazdu 450 kg - materiał kompozyt - to jest największe wyzwanie - zbicie masy z zachowaniem parametrów wytrzymałościowych
- czas ładowania do 3 h w systemie bank to bank.

Ponieważ projekt będzie zakomunikowany do rynku za 2 tygodnie, niestety nie możemy podać bliższych danych o zespole i projekcie niż powyższe.

W skład konsorcjum wchodzą zespoły z GD, W, K.

Stworzyliśmy konsorcjum bo to pozwala nam pozyskać środki z NCBiR , a formuła konsorcjum pozwala nam na poszerzanie zespołu i osoby z ciekawymi rozwiązaniami.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 420
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-11-07, 19:34   

konstruktor napisał/a:
Stworzyliśmy konsorcjum bo to pozwala nam pozyskać środki z ...


To wiele wyjaśnia...

Parametry są absurdalne. W Polsce nigdy żadne auto dwuosobowe nie zdobyło popularności więc z założenia projekt jest niszowy i ekonomicznie nierentowny. V-max 70 km/h to proszenie się o porażkę.
Olać to bo jeździdeł z PETu o parametrach chińskiego skutera nikomu nie trzeba!
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
konstruktor

Dołączył: 06 Lis 2016
Posty: 63
Wysłany: 2016-11-07, 20:23   Do Yanosic

Nie chce sie wdawać w polemike, ale przypominam, że mówimy o samochodzie miejskim, proponuje zerknąć trochę na projekty pojazdów 2 osobowych w przestrzeni miejskiej, poczytac kodeks drogowy - w Polsce obowiązuje na terenie zabudowanym ograniczenie prędkości 50 km.h.

Może dodam, że cena takiego samochodu miejskiego ma wynosić 25 tys polskich złotych, ...
Proponuje stworzyć w tej cenie konkurencyjny pojazd z prędkoscią, 130 km/h, zasiegiem 200 km, moze byc nawet z PETów...
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 842
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-11-07, 20:39   Re: Polski miejski samochód elektryczny

konstruktor napisał/a:


Przyjęliśmy takie założenia po dokonanych analizach dostępnych technologii, sposobu użytkowania samochodu miejskiego, systemów car sharing, itp

Nie wiem skąd takie badania skoro są dwa przykłądy że nie jest to zbyt sensowy rodzaj pojazdu
ReVolt

Twike

CityEL

Jedyny który sorzedał się w większych ilościach ale dzięki zaangażowaniu olbrzymiego kapitału to to Twizzy


konstruktor napisał/a:
- miejski samochód osobowy 2 osobowy z napędem elektrycznym

JW
konstruktor napisał/a:
- zasięg ok 90 km
to może być trochę za mało - jesli taki jest w lecie to w zimie będzie max 50 a to już za mało
konstruktor napisał/a:
- prędkość do 70 km/h , silnik 14,9 KW

Przy tej mocy prędkość może być znacznie wyższa przy zakadanej masie . Taka moc ma Peugeot106E i ma elektrycznie ograniczoną szybkośc a masę ponad 2 razy większą
konstruktor napisał/a:
- masa własna pojazdu 450 kg - materiał kompozyt - to jest
największe wyzwanie - zbicie masy z zachowaniem parametrów wytrzymałościowych[/quote]
Przy takie masie trudno tanio zapewnić wysoki stopień bezpieczęństwa w szczególności w zakresie pochałaniania energii w przypadku zderzenia.
konstruktor napisał/a:
- czas ładowania do 3 h w systemie bank to bank.

Ale nie podałeś energii akumulatora , bo moc silnika nie mam nic wspólego z magazynowaniem energii. Bez tej danej oraz napięcia pakietu trudno Ci odpowiedzieć coś sensownego . Ale można przyjąć że można wykorzystać prostą ładowarkę wysiokoczęstotliwościową która przy masie 7kg może dać moc ładowania 11kW to może w czasie 3 godzin naładować bez problemu akumulatory o energii 30 kWh

konstruktor napisał/a:
W skład konsorcjum wchodzą zespoły z GD, W, K.Stworzyliśmy konsorcjum bo to pozwala nam pozyskać środki z NCBiR , a formuła konsorcjum pozwala nam na poszerzanie zespołu i osoby z ciekawymi rozwiązaniami.

A moze tylko po to żeby zgarnąć trochę kasy? Jesli tak to jestem chętny do zespołu - znam wszystkie złe strony tych małych pojazdów.
Dziwne że nie wybraliście już sprawdzonej w miarę konstrukcji typu frnacuskiego Autolib o parametrach:

Cytat:
DIMENSIONS AND WEIGHT
Length 3.65 m
Width 1.70 m
Height 1.61 m
Boot capacity 200 l (350dm3)
Kerb weight 1,120 kg
POWER AND BATTERY
Max power 50kW
Rated power 35kW
Batteries BatScap Lithium Métal
Polymère 20kW
CONSTRUCTION
Chassis Steel and aluminium
Bodywork Aluminium and ABS plastics -
2 doors, 4 places
PERFORMANCE
Maximum speed 130 km/h - electronically
capped
Acceleration 0-60 km/h in 6,3 seconds
AUTONOMY
Urban cycle 250 km
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
konstruktor

Dołączył: 06 Lis 2016
Posty: 63
Wysłany: 2016-11-07, 20:59   

Autolib ma masę ponad 1000 kg....

Masa oraz prędkość max są kluczowy elementem wpływającym na zasięg i wielkość baterii, czyli masę pojazdu. Zapewnienie bezpieczeństwa przy tak małej masie jest możliwe przez ograniczenie prędkości max, zastosowanie monocoque i przy zastosowaniu carbonu w kluczowych węzłach,

Projekt musi zakończyć się wdrożeniem i wymagany wkład własny to 50% środków z NCBiR , więc
zapraszam do współpracy , więcej na prv
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 842
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-11-07, 21:21   

Zgadza się że masa jest spora ale wynikła z zastosowania zwykłej karoserii stalowej która sama waży blisko 300 kg, ale konstrukcja umożliwia znaczne obniżenie masy przy zachowaniu warunków bezpieczeństwa . Chyba że chodzi o to aby pojazd nie był samochodem tylko pojazdem lekkim.
Ale kluczowym elementem nośnym Atoliba jest konstrukcja ramy.
Można ją wykonać z aluminium i znacznie zmniejszyć masę , a nadwozie - to już fantazja i design projektanta ( może być i karbon Chociaż Cx jest ważny już od 40km/h
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
konstruktor

Dołączył: 06 Lis 2016
Posty: 63
Wysłany: 2016-11-07, 22:00   

Dzieki za sugestie,

Projektując mały samochód miejski stworzymy jednocześnie technologie wytwarzania, produkcje kompozytowe są mniej kapitałochłonne , co jest istotne biorąc pod uwagę, że mamy do czynienia z samochodem niewypełniającym niszę, stąd też bierzemy pod uwagę koszty uruchomienia produkcji przy produkcji niskoseryjnej.

Jest też ograniczenie wynikające z wymiarów ( które przyjęliśmy),parkowanie...
 
     
szano 
Szano

Dołączył: 06 Wrz 2016
Posty: 37
Wysłany: 2016-11-07, 22:38   Re: Polski miejski samochód elektryczny

konstruktor napisał/a:

...
- miejski samochód osobowy 2 osobowy z napędem elektrycznym
- zasięg ok 90 km
- prędkość do 70 km/h , silnik 14,9 KW
...

Ktoś tu chyba myli pojęcia-2 osobowy to jest skuter a nie samochód :)
Na rowerze po południu bez wspomagania elektrycznego, ale z owiewką aerodynamiczną robię bez problemu te 90km, no może z nieco mniejszą prędkością maksymalną, ale... rano do pracy zwykłym spalinowcem robię 22km w... 45min, bo miasto nie kwapi się z wybudowaniem nastepnego mostu, za to rowerem pzrez kładkę też jestem ze średnią ok. 25 km/h praktycznie w podobnym czasie i.. to bez korków ;)

PS: Jakieś założenia co do szerokości wysokości czy wspólczynnika Cx (oporu powietrza) już są czy to dopiero później wyjdzie, że kolejny "kwadraciak" elektryczny będzie marnował cenne kWh na... pchanie powietrza? ;)
 
     
szano 
Szano

Dołączył: 06 Wrz 2016
Posty: 37
Wysłany: 2016-11-07, 22:48   Re: Do Yanosic

konstruktor napisał/a:
w Polsce obowiązuje na terenie zabudowanym ograniczenie prędkości 50 km.h.

Tego to nawet nasza milicja nie przestrzega, bo by były korki na kilometry :)
Proponuję najpierw zwykłym spalinowcem próbować jechać z takimi prędkościami przez rok i... zobaczyć ile razy idioci z tyłu idą na czołówki z samochodami z przodu bo im "zwieracze" puszczają jak się wleką dłużej niż minutę za takim zółwiem-jak coś przywali w takie maleństwo, a jazda z prędkościa poniżej 80km/h zwiększa takie prawdopodobieństwo, to niewiele z tych kompozytów zostanie.
Jak mam jechać wolno to wolę... rowerem, bo zajmuję mało miejsca i wiekszość osobówek bez problemu nawet na 3go wyprzedzi, a taki maluch elektryczny będzie zawalidrogą i... jazda nim niebezpieczna, bo inni będą świrować żeby go wyprzedzić ;)
 
     
Domel 

Wiek: 21
Dołączył: 01 Lis 2016
Posty: 4
Wysłany: 2016-11-08, 05:24   Re: Polski miejski samochód elektryczny

konstruktor napisał/a:

- miejski samochód osobowy 2 osobowy z napędem elektrycznym
- zasięg ok 90 km
- prędkość do 70 km/h , silnik 14,9 KW
- masa własna pojazdu 450 kg - materiał kompozyt - to jest największe wyzwanie - zbicie masy z zachowaniem parametrów wytrzymałościowych
- czas ładowania do 3 h w systemie bank to bank.



Renault Twizzy juz jest na rynku. Nie bardzo rozumiem jaka miala by byc grupa docelowa. Tak czy inaczej trzymam kciuki i chetnie sie przylacze do projektu,
 
     
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1013
Wysłany: 2016-11-08, 08:37   Re: Polski miejski samochód elektryczny

konstruktor napisał/a:
Stworzyliśmy konsorcjum bo to pozwala nam pozyskać środki z NCBiR...

:-(
_________________
Samochody Elektryczne - www.SamochodyElektryczne.org
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13