SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowanie z ulicznych latarni w UK
Autor Wiadomość
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 690
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2016-12-30, 13:06   Ładowanie z ulicznych latarni w UK

Czego w Polsce nie można to w UK widzą w tym potencjał! :-D

Firma Rolec EV zainicjowała nowy system ładowania samochodów elektrycznczych wykorzystując latarnie uliczne w UK.

https://www.zap-map.com/l...lec/#more-29375

Specjaliści z firm BEI Lighting i Fabrikat z UK opracowały wspólnie stacje szybkiego ładowania typ2 które są wkomponowane w latarniach ulicznych. Jest to pierwszy tego typu rodzaj ładowania EV z tradycyjnych latarni ulicznych i jak twierdzi firma istniejące latarnie mogą być łatwo przystosowane do tego celu i to o niskich nakładach finansowych.

A w Polsce kombinują jak koń pod górę!
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 86
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-30, 19:32   

Ładowanie tylko po zmroku :?:
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1096
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-12-30, 19:42   

Dlaczego po zmroku?
Zasilanie lamp ulicznych jest robione w ten sposób że napięcie jest ciągle dostarczane a tylko sygnał wysyłany parą sterującą włącza poszczególne latarnie.
System o ile jest nowoczesny pozwala na załączanie dowolnej ilości lamp . Tak samo może sterować ładowanie pojazdów elektrycznych w zależności od obciążenia sieci energetycznej.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 690
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2016-12-30, 19:55   

W artykule jest mowa o korzystaniu z punktu 24h na dobe!
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 86
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-30, 21:15   

Cytat:
że napięcie jest ciągle dostarczane


U nas też tak jest ?
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1096
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-12-30, 21:23   

W większości zmodernizowanych latarni ( zwłaszcza tych które maja źródła światła LED-owe) już tak jest.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 626
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-12-30, 21:36   

jaka jest moc dostępna w pojedynczej latarni? Jaka maksymalnie mogłaby być?
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Carcik 

Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 513
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-12-30, 21:54   

YANNOSICK napisał/a:
jaka jest moc dostępna w pojedynczej latarni? Jaka maksymalnie mogłaby być?


Często po aktach wandalizmu w naszym kraju widać "flepy" takiej latarni i często są to aluminiowe kable sporego przekroju. Może nawet 25-35mm^2 Al. Zapewne ten kabel leci od lampy do lampy przez całą ulicę.
_________________
Citroen Saxo Electrique
Pakietu z ogniw 18650 40p30s + 12V Pb
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1096
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-12-30, 21:56   

To zależy od tego jak sieć była projektowana/modernizowana.
Zazwyczaj stare sieci oświetlenia ulicznego z przewodami napowietrznymi były projektowane z użyciem przewodów o przekroju 25mm2. To może przenieść dość duże moce. Tyle że w większości są to sieci jednofazowe. ale bez problemu można były robić na każdym słupku 16A do zasilania pojazdów.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1164
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-31, 00:29   

YANNOSICK napisał/a:
jaka jest moc dostępna w pojedynczej latarni? Jaka maksymalnie mogłaby być?
Pewnie nie większa niż kilkaset watów, ale bardziej właściwe jest pytanie, jaki zapas mocy przyłącza ma dany zestaw lamp - jako że obciążenie jest stałe to nie trzeba zostawiać dużego zapasu, stąd na samochód niewiele pewnie zostaje. Jeżeli jednak montujemy ładowarki to przyłącze można zwiększyć, tylko kable mogą też nie mieć dużego zapasu. Jeśli ładowarki byłyby inteligentne to mogłyby np. dzielić dostępną nadwyżkę między podłączone samochody - po podłączeniu kilku ładowałyby się naprawdę wolno, ale jednak ładowałyby się. A jak jeden to szybciej - podobnie jak w Teslowych Superchargerach.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 690
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2016-12-31, 05:17   

Tylko u nas jest problem w tym że wykorzystywane są przewody aluminiowe więc co najwyżej ładowanie mogłoby być jednego auta co napewno by trwało.

...ale od czegoś trzeba zacząć.

W UK to projekt pilotażowy więc zobaczymy jak tu to się sprawdzi.

http://www.getwestlondon....ial-new-9757508

W Niemczech też o tym pomyśleli.

https://ubitricity.com/en/solutions/ev-charge-spot-providers
 
     
Carcik 

Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 513
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-12-31, 10:42   

domino napisał/a:
wykorzystywane są przewody aluminiowe więc co najwyżej ładowanie mogłoby być jednego auta


Czym aluminium jest gorsze od miedzi ? 35mm^2 Al to jak 25mm^2 Cu. Wadą jest gorsza wytrzymałość na ząb czas. Trzeba pilnować ich i je okręcać systematycznie. Po za tym 35mm^2 kosztuje znacznie mniej niż 10mm^2 Cu i na dodatek jest lżejszy.

Przy wielkich mocach i przekrojach tysięcy mm^2 często używa się aluminium, w miedzi kosztowało by to miliony.

Kolegi niechęć do aluminium zapewne wynika że ma/miał w domu instalacje Al 1,5mm^2 i wszystko paliło się jak lampiony w adwencie przy najmniejszy obciążeniu.
_________________
Citroen Saxo Electrique
Pakietu z ogniw 18650 40p30s + 12V Pb
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1096
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-12-31, 12:41   

W starych sieciach oświetlenia ulicznego przyjmowało się obciążenie mocowe jednego słupa na moc do 2500W. Zazwyczaj zas stosowano lampy jarzeniowe o mocach 250 -500W. Obecnie w ramach modernizacji lampy LEDn o mocach 50-100 W. Oznacza to że zapas mocy na każdym słupie rzedu 2,4 kW . Czyli na co drugim słup można by było dać złącze ładowania o mocy 3,5 kW ( czyli takiej jaką obsługują standardowe ładowarki pokładowe większości samochodów ) 1 faza 16 A.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 626
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-12-31, 12:50   

jas_pik napisał/a:
W starych sieciach oświetlenia ulicznego przyjmowało się obciążenie mocowe jednego słupa na moc do 2500W. Zazwyczaj zas stosowano lampy jarzeniowe o mocach 250 -500W. Obecnie w ramach modernizacji lampy LEDn o mocach 50-100 W. Oznacza to że zapas mocy na każdym słupie rzedu 2,4 kW . Czyli na co drugim słup można by było dać złącze ładowania o mocy 3,5 kW ( czyli takiej jaką obsługują standardowe ładowarki pokładowe większości samochodów ) 1 faza 16 A.

Gdyby nawet był to jeden słup na dziesięć czy sto. Nawet jeden na każdej ulicy lub na co drugiej... Byłoby bajecznie. Swoją drogą postęp technologiczny powoduje powstawanie rezerw mocy na istniejących elementach infrastruktury elektrycznej więc to genialny pomysł aby takie rezerwy. Tu mamy przykład latarni ale przecież są linie trakcji tramwajowej i kolejowej których obciążenie dziś jest wielokrotnie mniejsze niż dawniej. W Holandii, Danii czy Rzeszy analogicznie do angielskich latarni można by pomyśleć o wykorzystaniu setek tysięcy wiatraków.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1096
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-12-31, 13:01   

YANNOSICK napisał/a:
Swoją drogą postęp technologiczny powoduje powstawanie rezerw mocy na istniejących elementach infrastruktury elektrycznej więc to genialny pomysł aby takie rezerwy. Tu mamy przykład latarni ale przecież są linie trakcji tramwajowej i kolejowej których obciążenie dziś jest wielokrotnie mniejsze niż dawniej. W Holandii, Danii czy Rzeszy analogicznie do angielskich latarni można by pomyśleć o wykorzystaniu setek tysięcy wiatraków.

W sieciach zasilania kolejowego czy tramwajowego nie jest to możliwe - bo postęp technologiczny sprawia że zwiększa się prędkości przejazdowe a to wymaga większych mocy. O sprawie bezpieczeństwa nie zapominając.
Ale wiatraki czy systemy fotowoltaiczne to jest przyszłość. Ja przy swojej hacjendzie zainstaluję słupek o ile będę mógł sprzedawać prąd .
Bo obecne przepisy na to mi nie pozwalają jeszcze.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1164
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-31, 18:18   

jas_pik napisał/a:
Ja przy swojej hacjendzie zainstaluję słupek o ile będę mógł sprzedawać prąd .
Bo obecne przepisy na to mi nie pozwalają jeszcze.
Ale możesz chyba sprzedawać usługę ładowania pojazdów elektrycznych - jeśli dobrze rozumiem to w tą stronę idą obecnie działania władz.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1096
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-12-31, 19:20   

Chyba jednak nie mogę bo jestem osobą fizyczną a nie przedsiębiorcą.
A mógłbym zrobić jeden słupek latarni do oświetlenia drogi gminnej ( a dokładnie skrzyżowania drogi gminnej z wojewódzką) który jest bardzo niebezpieczny oraz słupek bezobsługowy np na monety z gniazdem type 2 pozwalające pobrać 1kWh za 50 gr. :)
To było by coś bo od 1 lipca oddałem netto za darmo do sieci około 5,5 MWh ( a będę mógł podobno odebrać 4 MWh za darmo)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
poczta.pl

Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 283
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-02, 08:12   

jas_pik napisał/a:
Chyba jednak nie mogę bo jestem osobą fizyczną a nie przedsiębiorcą.
A mógłbym zrobić jeden słupek latarni do oświetlenia drogi gminnej ( a dokładnie skrzyżowania drogi gminnej z wojewódzką) który jest bardzo niebezpieczny oraz słupek bezobsługowy np na monety z gniazdem type 2 pozwalające pobrać 1kWh za 50 gr. :)
To było by coś bo od 1 lipca oddałem netto za darmo do sieci około 5,5 MWh ( a będę mógł podobno odebrać 4 MWh za darmo)


ja bym pobierał opłatę za samo używanie słupka (energia jest tylko przy okazji jak gniazdko w kawiarni do laptopa lub komórki, nikt tam nie sprzedaje energii) lub za postój
_________________
P85D

may the power be with you
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1096
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-01-02, 11:05   

Tyle że ja tam stale nie mieszkam , bywam co jakiś czas na weekend .
Jedyna możliwa opcja to właśnie autoamacik wrzutowy
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 626
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-01-02, 12:24   

Nie wiem jak ma się polskie prawo do tego ale ja zrobiłem to w NL tak, że zgłosiłem się do operatora - firmy która stawia słupki (w tym przypadku The New Motion). Oni zorganizowali wszystko: powiesili "ładowarkę" (na RFID i ich apkę) i rozliczają ze mną tylko podlicznik i płacą mi za dzierżawę fragmentu ogrodzenia. Nie rozliczam tego gotówkowo bo sam więcej ciągnę z ich słupków w całej Europie niż ładują auta pod tym słupkiem przy mojej hali więc bilansujemy to razem z dzierżawą.
Może warto byś skontaktował się z jakimś operatorem punktów ładowania w PL i zaproponował przyłącze. Może okaże się dla nich atrakcyjne
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1164
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-01-02, 15:25   

YANNOSICK napisał/a:
Może warto byś skontaktował się z jakimś operatorem punktów ładowania w PL i zaproponował przyłącze. Może okaże się dla nich atrakcyjne
No póki co jeszcze takich nie ma, szukałem niedawno. Greenway wchodzi, ale oni tylko szybkie ładowarki stawiają póki co.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1096
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-01-02, 17:09   

To co prawda jest droga wojewódzka 837 w odległości 28 km od Zamościa ale ruch nie jest tak duży żeby któryś z operatorów chciał tam coś stawiać.
Ale że okolice są śliczne i widokowe a także za kilka lat gdy krajowa 17-tka biegnąca równolegle będzie przebudowana na S17 ruch zwiększy się znacznie.
A ja mam na dachu hacjendy 10kW ze słońca to chętnie bym sprzedawał za cash
Bo zgodnie z prawem Pąństwo mi nie płaci a trochę wpływów by sie przydało. W aukcjach uczestniczyć nie mogę bo nie jestem przedsiębiorcą. Pewnie się boją że za tanio bym sprzedawał :oops:
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
Maras 
AMPERA 2012


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 91
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-02, 22:32   

jas_pik napisał/a:
To było by coś bo od 1 lipca oddałem netto za darmo do sieci około 5,5 MWh ( a będę mógł podobno odebrać 4 MWh za darmo)


Jaką masz fotowoltanikę?

Kumpel ma myjnię pod Tesco Gòrczewska i udostępnia mi odpłatnie swoje kW. Myślałem by na dachu postawić panele i uruchomić pkt ładowania.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1096
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-02-02, 23:17   

Maras napisał/a:

Kumpel ma myjnię pod Tesco Gòrczewska i udostępnia mi odpłatnie swoje kW.

Jeśli Ci sprzedaje prąd bez koncesji to może mieć kłopot.Ale może jedno czy dwa miejsca obok oznaczyć jako płatne i pobierać opłatę za parkowanie ( ominięcie problemu prawnego)
Maras napisał/a:
Myślałem by na dachu postawić panele i uruchomić pkt ładowania.

Jeśli ty zainstalujesz (koszt gotowych zestawów to rząd 4000 zł/1kW peak) to Ty możesz parkować za darmo , a instalacja będzie wpięta w jego myjnię ( wystarczy że podpisze umowę i zainstaluje licznik dwukierunkowy i obaj będziecie zadowoleni)
Inni klienci ładujący będą płacili za parkowanie na danym miejscu - prosto i bezboleśnie ( a ty masz prosta umowę z nim )
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1164
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-02-05, 23:53   

kalex napisał/a:
Ładowanie tylko po zmroku
Hmm, ze względu na potencjalne ograniczenia mocy infrastruktury to może przeciwnie - w dzień pełną mocą w każdej lampie, a nocą tylko nadwyżki :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 14