Zlot EV 2017
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen Berlingo Electrique - pomysły na zwiększenie zasięgu
Autor Wiadomość
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 139
Wysłany: 2017-02-12, 07:12   

Z moich obserwacji wynika, że ten zysk może być większy.
Wyłączam wspomaganie, to muszę dostarczyć tylko 1000w.
Dwa akumulatory 100ah =500zł

Najciekawsze, że PatrykS podał fajny pomysł i znalazłem na Allegro konwerter 24/12 40A
Na wyjściu ma 13,5V podłączamy go do obecnego i może będzie działać.
I co wy na ten pomysł?
Może ktoś wie ile taki konwerter może wyssać z akumulatora zanim się wyłączy?
W oplu i nissanie do zastosowania!
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 962
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-02-12, 08:16   

wik6 napisał/a:
Wspomaganie kierownicy 1000w
Wspomaganie to działa tylko chwilowo zdaje się, więc średnio pewnie dużo mniej wychodzi.

wik6 napisał/a:
Dwa akumulatory 100ah =500zł
Teoretycznie 2,4kWh, ale praktycznie 30% tego, bo regularne głębsze rozładowywanie kwasowych szybko je zużywa.

wik6 napisał/a:
konwerter 24/12 40A
trochę słaby, bo ledwo 480W, a wygląda że potrzebujesz 1,5kW.

wik6 napisał/a:
Na wyjściu ma 13,5V podłączamy go do obecnego i może będzie działać.
Trochę za niskie napięcie - potrzebne byłoby 14,4V lub ciut większe.

wik6 napisał/a:
Może ktoś wie ile taki konwerter może wyssać z akumulatora zanim się wyłączy?
Jeżeli masz na myśli 2 aku 12V szeregowo to prawdopodobnie jest w stanie wyssać je do końca, to jest do 21V, ale trzeba by w parametrach tej przetwornicy sprawdzić, przy jakim napięciu się wyłączy, o ile ma takie zabezpieczenie.

BTW: posty ze szczegółami tego rozwiązania z dodatkowym akumulatorem dla instalacji 12V sugerowałbym wydzielić do osobnego wątku, a jedynie postępy/wyniki raportować tu.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 977
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-02-12, 09:41   

1, Musiałbyś wymontować oryginalny konwerter DC/DC 162 V->14,1 V bo on pobiera Ci cały czas moc nawet gdy nie wysyła prądu do akumulatora pokładowego ( a sam napisałeś że takie prace to nie dla Ciebie)
2. Wspomaganie kierownicy jeśli nie odłączysz pobiera przy biegu jałowym ( bo pompa pracuje bez przerwy) około 400 W, a w momencie skręcania nawet 1000 W.
Sagembox też swoje bierze bez przerwy analizując dane oraz obsługując karty sterownicze kontrolera
3.Masz na allegro świetny konwerter DC/AC

Dokładasz na końcu mostek prostowniczy i masz prawidłowe napięcie do podłaczenia do systemu akumulatorów trakcyjnych. Cena 100 zł .
4. Jesli chcesz kupować akumulatory to nie moga być zwykłae samochodowe rozruchowe
5. Upoluj kilka trojanów - lub innych Deep Cycle
6. Zakres działania COTEK-a jest taki że przy 4 szeregowo 12V) wyłączy się bezpiecznie przy 42V czyli jak wyssie je do 10,5V . Zwykłe rozruchowe szybko padną , Deep Cycle nie .
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 139
Wysłany: 2017-02-12, 10:36   

Wygląda na to, że ten pomysł nie wypali, przetwornica nie da rady a innych nie ma.
Za nim ktoś nie podejmie się doradzaniem mnie jak podzielić instalację elektryczną to zrobię tak :
- i tak już jeżdżę bez wspomagania jest ok
- wszystkie światła led włącznie z drogowymi, głównie jeżdżę ulicami z latarniami a jak mam pojechać gdzieś w ciemno to zakładam zwykłe żarówki, w dzień to na światłach do jazdy dziennej i wtedy odpada wszystko razem z podświetleniem zegarów.
-ogrzewanie, mam zamiar kupić nagrzewnice 300w 12V i matę grzewczą na siedzenie podłacze je do dodatkowego akumulatora, mam dość tankowania i czekania jak się webasto rozgrzeje, no i koszta około 150 zł/miesiąc na benzynę, a tak nagrzewnica 80zł, mata 40zł akumulator wyciągnę ten co mam a wsadzę mniejszy co da dodatkowe oszczędności zgodnie z wcześniejszymi wnioskami
- I tak zostaje tylko pompa chłodzenia, nawiew silnika,podciśnienie i styczniki razem może 300w
Ostatnio zmieniony przez wik6 2017-02-12, 15:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 962
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-02-12, 12:08   

jas_pik napisał/a:
1, Musiałbyś wymontować oryginalny konwerter DC/DC 162 V->14,1 V bo on pobiera Ci cały czas moc nawet gdy nie wysyła prądu do akumulatora pokładowego ( a sam napisałeś że takie prace to nie dla Ciebie)
No właśnie w pomyśle chodzi o to, żeby tego nie robić - konwerter ma się wyłączyć sam, a nawet jak się nie wyłączy to chyba aż tak wielkiej mocy nie pobiera.

jas_pik napisał/a:
3.Masz na allegro świetny konwerter DC/AC
Obrazek
Dokładasz na końcu mostek prostowniczy i masz prawidłowe napięcie do podłaczenia do systemu akumulatorów trakcyjnych. Cena 100 zł .
Mówisz o pośrednim zwiększeniu pojemności akumulatorów trakcyjnych - tego się chyba nie da zrobić bez większej ingerencji w instalację.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 977
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-02-12, 15:09   

PatrykS napisał/a:
Mówisz o pośrednim zwiększeniu pojemności akumulatorów trakcyjnych - tego się chyba nie da zrobić bez większej ingerencji w instalację.

Podłączenie jest bardzo proste bo podłączamy do zacisków BAT+ oraz BAT- w komorze zaciskowej SAGEMBOX-a.

Wystarczy odkręcić dwie śrubki :mrgreen:

czyli poziom trudności i skomplikowania tak jak złożenie lampki elektrycznej
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 962
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-02-12, 22:36   

jas_pik napisał/a:
Podłączenie jest bardzo proste bo podłączamy do zacisków BAT+ oraz BAT- w komorze zaciskowej SAGEMBOX-a.
Rzeczywiście banalne, nawet otworów nie trzeba wiercić i uszczelniać jak się odkręci klapkę :-) :-) A co ze sterowaniem dodatkowej przetwornicy? Jakoś trzeba ją załączać i prądem wyjściowym też jakoś sterować, w końcu wprost na akumulatory idzie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 977
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-02-12, 22:54   

Wystarczy zwykły włącznik prądowy po stronie akumulatora.
Konwerter z drugiej strony nic nie przekaże.
W przypadku pracy w trybie regeneracji prąd idzie na akumulatory Saft.
Tak jak to zrobił Sycomoreen (wg prezentowanego wczesniej schematu)
W razie czego mam takie na prąd stały 100A po 10 zł/szt

_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 139
Wysłany: 2017-02-13, 06:52   

Pomysł ok ale jaki ma to sens ekonomiczny w 17 letnim aucie.
Moje podejście jest takie, inwestycje góra z rzędu 500 zł a efekt ma być minimum 10% do przodu.
Zamiast inwestować w stare auto lepiej zbierać na nissana.
Chwilowo czekam na zamówiony termowentylator i matę.
Mam zamiar podpiąć to do akumulatora, który jest w kieszeni silnika i wyłączyć go z obwodu samochodu, a w obwód samochodu wpiąć akumulator 10Aha umieszczony w komorze silnika. Na czas ładowania łączyć je.
Tu pytanie do was czy ładowarka to obsłuży?
Jak tak to super, to wtedy jak akumulator będzie się wyrabiał to podłącze tam wspomaganie kierownicy i wentylator silnika.
Pompy nie ruszam bo ona jest sterowana z komputera.
I na akumulatorach trakcyjnych podczas jazdy dziennej zostanie tylko komputer i pompa chłodzenia.
Czekam na ciepło, i w drogę zobaczymy ile to dało.
Jak na razie jednorazowo jechałem tylko 80 km, był zapas na 20 km ale teraz odpadnie ogrzewanie, nawiew, światła bo to było w nocy.
Rekord dzienny to 130 km z doładowaniem.
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 974
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-02-13, 10:07   

Wik6.
Jak czytam Twe posty to już coś mi się robi.
Jak można zrezygnować z webasto na korzyść maty i termowentylatory, który potrzebuje prądu,a akumulator 10Ah to nic, kupujesz?!
Jeśli już to dołoż podgrzewacz silnika w obieg webasto i podgrzewacz w obieg baterii. Ruszając będziesz miał zagrzany obieg i cieplo od razu, a baterie o temp.20st dadzą ci lepszy zasięg.
To najprostsze co może dać ci cieplo.bez nie wiadomo jakich ingerencji.
Tak to tylko wolniejsza jazda, bez gratów na pace,większe ciśnienie, i gładkie opony.
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Peugeot 106 Electrique
Saxo Electrique
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 974
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-02-13, 10:14   

Webasto ma 5kw na połowie mocy 2,5 a ty chcesz 0.3kw..
Zastanowiłeś się ,że wszystko potrzebuje energii?
Akumulator 10Ah zapewni grzanie na kwadrans maksimum..a to grzanie takie jakbyś sobie nachuchał..
Ładowarka naladuje ci bez problemu..ale problem będzie połączyć rozładowaną baterię z naładowaną.
Ja już nie wchodzę w dyskusję, bo nie ma to sensu.
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Peugeot 106 Electrique
Saxo Electrique
 
     
Carcik 

Wiek: 23
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 464
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-02-13, 10:20   

Kazdy mu tłumaczy, podaje przykłady rozwiązania. Ale kolega wie wszystko lepiej. Zamiast inwestować woli zbierać na Leafa który i tak mu nie przejedzie 150km (chyba że salonowy i 30kWh) a tyle km jest dla niego minimum.

Widze zero logiki w Twoim działaniu. Sam miałem w spalinowym "farelkę" 200W 12V i było to gówno jakich mało, prędzej zdołał się silnik zagrzać niż to coś nagrzało. Ogrzewanie w spalinowym wozie może mieć nawet 5-9kW wydajności a Ty to zastąpisz 0,3kW.

Jedyna logika w tej macie, niby grzanie tyłka (40-60W) powoduje że wolisz mniejszą temperaturę powietrza i tutaj może być oszczędność bo webasto trochę mniej paliwa spali a 40W mata to 0% wpływu na zasięg ma.

Dziwie się koledze jas-pik z jaką upartością podaje dziesiątki przykładów na ulepszenia i triki a Ty nadal uparłeś się na ten aku 12V.
_________________
Citroen Saxo Electrique
Pakietu z ogniw 18650 40p30s + 12V Pb
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
 
     
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1025
Wysłany: 2017-02-13, 11:32   

Ta rozmowa to chyba trochę trolowanie przez wik6.
Czy wydzielić ją do osobnego tematu? :roll:
_________________
Samochody Elektryczne - www.SamochodyElektryczne.org
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 977
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-02-13, 11:44   

Tak.
A swoją droga ja założe pewnie tips&Tricks Berlingo bo własnie wpadł mi w ręce, a chcę zastosować kilka pomysłów które wpisywałem w tym temacie.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 139
Wysłany: 2017-02-13, 11:47   

Dziękuję za informację jakie udało mi się tu otrzymać, solidna dawka wiedzy.
Zmęczyłem towarzystwo wiec chwilowo postaram się nie odzywać i będę zaglądał.
Pozdrawiam.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 962
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-02-13, 13:51   

RaveN napisał/a:
Ta rozmowa to chyba trochę trolowanie przez wik6.
Nie zgadzam się - ma kolega swoją wizję, niech realizuje, a wyniki nawet jak nikogo nie zaskoczą to przynajmniej będą udokumentowane. A nuż jednak coś z nich wyjdzie pożytecznego?

RaveN napisał/a:
Czy wydzielić ją do osobnego tematu?
Wg mnie można.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2569
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-02-13, 23:36   

dobrze jest, piszcie piszcie... :)
niech temat żyje, i się komuś przyda :)

a na przyszłość:
NiCd nie ma... ciężki temat - wiedziałem, że tak będzie
na litówki się nie opłaca przerabiać Berlingo (koszt kosmos).

wniosek? ....
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1025
Wysłany: 2017-02-14, 11:13   

wik6 napisał/a:
Zmęczyłem towarzystwo wiec chwilowo postaram się nie odzywać i będę zaglądał.

Spoko - po prostu wydzieliłem temat, żeby highendowi tematu blogowego nie rujnować. Tutaj można będzie pisać dalej o tych często niekonwencjonalnych sposobach ;) .
_________________
Samochody Elektryczne - www.SamochodyElektryczne.org
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 139
Wysłany: 2017-02-19, 21:00   

Wróciłem z ferii i nie wytrzymałem wypróbowałem zamówioną matę i farelkę 300w.
Wbrew katastroficznym wizją super.
Mata grzewcza, ciepło w plecy ciepło w tyłek i opcja irytującego masażu.
Farelka w końcu ciepło w nogi.
Farelka od razu wywaliła bezpiecznik.
W tygodniu muszę zrobić osobną instalację do maty i farelki tak jak pisałem, podłącze je do akumulatora 55Ah. a samochód otrzyma nowy akumulator 10Ah. Teraz będę miał komfort w trakcie jazdy i nie będę podbierał prądu akumulatorom trakcyjnym do ogrzewania. Zdarzało się mi wyłączać nawiew i ogrzewanie w czasie jazdy gdy nie byłem pewny czy starczy energii na dojazd do celu.
W końcu uwolniłem się od tankowania na stacji i co najważniejsze w samochodzie będę mógł czekać na postoju przez dwie godziny na dzieci bez narażenia się na zatrucie spalinami.
Jeszcze o tym nie pisałem ale zauważyłem, że na postoju z wydechu webasta spaliny dostają się do kabiny. Wydech webasta znajduję się zbyt blisko wlotu nawiewu do kabiny. Dodam jeszcze farelkę 150W, która będzie dmuchać na szybę przednią, sprawdziło się to w spalinowcu. Brak garażu zmusza mnie do wielu eksperymentów bo jak w zimie mam przejechać 8 km na trzy skrobania przedniej szyby to chwytam się wszystkiego. Nie pisałem ale nie nawidzę rozgrzewać samochodu na postoju, uważam to za totalną niegospodarność paliwem.
Z czasem zobaczę jak ta zmiana wpłynie na zasięg samochodu w zimie.
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 139
Wysłany: 2017-02-22, 20:05   

Podsumowanie zastosowanych usprawnienień.
Przysłonięta chłodnica z obu stron, namacalnie zwiększyła temperaturę płynu w chłodnicy.
Zamówiłem termometr z woltomierzem z obawy o przegrzanie akumulatorów. Pozwoli mi on monitorować temperaturę na bieżąco.
Pomysł z chłodnicą uznaję na plus.
Oświetlenie led, jak najbardziej na plus.
Wyłączenie wspomagania kierownicy, bardzo duży plus.
Ogrzewanie, zakup maty grzewczej na siedzenie i wentylator 300W pod nogi podłączone do osobnego akumulatora jak najbardziej na plus.
Rozwiązanie to podnosi komfort jazdy w samochodzie jest chłodniej a odczucie ciepła większe.
Jeśli chodzi o poprawę zasięgu po zastosowaniu wymienionych usprawnienień to wstępne obserwacje dają wynik +10%.
Jeśli ktoś ma jeszcze do dodania nawet banalny pomysł do przetestowania to czekam, chętnie przetestuje.
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 139
Wysłany: 2017-02-22, 20:38   

Dzisiaj zdobyłem się na odwagę i przeprowadziłem dwie próby ingerujące w instalację komputera.
Komputer łączy się z akumulatorem w dwóch miejscach, przy złącza akumulatorów (górna pokrywa komputera) oraz przez pierwszy bezpiecznik na lewym błotniku.
Najpierw wyciągnąłem bezpiecznik i nic .
Wszystko działa. Akumulator pomocniczy jest ładowany.
Druga próba odłączyłem przewody idące ze złączy akumulatorów (górna pokrywa).
Wszystko działa, oprócz pedału przyspieszenia, komputer wyświetla błąd akumulatora.
Akumulator pomocniczy nie jest ładowany.
Wszystko działa na akumulatorze pomocniczym.
Gdyby pod te przewody podpiąć nowy mały akumulator to komputer myślałby że akumulator jest ok i by sobie go ładował a cała instalacja chodziła by na akumulatorze pomocniczym.
Tak sobie myślę, że ładowarka sprawdza czy jest akumulator i utrzymuje na linii stałe napięcie korygowanie o pobór instalacji systemów pokładowych. Jak nie będzie poboru prądu to będzie działać w trybie minimum.
Co wy na to?
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 962
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-02-22, 21:56   

wik6 napisał/a:
Gdyby pod te przewody podpiąć nowy mały akumulator to komputer myślałby że akumulator jest ok i by sobie go ładował a cała instalacja chodziła by na akumulatorze pomocniczym.
Tak sobie myślę, że ładowarka sprawdza czy jest akumulator i utrzymuje na linii stałe napięcie korygowanie o pobór instalacji systemów pokładowych. Jak nie będzie poboru prądu to będzie działać w trybie minimum.
Co wy na to?
Musiałby się wypowiedzieć ktoś obeznany ze schematem elektrycznym tego samochodu. Generalnie wszystko się zgadza. Akumulator pomocniczy musi być jednak solidnej pojemności - wychodziły pojedyncze kWh.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 977
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-02-22, 22:12   

Sagembox na bieżaco sprawdza napięcie akumulatora 12V , jesli jego napięcie spadnie poniżej 11,5V uruchamia przetwornicę.
Dlaczego tak jest - ano dlatego że jesli napięcie pokładowe spadnie poniżej 11,5V zaczynają głupieć układy elektroniczne w kalkulatorze ( komputerze pod tym dużym złączem) . Pamiętaj to jest zwyczajny komputer .
Nie wiem co Ci ma dać rozbicie instalacji na dwa osobne akumulatory oprócz zwiększenia masy.
Chcesz coś w tym układzie poprawić weź akumulator litowy 12Voltowy. Minimalna pojemność takiego akumulatora to około 16Ah aby instalacja chodziła poprawnie .
Jesli chcesz zwiększyć bezinwestycyjnie zasię zajmij sie np obniżeniem oporów jazdy.
Sprawdzałeś nap czy po podniesieniu tyłu oba tylne koła kręca się bez problemu i po rozpędzeniu ich ręką wykonają co najmniej 5 obrotów?
W takich działaniach możesz szukać możliwości zwiększenia zasięgu bezinwestycyjnie.
Czy wiesz kiedy były wymieniany płyn hamulcowy w układzie.
Ja dziś odkryłem w swoim Berlingo że płyn hamulcowy był chyba fabryczny ( 15 letni) to jego parametry były jak woda.
Po przyhamowaniu gotował się i tylne koła już nie puszczały.
Zacznij od podstaw.
Nie chcesz sie bawić w inwestycje w akumulatory litowe rozumiem.
Ale poszukaj czy jakaś firma nie pozbywa się po standardowym okresie 36 miesięcy akumulatorów UPS-ów.Skupujesz je w cenie złomu. Reaktywujesz poprzez uzupełnienie wody - zazwyczaj wystarczy i masz źródło prądu. Musisz zrobić pakiet 14 takich w szeregu , podłączasz ( poprzez prosty włącznik) i jedziesz dalej :)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 139
Wysłany: 2017-02-23, 05:37   

Z tymi kołami to dobry pomysł, pojadę na stację diagnostyczną, za 20zł u mnie diagnosta przepuszcza samochód przez tor pomiarowy i mam wyniki wszystkich kół.
Co do płynu to popytam jak się to mierzy, pewnie gęstość właściwą płynu

Co do rozdziału instalacji to jest tu możliwość uzyskania oszczędności z rzędu 1Kw x 2h jazdy.
Każdy kilowat odjęty z poboru akumulatorów trakcji liczy się podwójnie ( raz nie podbierasz, dwa masz dodatkowe kilowaty do jazdy).
Co do rozbudowy pakietu akumulatorów to nie mam miejsca w samochodzie.
Samochód jest 4-oso. i potrzebuję jeszcze bagażnik.
Tak więc jak mam komplet to i tak ruszenie z miejsca to nie lada wyczyn. Sama jazda po mieście z towarem to jest udręką. Podjazd na wniesienia to powoduje że przekraczam zalecane parametry obciążenia silnika.
Tak więc sami widzicie nie ma u mnie miejsca na dodatkowe kilogramy. (Wprawdzie trochę się mieszam z tym dokładniem i odejmowaniem akumulatorów ale muszę tu wybrać jakieś najlżejsze,najtańsze rozwiązanie)

Robi się coraz cieplej to już myślę sobie, że ten dodatkowy akumulator (pożyczony z busa) do ogrzewania usunę, zrezygnuje z nawiewu 300W na nogi a matę grzewczą podłącze do instalacji samochodu.
W końcu to tylko 60W a dodatkowy akumulator jest ciężki. Jak zawsze, ledwo przeszedłem na ogrzewanie elektryczne to się mrozy skończyły i trzeba demontować.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 962
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-02-23, 11:51   

wik6 napisał/a:
Każdy kilowat odjęty z poboru akumulatorów trakcji liczy się podwójnie ( raz nie podbierasz, dwa masz dodatkowe kilowaty do jazdy).
No nie, pojedynczo - to czego nie wziąłeś pójdzie na koła, jak z 10kWh całej baterii 9kWh szło na koła, a 1kWh na ciepło, to teraz 10kWh pójdzie na koła, nie 11 :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12