SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen Berlingo Electrique - pomysły na zwiększenie zasięgu
Autor Wiadomość
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 241
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-04-24, 10:34   

wik6 napisał/a:
Jadąc dzisiaj samochem w klapkach przypomniałem sobie, że w czasie kryzysu w 2009 w USA robili badania jakie ma wpływ obuwie kierowcy na oszczędną jazdę. Okazało się, że czym lżejszy but tym lepiej a największe oszczędności uzyskuje się jadąc boso, nawe 10% paliwa.
Ciekawe jaki wpływ ma taką jazda w lekkim obuwiu a nawet bez na zużycie energii w elektryku. Człowiek tu kombinuje i walczy o parę watów a tu może klapki za 10zł dadzą większą oszczędność.


Oj chyba ktoś tu miał ciężki weekend ;)
 
     
jatko 


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 280
Wysłany: 2017-04-24, 10:36   

dla przypomnienia powiem, że jazda w klapkach jest niezgodna z przepisami ;)
_________________
"Ideały to piękna rzecz, tylko ta siódma góra i siódma rzeka cholernie daleko!"
 
     
Lolek electric 
Motoparalotniarz

Wiek: 63
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 150
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-24, 13:23   

A w którym miejscu kodeksu drogowego jest taki zapis? Bo co innego zalecenie wygodnego obuwia, a co innego zakaz.
 
     
Szwagiero 

Wiek: 25
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 18
Skąd: Łomianki
Wysłany: 2017-04-25, 23:16   

Olać przepisy. Jazda w klapkach jest zwyczajnie niebezpieczna. Lepiej zainwestować w lekkie buty z cienką podeszwą.
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 223
Wysłany: 2017-04-27, 05:08   

Energooszczędna jazda w czasie deszczu.
Sprzeczność ale czasem jechać trzeba.
Omijamy kałuże, przejazd przez głęboką kałuże to tak jak prawie lekkie hamowanie bez odzysku.
Wypatrujemy na asfalcie gdzie ciężarówki wyjeździły zagłębienia.
Tam zbiera się woda, unikamy jazdy tymi
zagłebieniami.
Staramy się jechać po szczytach.
Niestety w czasie deszczu szyby zaparowują więc musimy używać ogrzewania lub klimatyzacji.
Można próbować samym nawiewem i lekko uchylonym oknem z tyłu samochodu.
Jak jest mało osób w samochodzie to pomaga.
Wasze patenty?
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1651
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-04-27, 09:31   

wik6 napisał/a:
Wasze patenty?
Dokładnie te same. Jeszcze kontrola prędkości wycieraczek - też biorą prąd, a przy małej prędkości albo zatrzymaniu można je spowolnić lub wyłączyć.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 223
Wysłany: 2017-05-01, 08:52   

Wczoraj zabrakło mi energii by dojechać do domu.
Raczej to było zaskakujące bo wskaźnik energii pokazywał 30%. Muszę to bardziej porównywać z woltomierzem bo on ostrzegł by mnie wcześniej.
Wina leży raczej po mojej stronie bo przejechałem już 6,6 kkm bez dolewania wody i stosuje od 3 miesięcy ładowania akumulatorów niepełne.
Po incydencie naładowałem akumulatory aż do wyłączenia ładowarki. Zasięg się poprawił przyjechałem 98km ale to trochę mało a lampka ładowania zapaliła się przy 18%.
W czwartek doleje wody do akumulatorów i przeprowadzę kilka pełnych cykli ładowań to zasięg powinien się poprawić.
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 533
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-05-01, 09:05   

Przypominam o ładowaniu serwisowym przed dolewanie, nie miło by było żeby aku wypluły z siebie płyty.

Albo metoda Pawła, po dolewaniu przez 5-10 ładowań nie ładuj do pełna (max 80%)
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1386
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-05-01, 10:56   

Z mojego doświadczenia ( 3 samochody i skuter na SAFT-ach) polecam jednak dolewkę wody po ładowaniu serwisowym ( maintance) a nie zwykłym .
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 223
Wysłany: 2017-05-01, 17:25   

Poprzedni właściciel znowu sto razy mi powtarzał przenigdy ładowania serwisowego. Mówił mi, że tylko w dwóch przypadkach padły mu akumulatory gdy używał ładowania serwisowego i gdy próbował jeździć szybko. Z tą jazdą szybko mówił też, że dotyczy to również nowych samochodów. Mówił że w Lifie akumulatory wzdymają się jak stare konserwy od zbyt szybkiego przyspieszania.
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1097
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-05-02, 20:03   

Dolewaj wody po zwykłym i bez obaw.
Tylko potem nie ładuj powyżej 95% przez kilka razy.
Na stawiasz ładowanie z zegarkiem i rozłączy ci przed.
Mnie też to się nie podoba i po tym chyba baterie wyłożyłem w dwóch samochodach.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 223
Wysłany: 2017-05-02, 20:39   

Jest nowy rekord 130km.
W związku z formowaniem akumulatorów po wielomiesięcznych zaniedbaniach i wyjazdzie rodzinnych 100km patrząc na woltomierz po takim przebiegu było pod obciążeniem 170V zdecydowałem pojeździć wkoło domu i tyle najechałem.
Śmieszne bo wskaźnik energii pokazywał zero a lampka ostrzegająca o niskiej ilości energii jeszcze się nie zapaliła (zapala się przy 150V). Odcięcie energii następuje przy 135V. Do limitu 150km jeszcze trochę brakuje. Muszę dolać wody do akumulatorów i czekam na ciepło bo akumulatory narazie mają 14C.
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 223
Wysłany: 2017-05-02, 21:06   

Tak w nawiasem normalnie stosuje ładowanie codziennie 3h to mi wystarcza na pokonywanie codziennie około 50km. Taki system wymyśliłem by nie gotować akumulatorów co zmniejsza zużycie wody. Ze względu na brak czasu chciałem dolewanie wody robić co 10kkm.
Widząc teraz jak baterie fiksują od takiego ładowania będę raz na 14 dni stosował pełne ładowanie.
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-03, 00:56   

Ładowanie serwisowe i balansujące nie powinno zaszkodzic.
Robiłem to dziesiatki razy :)

Wątek o Berlingo :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1097
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-05-03, 05:11   

Samo dolanie wody nie zajmie więcej jak poł godziny.
Warto wcześniej niż te 10tys km.
Nie czekaj tylko ładuj i dolewaj.

Po pełnym ładowaniu zawsze przejedzie ci więcej.
Wskazówka naładowania spadnie poniżej zera a jeszcze możesz jeździć. Masz niezłe baterie. I lekką nogę. :)
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 223
Wysłany: 2017-05-04, 09:32   

Dolałem wody do akumulatorów.
Do pierwszego weszło 3l. a do następnych po litrze.
Problem to ile się przelało z jednego przelałem 0,5 litra a z następnych po 0,2 litra.
Wydaje się, że to zbyt dużo zwłaszcza że to nie woda tylko elektrolit pomirzyłem silnie zasadowy.
To co się przelało zebrałem, jak myślicie czy następnym razem dolać ten elektrolit zamiast wody?
 
     
piotrasta

Dołączył: 06 Mar 2017
Posty: 14
Wysłany: 2017-05-04, 19:53   

Cytat:
Jeszcze kontrola prędkości wycieraczek
niewidzialna wycieraczka lub powłoka i przy prędkościach 60km/h nie ma potrzeby używania wycieraczek. Koszt NW jakieś 20zł za butelkę a starczy na kilkanaście aplikacji, powłoka drożej ale jest trwalsza.
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1097
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-05-04, 21:59   

Polecają łapać i dolewać następnie.
Tak jak i dolewanie robić w określonej kolejności.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 223
Wysłany: 2017-05-05, 05:35   

A o co chodzi z tą kolejnośią?
Nie rozumiem jakie znaczenie może mieć kolejność dolewania niezależnym układom.
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1097
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-05-08, 17:01   

Na necie jest instrukcja dolewania wody przy użyciu Evlite.
I tam napisane, że w określonej kolejności, włącznie z łapaniem wycieku i dolewaniu kolejnym razem.
Kurde rekordy bijesz..
Faktycznie tak wolno jedziesz, 40?
Ja przy tej prędkości to chyba bym ze 130km zrobił?
Jadąc na prostej w ciepły dzień (Saxo) od pełnego naładowania, odjazd od razu po ładowaniu zrobiłem 98km do zapalenia- doładuj, nastąpiło to przy -5%, z chwilą zapalenia dalsza jazda na holu (ładowanie),nie testowałem do końca.
Jazda cały czas bez przekraczania zielonego pola, podczas ruszania także tylko że średnia 60km/h wzwyż raczej. Na prostej około 80-85km/h, góry do 50km/h.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 223
Wysłany: 2017-05-08, 19:03   

Tak wolno to nie.
Ustawiam wskazówkę (czubek) na początku zielonego pola i pozwalam by samochód sam dobierł prędkość , zazwyczaj jest to przedział 45-70.
Jestem pewny, że kluczem nie jest stała prędkość a stałe małe obciążenie akumulatorów.
Przyspieszam tak na pół zielonego pola.
A najlepiej to tak jak przy jeździe by samochodód sam powoli nabierał prędkość.
Ale tak to rzadko jeżdżę, tylko jak mi trasa podpasuje, mały ruch. Jak już załatwię sprawy i widzę że jest szansa na dobry wynik to resztę dojeżdżam wkoło domu.
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 223
Wysłany: 2017-05-09, 20:10   

Zrobiłem znowu kilka testów w związku z max zasięgiem.
Testy opierały się na jeździe przy roźnych stałych poborach prądu. Pobór prądu wyznaczałem pozycją strzałki na ekonomizerze. Wychodzi na to , że najbardziej ekonomiczna jazda jest wtedy kiedy strzałka jest dokładnie na początku zielonego pola.
Powyżej zużycie energii wzrasta a jazda poniżej ( jeden i dwa milimetry) nie powoduje spadku zużycia energii a powoduje jedynie spadek prędkości jazdy do absurdu. Niestety ten sposób już ostatnio zastosowałem, wtedy jeszcze intuicyjne.
Dalsze oszczędności energii widzę tylko w sposobie przyspieszenia. Zauważyłem, że przy tym ekonomicznym ustawieniu również samochód w miarę sprawnie przyspiesza a nie powoduje znacznego spadku napięcia tak jak przy przyspieszaniu gdy szczałka znajduje się w połowie zielonego pola. By taka jazda była bardziej wygodna należy skonstrułować włącznik nie stabilny który by symulował takie ustawienie pedału przyspieszenia.
I to zadanie dla was jak to super prosto zrobić tak bym mógł to sam zrobić.
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 223
Wysłany: 2017-05-15, 21:46   

Doszedłem do wniosku , aby bawić się w rekordy zasięgu muszę skonstrułować zasilacz DC180v na bazie agregatu prądotwórczego. Podłącze go bezpośrednio pod baterie. Pozwolił by on na powrót do domu. Myślę, że agregat prądotwórczy o mocy 4KW by wystarczył. Tylko nie wiem jak zrobić te DC 180V. Może podacie jakieś rozwiązanie?
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1386
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-05-15, 23:40   

Poszukaj agregatu z amerykańskiego demobilu.
One maja 120 V AC. Po wyprostowaniu tego napięcia na mostku i dodaniu dużego kondensatora będziesz miał 162 V :)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 223
Wysłany: 2017-05-16, 05:04   

To jest ciekawy pomysł.
Znalazłem na allegro za 3100zł nowy agregat 230V/120V.
Jak dla zabawy trochę drogi.
Najlepiej by był walizkowy i z opcją 230/120V.
Można by go spróbować umieścić zamiast akumulatora a mały akumulator gdzie indziej umieścić.
Jak sądzisz jaka minimalna moc takiego agregatu musiała by być by samochodód na nim pojechał?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12