Citroen Berlingo Electrique - pomysły na zwiększenie zasięgu |
Autor |
Wiadomość |
Carcik
Instalator Paneli PV

Wiek: 25 Dołączył: 07 Gru 2015 Posty: 532 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2017-05-16, 06:19
|
|
|
jas_pik napisał/a: | Po wyprostowaniu tego napięcia na mostku i dodaniu dużego kondensatora będziesz miał 162 V | Koniecznie regulacja prądu musiała by być dodana, po dodaniu gazu w Berlingo spadnie napięcie na aku a prąd agregatu wzrośnie i pewnie zgaśnie albo upali prądnice.
wik6 napisał/a: | Można by go spróbować umieścić zamiast akumulatora a mały akumulator gdzie indziej umieścić.
Jak sądzisz jaka minimalna moc takiego agregatu musiała by być by samochodód na nim pojechał? | Nie jeden próbował zbudować "hybrydę" i zestrojenie agregatu z aku i silnikiem elektrycznym nie jest takie proste jak by się mogło wydawać.
Najprościej mieć ładowarkę 5-7kW i nie zasilać poprzez agregat odpowiednio mocniejszy ale taki układ wstyd nazywać hybrydą, jednak spełnia swoje założenie i można jechać znacznie dalej.
Do jazdy non-stop to raczej agregat by musiał być ok 10kW czyli spory jak na warunki samochodowe, zużywasz 14-16kWh/100km tyle też musisz ładować w 1,5-2h (zależnie od prędkości). Oczywiście nawet agregat 5kW znacznie zwiększy zasięg.
Walizkowe agregaty to mają max 1,5kW więc nie poszalejesz, raczej jako awaryjna rezerwa jak masz w polu stanąć a nie do hybrydy |
_________________ Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/ |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2102 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-05-16, 07:13
|
|
|
Dlatego opisałem o poszukiwaniu wojskowego z demobilu
One bez problemu wytrzymają przeciążenie chwilowe do 200% bez spalenia prądnicy.
Na samym agregacie nie pojedziesz - już lepiej kupić spalinowóz.
Pamiętaj też że każdy agregat benzynowy będzie bez problemu działał na lpg ze zwykłej butli domowej.
Możesz taki zestaw załadować na dłuższy wyjazd .
A w ramach porannego humoru popatrz co opublikowałem na swoim FB  |
_________________ Daj mi lajka na FB
https://www.facebook.com/mediapik/ |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1356 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-05-16, 07:26
|
|
|
Używanie agregatu o częstotliwości 50 hz jest bez sensu, bo jest ciężki . |
|
|
|
 |
wik6
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 298
|
Wysłany: 2017-05-21, 15:10
|
|
|
Cały czas ćwiczę energooszczędną jazdę i wydaje się, że samochód jest gotowy do osiągnięcia 150 km na jednym ładowaniu. Mam zamiar taką próbę podjąć w lipcu przy okazji wyjazdu rodzinnego o osiągnąć cel pdległy o 130km. Na miejscu będę nocować i znowu naładuję samochód do pełna.
W podróż zabiorę agregat prądotwórczy.
Jedyny problem to ostatnie 30km będzie w górach.
Obawiam się, że długie podjazdy pod górę odbywać będą się na końcówce baterii i będzie mnie rozłączać. Jak wiadomo przy końcu baterii należy jechać już na małym poboże prądu bo inaczej mocno spada napięcie i rozłącza komputer.
Czy w jeździe po górach ktoś z was ma doświadczenie i jakie stosuje techniki jazdy? |
|
|
|
 |
wik6
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 298
|
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1356 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-05-22, 08:21
|
|
|
Dodałem komentarz, mogę jeszcze dodać, że pewnie te "fabryki mięsa" były by zasilane z elektrowni jądrowych, bo to "czysta energia" . |
|
|
|
 |
wik6
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 298
|
Wysłany: 2017-05-28, 08:58
|
|
|
Temperatura i słońce dopisuje i wyszło, że nie mogę ładować samochodu w dzień bo temperatura akumulatorów skacze do 30C.
Natomiast podczas ładowania nocnego nie przekracza 20C.
Samochód parkuje w słońcu, więc odwracać go tyłem do słońca i uchylam lekko maskę.
W takim układzie temperatura akumulatorów podnosi się do 25C.
Uważam taką temperaturę za optymalną. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2102 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-05-28, 10:09
|
|
|
Jeśli musisz parkować w słońcu to możesz polać trochę wody pod samochód. Wtedy parowanie znacznie schłodzi temperaturę akumulatorów.
Oczywiście już nie zasłaniasz chłodnicy. |
_________________ Daj mi lajka na FB
https://www.facebook.com/mediapik/ |
|
|
|
 |
wik6
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 298
|
Wysłany: 2017-06-07, 05:35
|
|
|
Jazda samochodem elektrycznym jest super, ale te kopcące ekologiczne disle doprowadzają mnie do szału.
Złapałem się na tym, że w czasie przejazdu przez taką chmurę dymu wstrzymywałem powietrze.
Zastanawiam się nad filtrem kabinowym z wkładem węglowym.
Ciekawe jaką skuteczność ma taki filtr i jak sobie poradzi z takim dymem i co ile go trzeba wymieniać? |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1001 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2017-06-07, 06:00
|
|
|
Smród nadal się przedostaje. Filtr musisz wymieniać przynajmniej raz w roku (po zimie). Dodatkowo mam w swoim aucie automatyczny obieg zamknięty (gdy spada jakość powietrza w kabinie to załącza się obieg zamknięty) ale czasami gdy jadę za jakimś autosanem to za późno się załączy i w kabinie zdąży się nasmrodzić. Ogólnie pozostaje mieć nadzieję, że na przeglądach i w trakcie kontroli policyjnych ktoś zacznie kontrolować spaliny. Może wtedy skończy się wycinanie katalizatorów i dpf-ów. |
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 457 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-06-07, 06:44
|
|
|
Hehe, ja ostatnio też już zacząłem zamykać obieg...
A co do sprawdzania spalin to jeszcze wiele lat minie. I jeszcze więcej lat minie zanim polaczki przestaną kupować diesle "bo ładnie idzie" albo "bo pali 2l mniej" |
_________________ Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/ |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1001 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2017-06-07, 07:37
|
|
|
Diesle są ok, o ile nikt nie 'poprawia fabryki'. Zadbany diesel z DPFem spełniający euro 5 albo euro 6 (tylko tak naprawdę, a nie jak w VW) nie kopci praktycznie wcale. Ale gdy się go czepi jakiś Janusz i wytnie mu DPF to już po ekologii. |
|
|
|
 |
wik6
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 298
|
Wysłany: 2017-06-18, 01:23
|
|
|
W sobotę o 5 rano przystąpiłem do próby bicia nowego rekordu zasięgu. Miałem zamiar przejechać 150 km w związku z akcją pozostawione lekarstwa nad jeziorem.
Czas i trasa specjalnie dobrana aby nie przeszkadzać na drodze.
Miałem włączone światła do jazdy dziennej, wyłączone wspomaganie, wyłączoną ładowarkę tak by instalacja 12V działała na akumulatorze pomocniczym.
Niestety wszystko poszło nie tak.
Wiał silny wiatr, ładowanie nie odbyło się do końca a w mieście zaliczyłem 18 razy światło czerwone.
Ogólnie jechałem 3,5 godziny z prędkością 40-50 km/h. Udało jedynie się przejechać 140km oczywiście dotarłem do celu.
Akumulatory miały tylko 17 C bo noc była chłodna, więc tutaj straciłem około 10% pojemności akumulatorów. Trasa była wytyczona 80 km poza miastem, 40 km przez miasto. Podczas tych 40 km zaliczyłem 18 świateł czerwonych co daje 18 rozpędzeń. Mogłem jechać obwodnicą ale tam musiszę jechać z prędkością 70 km/h co powoduje zwiększenie zużycia energii.
Jak myślicie jak jest lepiej jechać wolno i mieć 18 zatrzymań czy szybciej ale jednostajnie?
Akumulator 12V wytrzymał i spadł do 11,5 V.
Najbardziej dobijały go wycieraczki szyby.
Można powiedzieć, że oddał cały ładunek energii.
Te 150 km zasięgu jest realne tylko lepiej musze się przygotować i pogoda musi sprzyjać.
Strzałka ekonomizera podczas jazdy była utrzymana przed zielonym polem.
Do próby na 200 km zasięgu usunę trzy fotele i wyciągnę chodniki z gumy z podłogi to może dać nawet 100kg mniej na wadze..
I drogę musze dobrać tak by jechać jednostajnie 50 km/h. Jazda wolniej 40 km/h nic nie daje już to wcześniej zauważyłem, niepotrzebne się katowałem.
Niedziela o 5 rano będzie lepszym dniem do takiej próby bo jest mniejszy ruch. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 2670 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-06-18, 10:51
|
|
|
wik6 napisał/a: | Niedziela o 5 rano będzie lepszym dniem do takiej próby bo jest mniejszy ruch. | Najlepsza wg mnie jest taka godzina w święto - najbliższa okazja 15 sierpnia. Gratuluję wyniku! |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 42 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3003 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2017-06-18, 16:39
|
|
|
wik6 napisał/a: |
Do próby na 200 km zasięgu usunę trzy fotele i wyciągnę chodniki z gumy z podłogi to może dać nawet 100kg mniej na wadze... |
do próby 300km nie zapomnij usunąć szyb z auta, a najlepiej wytnij całą karoserię i zostaw samo podwozie z osiami i jednym fotelem
żartuje, ale oczywiście kibicuję |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2102 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-06-18, 21:16
|
|
|
Jedyna rada więcej energi w zestawie .
Mozliwe rozwiązania:
1. Dodatowy zestaw aku o napięciu 162V o jak najniższej masie
2. Dodatkowy zestaw aku o napięciu niższym + dc/dc konwerter(jw)
3. Generator spalinowy
4. Zestaw paneli na dachu i na bokach
5. mozliwe maks cisnienie w oponach
6. wysokiej klasy materiały smarne w łożyskach kół i przekładni
7. Dobry pliot z niesbieskimi światłami ostrzegawczymi - aby móc pokonywać światła czerwone bez zatrzymywania |
_________________ Daj mi lajka na FB
https://www.facebook.com/mediapik/ |
|
|
|
 |
wik6
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 298
|
Wysłany: 2017-07-20, 18:47
|
|
|
Ponowna próba max zasięgu dała nowy rekord 160km.
Samochód skonfigurowany tak jak poprzednio .
Zmianie uległo:
prędkość 40km/h
trasa poza miastem
pojazd sterowany bez obuwia
Problemem był akumulator pomocniczy bo na 130km napięcie spadło do 10,9V i komputer się wyłączył. Musiałem akumulator podłączyć pod ładowarķę pokładową i obciążałem dodatkowo akumulatory trakcyjne zamiast je odciążać.
Pogoda była idealna ,temperatura akumulatorów 26C.
Związku z niską prędkością droga była boczna więc kiepska
co napewno wpływało na zmniejszenie zasięgu.
Strzałka ekonomizera przebywała cały czas przed zielonym polem nawet podczas przyspieszania, i ten zabieg daje największe oszczędności. |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 42 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1213 Skąd: Ostrowiec
|
|
|
|
 |
Panaceum
..... na wszystko
Wiek: 48 Dołączył: 20 Kwi 2017 Posty: 95 Skąd: Ów-Krak
|
Wysłany: 2017-07-20, 22:23
|
|
|
wik6, Wstaw w avatarze, albo podPISie jakim samochodem jeździsz, łatwiej się będzie czytało Twoje posty. Ja na swoim C-Max osiągam zużycie 1kWh/10km albo inaczej zasięg 10km/1kWh (jak kto woli) po mieście w korkach. |
_________________ Często piszę z błędami, gdy okularów nie założę, wybaczcie. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2102 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-07-20, 23:39
|
|
|
@wik6
A może zamień akumulator pokładowy 12V superkondensatorami ?
One zazwyczaj sa na 2,7V - musisz je połączyć 6 szeregowo.
Zmniejszysz masę i straty na przemianie. |
_________________ Daj mi lajka na FB
https://www.facebook.com/mediapik/ |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 2670 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-07-21, 11:12
|
|
|
Pir-serwis napisał/a: | Ja mam cierpliwość do wolnej jazdy..ale ty chłopie bijesz mnie na głowę! | Rzeczywiście - musiało to zająć ponad 4h Przy tej prędkości medal za cierpliwość, chociaż ten koleś w Tesli to chyba parę razy dłużej w niej bytował. Póki co mi takie testy ok. 2h zajmowały i w sumie na brak emocji nie można narzekać, przewijające się cyferki są całkiem zajmujące |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
wik6
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 298
|
Wysłany: 2017-08-05, 07:40
|
|
|
Poszukuje danych na temat Nissana Lief.
Chodzi o pobór prądu instalacji 12V.
Zastanawiam się ile można by dodać zasięgu rozdzielając instalację
12v od trakcji tak jak w Berlingo.
Potrzebuje drugiego elektryka , który przejedzie 200km przy prędkości 70 km/h. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1001 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2017-08-05, 10:29
|
|
|
Chyba sobie żartujesz... Ten akumulator 12V jest malutki i ilość energii w ten sposób zaoszczędzonej będzie śmieszna. 200km to możesz próbować atakować leafem z baterią 30kWh, ale gdy bateria się trochę zużyje to już będzie bardzo ciężko. |
|
|
|
 |
wik6
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 298
|
Wysłany: 2017-08-05, 10:54
|
|
|
To jest błąd rozumowania.
Rozmiar tego akumulatora nie ma nic wspólnego z poborem prądu 12v w czasie jazdy, a łatwo w ten sposób dodając drugi i należy pamiętać że oszczędności liczy się podwójnie. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1001 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2017-08-05, 11:39
|
|
|
Ile może mieć pojemności? 1kWh? Więcej nie ma na pewno. Więc zamiast 24kWh będziesz miał do dyspozycji 25kWh. Całe 4% więcej... A do 200km/h brakuje Ci 40% energii, a nie 4. Poza tym leaf ładuje baterię 12V niezależnie od jazdy (również na wyłączonym i zamkniętym aucie). |
|
|
|
 |
|