SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen Berlingo Electrique - pomysły na zwiększenie zasięgu
Autor Wiadomość
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 549
Wysłany: 2017-09-25, 20:09   

Apropos tesli, to nie kazda bateria ma rezerwe "do oblokowania", a jesli juz, to robi to tesla, a nie uzytkownik:))
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1601
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-25, 20:44   

wodnik7 napisał/a:
Apropos tesli, to nie kazda bateria ma rezerwe "do oblokowania", a jesli juz, to robi to tesla, a nie uzytkownik:))
Myślę że każdy elektryk ma rezerwę ok. 10% z dołu i ok. 10% z góry.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 549
Wysłany: 2017-09-25, 22:59   

Moze uscisle: niektore modele tesli mozna bylo kupic z duzym akumulatorem (np 75kWh), ale software'owo ograniczonym do 60 czy70 kWh. A za doplata w kilka sekund mozNa bylo te "rezerwe" odblokowac.
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 212
Wysłany: 2017-09-26, 05:13   

Dla mnie joko potencjalnego nabywcy Lifa24 jest to dobra nowina ,że posiada on rezerwe 3kw . Teraz tylko czy ktoś wie lub słyszał jak się do niej dobrać. Myślę ,że gdy ze 2 razy w roku bym z niej skorzystał to akumulatory krzywdy by nie miały.
Ponawiam też pytanie jak jest z tym odliczeniem Vatu przy kupnie elektryka na firmę. Mam wrażenie ,że i tak komputer utratę pojemności kompensuje z tej rezerwy ,ponieważ nie słychać by własciciele Lifów skarżyli by się na utratę zasięgu.
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 549
Wysłany: 2017-09-26, 05:39   

wik6 napisał/a:
nie słychać by własciciele Lifów skarżyli by się na utratę zasięgu.


no to raczej chyba miedzy bajki wlozyc..
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 371
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-09-26, 05:58   

Chyba sobie żartujesz... To największy zarzut stawiany nissanowi przez właścicieli leafa. Jako iż ma baterie chłodzone powietrzem, to szczególnie w gorącym klimacie bardzo mocno widać utratę pojemności. Najbardziej było to widoczne w autach z 2011 i 2012 roku, gdzie z tego powodu często dochodziło do wymiany baterii (na gwarancji). Od modelu 2013 baterie zostały zmienione i ten efekt został zmniejszony, ale to nie znaczy, że zniknął zupełnie.
Auto pokazuje pojemność baterii na wyświetlaczu. Maksimum to 12 kresek. Gdy będziesz szukał auta to zwróć uwagę, żeby tak właśnie było. Z roku 2011 i 2012 nie widziałem ani jednej sztuki, która by miała 12 kresek. Od 2013 jest ich bardzo dużo. Ale to nie znaczy, że mają 100% pojemności. Pierwsza kreska gaśnie dopiero poniżej 85% pojemności. Kolejne gasną co 5%.
3kWh to nie rezerwa. To pojemność, która musi zostać, żeby nie uszkodzić baterii. To jest stan baterii przy minimalnym napięciu. Gdy zejdziesz poniżej tej granicy to uszkodzisz baterie i przy okazji zablokujesz możliwość jej ładowania.
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 212
Wysłany: 2017-09-26, 07:13   

Lief traci pojemność ale czy zasięg ?
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 371
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-09-26, 07:16   

?! A skąd bierze się zasięg?
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 212
Wysłany: 2017-09-26, 07:39   

Może z tej rezerwy.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 842
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-09-26, 07:44   

W którymś wątku jest link do badań satysfakcji i Leaf ma tam najniższy odsetek użytkowników zdecydowanych na ponowne kupno tego samego modelu. Zgadnij czemu?
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 371
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-09-26, 08:50   

Zasięg bierze się z pojemności, a nie z żadnej rezerwy. To nie jest rezerwa - to jest ta pojemność, która wynika z faktu, że baterie mają określone minimalne napięcie. Poniżej tego napięcia następuje nieodwracalne uszkodzenie ogniw. To co masz pomiędzy 0V a tym minimalnym napięciem to w leafie właśnie 3kWh.
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 212
Wysłany: 2017-09-26, 10:22   

To po co podawać ,że ma aku. 24KW jak jest 21 Kw.
 
     
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 222
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-09-26, 10:31   

Wydaje mi się że zaszło tu pewne nieporozumienie.
Pojemność pojedynczej celi to ilość energii którą można z niej pobrać rozładowując z maksymalnego napięcia (zazwyczaj 4.2V) do najniższego dopuszczalnego napięcia (zazwyczaj 3V).
Natomiast ze względu na to że bateria trakcyjna jest zbudowana z baaardzo dużej ilości tych cel i one nie rozładowują/ładują się identycznie to producent zawęża zakres napięć roboczych z 3-4.2V do powiedzmy 3.2-4.1V W ten sposób mamy mniej dostępnej energii ale chronimy najsłabsze cele przed ich zbyt szybkim zniszczeniem i w konsekwencji uszkodzeniem całej baterii trakcyjnej.
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 212
Wysłany: 2017-09-26, 10:47   

Myśle,że tu jest potencjał do do sporadycznego wykorzystania.
W Berlingo już dwa razy takie poza progowe wykorzystanie energii uchroniło mnie od holowania.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 842
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-09-26, 10:48   

Myślę, że tu jest co najwyżej potencjał do uszkodzenia ogniw i permanentnej utraty pojemności.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 371
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-09-26, 10:49   

Masz racje, rozpędziłem się z tym 0V. W podanym przez Ciebie przypadku to różnica pomiędzy 3V (czyli poniżej dopuszczalnej przez producenta granicy) a 3.2V, czyli na granicy. Co nie zmienia faktu, że gdybyśmy zjechali do 3V (czyli teoretycznie bezpiecznie dla ogniw) to część z nich miałoby powiedzmy 3.2, a pozostałe na przykład 2.8, powodując ich bezpowrotne zniszczenie.

Gdy czytałem o leafie i czy użytkownicy się na coś skarżą, to właściwie powtarzał się tylko jeden powód narzekania: zasięg. Ludzie myśleli tak jak wik6 i kupowali leafa, mając do pracy na przykład 40-50mil (80-100mil w dwie strony, bez ładowania). No i o ile przy nowym aucie latem to dawało rade, o tyle zimą albo po 2-3 latach użytkowania przestawało wystarczać. A takie myślenie naprawdę nie ma najmniejszego sensu. Jeśli kupować leafa to na trasy maks 60-80km. Taki dystans obskoczymy nawet w środku zimy, w kilkuletnim aucie, bez spinania się, czy dojedziemy czy nie. Oczywiście okazyjnie zdarza mi się przejechać 120-140km, ale wtedy już liczę się z tym, że musi być ciepło, muszę jechać raczej delikatnie, itp. Na codzień bym się na to nie pisał.
Ostatnio zmieniony przez vwir 2017-09-26, 10:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-09-26, 10:52   

Sądzę że powód jest nieco inny.
Cały system softwarowy samochodów ze stajni Renault/Nissan jest przygotowany do tego aby w przypadkach gdy brakuje wam kilku kilometrów do domu i zabrakło energii na dojazd móc przez system Ecall skontaktować się z Helpdeskiem producenta i aby on mógł zdalnie uruchomić ten "zapas" żeby pozwolił na dotarcie do punktu ładowania.
Nie sa to moje wymysły lecz jako że hobbystycznie zajmuje się inżynierią odwrotną oprogramowania prostej nawigacji stosowanej w Daciach/Reanult pod nazwą Media Nav to jest zaimplementowane w systemie tej nawigacji .
Co prawda jeszcze nie wiemy jak to uruchomić ale w samochodach Mahindra e-Verito ( czyli Dacia Logan w wersji elektrycznej) jest już to zaimplementowane i działa.
Taka usługa ( Revive) może być uruchomiona zdalnie na żądanie użytkownika max 4 razy do roku i pozwala na przejechanie dodatkowych 8 km podczas gdy zasięg na wskaźnikach pokazuje 0 km i samochód kończy jazdę w tempie żółwia :mrgreen:
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 371
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-09-26, 10:59   

Myślę, że to właśnie takie trochę granie w rosyjską ruletkę i próba wykorzystania tej przykładowej granicy pomiędzy 3.2V a 3V. Jęsli masz dobrze zbalansowane ogniwa to się uda. Jeśli nie to uwalisz te najsłabsze.
 
     
jatko 


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 275
Wysłany: 2017-09-26, 22:31   

A czy przypadkiem VTECH tego nie odblokowuje swoim boxem?

I co do jasnej anielki robią teksty o leafie w wątku o berlingo?? Weź potem coś znajdź ...
_________________
"Ideały to piękna rzecz, tylko ta siódma góra i siódma rzeka cholernie daleko!"
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 212
Wysłany: 2017-10-07, 06:34   

Uruchomiłem u siebie aplikacje stworzoną przez jas_pik i zaczynam próby z osiągnieciem niskiego zużycia energii .
Jak na razie udaje się bez problemów zejść w okolice 100/120 W/km. Cel stawiam na poziomie 80W/km. Czy udało się wam zejść tak nisko ? Inna sprawa to zużycie przy 70km/h ,które szacuje na poziomie 200W/km . Zastanawiam się czy Lief tu ma może lepsze wyniki ? I zaczynam się rozglądać za Lifem , ale ceny narazie nie spadają w związku z premierą nowego modelu. Co wzbudza moją frustracje !
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-10-07, 10:01   

Nie jestem twórcą tylko współtwórcą.
Pamiętaj o tym że Berlingo ma współczynnik Cx jak duża cegła , on jest może nieistotny do prędkości 40 km/h ale począwszy od większej rośnie w kwadracie więc albo zaczniesz się bawić z aerodynamika ( odkręcając lusterka boczne, instalując płytę podłogową , zaklejając wszelkie otwory w nadwoziu, budując nowy nos czy też chociażby instalując mini spoiler pod zderzakiem ) to uda Ci się zmniejszyć te opory o okolo 20 - 30%.
Czy wymieniłeś olej przekładniowy na lepszy ?
Czy podniosłeś max ciśnienie w oponach?
Czy sprawdziłeś /wymieniłeś smar w łozyskach
Czy zrobiłeś pełną diagnostykę układu hamulcowego pod względem oporów?
Zobacz jak drobna rzecz czyli kształt tylnego zderzaka w stosunku do pudła akumulatorów z tyłu jaki ma wpływ na or aerodynamiczny na rysunku

_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 212
Wysłany: 2017-10-30, 08:56   

Objechałem wszystko w koło domu w zasięgu 120 km.
To czas na pròby ładowania się na trasie.
Interesują mnie okolice Wrocławia.
Testowałem ładowarkę Galactico ale nie odpala na kartę płatniczą.
Jestem ciekaw gdzie we Wrocławiu mogę się doładować bez karty Galaktico ?.
Interesuje mnie też ładowarka Tesli w Kobierzycach i jak ją uruchomić ?
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 549
Wysłany: 2017-10-30, 15:45   

Zeby odpalic galactico potrzebujesz ich karte: obecnie nie do zdobycia, chyba ze w ZDIZ w Gdanku (gratis).

Tesla to jest w Kostomlotach, ale to Supercharger, ktorego nie odpalisz:) sprawdz na plugshare, we Wrocalwiu jest duzo typ2.
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 212
Wysłany: 2017-11-11, 06:57   

Problem z poruszaniem się samochodem w korkach w okresie dużego zadymienia spalinami.
Jadąc do miasta zamykamy wloty powietrza, Berlingo posiada dużą kabinę, więc powietrza jest wystarczająca ilość nawet na długą podróż.
Natomiast o tej porze roku szyby zachodzą parą .
Potrzebny jest skuteczny sposòb na pozbycie się tej pary z szyb.
Może tak ?
http://allegro.pl/osuszac...7030426625.html
  
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 842
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-11-11, 07:32   

Kulki żelowe pochłaniające wilgoć masz w każdym kartonie butów który kupujesz. Podejdź do obuwniczego i dostaniesz garść za free. Są wielorazowego użytku.
Innym tanim sposobem jest żwirek dla kota wsypany w skarpetkę i wymieniany co miesiąc.
Możesz też nakleić dowolną naklejkę na szybę a potem ją zerwać - szyba już nigdy nie zaparuje (jednak wilgoć w aucie pozostanie).
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13