SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen Berlingo Electrique - pomysły na zwiększenie zasięgu
Autor Wiadomość
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 272
Wysłany: 2018-02-04, 08:06   

Mam trochę uszkodzonych aku. I tak sobie myślę gdyby umieścić kilka z tyłu za siedzeniami i podłączyć je do tylnego pakietu aku. przez bezpiecznik odpowiednio przerobiony na wtyczkę.
O ile mogę podnieść napięcie całego pakietu ?
Czy podnosząc napięcie o 10V ładowarką naładuje poprawnie cały pakiet aku. ?
Podnosząc napięcie całego pakietu aku. spowoduje , że pojedyncze ogniowa będą się do niższego napięcia rozładowywać, jaką jest ich bezpieczna granica ?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-04, 11:44   

Możesz podłączyć .
Bezpieczne rozładowanie to 5 V .
Lepiej je ładować inną ładowarka bo wbudowana wykryje "delta pik" na poziomie 220V i się wyłączy ( w zależności od temperatury przy 20 stopniach to około 8,15V).
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 272
Wysłany: 2018-03-17, 18:43   

Wczoraj dołożyłem jeszcze jeden akumulator trakcji , ale w zestawie mam trzy uszkodzone po jednej celi. W sumie to tak jak bym dołożył dwie cele.
Samochód zrobił sie żywszy jeśli chodzi o zasięg to narazie ledwo przejechałem 50 km po mieście ,ogrzewanie normalne światła i temperatura aku. -3C.
W poniedziałęk dołoże jeszce jeden uszkodzony , taki mój sposób na zagospodarowanie uszkodzonych aku.
Jak temperatury wrucą do normy to się pochwale co to dało.
 
 
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 272
Wysłany: 2018-06-04, 19:21   

Mam problem ?
Podłączyłęm do obwodu 5 szt starych uszkodzonych aku.
Kompensowały uszkodzone inne aku. i w sumie fajnie to działało.
Do czasu kiedy rozjechał się wskaźnik procentowy naładowania aku. z rzeczywistym stanem naładowania aku.
Doszło do takiego stanu , że mam 90% i całkiem rozładowane aku.
Podłączam ładowarkę ładuje z 1h i się wyłącza bo napięcie dochodzi do 200v tak jak przy pełnym naładowaniu.
Kiedyś przez przypadek udało mnie się zresetować poziom naładowania , stało się to podczas podłączania dodatkowych aku.
Ratujcie , dobrą radą jak z tego wybrnąć !!!
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-06-04, 20:01   

To jest problem które robią te stare akumulatory .
Ponieważ są uszkodzone nie ładują się do 8,15V lecz ich napięcie rośnie znacznie wyzej.
To powoduje wzrost napięcie ponad poziom zaprogramowany w Sagemboxie ( 220,05 V) Oczywiście to napięcie jest uzależnione od temperatury ( to napięcie jest dla temperatury 20st.C.)
Możesz podłączyć stare żelazko o mocy np 3kW i rozładować do 135V ( wtedy wskaźnik powinien Ci spaść do zera).
Bardziej skutczna metodą byłby "telecodage" czyli powtórne wgranie oprogramowania za pomocą Lexii.
Ale tak naprawdę poszukaj akumulatorów w lepszym stanie.
Ja mam jeszcze do oddania chyba ze 30 akumulatorów o pojemnościach ponizej 50 Ah ( które moge oddać w cenie złomu) oraz odczynniki jeśli chciałbyś zrobić na nich własne próby ich regeneracji za pomoca wymiany elektrolitu.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 272
Wysłany: 2018-06-04, 20:08   

Po tym niby pełnym naładowania mają 6,5V.
A to żelazko gdzie podłączyć i czy stacyjka ma być włączona czy wyłączona ?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-06-04, 20:13   

Podłączasz pod wyjścia akumulatorów do SagemBoxa ( jak będziesz podłaczał to przy odłaczonym bezpieczniku). Zrób sobie tam zwykłe gniazdo sieciowe i będziesz miał możliwość od czasu do czasu wyładować akumulatory. Musisz je wyładowywać powoli do napięcia 5V na akumulator czyli 27 x 5V=135 V . Mniejsze napięcie nie jest dobre dla akumulatorów.
Nie puszczasz tego przez stacyjke bo to jest tylko rozładowanie na wyłaczonym samochodzie .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 272
Wysłany: 2018-07-15, 21:06   

No chyba doszedłem co mi zabija aku.
Ładowanie wyrównawcze.
Na moich oczach po 6h ładowania zagotował sie jeden z aku. tak ,że dym z niego poszedł.
O co chodzi ?

I co to jest ładowanie konserwacyjne, może to ładuje mniejszym A.
Przydało by się ładowanie mniejszym A. , to zwiększa pojemność.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-07-15, 21:35   

Jesli się zagotował to znaczy że miał za mało wody.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1206
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2018-07-16, 14:36   

Ładowanie wyrównujące jest mniejszym pradem, ale nagrzewa akumulatory.
Jak używam to na krótko.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
Ostatnio zmieniony przez Pir-serwis 2018-07-16, 22:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 272
Wysłany: 2018-07-16, 18:25   

Wysłałem ci mój tel.
Oddzwoń tak będzie sprawniej.
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1206
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2018-07-18, 07:12   

Po rozmowie z kolegą Wik uważam, że wina leży po Twej stronie.
Wysiadła pompka chłodzenia baterii, kolega uważa, iż biega bez sensu.
Ja jestem odmiennego zdania.
Może i przechładzać przy niskich temperaturach ale generalnie dba o stałą ciepłotę wszystkich baterii.
Jak któraś kuleje, grzejąc się, to obieg zawsze przyjmie tą energię.
Wszystko jest pozamykane i nie mając dostępu nie wiesz jaki jest rozkład temperatur.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-07-19, 02:00   

Tak - jesli nie działa obieg chłodzenia akumulatorów to nie ma się co dziwić że akumulator się ugotował.
Nie mozna takiej sprawy zaniedbać , tak sao jak wiatraka chłodzacego komutator i wydmuchującego pył ze szczotek . Kilkset kilometrów i mamy bład elektryczny a dłuższy czas bez chłodzenia to wypali komutator a koszty naprawy mogą osiągać cenę samochodu.
To tylko pozorne oszczędności
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 272
Wysłany: 2018-07-19, 08:51   

Ugotowałam się dodatkowy aku.
Wszystkie aku. podejrzane mam jako zewnętrzne i to one się grzeją.
Normalny sprawny aku. podczas długiego ładowania rozgrzewa się góra o 5C.
A brak chłodzenia u mnie to nie oszczędność tylko sposób zarządzania temp. aku.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-07-19, 09:41   

Aby zarządzać temperaturą to musisz zrobić dokadny pomiar w każdym z obiegów oraz regulowa przepływ ( szybkośc przepływu ) osobno np przez gałąź z tymi bardziej grzejacymi ale nie możesz zatrzymywać pomp
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 272
Wysłany: 2018-07-22, 12:51   

Takie tam polskie Januszowanie ?
Mam dopięte 7 dodatkowych aku. w tym 10 uszkodzonych.
Normalne ładowanie zbyt szybko się wyłącza i akumulatory są niedoładowane.
Tak sobie spróbowałem różnych doładowań i wychodzi , że dość fajnie wypada ładowanie konserwacyjne ponieważ ładuje średnio przy napięciu 245V i 10A.
Wychodzi z tego dość szybkie ładowanie i ładowarka nie przechodzi automatycznie na inne ładowanie.
Można podłączyć zegar sterujący i co godzinę ponawiać ładowanie tak aby aku.
się naładowały, ponieważ to ładowanie się zbyt szybko wyłącza.
Co spece na to ?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-07-22, 17:40   

wik6 napisał/a:
Takie tam polskie Januszowanie ?

Juz mnie obrażasz?

wik6 napisał/a:
Mam dopięte 7 dodatkowych aku. w tym 10 uszkodzonych.

Anie lepiej zrobić z nimi poprzadek. Przesortować pod względem parametrów i jeździć na 27 przebranych najlepszych?
wik6 napisał/a:
Normalne ładowanie zbyt szybko się wyłącza i akumulatory są niedoładowane.

Wyłącza się bo na tych słabszych czy uszkodzonych szybko wzrasta napiecie i szybko się robi "delta pik" , dlatego ładowarka się wyłącza.

wik6 napisał/a:
Tak sobie spróbowałem różnych doładowań i wychodzi , że dość fajnie wypada ładowanie konserwacyjne ponieważ ładuje średnio przy napięciu 245V i 10A.
Wychodzi z tego dość szybkie ładowanie i ładowarka nie przechodzi automatycznie na inne ładowanie.
Można podłączyć zegar sterujący i co godzinę ponawiać ładowanie tak aby aku.
się naładowały, ponieważ to ładowanie się zbyt szybko wyłącza.

To ładowanie szybko wykańcza akumulatory ( szybko uwalisz wszystkie)

wik6 napisał/a:
Co spece na to ?

jw
Pozdrawiam
Janusz
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 272
Wysłany: 2018-08-04, 09:45   

Przymierzam się do kupna następnego samochodu elektrycznego i mam wrażenie, że producenci naciągają nas cenowo.
Taki Nissan 2 kosztuje około 150k, odpowiednik benzynowy to około 70k.
Do ceny benzynowego doliczyć należy cenę baterii 40 Kw x 200$/Kw to około 30 000zł to razem daje cenę 100000zł.
I to jest moim zdaniem prawdziwa cena.
A jak wy wyceniacie samochody elektryczne?
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-08-04, 09:53   

wik6, na poczatku plaskie tv tez byly drozsze, komputery tez, itp., i ludzie kupowali. Teraz nie ma raczej problemu ze zbytem elektrykow, wiec ceny moga byc wysokie. Niemniej jednak uwazam uwazam, ze pewne modele wciaz pozostana drogie..

Na pewno ja nie kupilbym nowego leafa, tylko za te cene uzywana tesle, albo majac mniej pieniedzy na auto, uzywanego leafa.
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 295
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-08-04, 12:07   

W kwestii samego auta to moim zdaniem pomijany przy decyzji zakupu e-nv200 jest o wiele bardziej uniwersalnym autem niż leaf, a do tego występuje w wersji 7-osobowej w cenie leafa. E-nv200 ma w przeciwieństwie do leafa grzany i chłodzony pakiet akumulatorów, który niezwykle pomaga przy szybkim ładowaniu.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2934
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-08-04, 13:01   

bodix napisał/a:
W kwestii samego auta to moim zdaniem pomijany przy decyzji zakupu e-nv200 jest o wiele bardziej uniwersalnym autem niż leaf, a do tego występuje w wersji 7-osobowej w cenie leafa. E-nv200 ma w przeciwieństwie do leafa grzany i chłodzony pakiet akumulatorów, który niezwykle pomaga przy szybkim ładowaniu.


to najlepiej kupić eNV200 z pakietem 40kWh :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-08-04, 14:48   

Dlatego kilka osob znam, ktore wlasnie taka kombinacje kupic chca:))

Aczkolwiek niektorzy chca auta kompaktowego, a wtedy jednak leaf. Bo ZOE strasznie malo miejsca ma:(
 
 
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 272
Wysłany: 2018-08-15, 07:00   

W końcu stało się, sprzedałem Berlingo.
Więc przestanę pisać tu różne bzdury.
Podsumowując moje najlepsze pomysły na zwiększenie zasięgu to :

1 wykorzystanie aku. rozruchowego do zasilania instalacji 12V w trakcie jazdy
2 wyłącznie pompy wspomagania kierownicy
3 jazda bez obuwia znacznie poprawia zasięg
4 dodatkowy akumulator do zasilania podgrzewania siedzeń i ciepły nawiewnik na nogi
5.wyłącznie chłodzenia aku. na okres jesieni,zimy,wiosny

Innym dobrym pomysłem to regeneracja uszkodzonych aku. przez zwieranie uszkodzonych cel i dokładanie dodatkowy aku. do zestawu.

Żeby nie było tak optymistycznie to wkrótce się odezwę z nowymi pomysłami na Nissana Leaf 24 ponieważ takiego kupiłem z ładowarką 6,6 KW.
Pierwsze wrażenie super ponieważ moja pierwsza jazda takim samochodem odbyła się dopiero po jego zakupie.
Wada gdzie jest popielniczka na drobne !!
Co za fatalny kabel do ładowania z wielką puchą przy samej wtyczce !!!!!!!!
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1206
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2018-08-15, 21:13   

Tylko nie przekombinuj za bardzo.!
Bedę testował w nim lity.
Dzis pociągnąłem rezerwowe przewody by móc jechać bez orginalnych kufrow z bateriami.
Może docelowo jakiś lepsze pakiety Teslowe.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 11