SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen Berlingo Electrique - pomysły na zwiększenie zasięgu
Autor Wiadomość
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 237
Wysłany: 2017-12-16, 21:03   

Ja sprawdzałem i co z tego w Berlingo hałas robi płyn w części od ładowarki a pompa od akumulatorów jest bezgłośna bo układ jest długi i ciśnienie płynu przez to niskie i nie słychać ani nie widać jak płyn wpada do chłodnicy.
Teraz chwilowo mam bardzo głośną pompę i problem z głowy , słychać ją z daleka.
Brak chłodzenia nie jest normalnie zabójczy tylko w najcieplejsze dni.
Przez ostatnie miesiące ładowałem bez chłodzenia i temperatura akumulatorów była w normie. Np. w listopadzie temperatura wahała się między 10-15C w czasie ładowania. Myślę że załatwiłem je w czasie upałów gdy tylny pakiet był nasłoneczniony a pakiet gdzie jest czujnik temperatury był w cieniu i pokazywał 35C.
A i tak nie jestem tego pewien , bo jak sobie przypominam to po jednej szybszej jeździe 30km przy prędkości 70km/h to samochód stał się tak jakby słabszy . A w czasie szybkiej jazdy temperatura nie wzrasta.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1478
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-12-16, 22:01   

wik6 napisał/a:
, bo jak sobie przypominam to po jednej szybszej jeździe 30km przy prędkości 70km/h to samochód stał się tak jakby słabszy .

I chyba to wtedy padły akumulatory

wik6 napisał/a:
,A w czasie szybkiej jazdy temperatura nie wzrasta.

Jak zobaczysz jak biegną rurki z płynem wzdlłuz samochodu to będziesz pewien że system został zrobiony na cieplejsze kraje a w Polsce zawsze akumulatory będą przechłodzone.
Dlatego teraz warto je nawet podgrzewać tak jak to robi Paweł (Pir-serwis)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 237
Wysłany: 2018-01-06, 09:31   

Ostatnio coś nie mam szczęścia znowu mi padłą pompa chłodzenia oraz następna cela w zregenerowanym akumulatorze.
W sumie cały rok udany przejechane 18 000 km i tylko 6000 spalinowym.
Najgorsze to że to 6000 spalinowym mogła by zastąpić tylko Tesla , co nie wchodzi w rachubę .
Wracając do akumulatorów to czekam na możliwość zakupu, a tym czasem ratuje to co mam gdzie są może jeszcze uszkodzone i zapomniałem czy mam 26 czy 27 aku w samochodzie co nieco utrudnia mi poszukiwania.
Moje pomiary po rozładowaniu napięcie całego pakietu 160V
Przedni górny pakiet 21V ale tu jest ten uszkodzony i jeden miał 5V ale po naładowaniu ma 7V.
Tylni pakiet 37,5 dzielone na 6 daje 6,25 to chyba dobrze?
Duży środkowy pakiet 60,5V dzielone na 10 daje 6,05 ,podejrzane?
I bez pomiaru ,z obliczeń przedni dolny 42V dzielone na 6 daje 6 podejrzane?

Pomiary po naładowaniu całość 180V (coś mało ?)
Przedni górny 25,4 ale tu wiadomo jest padaka.
Duży środkowy 69,6v /10szt. daje 6,96V ?
Tylni 42,6V /6szt. daje 7,1 V to ok.
Przedni dolny z obliczeń 42,6V /10szt. 7,1V ok.

W ,którym pakiecie poza górnym przednim jest problem ?
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1478
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-01-06, 10:50   

wik6 napisał/a:

Pomiary po naładowaniu całość 180V (coś mało ?)
Przedni górny 25,4 ale tu wiadomo jest padaka.
Duży środkowy 69,6v /10szt. daje 6,96V ?
Tylni 42,6V /6szt. daje 7,1 V to ok.
Przedni dolny z obliczeń 42,6V /10szt. 7,1V ok.

Po pierwsze żeby znaleźć najgorsze nie możesz mierzyć po naładowaniu lecz jak są rozadowane.Da to więcej informacji niż po naładowaniu
Masz następujące pakiety :
Razem 27 sztuk 180/27= 6,66 V
Górny przedni 4 sztuki = 6,35 V
Dolny przedni 6 sztuk ( zmierz po wyjęciu bezpieczników ) z obliczeń cięzko czasami stwierdzić dokłądnie i mierzysz spadki napięcia )
Środkowy 11 sztuk 69,6/11=6,32 V
Tylny 6 sztuk 7,1 V
Czyli masz jeszcze problem w 11-tce
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 237
Wysłany: 2018-01-06, 11:31   

Jak sądzisz ile w tej 11 jest padniętnych ?
Bo tak według mnie to może nawet 7szt ?
To by mnie złamało .
Ty masz doświadczenie to spróbuj coś oszacować.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1478
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-01-06, 12:08   

Jak wyjeździsz tak do około 20 % wskaźnika energii postaraj się pomierzyć napięcie każdego z osobna pojemnika ( mierząc napięcie na stykach po wyjęciu bezpieczników oraz łączników .
Wiem że jest zimno i niewygodnie .
Dopiero taki pomiar i wyliczenie napięcia średniego w każdym pojemniku wskaże w którym jest najniższe napięcie średnie.
Pamiętaj też o oczyszczeniu styków bezpieczników jak już je wyjmiesz - korozja/nalot też ma wpływ na pomiar oraz działanie samochodu.
Na razie podejrzany jest jeden akumulator w 11-tce.
Jesli będziesz miał możliwość to zamień ten który jest tam najsłabszy na któryś z górnej czwórki który będzie łatwo wymienić.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 237
Wysłany: 2018-01-06, 17:29   

Dzisiaj z jednym uszkodzonym aku.(zakołkowana cela) przejechałem 70km przy prędkości 50km/h i trzy osoby w samochodzie ,trochę mało.
Pali mi się lampka dolać wody do aku. czy jest gdzieś pomiar czy jest wyliczany z motogodzin ?
Uzupełniałem wodę w połowie listopada więc trochę za wcześnie ale zabrakło mi wody więc nie przelałem 11.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1478
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-01-06, 17:45   

wik6 napisał/a:
Dzisiaj z jednym uszkodzonym aku.(zakołkowana cela) przejechałem 70km przy prędkości 50km/h i trzy osoby w samochodzie ,trochę mało.

Nie jest jeszcze tak tragicznie . A jakie napiecie było pod koniec jazdy. Używałeś Checkelec-a?


wik6 napisał/a:
Pali mi się lampka dolać wody do aku. czy jest gdzieś pomiar czy jest wyliczany z motogodzin ?

Komputer(kalkulator wylicza na podstawie ilości Ah przeładowań . Ale wyliczone przez konstruktora ilości sa za rzadkie - co 870 Ah a powinno byc maks co 400 Ah przeładowań. Czyli co około 3333 km

wik6 napisał/a:
Uzupełniałem wodę w połowie listopada więc trochę za wcześnie ale zabrakło mi wody więc nie przelałem 11.

Ale zapene nie uruchomiłeś łądowania "konserwacyjnego" do uruchomienia ładowania usługi wodnej .
Pamiętaj że aplikacja jest niezbędna do prawidłowego uzytkowania tych elektryków aby uruchamiać ładowanie konserwacyjne do dolewki wody a nastepnie do skasowania lampki i wyzerowania liczników .
PS . Wysłałem Ci maila
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2792
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-01-06, 19:20   

wik6 napisał/a:
Jak sądzisz ile w tej 11 jest padniętnych ?
Bo tak według mnie to może nawet 7szt ?
To by mnie złamało .


Nie pękaj, ja mam znowu aku na stanie. 50 sztuk spokojnie :)
ale jeden Niemiec dostał właśnie 4 sztuki i chce więcej bo zachwycony :mrgreen:
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 237
Wysłany: 2018-01-06, 19:27   

Napisz do mnie jak się skontaktować z tobą w sprawie zakupu aku.
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 237
Wysłany: 2018-01-06, 19:31   

Pod koniec jazdy było 153V w czasie jazdy i 160V na postoju.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1478
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-01-06, 20:12   

Coś te napiecia się nie zgadzają .
Jechałeś z Chceckelec?
Odcięcie ( zapalenie lampki ECO) powinno sie pojawić przy napięciu 135V .
Aco do wzrostu napięcia po chwili to prawda , akumulatory NiCd po odstaniu po obciążaniu podnoszą swoje napięcie . Ale prądu jest już w nich mało . Często po takim kilkuminutowym odpoczynku przejada jeszcze nawet kilka kilometrów
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 237
Wysłany: 2018-01-07, 07:52   

U mnie lampka zapala się przy 150V a odcięcie przy 135V.
W czasie jazdy przy przyspieszaniu napięcie mocniej spada i spada poniżej 150V i wtedy zapala się lampka ostrzegawcza o niskim naładowaniu.
153V to podczas stałej prędkości przy 40A.
Pomiary mam z woltomierza na stałe zamontowanego w kabinie jego pomiary są zgodne z innym.
Natomiast rozmawialiśmy ,że pomiary z aplikacji u mnie są nieco zaniżone i prawdopodobnie by tak faktycznie było.
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 237
Wysłany: 2018-01-08, 20:35   

Coś jest nie tak z ta moją metodą chwilowej reanimacji aku.
Po raz drugi po takiej naprawie zaraz pada cela z boku.
Nie mam jeszcze teorii co do tego zdarzenia.
Może chodzi o to ,że używam śrub ocynkowanych , które wchodzą w reakcje a elektrolitem i uszkadza sąsiednią cele.
Powinno się jednak używać śrub ze stali nierdzewnej.
Może macie inną teorie ?
Chwilowo skończyły mi się aku. do testów.
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1065
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-08, 23:08   

Pisałem wcześniej o "dendrytach", można je usuwać impulsami prądu. Bierzesz duży kondensator (kilka mF)/ 400 V ładujesz przez trafo separujące (można użyć dwóch traf od halogenów) jedna dioda i żarówka. Potrzebny jest jeszcze duży tyrystor, przez który rozładowywujemy kondensator w aku. Nie myślałeś o założeniu do tego auta pakietu Li-Ion? Jak dasz pakiet 30 kW, to będziesz śmigał prawie gdzie chcesz, a teraz to wygląda na męczarnię :-( .
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2792
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-01-09, 02:44   

wik6 napisał/a:
Napisz do mnie jak się skontaktować z tobą w sprawie zakupu aku.


napisac/zadzwonic
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 237
Wysłany: 2018-01-09, 19:58   

Najlepiej na maila wyślij numer tel. to zadzwonię i się umówimy.
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 237
Wysłany: 2018-01-15, 08:19   

Czy ktoś dolewał do aku. wodę demineralizowaną pochodzącą z marketów ?
Do tej pory kupowałam destylowaną na Allegro.
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1065
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-15, 09:47   

Wodę demineralizowaną trzeba przegotować (usunąć rozpuszczony w niej CO2).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13