SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Peugeot Partner 1998 Electrique jasia
Autor Wiadomość
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1858
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-08-16, 01:21   Peugeot Partner 1998 Electrique jasia

Niespodziewanie dla mnie stałem się znów posiadaczem staruszka z PSA - Peugeota Partnera.
Chyba raczej dlatego żeby móc potestować nową wersie softu do ich obsługi - Checkeleca v3.0
Samochód trafił do mnie jako zupełny trup ( ostatia jazde wykonał ponad rok temu i wyzionął ducha) .
Nie ładował się i został odstawiony w krzaki.
Napięcie akumulatorów trakcyjnych ( 27 x 6V nominał) wynosiło 5,9 V .
Nie reagował na nic .
Nawet urządzenia diagnostyczne nie mogły się połączyć z Sagembox.
Po kilku godzinach pracy, oczyszczeniu wszystkich styków ( zaaplikowania całej puszki WD40) , oczyszczania połączeń i usunięciu możliwych punktów gdzie mogły być zwarcia czy przebicia , podłączeniu sprawnego akumulatora 12V udało się przywrócić samochód do życia :)
Udało się nim nawet ruszyć .
CD nastąpi
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1033
Wysłany: 2018-08-16, 08:36   

Gratuluje udanej reanimacji! aczkolwiek ciekawe, czy aku trakcyjne jeszcze dadza sie ozywic, ale w sumie czemu nie:) wrzucisz fotke pacjenta?

Mniemam, ze w krzakach stal raczej bardziej francuskich, nienarazonych na bardzo minusowe temperatury?
  
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1858
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-08-16, 10:15   

Wcale nie u francuskiego farmera lecz u polskiego :)

https://www.olx.pl/oferta...D5-IDv5GQz.html
Jest już w Polsce od kilku lat :)
Pierwsze ładowanie - pokazane właśnie na ekranie nowej wersji Chceckelec

Po tak długim staniu z akumulatrami trakcyjnymi w tak niskim napięciu ( 5,9V) może się okazać że będzie to albo porażka albo tytan zasięgu .
Stawiam na to drugie bo takie są właśnie akumulatory NiCd SAFT-a
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
  
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1033
Wysłany: 2018-08-16, 10:41   

Troche bym sie bal zim, ale SAFT da rade:). Cena chyba tez w porzadku, jesli cos pohandlowales:)).
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1858
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-08-16, 12:13   

Zobaczymy po zrobieniu usługi wodnej i rozjeżdżeniu. Dopóki nie odmówił posłuszeństwa to podobno bez problemu przejeżdżał 80 km ( ale to info od ostatniego właściciela).
Najważniejsze aplikacja Checkelec v3.0 to naprawdę super narzędzie .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1174
Wysłany: 2018-08-16, 12:15   

NiCd zaleca się przechowywać w stanie rozładowanym prawda? O ile przyczyna odstawienia auta była inna, to akumulatory mogą okazać się w porządku.
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1858
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-08-16, 12:57   

tak te akumulatory od SAFT-a powinno się przechowywać w stanie rozładowanym do 5V/akumulator czyli 1 V na celę ( chociaż wg innych producentów można rozładowywać na długie przechowywanie nawet do napięcia 0.8V na celę). A w nim było 0,22V na akumulator czyli 0,04V na celę .
Wg manuala firmy SAFT rozładowanie poniżej może przebiegunować akumulatory .
Zobaczymy co uda się osiągnąć.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
drgrin 
Drgrin


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 277
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2018-08-16, 14:46   

jas_pik napisał/a:
tak te akumulatory od SAFT-a powinno się przechowywać w stanie rozładowanym do 5V/akumulator czyli 1 V na celę ( chociaż wg innych producentów można rozładowywać na długie przechowywanie nawet do napięcia 0.8V na celę). A w nim było 0,22V na akumulator czyli 0,04V na celę .
Wg manuala firmy SAFT rozładowanie poniżej może przebiegunować akumulatory .
Zobaczymy co uda się osiągnąć.


Spec safta to jedno, ale Ni-Cd to taki śmieszny typ aku który jest niesamowicie odporny na głębokie rozładowania. Dlatego wojaki go tak lubią, można wykopać z ziemi, naładować i używać.
Jeśli będzie uzupełniana woda to będzie ok.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1235
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-16, 15:03   

I to był główny powód zakazu produkcji :evil: .
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2903
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-08-16, 22:28   

Nie wiem czy wiecie, ale ja kiedyś kupiłem cztery sztuki (3x Berlingo i 1x 106) na szrocie w Anglii gdzie stały... uwaga: 7 lat.

Auta były z 2001-2002 roku, miały akumulatory z 2004 roku (zapewne wymiana na gwarancji) i zostały odstawione na szrot w 2005 roku (podobno kilkanaście sztuk z jakiegoś uniwersytetu) z powodu zakończenia supportu przez grupę PSA.

Auta kupiłem bodajże w 2012 roku (już nie pamiętam), były zieloniutkie z glonów angielskich ;)

Jak myślicie w jakim stanie były akumulatory ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :shock:
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12