SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nissan Leaf moje pomysły na zwiększenie zasięgu
Autor Wiadomość
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 271
Wysłany: 2018-08-17, 09:14   Nissan Leaf moje pomysły na zwiększenie zasięgu

Jest to kontynuacja przemyśleń z tematu o Berlingo ale teraz testowane na samochodzie Nissan Leaf.
 
 
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 271
Wysłany: 2018-08-17, 09:28   

Ostatnie moje obserwacje dotyczą lepszych i gorszych godzin na ładowanie samochodu.
Z badań przeprowadzonych wynika ,że najlepszymi godzinami do ładowania samochodu w lecie jest od 5 do 8 rano .
Dlatego bo aku. po całej nocy się schłodziły a poranne temperatury są jeszcze względnie niskie.
Takie 3h ładowanie w Lifie i Berlingo podnosi temperaturę o około 1 stopień.
Najlepiej rano przed ładowaniem przejechać np. do pracy .
U mnie taka 10 minutowa podróż odejmuję 1 stopień.
Najgorszy czas to 9 do 22.
W tym czasie samo słońce podnosi temperaturę akumulatorów o 8 stopni.
 
 
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 271
Wysłany: 2018-08-25, 06:52   

Mija drugi tydzień gdzie przesiadłem się z Berlingo na Nissana i muszę stwierdzić , że Nissan jest samochodem dobrze dopracowanym i trudno tu o jakieś optymalizacje w celu zaoszczędzenia zużycia energii. Jak na razie podniosłem ciśnienie w oponach do 3at i wymieniłem żarówki w podświetleniu tablicy i kabiny na led.

Moje średnie zużycie energi to 10km/KW.

Dość trudno ale możliwe jest uzyskanie 11km/KW ,ale to już jazda 50 km/h

Ekstremum takie jak próby w Berlingo czyli prędkość 30-40/km/h to zużycie 12km/KW.

Oczywiście wszysko bez klimy i nawiewu.

A co wy osiągneliście i co radzicie aby mniej zużywać energii ?
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 263
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-08-25, 08:30   

Tak czytam i czegoś nie rozumiem, bo ostatecznie to wybicie szyyb, wstawienie dyszla i zaprzężenie konia zredukuje moc, do właśnie tego jednego konia, ajak dasz dwa konie , to do dwóch.

Czy to bicie rekordów oszczędności, czy funkcjonalność ma nam dać samochód.?

Bo idąc tym tropem i wzorem wyścigów konnych, kierowca powinien ważyć max z 40kg . U mnie, to możliwe tylko drogą amputacji.

Ale czego się nie robi by zaoszczędzić te kwh. :-D

Wybacz ale tak z rana wzieło mnie na...
Jakoś nie rozumiem masochistycznych działań, tylko po to by jeździć elektrykiem.
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2494
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-25, 09:07   

Bronek napisał/a:
Jakoś nie rozumiem masochistycznych działań, tylko po to by jeździć elektrykiem.
To po prostu sport, rywalizacja - co tu rozumieć? To trzeba czuć :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 254
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-08-25, 11:19   

Też lubię sie zabawić w ten sport (kiedyś więcej teraz czasem) zużycie 11.1 kWh na 100 km

powyżej 3 x trasa ok 70 km sporo ograniczeń do 70 km/h, trochę terenu zabudowanego,
parę postoi na światłach, ze 3 zapchane ronda, średnia jak widać powyżej 45 km/h
Niestety nie Leaf ale Zoe R240 info tylko dla porównania.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 263
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-08-25, 19:32   

PatrykS napisał/a:
Bronek napisał/a:
Jakoś nie rozumiem masochistycznych działań, tylko po to by jeździć elektrykiem.
To po prostu sport, rywalizacja - co tu rozumieć? To trzeba czuć :-)


:mrgreen: OK... teraz rozumiem. Kiedyś w szkole łapaliśmy za gorącą rurę CO, na czas . To też był taki sport :mrgreen:
To m/w podobne zawody. Ale przynajmniej nieszkodliwe :kufel
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1286
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-25, 22:06   

To tak jeżeli chodzi o sport, to te "cyfrowe" odczyty różnych wielkości (typu 97,3) to takie trochę kolorowe lampki choinkowe :-( . Jak się pompuje opony do 3 barów, to średnica rośnie (spada zasięg i prędkość, a zużycie rośnie :-P ).
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 254
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-08-26, 18:12   

Podobny sport to odczyty nawigacji np. 180 km w czasie 3 godz 20 min.
Wówczas kierowca sportowy myśli: co??? Ja to w 2. 15 zrobię.
Znamy to prawda? Czyli ta pierwsza dyscyplina nas tez nie dziwi.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 263
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-08-26, 21:18   

Pewien Góral przestał karmić jedną owcę. Gdy po kilkudziesięciu dniach zdechła, zmartwiony rzekł:
"Gdyby tak jeszcze jeden dzień wytrzymała, to pewnie żyła by bez jedzenia" Pech!

Wolę bicie rekordu siedzienia na kołku, od jazdy bez klimy w lecie :-D
A z smartwatchem, można obliczyć pchając taki samochód ile zużywamy energii i sru YT a nuż nas zasubskrybują. :mrgreen:

Jest samochód, jest zabawa. :kufel
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 254
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-08-26, 22:47   

Klima latem to guziki.
Zima poczujesz czar ogrzewania.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2494
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-26, 23:09   

gienek333 napisał/a:
Jak się pompuje opony do 3 barów, to średnica rośnie (spada zasięg i prędkość, a zużycie rośnie ).
Nie wiem czemu by tak miało być - ze średnicą opon dążą w górę (vide i3), opory wtedy raczej maleją?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 271
Wysłany: 2018-08-27, 11:33   

Jazda na tempomacie czy z nogi jest bardziej energooszczędna ?
Z moich doświadczeń na Berlino wynika ,że z nogi z stałym obciążeniem.
Baterie więcej oddadzą na stałym np. 40A niż tak samo ale raz 10A a raz 60A(tempomat).
Wada prędkość będzie się zmieniać
A jak wasze doświadczenia?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2494
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-28, 01:09   

wik6 napisał/a:
A jak wasze doświadczenia?
Logika mi dokładnie to podpowiada, i praktyka wydaje się to potwierdzać. Najfajniejszy tempomat dla EV byłby taki umożliwiający ograniczenie zarówno prędkości, jak i mocy.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1286
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-28, 09:43   

PatrykS napisał/a:
gienek333 napisał/a:
Jak się pompuje opony do 3 barów, to średnica rośnie (spada zasięg i prędkość, a zużycie rośnie ).
Nie wiem czemu by tak miało być - ze średnicą opon dążą w górę (vide i3), opory wtedy raczej maleją?

Miałem na myśli cyferki, średnica rośnie, wzrasta potrzebny moment, a kilometry spadają (koło się mniej razy obróci).
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2494
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-28, 09:56   

gienek333 napisał/a:
Miałem na myśli cyferki, średnica rośnie, wzrasta potrzebny moment, a kilometry spadają (koło się mniej razy obróci).
A, w ten deseń :-) Zostaje GPS do weryfikacji.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Drobny

Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 57
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2018-08-29, 17:42   

Im większe koło tym mniejsza powierzchnia styku opony z asfaltem. Momentem bym się nie przejmował. potrzebny jest tylko do wprawienia tego koła w ruch :)
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 263
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-08-29, 20:12   

Drobny napisał/a:
Im większe koło tym mniejsza powierzchnia styku opony z asfaltem. Momentem bym się nie przejmował. potrzebny jest tylko do wprawienia tego koła w ruch :)



Na pewno?
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2494
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-30, 13:35   

Drobny napisał/a:
Im większe koło tym mniejsza powierzchnia styku opony z asfaltem.
Tu pewności nie mam, ale na pewno przy większym kole mniej ugina się opona, a to chyba stanowi największe straty przy toczeniu.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Drobny

Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 57
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2018-08-31, 11:38   

Faktycznie jakieś zaćmienie umysłu mnie dopadło. Ale cały czas miałem na myśli rozwiązanie w I3 tylko że tam opona na o połowe mniejszą szerokość opony w porównaniu do standardu.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 263
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-08-31, 12:13   

Nie w te strone :mrgreen:
Tyle czynników jak tempetatura, nawierzchnia, skład mieszanki, bieżnik, obciążenie, ciśnienie, waga "części nieresorowanej" , kształt felgi lub kołpaka itd....

Ma to wszystko wpływ.

Ale jadąc z klimą tracę parę tylko kilka km zasięgu, tryb B to ściema, ciut ciut jest tego zysku. Eco - e tam, nie warto.

Naprawdę to zabawa dla graczy dla których "grywalność" ma mniejsze zaczenie od parametrów ich karty graficznej.

Liczy się za to sposób jazdy, "ciężka noga" , ostra jazda bez przewidywania itp, to ewidentnie ma największy wpływ na zasięg. Czyli podobnie jak w spaliniakach.
Dlatego czy tryby B czy B z ECO, mnie to wisi, zyski nie warte męki a nawet przełączania.
Tryb D ale z E -pedal, bo ten jest fajny i naprawdę ma się i przyjemność z jazdy, oraz normalny zasięg jaki fabryka dała .
Ostatecznie tryb B, raczej bardziej dla zaspokojenia magicznego, życzeniowego myślenia o potrzebie oszczędzania, niż faktyczngo stanu rzeczy z tym oszczędzaniem.
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
RadekNet 
Nissan Leaf 24kW

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 82
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2018-08-31, 13:13   

Nie wiem jak w Waszych Leafach, ale u mnie wlączenie tempomatu zbija przewidywany zasięg do wartości "bez eco". I przy predkościach międzymiastowych (do 100km/h = 16kW/100km) daje dość realny zasięg, pod warunkiem nieużywania ogrzewania/klimy (włączenie to około -10% z zasięgu). Zastanawiam się czy to tylko widzimisie projektantów czy faktycznie bez tempomatu kierowca uzyska większy zasięg? Lepsza reakcja człowieka na podjazdy/zjazdy??

Bronek, myślenie o oszczędności nie bierze się znikąd. Twój Leaf ma dużo większy zasięg niż np. mój, i czasem nie mam wyjścia jak "oszczedzać". Jeżdząc w koło komina oczywiście, że z pełną przyjemnością jeździmy ;)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2494
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-31, 13:45   

Bronek napisał/a:
Ostatecznie tryb B, raczej bardziej dla zaspokojenia magicznego, życzeniowego myślenia o potrzebie oszczędzania, niż faktyczngo stanu rzeczy z tym oszczędzaniem.
B (jak rozumiem zwiększona siła odzysku) nie jest przypadkiem przeznaczony do terenów górzystych, żeby nie trzeba było przekładać nogi na hamulec przy każdym większym zjeździe?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
Ostatnio zmieniony przez PatrykS 2018-08-31, 14:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 263
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-08-31, 13:54   

Oczywiście styl stylem, ustawione parametry paramerami ale masz rację, mają na styk zasięg do swoich codziennych potrzeb liczy się każdy kilowat.
Teraz się ładuje. Z aplikacji
Od czasu jak mi naprawili /uaktywnili tak wygląda pisumowanie ze strony lub aplikacji
Jest tego rankingi takie tam bzdety, porównania do innych,. Jedna Włoszka to chyba pcha to auto... Pierdoły dla dzieci jak te drzewka. Misia by mi dali. :mrgreen:

20180831_135947.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 198,79 KB

20180831_135606.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 178,47 KB

20180831_135150.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 176,35 KB

_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 263
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-08-31, 14:08   

PatrykS napisał/a:
Bronek napisał/a:
Ostatecznie tryb B, raczej bardziej dla zaspokojenia magicznego, życzeniowego myślenia o potrzebie oszczędzania, niż faktyczngo stanu rzeczy z tym oszczędzaniem.
B (jak rozumiem zwiększona siła odzysku) nie jest przypadkiem przeznaczoneydo terenów górzystych, żeby nie trzeba było przekładać nogi na hamulec przy każdym większym zjeździe?


Tak po prawdzie nie za bardzo dostrzegłem to, ale dzięki za uwagę, może to fakt? Te wszystkie parametry są ustawiane elektronicznie i jak to bywa działają czasem smartfonowo "płynnie" nie tak jak redukcja w manualu lub nawet przy sekwencji i łopatkach.
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16