SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Chevrolet Bolt EV - pierwszy w PL
Autor Wiadomość
k73 

Dołączył: 03 Maj 2018
Posty: 11
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-05-03, 18:34   Chevrolet Bolt EV - pierwszy w PL

Witam,

No i jest: Chevy Bolt. Pierwszy i na ten moment jedyna sztuka zarejestrowana w Polsce.

Na razie mam za sobą tydzień jeżdżenia, trochę trasy, więcej miasto. dziś w nocy będzie drugie ładowanie.

Oczywiście masa świetnych wrażeń, jak ktoś ma pytania, śmiało :) Chętnie podzielę się swoimi spostrzeżeniami.

Pzdr
_________________
Chevy Bolt EV
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1159
Wysłany: 2018-05-03, 20:43   

Cytat:
No i jest: Chevy Bolt. Pierwszy i na ten moment jedyna sztuka zarejestrowana w Polsce.

Gratuluję! To pewnie kolega jatko niedługo Cię odwiedzi zobaczyć, bo to podobne okolice ;)
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
kubekv8
iPerformance

Dołączył: 25 Mar 2018
Posty: 22
Skąd: Warmia
Wysłany: 2018-05-03, 20:50   

Mieć EV w mieście z jednym normalnym punktem ładowania...bezcenne.
Gratuluję odwagi :mrgreen:
 
 
jatko 


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 316
Wysłany: 2018-05-03, 20:51   

k73, To wpadaj na zlot do Żyrardowa w weekend :)
_________________
"Ideały to piękna rzecz, tylko ta siódma góra i siódma rzeka cholernie daleko!"
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 959
Wysłany: 2018-05-03, 21:12   

E tam, majac 60kWh odwagi nie trzeba miec;) wystarczy gniazdko w garazu.

Niestety bolt ma tylko 1faze, ciut bardzo malo, albo CCS(drogo w greenwayu..)
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1802
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-05-03, 21:45   

wodnik7 napisał/a:
wystarczy gniazdko w garazu.

Pewnie że wystarczy

wodnik7 napisał/a:
Niestety bolt ma tylko 1faze, ciut bardzo malo, albo CCS(drogo w greenwayu..)

1faza ale chyba 32 A czy tylko 16A ?
Na razie jest GreenWay , ale konkurencja już depcze po piętach , będą inni tańsi ( miejmy nadzieję)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 959
Wysłany: 2018-05-03, 21:47   

Z tego co wiem, 32A na szczescie. W domu bez problemu, ale w drodze jednak najczesciej spotyka sie 3fazy 16A..

Apropos mam do sprzedania nascienna z kablem typ2 jednofazowa 32A:)nowa:)
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1802
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-05-03, 21:52   

32A czyli moc ładowarki około 6,6 - 7,2 kW czyli co najmniej 40 km/h ładowania - da się przeżyć.
Vtech ma ładowarki które z 3faz16A zrobi jedna superfazę 32A . I można śmigać bez GreenWaya
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 959
Wysłany: 2018-05-03, 22:05   

Spoko, przy tym akumulatorze to i tak sie da smigac - ale jednak 3fazy to milsze jezdzenie jest:)

Najgorsze, ze nawet nowo sprzedawane (oprocz zoe inowrgo smarta) maja tylko 1 faze: jaguar i-Pace, ampera-e.. no coz:)

A koszt tej super fazy to jednak tez kilka tysiecy:)
 
 
k73 

Dołączył: 03 Maj 2018
Posty: 11
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-05-03, 22:55   

kubekv8 napisał/a:
Mieć EV w mieście z jednym normalnym punktem ładowania...bezcenne.
Gratuluję odwagi :mrgreen:


Jest zainstalowana w domu ładowarka 6,6kW, także spoko :)
_________________
Chevy Bolt EV
 
 
k73 

Dołączył: 03 Maj 2018
Posty: 11
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-05-03, 22:58   

jas_pik napisał/a:
32A czyli moc ładowarki około 6,6 - 7,2 kW czyli co najmniej 40 km/h ładowania - da się przeżyć.
Vtech ma ładowarki które z 3faz16A zrobi jedna superfazę 32A . I można śmigać bez GreenWaya


Dokupiony już (mega drogi i do tego rzadki) konwerter z CCS2 na CCS1, więc na szybkim DC po trasie można ładować :)
_________________
Chevy Bolt EV
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 959
Wysłany: 2018-05-03, 23:18   

A nie bylo latwiej gniazda zmienic w aucie?:)
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1802
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-05-03, 23:22   

Zwłaszcza że ja takie gniazda mam za ułamek ceny :)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 959
Wysłany: 2018-05-03, 23:24   

I by sie z bolta ampera-e zrobila:))

Bo technicznie przeciwskazan na zamiane nie ma:)
 
 
kubekv8
iPerformance

Dołączył: 25 Mar 2018
Posty: 22
Skąd: Warmia
Wysłany: 2018-05-03, 23:47   

k73 napisał/a:
kubekv8 napisał/a:
Mieć EV w mieście z jednym normalnym punktem ładowania...bezcenne.
Gratuluję odwagi :mrgreen:


Jest zainstalowana w domu ładowarka 6,6kW, także spoko :)

Ładowarka to pikuś, ja stchórzyłem przez brak serwisu.
 
 
k73 

Dołączył: 03 Maj 2018
Posty: 11
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-05-04, 10:53   

jas_pik napisał/a:
Zwłaszcza że ja takie gniazda mam za ułamek ceny :)


Nie chcę grzebać w nowym samochodzie, a już zwłaszcza w elektryce. Jest jak było + konwerter na CCS1 i spokój.
_________________
Chevy Bolt EV
 
 
k73 

Dołączył: 03 Maj 2018
Posty: 11
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-05-04, 11:19   

kubekv8 napisał/a:
k73 napisał/a:
kubekv8 napisał/a:
Mieć EV w mieście z jednym normalnym punktem ładowania...bezcenne.
Gratuluję odwagi :mrgreen:


Jest zainstalowana w domu ładowarka 6,6kW, także spoko :)

Ładowarka to pikuś, ja stchórzyłem przez brak serwisu.


Niepotrzebnie, do tego nie potrzebna żadna odwaga moim zdaniem. Nie ma problemów, są tylko rozwiązania.

A tak w ogóle, to ilu pracowników w autoryzowanych serwisach zna się na elektrykach i ma przeszkolenie i odpowiednie uprawnienia od producenta do grzebania w takich samochodach? Nawet jeśli są w tej chwili tacy, to jak mogą się dobrze znać, skoro taki Ioniq ev sprzedał się do tej pory w PL w liczbie kilku sztuk, a do tego te auta i tak w salonie nie stoją, tylko płyną zamówione z Korei, więc nawet nikt za bardzo nie ma jak temu się przyjrzeć. Zrobią przegląd, stwierdzą, że klocki i tarcze jak nowe i to wszystko. A jak coś się zepsuje, to i tak będzie wymiana na nową część - i w Hyundaiu i w Nissanie. A to oznacza długie czekanie na taką cżęść, oprócz części typowych, jak tarcze, klocki, żarówki, itp. Przecież nikt w serwisie nie będzie nic w takim aucie naprawiał.

Dlatego nie widziałem i nie widzę różnicy w ewentualnym zamówieniu w przyszłości, jeśli będzie potrzeba, jakiejś części ze Stanów od GM, wszystko jest dostępne i nawet przypuszczam szybciej będzie.
_________________
Chevy Bolt EV
 
 
Bronek 
Nssan w produkcji


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 83
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-05-04, 12:12   

Znając fachowców..... może nie zauważą, że to elektryk?

Ad rem kupując kiedyś amerykańca Chevrolet SSR też miałem obawy, ale jw części szybciej przychodziły niz przez serwis.
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 258
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-04, 13:17   

Cytat:
Znając fachowców..... może nie zauważą, że to elektryk?


I trzeba będzie zapłacić za wymianę wtrysków.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1802
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-05-04, 13:36   

Ale i tak policzą za wymianę filtru powietrza ( kabinowego ) taka cenę jak za pełen serwis olejowy spaliniaka
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
k73 

Dołączył: 03 Maj 2018
Posty: 11
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-05-18, 18:46   

Trochę pojeździłem już Boltem i taki przykład moich oświadczeń z ładowaniami i z zasięgiem:

W tę środę zrobiłem trasę Olsztyn-Wyszków-Ostrołęka-Olsztyn. Start z pełnym załadowaniem, na starcie 380 km zasięgu na zegarze. Do Mławy S7 z prędkością 120-140 km/h, potem ok. 110 km/h + w miastach i w wioskach normanie 50 km/h, bez specjalnego ciśnięcia, w normalnym trybie D.
W Wyszkowie podładowałem się u kolegi ze zwykłego gniazdka 16A (+60 km zasięgu doszło). Potem jazda do Ostrołęki, trochę po mieście i potem od Ostrołęki 80% trasy w trybie L (odzysk energii po puszczeniu hamulca). No i w Olsztynie pod domem miałem jeszcze 60 km zasięgu :)

Okazuje się więc, że mógłbym się w ogóle nie ładować w Wyszkowie, a i tak bym dojechał do Olsztyna przez Ostrołękę. A cała trasa wyszła dokładnie 410 km... Ale to by się zgadzało: na 100 km jazdy w trybie L auto odzyskuje ok. 30 km zasięgu.

I druga rzecz: po naładowaniu na full we czw rano wyświetlił mi się zasięg: 402 km :)

Wynika z tego, że jakbym jechał w trasie spokojnie 90km/h i plnował sumiennie zużycia energii, do tego jeszcze całą drogę jechał w trybie L z odzyskiem, to spokojnie nawet 500 km bym zrobił bez ładowania...
_________________
Chevy Bolt EV
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 258
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-18, 20:01   

Tryb L nie zwiększy zasięgu , a wręcz może go zmniejszać.
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1173
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2018-05-18, 20:42   

Podstawowa zasada nie wyciągać energii z akumulatora.
W te 30 procent nie wierzę.
Trzeba tak jechać by nie hamować.
I to jest wtedy wydłużenie zasięgu.
500km..hm..
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX


Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
Drobny

Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 29
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2018-05-18, 21:23   

No to Kolega jechał tuż obok mojego domu. Jak będziesz jeszcze kiedyś w Ostrołęce to daj znać. Udostępnię ci gniazdko 32A :) i poznał byś większego brata Volta :)
A co do Bolta. Czy masz możliwość aktualizacji oprogramowania OTA? widziałem że ostatni wypust na Kanadę to 14.5.0. jaki masz u siebie?
 
 
k73 

Dołączył: 03 Maj 2018
Posty: 11
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-05-19, 00:38   

kalex napisał/a:
Tryb L nie zwiększy zasięgu , a wręcz może go zmniejszać.


Ty tak poważnie nspisałeś? Z prsktyki, czy z teorii? Bo ja piszę w oparciu o jeżdżenie.
_________________
Chevy Bolt EV
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14