Daihatsu Sirion EV |
Autor |
Wiadomość |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 462 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-05, 12:59 Daihatsu Sirion EV
|
|
|
Jestem w trakcie budowy Siriona z napędem elektrycznym. Poza samą wymianą silnika robię też remont całego samochodu. W planach nowy lakier, zawieszenie, hamulce itp itd.
Auto oryginalnie miało silnik 1.0 o mocy 55km i generujący oszałamiające 90Nm, który już jest zastąpiony indukcyjnym silnikiem generującym 160Nm i 73konie mocy.
Wszelkie komentarze mile widziane
Oto mój samochód przed modyfikacjami:
A tak mniej więcej będzie wyglądać, gdy będzie gotowy:
 |
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 462 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-05, 13:01
|
|
|
Demontaż oryginalnego silnika:
Oczyszczona komora silnika:
Nowe hamulce tył, amortyzatory i sprężyny:
 |
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 462 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-05, 13:04
|
|
|
Przekładnia i silniczek. Nie planuję zmieniać biegów zatem oryginalne sprzęgło i koło zamoachowe zostało zastąpione sprzęgłem kłowym
Poczatek prac lakierniczych i przymiarka gniazda ładowania:
Kolejne zdjęcia wkrótce |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3103 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-03-05, 19:03
|
|
|
Jaki silnik?
Jaki kontroler?
Jakie akumulatory?
Co ze wspomaganiem hamulców i kierownicy?
Jaka przetwornica DC/DC? |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 462 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-05, 21:30
|
|
|
Silnik HPEVS AC50 z dedykowanym kontrolerem Curtisa, akumulatory od Leafa z przebiegiem niecały tysiąc km. Wspomaganie hamulców realizowane elektryczną pompą podciśnienia sterowaną czujnikiem, wspomaganie kierownicy z elektryczną pompą TRW. Co do DC/DC to mam kupioną przetworniczkę Meanwell ale nie jestem na 100% przekonany do niej więc kwestia jest w jakimś sensie otwarta |
|
|
|
 |
Pawiel
Opel Ampera 2013

Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 436 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 462 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-06, 20:33
|
|
|
Fajne, dzięki. Szkoda, że mój niemiecki jest taki słaby... Ale gość używa takiego samego kontrolera jak ja |
|
|
|
 |
gienek333
Wiek: 54 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1444 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-03-06, 22:51
|
|
|
Może nie mam racji, ale wedle mojej wiedzy, to silniki indukcyjne można łatwo "przewoltować", a silnik od widlaka 60 kg to można kupić poniżej 1000 pln. |
|
|
|
 |
Pawiel
Opel Ampera 2013

Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 436 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-07, 08:11
|
|
|
Pisz do niego emaila po angielsku.
Gościu jest bardzo uprzejmy. |
_________________ |
|
|
|
 |
Ed
Dołączył: 14 Sty 2015 Posty: 42 Skąd: Swarzędz
|
Wysłany: 2017-03-07, 14:08
|
|
|
Fajne auto, jaki będzie zasięg? Co z klimą, poduszkami, abs i innymi? Da się to jakoś łatwo zachować?
Powodzenia! |
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 462 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-08, 08:14
|
|
|
Oczywiście ABS, poduszki i inne akcesoria działają i będą działać. Jedynie na elektryczny kompresor klimy mi żal pieniędzy bo w mieście i tak prawie nigdy jej nie włączam.
Co do zasięgu to jest szansa do 150km |
_________________ Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/ |
|
|
|
 |
gienek333
Wiek: 54 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1444 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-03-08, 08:50
|
|
|
A jakie napięcie będzie? |
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 462 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 462 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-11, 10:25
|
|
|
To jadę dalej ze zdjęciami projektu;
Oryginalny licznik przystosowany do nowych okoliczności - Amperomierz, prędkościomierz i wskaźnik naładowania
Elektryczna pompa podciśnienia do wspomagania układu hamulcowego, czujnik ciśnienia bezwzględnego i parametryczny wyłącznik do pompy
Kupiłem dwa elektroniczne pedał gazu ale jakoś średnio pasowały wewnątrz więc pomyślałem, żeby użyć czujnika TPS z oryginalnej przepustnicy
 |
_________________ Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/ |
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 462 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-11, 10:30
|
|
|
Później jednak znalazłem elektroniczny pedał, który pasował całkiem nieźle i tak się to teraz prezentuje
Silnik połączony z przekładnią
Próbne spasowanie napędu na ramie
 |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3785 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-03-13, 09:16
|
|
|
Fajnie idzie, już by się chciało wsiąść i pojechać A gdzie będą akumulatory? |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 462 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-14, 07:46
|
|
|
Pewnie, że by się chciało... Szczególnie, że mam plany wakacyjne związane z tym autem
Większość aku będzie pod tylną kanapą, w miejscu gdzie kiedyś był bak oraz nad silnikiem pod maską. To ostatnie pierwotnie nie było planowane bo miał być mniejszy zestaw.
W wolnej chwili wrzucę kolejne fotki to będzie pokazane |
_________________ Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/ |
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 462 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-18, 10:43
|
|
|
Próbne spasowanie uchwytów silnika
Napęd zamontowany w samochodzie
W owym czasie planowałem zamontować akumulatory tylko z tyłu samochodu więc jest bardzo dużo miejsca pod maską i kontroler mógł być wyeksponowany |
_________________ Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/ |
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 462 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-18, 10:49
|
|
|
Ostatecznie kupiłem większy zestaw akumulatorów i plan musiał ulec zmianie
Koncepcja przedniego pakietu
I koncepcja tylnego w stylu samochodu Flinstonów
 |
_________________ Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/ |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3785 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-03-18, 10:49
|
|
|
Blisko blisko coraz bliżej |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 462 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-20, 13:51
|
|
|
Bliżej z każdym tygodniem. Choć teraz okazałem się dość dużym optymistą jeśli chodzi o elektryczne podgrzewanie wody do ogrzewania. Chciałem wykorzystać grzałki od zmywarki ale okazały się za duże i cały układ zbyt pokraczny i podatny na wycieki. Prawdopodobnie będę zamawiał elegancką grzałkę 3kW z Chrl |
_________________ Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/ |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3103 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-03-20, 13:57
|
|
|
Odpuść sobie elektryczną grzałkę , kup najtańsze webasto mokre - będziesz miał cieplej/szybciej i bez utraty zasięgu |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 462 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-21, 07:43
|
|
|
Często jeżdżę 10-20km dziennie więc utrata zasięgu nie stanowi problemu. Ale faktycznie, planuję mieć i grzałkę i webasto |
_________________ Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/ |
|
|
|
 |
drgrin
Drgrin

Dołączył: 04 Paź 2009 Posty: 271 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2017-03-21, 20:58
|
|
|
Sporą dziurę zrobiłeś pod siedzeniem. W samonośnym nadwoziu to może być ryzykowny pomysł, możesz mieć problemy ze sztywnością nadwozia. Może jakieś wzmocnienia? |
_________________ Vectrix '09&custom battery, ION '12, TM3 '21 |
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 462 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-22, 07:51
|
|
|
Wycięty element składał się z pojedynczej blachy o grubości poniżej 1mm i od spodu wzmocnienia z drugiej blachy, gdzie przykręcany był bak. Konsultowałem się wcześniej w zaprzyjaźnionym zakładzie blacharskim i uznaliśmy, że nie będzie problemu.
Oczywiście pominąwszy to, od spodu przychodzi nowa podłoga i rama z profilu, na której oprą się akumulatory więc ta rama będzie pewnie pełniła rolę wzmocnienia.
W ogólności żaden element konstrukcyjny nie jest zmieniany |
|
|
|
 |
|