SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Daihatsu Sirion EV
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2675
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-05-16, 21:19   

EVgarage napisał/a:
Trochę się tylko obawiam czy tam, gdzie są stacje będę mógł się wszędzie podłączyć bo nie mam wtyczki Mennekesa.
Spokojnie, kabli Ci u nas też dostatek - dwie ładowarki są z kablami, przy trzeciej można kable pożyczyć od ochrony (Auchan), przy kolejnych trzech są zwykłe gniazdka Schuko, przy kolejnych dwóch są też gniazda siłowe, jakby co swoje kable i ładowarki też mogę Ci pożyczyć - słowem ładowaniem się nie przejmuj, tylko przyjeżdżaj :-) A co do Helu - na całej jego długości masz kempingi i porty, w każdych z nich jest prądu do oporu i to bez łaski, wystarczy zapłacić.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 458
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-17, 06:37   

Fajnie, to w Gdańsku na pewno sie ogarnę. O kempingach też myślałem i pewnie będzie trzeba z tego skorzystać ;)
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Issac

Dołączył: 23 Gru 2015
Posty: 17
Wysłany: 2017-05-17, 11:58   

EVgarage, Jakiej mocy PTC i grzałka płynu ?
Tak uprzedziłeś pytanie o dodatkowe "dogrzanie kabiny"
Ładowarka jest zasilana na 3f ? 3.1kW ?
15% to imo mało żeby się dodatkowo bawić w tankowanie jeszcze co jakiś czas 5litrów pb do ogrzewania zimą. Chyba że masz na styk zasięg z zapotrzebowaniem.
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 458
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-17, 16:16   

Ładowarka jest na 1 fazę ale jakby chcieć używać grzałki wody o mocy 3kW to już potrzebna jest druga (Albo mało praktyczne 32A).
Grzałki PTC można kupić w różnych mocach i o różnych rozmiarach, w zależności od upodobań i miejsca. Ja mam 1kW ale jakby usunąć oryginalną nagrzewnicę to ze spokojem dwie takie wejdą na jej miejsce
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 458
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-20, 07:26   

Konsola środkowa gotowa. To jest ów zegar do zdalnego sterowania nawiewem i ogrzewaniem, o którym wspominałem wcześniej.


Przód prawie poskładany. Bardzo mi się podoba lita atrapa chłodnicy zamiast typowej kratki
 
 
Ed 

Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 43
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2017-05-21, 10:03   

Fakt, "gril" fajny! Trochę ajk w Modelu S przed liftem
 
 
Issac

Dołączył: 23 Gru 2015
Posty: 17
Wysłany: 2017-05-22, 09:20   

EVgarage, a jak masz rozwiązany układ 12V ? Akumulator zostawiłeś jaki był, czy dałeś żelowy ?
I jak wygląda ładowanie go, jakąś przetwornicą DC - DC ? Jak ona działa i jakie ma parametry ?
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 458
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-23, 06:59   

Oczywiście, przetwornica DC/DC to podstawa, moja ma 500W. Akumulator dałem zwykły, rozruchowy, odrobinę większej pojemności niż oryginalnie, żeby nie zabrakło energii do akcesoriów (pompa wspomagania jest prądożerna, dmuchawa odpalona zegarem też działa tyko z aku). Gdyby nie to spokojnie można zamontować jakiś nieduży akumulatorek.
Poza przetwornicą mam jeszcze małą mikroprocesorową ładowareczkę sieciową.

@Ed: Do Modelu S trochę daleko ale faktycznie pewne powinowactwo jest ;)
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Issac

Dołączył: 23 Gru 2015
Posty: 17
Wysłany: 2017-05-23, 09:38   

EVgarage, Czyli przetwornica odpala się po przekręczeniu stacyjki ? Jakie napięcie podaje ?
Czy auto ma ABS i poduszki powietrzne ? Normalnie działają ? Co zostało ze starego układu elektrycznego, po za oświetleniem ?
500W to nie za mało ? Samo oświetlenie jeżeli jest żarowe to pobiera ~200W + wentylator nagrzewnicy na max ok 150W - 200W. A wspomaganie to już kosmos pewnie na postoju.
Pompa podciśnienia pracuje też z 12V?
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 458
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-23, 13:49   

Tak, po włączeniu zapłonu włącza się napęd i przetwornica.
Z oryginalnej instalacji zostało wszystko, dołożyłem jedynie parę rzeczy. Dmuchawa na maksymalnym biegu ciągnie jakieś 100W, oświetlenie też raczej 150W a nie 200. Pompa podciśnienia też jest na 12V ale jej pobór prądu jest mniejszy niż 5A i dodatkowo włącza się jedynie, gdy jest taka potrzeba.

ABS, poduszki i co tam jeszcze wszystko działa ;)
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 458
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-27, 07:29   

Taka sytuacja:


Papierkologia, żeby zarejestrować normalnie w toku a w międzyczasie przejechałem 119km jednego dnia. Doładowałem się dla pewności 30min ale sądzę, że dojechałbym nawet i bez tego.
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Issac

Dołączył: 23 Gru 2015
Posty: 17
Wysłany: 2017-05-30, 10:22   

EVgarage, Jaka jest papierkologia wymagana ?
I jak wygląda wizyta w SKP ? OC ?
Obrotomierz wskazuje obroty silnika EV? Ma to jakiś sens ?
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 521
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-05-30, 10:31   

Obrotomierz chyba wskazuje pobór prądu x100A
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1360
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-05-30, 19:01   

Taki ascetyzm, a gdzie telewizor :?: ;)
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 924
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-05-30, 19:48   

EVgarage napisał/a:
Taka sytuacja:

Piękna bryka EV gratuluje!!!
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 458
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-31, 06:41   

Dzięki.

Telewizorni nie oglądam więc telewizora ni ma, jeszcze bym musiał abo jakieś płacić...

Obrotomierz pracuje jako amperomierz. Isaac, zapraszam, żebyś prześledził ten temat od początku w wolnej chwili, wszystko było opisane.

Co do formalności to napiszę jak będzie załatwione, bo sytuacja jest rozwojowa. OC oczywiście trzeba mieć ale to przecież żaden problem
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 458
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-03, 08:05   

Pojeździwszy trochę stwierdziłęm, że jednak zostawię możliwość zmiany biegów. Dużo bardziej intuicyjna obsługa i w użytkowaniu miejskim lepsze przyspieszenie. Na 2. spokojnie można jechać 80, jak trzeba to i 90.



Zamiast pedału sprzęgła zastosowałem przycisk nożny, który zmniejsza regenerację do małej wartości pozwalając skrzyni się zsynchronizować przy zmianie biegu podczas jazdy. Działa zaskakująco db choć zdarza się, że czasem jednak zaskrzeczy
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1360
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-03, 22:38   

Jak dla mnie to przy silniku indukcyjnym, to tak 3 bieg, nie wiem czy jest sens mieszania?
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 458
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-04, 08:24   

Zależy. Jeżdżąc po mieście rzadko przekraczam 70 więc nie muszę się martwić jak wrzucę 2. a przyspieszenie jest odczuwalnie lepsze. Napewno od zera przyspiesza szybciej niż znakomita większość spaliniaków.

Jakby ktoś był leniwy i nie chciał się w ogóle przejmować biegami można wrzucić 3. i ze spokojem się ruszy z miejsca, nieżle przyspieszy itp itd.

Osobną sprawą było to, że przy manewrach jakoś dziwnie mi było przełączać kierunek obrotów a z wrzucaniem wstecznego i jedynki nikt nie ma problemu i nie trzeba nic tłumaczyć.
 
 
Issac

Dołączył: 23 Gru 2015
Posty: 17
Wysłany: 2017-06-05, 10:23   

EVgarage, czytałem cały temat, ale mogłem coś przeoczyć, więc przepraszam za zdublowane pytanie.
A w jaki sposób zmieniasz kierunek obrotu silnika ? Możesz to zrobić podczas jazdy ?
Dobrze rozumiem że możesz wrzucić wsteczny i jechać do przodu ? :-D
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 458
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-05, 17:55   

Pierwotnie, jak planowałem wyeliminować dźwignię zmiany biegów do zmiany kierunku jazdy miał służyć przełącznik obrotowy z dużą gałką. Obecnie, gdy jednak zachowałem dźwignię przełącznik został usunięty więc wszystko działa jak w zwykłym aucie. Ale rzeczywiście, podczas przemiany można było jechać do przodu na wstecznym, hehe.

Wielka prośba do posiadaczy zarejestrowanych elektrowozów!
Ponieważ chyba coś udało się ruszyć w kwestii przeglądu i rejestracji potrzebuję informację, co dokładnie jest wpisane w polu P.3 polskiego dowodu rejestracyjnego. Będę wdzięczy za taką informację
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2126
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2017-06-05, 18:55   

EVgarage napisał/a:
w polu P.3 polskiego dowodu rejestracyjnego. Będę wdzięczy za taką informację

EE
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 458
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-05, 20:02   

Dziękuję! ;)
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 458
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-07, 06:59   

Sprawy formalne mają się ku końcowi ale nie ubiegajmy wypadków.

Mogę natomiast podzielić się tym, że nie ma oficjalnej drogi jakie należy przedłożyć dokumenty albo jaką procedurę odbyć przy konwersji. I to jest pewien problem.
Np w instytucji TDT, która nadzoruje SKP nie mają żadnej wiedzy na takie tematy. Ich nadzór jest zatem z pewnością wnikliwy. Urząd interesuje, żeby w danych z przeglądu było wszystko napisane i tyle. Drugim, zasadniczym problemem jest to, że np w ciągu 2. lat, gdy rejestrowałem inne auto z silnikiem po zmianie przepisy w tym zakresie uległy zmianie 2 albo 3 razy... Każdy może skomentować to w słuszny dla siebie sposób.

A teraz wątek tragikomiczny, czyli wypowiedzi diagnostów na Okręgowych Stacjach Kontroli Pojazdów w Poznaniu:
"eee, ale elektryczny? czyli na prąd?"
"a ja pierwszy raz widzę samochód elektryczny więc niczego nie podpiszę"
"ja niedługo idę na emeryturę więc już tylko stempluję" (przynajmniej uczciwie powiedział i polecił inną OSKP)
"proszę zrobić dopuszczenie jednostkowe", więc zadzwoniłem do ITS, gdzie usłyszałęm "w zasadzie jest taka możliwość ale to bardzo kosztowne, trzeba mieć zgodę ministra i w praktyce nie do przejścia"
i hit sezonu, który nie mieści mi się w głowie:
"proszę przedłożyć zaświadczenie od producenta karoserii, że wyraża zgodę na takie zmiany"
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1002
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-06-07, 07:41   

No to teraz masz tekst od diagnosty do którego ja pojechałem vectrixem, który najnormalniej w świecie był produkowany w Polsce i ma homologację:
"Ale to trzeba będzie do rzeczoznawcy, bo ja nie wiem, co mam tutaj powpisywać jako nacisk na oś albo dopuszczalna masa ciągniętej przyczepy".
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11