SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Daihatsu Sirion EV
Autor Wiadomość
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 375
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-07, 13:02   

To do skutera można mieć przyczepę?

Wierzę, że tak było. Na niewiedzę i niechęć nie ma rady
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1813
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-06-07, 16:05   

Do każdego motocykla i skutera można dołożyć przyczepkę - nie maja nigdy w tym zakresie ograniczeń w dokumentach homologacyjnych jak i w przepisach prawa chociaż jest w tych przpisach paradkos.
swiatmotocykli.pl napisał/a:
W świetle polskiego prawa przyczepy motocyklowe (do których zaliczają się także wózki boczne) nie wymagają rejestracji oraz nie podlegają wymogowi badania technicznego. Muszą jednak mieć oświetlenie i swoim stanem technicznym nie zagrażać bezpieczeństwu. Przy przyczepie motocyklowej rozbijamy się dodatkowo o podobny paradoks, jak w przypadku bagażników rowerowych montowanych na haku samochodu. Nie możemy zasłaniać tablicy rejestracyjnej, ani w żaden sposób utrudniać jej odczytania. Holując przyczepkę chcąc nie chcąc możemy przysłonić naszą tablicę. Logiczne byłoby umieszczenie tablicy rejestracyjnej na końcu zespołu pojazdów, ale w świetle prawa nie możemy poruszać się pojazdem bez tablicy rejestracyjnej. Nie mamy też prawa skopiować posiadanej tablicy i umieścić jej kopii na końcu zespołu. Ta legislacyjna głupota od lat nie doczekała się rozwiązania, więc przy ewentualnej kontroli i spotkaniu z funkcjonariuszem jednej z uprawnionych służb zawsze stoimy na przegranej pozycji.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 375
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-07, 18:18   

Że do motocykla to wiem ale skutera z przyczepką nie widziałem jeszcze.

Szkoda, że tak dużo mamy takich smaczków pt 'można ale nie można"...
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1813
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-06-07, 20:18   

Wszystko można :)
Najtańsza przyczepka do skutera czy motocykla może być taka
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 375
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-08, 07:31   

Hehe...
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 375
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-10, 08:38   

Nadejszła wiekopomna chwila:


Kwestia samej rejestracji nie stanowi problemu, urzędnik wpisuje nowe dane wg. zaświadczenia z przeglądu.
Jak pisałem wcześniej nie ma jasnych informacji jakie zaświadczenia są potrzebne żeby przeprowadzić badanie techniczne po zmianach więc w ogólności przy konwersji potrzebujemy przede wszystkim diagnostę, którego umysł ma kontakt z 21. wiekiem i który najlepiej już widział takie dziwy jak samochód elektryczny.
Z dokumentów konieczna będzie opinia certyfikowanego rzeczoznawcy o zgodności z rozporządzeniem ministra infrastruktury i wykazem nowych parametrów, oświadczenie warsztatu, który wykonał zmiany (wg urzędowego wzoru z błędem składniowym) oraz opinię uprawnionego elektryka o zgodności instalacji z Regulaminem nr 100 EKG ONZ w sprawie szczególnych warunków dotyczących elektrycznych napędów.

Stan na chwilę obecną. Za pół roku czy rok wszystko może się zmienić...
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 277
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-06-10, 10:14   

No to gratulacje za wytrwałość w realizacji projektu i finalizację w urzędzie "stanu cywilnego" stosownym cyrografem. Witaj w rodzinie EV.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1813
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-06-10, 12:45   

EVgarage napisał/a:

Z dokumentów konieczna będzie opinia certyfikowanego rzeczoznawcy o zgodności z rozporządzeniem ministra infrastruktury i wykazem nowych parametrów, oświadczenie warsztatu, który wykonał zmiany (wg urzędowego wzoru z błędem składniowym) oraz opinię uprawnionego elektryka o zgodności instalacji z Regulaminem nr 100 EKG ONZ w sprawie szczególnych warunków dotyczących elektrycznych napędów..

Zostałeś totalnie przeczołgany przez diagnostę który nie ma zielonego pojącia o przepisach i zastosował typową procedurę "cover my ass" czyli po naszemu "kryjdupkę".
Jedyne co jest wymagane z polskim prawem to to aby diagnosta mogł zobaczyć tabliczkę znamionową silnika elektrycznego i wpisać dane z silnika do zaświadczenia.
Cała powyższa procedura kosztowałea Cię kupę czasu i nerwów - zupełnie niepotrzebnie.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 375
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-10, 13:54   

Sądzę, że masz rację ale jest jak jest. Te zaświadczenia byłem w stanie zorganizować więc nie stanowi to dla mnie kłopotu. Takie same chcieli na OSKP należącej do ITSu.
Kupę czasu i nerwów kosztowało mnie odbijanie się od diagnostów, którym się nadal wydaje że mamy czasy PRLu i musimy spalać resztki dinozaurów...

@Bodix: dzięki! ;)
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1813
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-06-10, 14:26   

\Wiesz ja już takie rzeczy przechodziałem - i rzeczywiście badanie które chciałem zrobić 4 lata temu na stacji Okręgowej prowadzonej przez ITS w Warszawie dla fabrycznych pojazdów ( próbowałem wtedy zrobić badania CityEl'a skutecznie mnie zniechęciły od korzystania z ich stacji mimo że ITS kusił mnie możliwością taniego nabycia pojazdów elektrycznych które posiadali wtedy na sprzedaż - dówch chińskich ( plastkowej kopii Matiza na ołowiwkach oraz elektrycznej kopii Polarisa).
Oba pojazdy testowali przez 2 lata i chcieli sprzedać bez możliwości zarejestrowani ich w PL.
A przy rozmowach dotyczacych badania CityEl'a chcieli abym im dostarczył taki zestaw dokumentów jaki żądano do Ciebie.
Poczytałem przepisy i pojachałem do najbliższej SKP gdzie jest kumaty właściciel. Pokazałem mu zestaw posiadancy dokokumentów oraz wydrukowaną dyskusję ze forum diagnostów(chyba to było forum normacom) i nie było najmniejszego problemu.
Od tego czasu badania elektryków robię tylko w tej stacji na Wale Miedzeszyńskim w Warszawie.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 375
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-10, 15:55   

No to nasze doświadczenia są praktycznie takie same, potrzebny jest diagnosta z głową.

Kwity typu oświadczenie takie czy siakie nie stanowią problemu bo mogę sobie oświadczyć prawie cokolwiek, przecież w razie wypadku i tak ja będę odpowiedzialny a nie kto inny. Uprawnienia elektryczne też mam więc sobie napisałem co tam było potrzebne.

A stacja w ITSie była dla mnie jakimś tam wyznacznikiem bo w rozmowach tel jako pierwsi powiedzieli, że się da. W Poznaniu jak pytałem to były wygłupy aż zajechałem na stację w której młody diagnosta powiedział, że nie wie na czym miałby problem polegać i że musi się tylko dowiedzieć jak to wpisać, żeby urząd wiedział. Dlatego pytałem o pole P.3 w dowodzie rejestracyjnym
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 375
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-10, 15:56   

A to forum diagnostów to chyba norcom. I któregoś wieczoru coś tam czytałem ale też różne dziwne rzeczy były napisane
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2887
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-06-10, 16:31   

jas_pik napisał/a:

Jedyne co jest wymagane z polskim prawem to to aby diagnosta mogł zobaczyć tabliczkę znamionową silnika elektrycznego i wpisać dane z silnika do zaświadczenia.
Cała powyższa procedura kosztowałea Cię kupę czasu i nerwów - zupełnie niepotrzebnie.


potwierdzam. Rejestrowalem Berlingo 2.0 HDI przerobione na EV (z berlingo EV) i diagnosta wpisał dane z tabliczki silnika i porobił fotki pakietów akumualtorów i silnika i... tyle :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 375
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-11, 08:20   

No to nie wiem, wychodzi, że w Poznaniu nie ma takiej możliwości. A byłem w niejednej stacji...
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 375
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-17, 07:49   

Wczoraj odebrałem "twardy" dowód rejestracyjny. A poza tym tylne zawieszenie zostało ulepszone - zamontowałem sprężyny do większych obciążeń i dodatkowy stabilizator. Wygląda lepiej (wcześniej siedziało niżej niż przód) i jeździ lepiej

 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2207
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-06-17, 10:13   

No to jak już jakiś czas w pełni legalnie jeździsz to jak z zasięgiem?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1160
Wysłany: 2017-06-17, 11:05   

Ładnie wygląda. :)
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 375
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-17, 13:45   

Dzięki, db, że nie tylko mnie się podoba ;)

Zasięgu jakoś szczególnie nie testowałem, nie było okazji ani czasu ku temu. Patrząc po zużyciu energii 130km nie powinno być problemem przy normalnym użytkowaniu.

W następną niedzielę jadę na objazdowe wakacje po północnej PL, w planie ponad 2kkm więc pewnie się przekonam. Mam tez nadzieję, że nic się nie rozwali, np w Suwałkach.
A 29 czerwca planuję być w Gdańsku ;)
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1813
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-06-17, 14:12   

Wtyczkę type2 już kupiłeś ?
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2207
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-06-17, 18:56   

EVgarage napisał/a:
A 29 czerwca planuję być w Gdańsku
Mam nadzieję, że znajdziesz chwilkę na małe spotkanie przy ładowarce :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 375
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-18, 09:02   

Na to liczę właśnie, dlatego daję znać ;)

Typu drugiego nie kupuję, jadę na hardkorze! W zasadzie to nawet chciałem ale zdaje się, że nawet ciężko kupić wtyczkę ze stroną samochodu. Bym musiał kupić cały kabel i sobie przerabiać a wiadomo, że to nie są tanie rzeczy
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 375
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-18, 09:11   

@ Jas_pik: Choć właśnie widzę, że masz na sprzedaż takie cudo, tylko ta skrzyneczka mi nie pasuje, ja bym chciał mieć z jednej str mennekes a z drugiej wtyczkę 3f do auta. No i jak napisałem, Twoja cena jest uczciwa ale to wciąż nie jest mało
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2207
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-06-18, 11:59   

EVgarage napisał/a:
W zasadzie to nawet chciałem ale zdaje się, że nawet ciężko kupić wtyczkę ze stroną samochodu.
A z Leafa, z którego masz baterie, nie dało się dostać?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1813
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-06-18, 21:14   

EVgarage napisał/a:
tylko ta skrzyneczka mi nie pasuje, ja bym chciał mieć z jednej str mennekes a z drugiej wtyczkę 3f do auta.

Mogę Ci zrobić coś takiego że jest wtyczka type2 a z drugiej strony wtykgniazdo 3f . Cena - jest jeszcze do negocjacji :)
To sa akurat gotowce już zrobione które ogłosiłem zostały dwie sztuki które nie zostały odebrane mimo złożonego zamówienia.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 375
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-19, 07:54   

Jak kupowałem aku to nie było gniazda na wierzchu więc nie wziąłem. Ale to i tak nic by mi nie dało bo większość słupków nie ma własnego sznura więc potrzebna by mi była wtyczka ze stroną samochodu a nie gniazdo, bo i tak musiałbym mieć kabel.

@jas_pik: Narazie sobie odpuszczam ale niewykluczone, że się zgłoszę w przyszłości, dzięki ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 12