SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Daihatsu Sirion EV
Autor Wiadomość
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 922
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-03-24, 07:40   

drgrin napisał/a:
Cytat:

Sporą dziurę zrobiłeś pod siedzeniem. Może jakieś wzmocnienia?


Zależy jaki ciężar będzie przewidywany bo ja proponował bym wzmocnienie (ala katownik)z blachy o takiej samej grubości z zewnątrz dać ciut większą powierzchnię łącząc z przewidziana rama.
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 458
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-25, 09:24   

To tak wygląda nowa podłoga:


A tak skrzynia i rama na przednie akumulatory:


Rama wzmacniająca z tyłu i utrzymująca akumulatory wykonana w podobnym stylu, jedynie z grubszego profulu, marnie wyszły zdjęcia więc wrzucę jak uda się zrobić jakieś sensowne
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 458
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-25, 09:30   

A w międzyczasie tych prac auto zyskało nowy lakier.

Pierwsze elementy w podkładzie epoksydowym


A tutal elementy w podkładzie wypełniającym


I karoseria tez


Przymiarka felg ;)
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 458
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-25, 09:32   

Efekt lakierowania za tydzień ;)
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1317
Wysłany: 2017-03-25, 14:24   

BRAWO! wyglada juz teraz swietnie!;)
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 458
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-30, 17:03   

Dzięki, każde miłe słowo się przydaje!

Wrzucam zdjęcie tylnej skrzyni na aku, myślę, że rama bez problemu sobie poradzi z utrzymaniem pakietu i sztywności budy.
Poza tym, widać zamontowany już najmniejszy pakiet akumulatorów i podgrzewanie
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1356
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-30, 21:55   

A jak działa podgrzewanie?
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1214
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-03-31, 03:30   

Przewód oporowy grzejny.
Ale Zbyszek Kopeć pisał, że to szkodzi bateriom-przewody w ich pobliżu iIe w tym prawdy, nie wiem.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 518
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-03-31, 07:15   

Jakiej mocy jest ten przewód grzejny?

Proponuję go umieścić tak aby się nie krzyżował bo będzie mu to szkodzić.
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 458
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-31, 07:41   

Nissan Leaf ma podgrzewanie oporowe i jakoś nie spotkałem się z opinią, żeby to w czymś szkodziło. Natomiast ładowanie pełnym prądem zamrożonego akumulatora szkodzi na pewno.

Moc przewodu to 18W na metr. O krzyżowaniu nie wiedziałem, w instrukcji też nic na ten temat nie ma. Chodzi o podwyższoną temperaturę w tym miejscu?
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 518
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-03-31, 07:53   

To jest kabel stałomocowy (tak zakładam) więc w jednostce czasu oddaje ustaloną moc. Jeśli kabel się krzyżuje bądź dwie nitki się stykają ze sobą to w tych miejscach jest gorszy odbiór ciepła, kabel się przegrzewa i skraca swoją żywotność. W konsekwencji dochodzi do przepalenia.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1356
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-31, 22:31   

Moim zdaniem grzanie (chłodzenie) płynem też ma swoje +. Jak coś ma wyższą temperaturę, to nie pobiera energii od płynu.
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 458
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-01, 10:45   

Ma to sens, dzięki.
Myślałem o grzaniu wodnym ale nastręcza wiele kłopotów; brak łatwej i taniej możliwości regulacji temp, większa średnica węża niż drutu grzejnego, potrzebna dodatkowa pompa i grzałka. Włączenie w obwód ogrzewania odpada przez dość wysoką temp cieczy.
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 458
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-01, 10:51   

Pomalowane elementy:





Kolor jest obłędny!

Okazuje się, że nie mam zdjęcia budy ale puki nie ma zamontowanych drzwi ani nic to nie ma wiele do oglądania
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 458
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-01, 10:56   

A tu pakiety akumulatorów prawie gotowe do montażu



Płyta do chłodzenia kontrolera cieczą: (obrobiona CNC, śliczniutka)
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1356
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-04-01, 22:30   

Jeszcze dwa słowa w kwestii grzania-chłodzenia. 16 lat temu zainstalowałem przewody grzejne w posadzkach domu i cieszę się (cała rodzina też). Lata użytkowania nasunęły spostrzeżenia. Płyn można dać wszędzie, pod wanną, brodzikiem, meblami. Jak meble, brodzik, wanna jest przy ścianie zewnętrznej, to jest wilgoć i grzyby. Podobnie jest z aku. Płyn mocno stabilizuje temperaturę. Płyn można zagrzać na n sposobów; prąd,pompa ciepła, peltiery, webasto itd. Jeżeli chodzi o grzanie prądem, to można jako grzałkę wykorzystywać tranzystory (dzisiaj można znaleźć na śmietniku), a element grzejny jest jednocześnie wykonawczym. Ps projekt za..., bardzo fajny, powodzenia.
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 458
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-03, 07:07   

Dzięki.
Zgadzam się, że ogrzewanie cieczą pewnie byłoby lepsze w ogólności ale niekoniecznie w przypadku tych modułów akumulatorowych. Tesla czy Volt mają to w standardzie i wówczas wystarczy tylko podłączyć wąż do modułu i sprawa jest prawie załatwiona, tutaj nie. Po prostu wzgląd czysto praktyczny
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 458
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-07, 16:27   

Nowe przewody hamulcowe oraz początek nowych instalacji pod maską:


Drugi i największy pakiet akumulatorów na miejscu:


Trzeci pakiet akumulatorów na miejscu. I kontroler. I przewody do silnika też
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2672
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-04-07, 16:46   

Pięknie rośnie :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 25
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-04-07, 16:48   

Pytanie, w jakiej cenie udało Ci się nabyć konserwy od Leafa i skąd je kupować ? Rozbitki allegro czy jak poszukujesz ?
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 458
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-08, 06:52   

Trzeba kombinować i szukać. Oczywiście tylko z rozbitków. A zapłaciłem za nie mniej, niż za fabrycznie nowy pakiet LiFe o pojemności 2\3 obecnego, więc wg mnie przyzwoita opcja
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 25
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-04-08, 08:37   

Budżet konstrukcji musi być spory w porównaniu do mojego. Ja założyłem maksymalnie 5tys zl za pakiet do 150-180km zasięgu. Chwile rozważałem LiFePO4 ale za 5tys może bym miał melexa z zasięgiem 40-60km :-D A tak chociaż jest szansa na większy zasięg kosztem zabawy z 18650.
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 458
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-10, 20:20   

Też dobra filozofia. To będzie chyba najtańsze, w miarę rozsądne rozwiązanie jakie można mieć. Tylko z selekcją cel jest masakra...
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-04-10, 22:16   

pewnie niebawem (1-2 lata) "konserwy" z Leafa zaleją rynek ;)
dobra nazwa! :)
projekt też super :) good luck! :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 458
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-11, 07:11   

Dzięki. Nie wiem, czy zaleją rynek ale jeśli nawet to to już raczej nie będzie taka superancka opcja bo nie będą miały już nominalnej pojemności... Do mniej wymagających projektów czy stacjonarnych aplikacji spoko, o ile oczywiście cena będzie właściwa
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 12