SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Daihatsu Sirion EV
Autor Wiadomość
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 522
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-11, 17:54   

Jeśli to Twój budżet wyłączając samochód i części niezwiązane z konwersją to można zacząć myśleć. Przy czym, zasięg nie będzie fenomenalny i w grę wchodzi praktycznie tylko szczotkowy silnik.
O jakim aucie myślisz?
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2017-05-11, 21:18   

Chociaz sam silnik evgarage to koszt kolo 15-20k:) ale chyba mial dobre dojscie:)

swoja droga, masz konserwy z leafa; moglbym wiedziec, ile placiles za kWh? ja w poczatkowych rekonesansach doszedlem, ze 1kWh 200$.. Dzieki!
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1450
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-05-12, 00:20   

Oczywiście gratuluję koledze projektu. Co do silnika to z takich http://www.maxikom.ru/upl...C_motor_sec.pdf taki 160Nm używany można kupić poniżej 1000, za 1000 to ja mogę sprzedać.
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 522
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-12, 07:32   

wodnik7 napisał/a:
Chociaz sam silnik evgarage to koszt kolo 15-20k:)

Zależnie od kursu USD tyle mniej więcej wynosi cena netto za ten napęd. A wiadomo, że importując towar spoza UE trza zapłacić cło i vat.

Za moduły Leafa zapłaciłem jakieś 300pln/szt.

@gienek sam silnik może i ok (cena napewno db) ale co z kontrolerem? Bo cały trik polega na tym, żeby nie drapać się później pół roku po głowie jak to teraz uruchomić, itp itd
 
 
Issac

Dołączył: 23 Gru 2015
Posty: 17
Wysłany: 2017-05-12, 10:50   

EVgarage, Smart roadster (10 - 15k PLN) a najlepiej coupe, ale te są znacznie droższe.
Na starcie pożera mi połowę budżetu :-/

Lekki 765 - 915 kg i mały !
Napęd na tył, skrzynia pół-automat.
Frunk do dowolnej adaptacji i rozkładu masy.
Szlak przetarty:


Auto ładowałoby się przez noc z gniazdka, więc może spokojnie i powolnie się ładować ~8h i Potrzebowałbym go tylko na dojazdy do pracy i na jakieś zajęcia dodatkowe (basen/siłka/zakupy etc.)
Więc nie przeszkadza że jest 2-os.
Dziennie do pracy robie ~15km w obie strony!
Przy założeniu zmiany pracy, maks ~40km w obie + zapas 10km.
Wystarczy mi 50km zasięgu w ciągu najbliższych 5lat.
A w tym czasie myślę że ogniwa potanieją i przybędzie na rynku różnych konserw czy 2170 ew. "stare" 18650 w pakiecie coś większego bym wymodził.
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 43
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1224
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-05-12, 15:48   

Zaczynają podobać mi się te moduły z Leaf.
Kurde 40szt mi trzeba do szczęścia.
Czyli najlepiej cały pakiet.
I 20kwh na pokładzie zamiast 12 w Saxo.
:)
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
Ed 

Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 43
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2017-05-12, 19:21   

O ile mi wiadomo to skrzynie w smartach to totalna porażka i użycie jej przy konwersji byłoby niezłym wrzodem...
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 522
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-12, 20:41   

Smart Car Roadser to rzeczywiście fajny samochodzik, sam nawet brałem go pod uwagę.

Ze skrzynią może być kłopocik, nie pamiętam już teraz jaka to jest konstrukcja i jak duży ów kłopocik by był, napewno najlepszą opcją jest najzwyklejsza manualna.

A co do modułów z Leafa to pewnie jak już było wspomniane będą się pojawiały więc możliwości też będą ;)
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 26
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-05-12, 21:19   

Pir-serwis napisał/a:
Zaczynają podobać mi się te moduły z Leaf.
Kurde 40szt mi trzeba do szczęścia.
Cenowo 600-700zł/kWh więc całkiem fajnie. I na pewno lepsza wydajność na spore prądy obciążenia. Lecz ta żywotność, chyba słabsza niż na 18650.

W leafie silnik ciągnie z nich coś 220-240A więc jeden szeregowo starczy już do Saxo/P106. Kwestia że jeden 32s ew 34s to już koszt 5-6tys zł a masz tylko 70Ah więc mniej niż oryginał. Trza dać 2 równolegle żeby mieć 140Ah a kasy 10tys odpływa już.
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1450
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-05-12, 21:48   

Masz sterownik Curtis, gdzie można kupić do niego złącze sygnałowe 35 pin, albo jak się to nazywa?
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2017-05-12, 21:57   

apropos, to na zlocie Ukraincy tez mieli w swojej T5 konserwy leafa, i swoje, ukrainskie silniki (podobne, za 800$, sterownik tez jakos obczaili, nie pamietam jaki.
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 522
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-12, 22:16   

No to wg mnie kwestia kontrolera jest najważniejsza.
Jakieś ukraińskie silniki ktoś kiedyś chyba wrzucał na forum?

Co do złączki do Curtisa to nawet nie wiem jak się nazywa, kupić pewnie można na ebayu a jeśli nie to gdzies w Ameryce. Mogę ogarnąć, jeśli potrzebujesz. A wyrwałeś gdzieś ten kontroler?
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1450
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-05-12, 23:09   

Po drodze na zlot nabyłem kontrolery curtisa 1236, 48V 350A, chciałbym się w wolnych chwilach pobawić. Ci z Ukrainy mieli chyba takiego samego curtisa jak Ty (144v), w Syrence też był, ale chyba na 96 V. Dużo wrażeń, a notatek nie robiłem ;) .
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2017-05-12, 23:48   

No wlasnie, chyba mieli tez Curtisa ci Ukraincy i podpieli go pod ten swoj silnik "made in Ukraine", wiec da sie;) (w syrence byl tez na 100%!)
 
 
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 26
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-05-13, 03:43   

gienek333 napisał/a:
gdzie można kupić do niego złącze sygnałowe 35 pin
To jest zwykły Ampseal 35-pinowy. Dostępne nawet w Polskiej hurtowni: http://pl.farnell.com/te-...ept/dp/1654497, piny oczywiście osobno dobrać trzeba.
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 522
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-13, 07:47   

No to super, nawet cena jest dla ludzi.

W syrence też mają zestaw HPEVS więc musi być Curtis ;)

A ja mam też na 96V i silnik AC50 a w syrence zdaje się jest AC34 ale nei wiem na pewno
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 522
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-13, 07:57   

Kolejny progres:

Konkretnie to wnętrze jest już prawie gotowe


A skoro mieliśmy przymrozek na początku tygodnia to przetestowałem grzałeczkę powietrza. W 15min temp wzrosła o 10C, co uważam za przyzwoity wynik, wsiadłszy do środka było czuć różnicę ;)
 
 
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 26
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-05-14, 14:40   

Klimatyzacja będzie ? Elektryczna czy oryginalna pędzona elektrycznym silnikiem ?

Z klimą można pomyśleć o pompie ciepła zamiast grzałeczki, wystarczy zawór czwór-drożny i pompa ciepła z klimy jak się patrzy.
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 522
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-15, 07:42   

Nie, prawie nigdy nie używam klimy w mieście więc nie było sensu jej trzymać. Podłużnice są za wąskie, żeby mógł się tam zmieścić silnik z wyprowadzoną osią z tyłu zatem trzeba by było użyć elektryczny kompresor. Ich ceny są jakie są więc tym bardziej sobie dałem spokój
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Issac

Dołączył: 23 Gru 2015
Posty: 17
Wysłany: 2017-05-15, 14:30   

EVgarage,

Dzięki, poszperam co z tymi smartami.


A jaki zakres pracy obrotowej ma Twój silinik ?
Czy ma on hamowanie odzyskowe ?

Oraz co to za grzałka z której korzystasz ?
Wsadziłeś ją w miejscu nagrzewnicy ?
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 522
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-15, 20:40   

Regeneracja - oczywiście, możliwość sterowania intensywnością.
Silnik kręci się do 6,5k rpm.

Grzałka, którą ostatnio testowałem to nagrzewnica powietrza, taka sama jak w termowentylatorach. Planuję też mieć grzałkę wody i pewnie webasto ostatecznie też więc oryginalna nagrzewnica jest bez zmian.
Oczywiście wszystko włączalne z timera.

Podgrzewane siedzenia też wjechały ;)
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Issac

Dołączył: 23 Gru 2015
Posty: 17
Wysłany: 2017-05-16, 13:51   

EVgarage,

Tzn grzałka oporowa czy PTC ? I jak je masz podłączone, jakiś sterownik ?
Czy żywcem wsadziłeś "farelkę" podłączoną do 230V ?

Co to znaczy grzałkę wody ? Na 230VAC ? Czy zasilaną z baterii ?
Będziesz wykorzystywał istniejący układ z nagrzewnicą tylko do grzania wewnątrz ?
Czy będziesz podgrzewał baterie ?

IMO załatwiłbym grzaną kierownicę i z połączeniem grzania tyłka wystarczyłobymi te ~2kW z grzałki elektrycznej, nie bawiłbym się w brudne paliwa kopalniane :-/

Ta chodniczka z przodu auta, jest od sterownika ? Czy obok tej chłodnicy jest ładowarka ?
Czemu nie zainstalowałeś jej w środku kabiny ?
Czy silnik jest też chłodzony cieczą ?

Sorki za strzelanie pytaniami, ale ciekawość mnie napędza 8-)
Projekt masz zacny, z chęcią użyczę Ci w trójmieście gniazdka jakbyś się kiedyś dotoczył.
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 522
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-16, 17:02   

Planuję być tym autem w Gdańsku na początku lipca więc może skorzystam z zaproszenia ;)

Grzałka PTC, podłączona do pakietu trakcyjnego, włączalna tylko z dmuchawą, umiejscowiona w oryginalnym kanale powietrznym.
Grzałka przepływowa do użycia z oryginalną nagrzewnicą i elektryczną pompą obiegową. Zasilana z 230VAC, gdy podłączony do ładowania 3f lub z pakietu trakcyjnego. Głównie chodzi o to, żeby nagrzać kabinę gdy auto jest podłączone a później już utrzymywać ciepło.
Ogrzewanie elektryczne może zjeść nawet 15% zasięgu więc webasto jest warte rozważenia zwłaszcza w duże mrozy.

Silnik jest chłodzony powietrzem a kontroler cieczą i chłodniczka jest do kontrolera. Natomiast, być może ubiegając pytanie ilość ciepła z kontrolera jest za mała, żeby nagrzewać nią kabinę, w szczególności zaś podczas normalnej miejskiej jazdy
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3018
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-05-16, 21:40   

EVgarage napisał/a:
Planuję być tym autem w Gdańsku na początku lipca więc może skorzystam z zaproszenia
Gniazdek Ci u nas dostatek - szykuje się kolejny zlot :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 522
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-16, 22:04   

Widziałem własnie, Trójmiasto króluje pod tym względem. Bo w Międzyzdrojach, Helu czy paru innych miejscach to na 3 portalach z gniazdkami jakie znam nie ma nic...
Trochę się tylko obawiam czy tam, gdzie są stacje będę mógł się wszędzie podłączyć bo nie mam wtyczki Mennekesa. I raczej na razie nie będę kupował bo ceny takie se są
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11