SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Konkurs na samochód elektryczny wystartował
Autor Wiadomość
RysiekK 


Wiek: 47
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 75
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-12-11, 22:29   

nie rozumiecie na czym ma polegać rola państwa
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1142
Wysłany: 2017-12-11, 22:35   

acha? to wytlumacz. zawsze dobrze sie czegos nauczyc..
 
 
RysiekK 


Wiek: 47
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 75
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-12-11, 23:03   

wytłumaczyłem wielokroć : 1 stworzyć warunki dla "eko" transportu ( m.in. uspokojenie ruchu ), 2 szkodników zmuszać do zaniechania szkodnictwa .3 (dotyczy tego tematu ) ewentualnie uzupełnić zaniechanie sektora komercyjnego czyli dać "eko" pojazd dla biedniejszych
 
 
Szarbia 


Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 59
Skąd: Powiat Wołomin
Wysłany: 2017-12-12, 08:50   

Kończąc temat z mojej strony:
1. Miejski samochód w produkcji masowej (powyżej 100 tys. sztuk rocznie) kosztuje 30 tys.
Jego prototyp kosztuje 3 mln. Coś pośredniego będzie droższe od 30 tys i nikt tego nie kupi.
2. W dzisiejszych czasach nikt nie kupi prostego kanciatego pudełka na 4 kółkach. Biedny człowiek wybierze używany stary zwyczajny samochód, który teraz jest dość tani zresztą.
Taki jest rynek a gadanie o zgniłym zachodzie nic w tym nie zmieni.
_________________
www.szarbia.com
 
 
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 207
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2017-12-12, 15:34   

Największy błąd - zrób tanie auto i powiedz że to tanie auto dla biegniejszego polaka.
Gwarantuje, że żaden biedny by go nie kupił - a zamiast tego zapożyczyłby się żeby kupić 2x droższy żeby nie należeć do tej biedniejszej części społeczeństwa.
Samochód musi być użyteczny, nie wyróżniający się - ani za bardzo krzykliwy ale też nie jak kwadratowa puszka na kołach. Ma mieć 5 miejsc, najlepiej 5 drzwi i reklamowane jak rodzinne auto elektryczne, ekonomiczne o bardzo dobrych osiągach.
_________________
500e
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1956
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-12-12, 16:11   

Coś to widzę jakieś zaklinanie rzeczywistości.
Tanie samochody produkuje koncern Renault pod marką ( tania Dacia) - i sprzedają się nie tylko w Polsce ale w Niemczech i Francji jak świeże bułeczki - najkrótszy czas oczekiwania to 3 miesiące bo nie wyrabiają z produkcją mimo uruchomienia olbrzymich fabryk w Algierii oraz Maroku.
Bo fabryka w Rumuni produkuje już tylko Dustera a pozostałe modele sa w nowych fabrykach produkowane i dalej trzeba czekać .
Trochę masz racji z cebulactwem które kiedyś łykało tdeiki jak świeże bułeczki ale juz się powoli nauczyli że nowa Dacia z 5 letną gwarancją ( na 100 000 km - albo więcej po dopłacie ) i bezpłatnymi przeglądami przez okres gwarancji jest tańsza w utrzymaniu niż stary Pasek.
Ich najtańsze samochody spalinowe sprzedawane sa poniżej 30 kzł ( czyli koszt produkcji to max 20 kzł)
Planują pod ta marką wypuszczenie wersji samochodów elektrycznych w jeździdełku które w wersji spalinowej już jest robione na rynek dalekowschodni ( Indie i okolice pod nazwą KWID).
Prezes Renault Carlos Ghosn poinformował 28 listopada iż w przyszłym roku pod marką Dacia w Europie pojawi się własnie ten samochód i cena rynkowa (bez dotacji będzie poniżej 8000 Euro czyli znając ich podejście do biznesu cena wyniesie 7999 Euro)A w Polsce pewnie 29900 zł .
Doświadczenie z elektrykami w budzie Dacii już mają - sprzedali w samych Indiach już ponad 50 000 elektrycznych Loganów ( pod nazwą E-Verito)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 846
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-12-12, 16:22   

Nie porównuj Dacii z tym czymś z miniaturki RysieKK. Dacia jest tania, ale całkem ładna i dość solidna.
 
 
Szarbia 


Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 59
Skąd: Powiat Wołomin
Wysłany: 2017-12-12, 16:26   

jas_pik napisał/a:
Coś to widzę jakieś zaklinanie rzeczywistości.
Tanie samochody produkuje koncern Renault pod marką ( tania Dacia) - i sprzedają się nie tylko w Polsce ale w Niemczech i Francji jak świeże bułeczki - najkrótszy czas oczekiwania to 3 miesiące bo nie wyrabiają z produkcją mimo uruchomienia olbrzymich fabryk w Algierii oraz Maroku.
Bo fabryka w Rumuni produkuje już tylko Dustera a pozostałe modele sa w nowych fabrykach produkowane i dalej trzeba czekać .
Trochę masz racji z cebulactwem które kiedyś łykało tdeiki jak świeże bułeczki ale juz się powoli nauczyli że nowa Dacia z 5 letną gwarancją ( na 100 000 km - albo więcej po dopłacie ) i bezpłatnymi przeglądami przez okres gwarancji jest tańsza w utrzymaniu niż stary Pasek.
Ich najtańsze samochody spalinowe sprzedawane sa poniżej 30 kzł ( czyli koszt produkcji to max 20 kzł)
Planują pod ta marką wypuszczenie wersji samochodów elektrycznych w jeździdełku które w wersji spalinowej już jest robione na rynek dalekowschodni ( Indie i okolice pod nazwą KWID).
Prezes Renault Carlos Ghosn poinformował 28 listopada iż w przyszłym roku pod marką Dacia w Europie pojawi się własnie ten samochód i cena rynkowa (bez dotacji będzie poniżej 8000 Euro czyli znając ich podejście do biznesu cena wyniesie 7999 Euro)A w Polsce pewnie 29900 zł .
Doświadczenie z elektrykami w budzie Dacii już mają - sprzedali w samych Indiach już ponad 50 000 elektrycznych Loganów ( pod nazwą E-Verito)


Dacia nie jest robiona z giętych blach o ile się orientuję.
_________________
www.szarbia.com
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1193
Wysłany: 2017-12-12, 19:49   

jas_pik napisał/a:
Doświadczenie z elektrykami w budzie Dacii już mają - sprzedali w samych Indiach już ponad 50 000 elektrycznych Loganów ( pod nazwą E-Verito)

50.000? Nie wierzę. 500 może. ;)
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2494
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-12, 20:12   

RaveN napisał/a:
50.000? Nie wierzę. 500 może.
500 elektryków to mamy w Polsce, a tam jest ze 30 razy więcej ludzi :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1193
Wysłany: 2017-12-12, 20:21   

PatrykS napisał/a:
RaveN napisał/a:
50.000? Nie wierzę. 500 może.
500 elektryków to mamy w Polsce, a tam jest ze 30 razy więcej ludzi :-)

Nie przeczę, że jest tam dużo ludzi. Śledzę jednak statystyki sprzedaży i Indie to mikroskopijny rynek dla samochodów elektrycznych. Bez źródła nic mnie nie przekona.
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1956
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-12-12, 20:24   

Może 500 może 50 000 kto ich tam wie.
Mają dwie fabryki , jedna produkuje ich 30 000 rocznie druga 15 000 rocznie. W samym Delhi sprzedają 350 sztuk miesięcznie ( bo obowiązuje tam zakaz rejestracji innych samochodów niż elektrycznych - podobno ) Ale jak jest nie wiem nie byłem jedynie czytałem we francuskich portalach
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1142
Wysłany: 2017-12-12, 20:34   

Z tego co ja wyczytalem, to nowy kosztuje okolo miliona rupii, czyli 13000€. Nie najtaniej za samochod o tak nieznacznym zasiegu. To jednak dacia, a nie leaf...

Ale podejscie na pewno sensowniejsze, niz budowanie malego byle czego, ktorego nikt kupic nie chce, a ktore i tak nie zostanie wybudowane...

(Panstwo nie jest od sprzedawania tanich byle jakich aut dla biedniejszych, ale od:
a) dania szansy tym biedniejszym sie wzbogacic poprzez:
-zapewnienie ksztalcenia na wysokim poziomie,
-wyrownanie szans,
b) napedzania gospodarki, aby mieli gdzie owi biedniejsi pracowac (nie mowie o etatach dla swoich w administracji)
c) motywacji, aby praca byla bardziej oplacalna niz socjal.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 905
Skąd: Wielka Brytania

Wysłany: 2017-12-30, 18:56   

Polski samochód elektryczny - możliwy sukces czy propaganda sukcesu?

http://www.wojdas.24x7.pl/elektryk.html

hmm?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1956
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-12-30, 19:27   

Taki tekst można podsumowac tak jak Ty : hmm...
Moim zdaniem tekst wstepniaka cyt :
Cytat:
Z mojej perspektywy wygląda to tak, że samochody małe miejskie (gabarytowa jak np.: VW Polo czy Toyota Yaris) mogą być samochodami elektrycznymi i to jest jedyny segment samochodów osobowych w którym napęd tylko elektryczny ma szansę na jakąkolwiek sprzedaż. W samochodach nieco większych (gabarytowo jak np.: VW Golf lub Passat czy Toyota Auris lub Avensis) napęd elektryczny nie ma przyszłości - tu hybrydy mają szansę na sprzedaż. W samochodach dużych i luksusowych czy SUV oraz terenówkach, napęd tylko elektryczny nie ma przyszłości. Więc pod tym względem jest trafność wyboru segmentu samochodów w jakim będzie poziomowany polski miejski samochód elektryczny.

Jesli takie sa poglądy autora tych za przeproszeniem "wypocin" to dalej raczej nie ma co czytać
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
koder


Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 44
Wysłany: 2017-12-30, 20:57   

Mnie odrzuca stylistyka nawiązująca do anonimowych paszkwilów. Ale merytorycznie: autor powołuje się na dane sprzed 20 jak nie więcej lat, całkowicie ignorująć postęp technologiczny. Na tej samej zasadzie można argumentować, że samochody nie mają żadnej przyszłości, bo koń je trawę i nie potrzebuje asfaltu.

Podsumowując: autorowi zabrali granta na nie mającą przyszłości terenówkę i się miota.
_________________
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 905
Skąd: Wielka Brytania

Wysłany: 2017-12-31, 04:31   

koder napisał/a:

Podsumowując: autorowi zabrali granta na nie mającą przyszłości terenówkę i się miota.

Wiadć że autor zbłądził...
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1193
Wysłany: 2017-12-31, 14:17   

Cytat:
Polski samochód elektryczny - możliwy sukces czy propaganda sukcesu?

http://www.wojdas.24x7.pl/elektryk.html

Przejrzałem artykuł, miejscami z braku czasu się nie wczytywałem dokładnie.

Generalnie nie zgadzam się ze sceptycyzmem odnośnie aut elektrycznych, ale artykuł jako taki jest przede wszystkim sceptyczny/krytyczny odnośnie przedsięwzięcia zwanego polskim samochodem elektrycznym i tutaj ma bardzo wiele racji. To nierealny pomysł. Takie igrzyska za pieniądze podatników.

Jest jeszcze jeden aspekt, którego autor nie podniósł, bo skupiał się na niemocy technicznego zaprojektowania auta. Pieniądze. Kto wyłoży wiele miliardów na wdrożenie do produkcji (nawet gdyby mieć 100% projektu w szufladzie)? Firma jednego modelu nie utrzyma się na rynku, musiałaby mieć wiele modeli, częściowo na tych samych częściach. Kto wyłoży zatem odpowiednio duże kwoty na zakłady produkcyjne? Podatnicy mają komuś biznes sfinansować, czy też będzie komunistyczny zakład państwowy? Niektóre firmy obracają większymi pieniędzmi niż budżet Polski, więc jak ma to Polska sfinansować z części swojego budżetu?

Firmy takie jak Volkswagen, Nissan, czy BMW opracowują nowe uniwersalne płyty systemowe, wyznaczając sobie horyzont kilku lat i narzekając w wywiadach prasowych na wzrost inwestycji R&D, który zamierzają sfinansować np. większą sprzedażą bardziej dochodowych SUV oraz cięciami liczby opcji itp. A firma krzak z Polski zrobi to z czego i w jakim przedziale czasu? W głowie mi się nie mieści.

Samo kolektywne zarządzanie przedsięwzięciem jest też niemożliwe do zastosowania. Nigdzie tak firmy nie powstają. Za każdą nową marką stoi człowiek, konstruktor/inwestor/właściciel. Np. Porsche, Opel, Benz, Daimler, Bosch, Renault, a z nowszych Musk, Rimac...
Potrzeba mieć wolny rynek, niskie podatki, proste prawo, i gdzieś raz na jakiś czas zdarzy się odpowiedni człowiek. I to też wymaga czasu, aby ludzie się wzbogacili i mieli pieniądze na inwestycje prywatne. Musk musiał wykonać kilka skoków (kilka start-upów sprzedać) zanim zaczął Teslę i SpaceX w jakże bardziej sprzyjających warunkach (pracownicy najwyższej klasy na zawołanie, zamożny rodzimy rynek kalifornijski, prostsze i przyjazne biznesowi prawo, świetne okoliczności - zakup zakładu Toyoty/GM w kryzysie, wczesne wejście na rynek, itd).
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 905
Skąd: Wielka Brytania

Wysłany: 2017-12-31, 16:55   

RaveN napisał/a:


Generalnie nie zgadzam się ze sceptycyzmem odnośnie aut elektrycznych....
Potrzeba mieć wolny rynek, niskie podatki, proste prawo,


Rave koleś neguje ewidentnie EV na każdym polu a to że w Polsce nieda rady wyprodukować e-auta to już inna kwestia choć jak ktoś powiedział "nie ma rzeczy niemożliwych" (Musk)
A jeżeli chodzi o prawo czy podatki - jeżeli społeczeństwo zrozumie że Partie były za komuny i czas z tym skończyć to może kiedyś coś ruszy!

A jeszcze jedno wskaz mi choć jedną firme motoryzacyjną która obraca większymi pieniędzmi niż wynosi budżet Polski - prawie 400 mld zł
 
 
Szarbia 


Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 59
Skąd: Powiat Wołomin
Wysłany: 2017-12-31, 17:49   

jas_pik napisał/a:
Taki tekst można podsumowac tak jak Ty : hmm...
Moim zdaniem tekst wstepniaka cyt :
Cytat:
Z mojej perspektywy wygląda to tak, że samochody małe miejskie (gabarytowa jak np.: VW Polo czy Toyota Yaris) mogą być samochodami elektrycznymi i to jest jedyny segment samochodów osobowych w którym napęd tylko elektryczny ma szansę na jakąkolwiek sprzedaż. W samochodach nieco większych (gabarytowo jak np.: VW Golf lub Passat czy Toyota Auris lub Avensis) napęd elektryczny nie ma przyszłości - tu hybrydy mają szansę na sprzedaż. W samochodach dużych i luksusowych czy SUV oraz terenówkach, napęd tylko elektryczny nie ma przyszłości. Więc pod tym względem jest trafność wyboru segmentu samochodów w jakim będzie poziomowany polski miejski samochód elektryczny.

Jesli takie sa poglądy autora tych za przeproszeniem "wypocin" to dalej raczej nie ma co czytać


A pracowałeś przy konstrukcji lub choćby przy produkcji samochodów, że tak oceniasz autora?
Tak, czy nie?

Przy obecnych akumulatorach tylko samochód miejski ma sens bo zasięg albo trwałość spada w upale, na mrozie, przy szybkim ładowaniu, przy dużym poborze prądu.

Tak jak pisałem problemem w Polsce przy budowie samochodu elektrycznego jest brak własnego spalinowego.
_________________
www.szarbia.com
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1193
Wysłany: 2017-12-31, 18:21   

Cytat:
A jeszcze jedno wskaz mi choć jedną firme motoryzacyjną która obraca większymi pieniędzmi niż wynosi budżet Polski - prawie 400 mld zł

No to pierwsza z brzegu: Volkswagen Group w 2016 - przychody 217 mld EUR (na dzisiaj 906 mld PLN). Inne grupy, które można sprawdzić: GM, Toyota, Renault-Nissan-Mitsubishi.
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2017-12-31, 18:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 905
Skąd: Wielka Brytania

Wysłany: 2017-12-31, 18:32   

Jakieś źródło?
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1193
Wysłany: 2017-12-31, 18:36   

domino napisał/a:
Jakieś źródło?

Dodałem link :roll:
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1956
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-12-31, 19:01   

Szarbia napisał/a:

A pracowałeś przy konstrukcji lub choćby przy produkcji samochodów, że tak oceniasz autora?
Tak, czy nie?

Zdziwisz się ale tak i to dłużej niż myślisz, dlatego piszę to co wiem .Nie mówiąc o zarządzaniu i produkcji wielkoseryjnej dla największych producentów motoryzacyjnych Europy.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Szarbia 


Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 59
Skąd: Powiat Wołomin
Wysłany: 2017-12-31, 19:45   

jas_pik napisał/a:
Szarbia napisał/a:

A pracowałeś przy konstrukcji lub choćby przy produkcji samochodów, że tak oceniasz autora?
Tak, czy nie?

Zdziwisz się ale tak i to dłużej niż myślisz, dlatego piszę to co wiem .Nie mówiąc o zarządzaniu i produkcji wielkoseryjnej dla największych producentów motoryzacyjnych Europy.


Skoro tak to dlaczego nie zgadzasz się z treścią artykułu, gdzie autor pisze m.in.
- trudno będzie zaprojektować od zera samochód elektryczny
- nie ma obecnie wystarczającej infrastruktury do produkcji dodatkowej energii elektrycznej
?
_________________
www.szarbia.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 11