SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Konkurs na samochód elektryczny wystartował
Autor Wiadomość
Szarbia 

Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 36
Skąd: Powiat Wołomin
Wysłany: 2017-03-15, 22:38   

Pierwszy Mercedes A miał podłogę kanapkową, więc seryjnie jakoś się da.
No ale to taki mikrowanik był.
_________________
www.szarbia.com
 
     
RysiekK 


Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 55
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-03-16, 00:20   

konstruktor napisał/a:
Wiem, ale w produkcji seryjnej to kosztowna technologia...
tego jeszcze nie wiadomo. Większość operacji (czyli wszystko oprócz spawania ) mogą wykonywać przy tym pracownicy niewykwalifikowani. To robota podobna do robienia modeli z tektury. no i odpada koszt inwestycji w oprzyrządowanie do tłoczenia
 
     
konstruktor

Dołączył: 06 Lis 2016
Posty: 89
Wysłany: 2017-03-16, 18:58   

Tylko jak to się wpisuje do ogłoszonego konkursu ?
To jest konkurs na karoserię a nie płytę z karoserią, może płyta już jest ?
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 753
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-03-16, 20:53   

konstruktor napisał/a:

To jest konkurs na karoserię a nie płytę z karoserią, może płyta już jest ?


No właśnie tego nie wiemy?

W poniższym artykule słusznie zauważono wiele innych kwestii.

http://wysokienapiecie.pl...nej-motoryzacji

Część artykułu poniżej...

Projekt ustawy o elektromobilności, w której mają znaleźć się regulacje i pomysły na realizację jednego ze sztandarowych projektów rządu ma już kilka tygodni opóźnienia.
Nie wiemy, co dokładnie znajdzie się w ustawie, ale na świecie jest dość przykładów, wskazujących, że samochód jest ostatnim, a nie pierwszym elementem udanego wdrożenia elektromotoryzacji. Znacznie ważniejsza jest infrastruktura ładowania.
Tymczasem kontrolowane przez państwo firmy energetyczne powołały spółkę Electromobility Poland właśnie rozpisała konkurs na polski samochód elektryczny.
Przykład Tesli pokazuje że pierwsze modele Tesli przestały być zabawką dla hobbystów w momencie, gdy firma zaczęła budować sieć własnych ładowarek – Superchargers, tymczasem...

Minister Tchórzewski jest niechętny masowemu stawianiu punktów ładowania, które są drogie. Jego zdaniem auta powinny być ładowane w domach, a polskim wkładem technologicznym ma być rodzaj inteligentnego licznika w samochodzie, który sprawi, że niezależnie do czyjego gniazdka auto zostanie podłączone, obciążony zostanie właściciel samochodu. Nawet jeżeli coś takiego skonstruujemy, to pozostaje jeszcze kwestia znalezienia tego gniazdka. Problemu nie ma w przypadku domów jednorodzinnych, ale przecież większość Polaków mieszka w różnego rodzaju blokach. Minister wspomniał, ze może wspólnoty mieszkaniowe będą zakładać gniazdka swoich na parkingach. Ale co niby miałoby je do tego zachęcić?

Natomiast budowa typowo samochodowych punktów ładowania ma być pozostawiona komercyjnym operatorom, w dalszej kolejności samorządom, a gdy żadnych zainteresowanych się nie znajdzie, ma się za to wziąć operator miejscowego systemu dystrybucyjnego.
Państwowe firmy energetyczne angażując się w elektromotoryzację muszą się wreszcie nieźle nagłówkować by na tym jakoś zarobić.

Czy Pan minister jest niechętny do budowy sieci stacji ładowania tego nie wiemy ale w projekcie jest przecież jak czarne na białym 6000 stacji ładowania do 2019 roku więc panowie Wojciech Krzyczkowski i Rafał Zasuń troche pojechali po bandzie!!!
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-16, 21:22   

domino napisał/a:
rodzaj inteligentnego licznika w samochodzie, który sprawi, że niezależnie do czyjego gniazdka auto zostanie podłączone, obciążony zostanie właściciel samochodu.
Dokładnie taka myśl chodziła mi po głowie obserwując koszty instalacji i utrzymania inteligentnych punktów ładowania. Nie wiem jednak, czy da się uciec od inteligentnego gniazdka - chyba że inteligentny licznik domowy (są już takie masowo poinstalowane - zdalne odczyty) skomunikuje się kablem z tym w samochodzie. Sporo gniazdek na zewnątrz już jest, a mały rabat dla właściciela posesji (np. zależny od pobranej przez samochody energii) zachęci do instalacji kolejnych, bo koszt instalacji zwykłego gniazdka jest znikomy w porównaniu do kosztu stacji ładowania. Niemniej od szybkich ładowarek na trasach nie uciekniemy - tam zwykłe gniazdka nie wystarczą.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 545
Wysłany: 2017-03-16, 21:28   

ale takie rozwiazanie musialoby oznaczac, ze naprawd einstalacje sa wykonane sensownie: a z tym, jak wiemy, roznie jest. Poza tym udostepnianie miejsca parkingowego itp. Juz teraz wkurzaja ladowarki, w ktorych wyskakuja bezpieczniki, a kabel jest blokowany: w Niemczech taki jest niemalo..
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-16, 21:32   

wodnik7 napisał/a:
Juz teraz wkurzaja ladowarki, w ktorych wyskakuja bezpieczniki, a kabel jest blokowany: w Niemczech taki jest niemalo..
Zwykłe gniazdka tego drugiego problemu nie mają :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Thunderbolt 
Thunderbolt


Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-17, 03:02   

Panowie, jakie zwykłe gniazdka? Po to została opracowana norma IEC 62196, żeby właśnie uniknąć niebezpieczeństwa porażenia tudzież iskrzenia przy wyjmowaniu wtyku z gniazda. Warunki operacyjne przy samochodzie są zupełnie inne niż w domu, deszcz, kałuża, niefachowa instalacja gniazda i nieszczęście gotowe. Zdarzyło mi się podłączyć do gniazda 400V z zamienionym N z P1. Ciekawe doświadczenie akustyczno-wizualne w urządzeniu docelowym).

Minister ma podejście życzeniowe do tematu, chyba że będzie kazał montować tylko liczniki w EV, a norma IEC 62196 zostanie po stronie infrastruktury. Drugi problem to jak przekonać "chłopa" na wsi, że mój samochód skorzysta z jego prądu, a "elektrownia" mu za to zapłaci.
_________________
Nissan Leaf :: Enelion.com
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-17, 10:07   

Thunderbolt napisał/a:
Po to została opracowana norma IEC 62196, żeby właśnie uniknąć niebezpieczeństwa porażenia tudzież iskrzenia przy wyjmowaniu wtyku z gniazda. Warunki operacyjne przy samochodzie są zupełnie inne niż w domu, deszcz, kałuża, niefachowa instalacja gniazda i nieszczęście gotowe.
W łazience i kuchni też bywają kałuże i jakoś żyjemy. Gniazda trójfazowe (czerwone) i jednofazowe (niebieskie) na zewnątrz zupełnie dobrze się sprawdzają, a podłączamy do nich wszak przenośną EVSE, która wszelkie zabezpieczenia ma.

Thunderbolt napisał/a:
Drugi problem to jak przekonać "chłopa" na wsi, że mój samochód skorzysta z jego prądu, a "elektrownia" mu za to zapłaci.
Najpierw stacje benzynowe, restauracje, sklepy, a chłop w końcu komórkę używa, wniosek o dopłatę unijną też składa, to i z czasem uwierzy w "darmowy" prąd dla samochodów jak w sklepie wioskowym to zobaczy. Zresztą sam w końcu taki samochód będzie miał :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 838
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-03-17, 10:20   

Thunderbolt napisał/a:
Drugi problem to jak przekonać "chłopa" na wsi, że mój samochód skorzysta z jego prądu, a "elektrownia" mu za to zapłaci.

Akurat z "chłopami" to problem w przekonywaniu jest najmniejszy. Przynajmniej z mojego doświadczenia. Czy to Szwajcaria czy Polska, rolnik mi jeszcze nigdy nie odmówił. Nigdy nawet nie pytali o zapłatę. Raz nawet na spytki wziął i zupą poczęstował...
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 753
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-03-20, 11:15   

E-auto z Bielska?

http://www.samar.pl/__/3/...ml?locale=pl_PL

Rządowe plany rozwoju elektromobilności w Polsce, zachęcają kolejne firmy do podjęcia prac nad stworzeniem polskiego samochodu elektrycznego. Mamy już AK Motor, które w sojuszu z Fabryką Samochodów Osobowych w Warszawie chce produkować elektryczne Syreny czy firmę FSO Syrena z Kutna. Nad własnym elektrycznym samochodem pracuje lubelski Ursus. Teraz w Bielsku Białej powstaje przedsięwzięcie pod nazwą Fabryka Samochodów Elektrycznych. Jej twórcą jest Thomas Hajek, menedżer z ponad 20-letnim stażem.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-20, 11:24   

Kolejna przeróbka Fiata 500 na elektryka? Jacyś Niemcy to już zrobili, ze słabym silnikiem, ciekawe co nasi planują wsadzić.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 288
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-20, 13:49   

Komel ma w ofercie całkiem db silniki trakcyjne, sam się nawet nimi interesowałem jakiś czas temu. Mają natomiast jedną zasadniczą wadę - absurdalną cenę.
Poza tym w owym czasie używali kontrolera Sevcon, który wymaga więcej zabawy z uruchomieniem niż np Curtis
 
     
piotrasta

Dołączył: 06 Mar 2017
Posty: 14
Wysłany: 2017-03-21, 18:58   

Cytat:
E-auto z Bielska?

Nie jest to oryginalny fiat 500e?
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 753
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-03-22, 09:33   

To model, który w 2014 jako auto o nazwie BOSMAL 500E zadebiutował na targach motoryzacyjnych eCarTech czyli jest to konwersja fiata 500.

http://auto.dziennik.pl/a...sku-bialej.html

Co istotne nowy model FSE o nazwie 500e nie ma nic wspólnego z autem produkowanym przez Fiata sprzedawanym w USA - nie ma nic wspólnego bo to konwersja a nie samochód który powinien być opracowany od podstaw.
 
     
konstruktor

Dołączył: 06 Lis 2016
Posty: 89
Wysłany: 2017-03-23, 17:03   No i wylądował, dziennikarz krytykują na maxa

http://wiadomosci.dzienni...ity-poland.html
 
     
Szarbia 

Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 36
Skąd: Powiat Wołomin
Wysłany: 2017-03-23, 20:07   Re: No i wylądował, dziennikarz krytykują na maxa

konstruktor napisał/a:
http://wiadomosci.dziennik.pl/opinie/artykuly/545560,auto-elektryczne-samochod-elektryczny-elektromobilnosc-rzad-pis-mateusz-morawiecki-electromobility-poland.html


Cytat:
I nie zatrudniło w tym celu żadnego wybitnego stylisty (choć nasi rodacy dbają o wygląd: Janusz Kaniewski


Hmm, Janusz Kaniewski nie żyje ...
_________________
www.szarbia.com
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 753
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-03-23, 21:40   Re: No i wylądował, dziennikarz krytykują na maxa

konstruktor napisał/a:
http://wiadomosci.dziennik.pl/opinie/artykuly/545560,auto-elektryczne-samochod-elektryczny-elektromobilnosc-rzad-pis-mateusz-morawiecki-electromobility-poland.html


Cytat:
Zaprojektowanie od podstaw nowego Volvo XC90 pochłonęło 11 mld dol.


Skąd te pismaki sumy te biora PROTESTUJE I JESZCZE raz PROTESTUJE przeciw takim pismakom którzy nieznają sie a piszą głupoty o kosztach projektowania.
Jakby tyle kosztowało opracowanie nowego modelu to żaden koncern nie utrzymałby się bo np VW w ofercie ma kilkanaście modeli!!!! i co miałby na to wydać setki mld euro? a przecież wprowadza co chwile to nowe modele a gdzie ZYSK itd....

Volvo XC90 kosztowało 1,1mld dol. z uruchomieniem produkcji!!!

z dalszej wypowiedzi po części się zgodze bo ja bym zatrudnił Kamila Łabanowicza (jakby sie zgodził) i zapłacił mu konkretnie a on napewno przedstawiłby plan i pokazałby jak całość ogarnąć.
 
     
konstruktor

Dołączył: 06 Lis 2016
Posty: 89
Wysłany: 2017-03-24, 20:55   Czyli stać nasz kraj

Na program elektromobilnosci rząd chce wydać 19 mld PLN, czyli damy radę??
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 753
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-03-27, 09:17   Re: No i wylądował, dziennikarz krytykują na maxa

konstruktor napisał/a:
http://wiadomosci.dziennik.pl/opinie/artykuly/545560,auto-elektryczne-samochod-elektryczny-elektromobilnosc-rzad-pis-mateusz-morawiecki-electromobility-poland.html

a propo artykułu mamy odpowiedź Pana Krzysztofa Kowalczyka Dyrektora zarządzającego Electromobility Poland.

Paweł Janas z IBRM Samar przeprowadził wywiad z Dyrektorem EMP.

http://www.samar.pl/__/3/...ml?locale=pl_PL

fragmenty wypowiedzi

Paweł Janas - Jaki miałby to być samochód?

KK - To będzie małe, nowoczesne miejskie auto z segmentu A

PJ - O polskości auta mówili też niedawno twórcy elektrycznego FSE 01 stworzonego na bazie Fiata 500.
KK - Fiat 500? To patrzenie wstecz. Nie powinno się budować samochodu przyszłości opierając się na modelu, który zaprezentowano kilkanaście lat temu. My chcemy patrzeć w przyszłość. Za kilka lat tylko pojazdy, wyprzedzające dzisiejsze czasy mogą się sprzedawać. Auto będzie małe, ale nowoczesne.

PJ - Jak dużo może kosztować uruchomienie produkcji polskiego samochodu elektrycznego?
KK - Zależy o jakim poziomie produkcji mówimy. Jeśli w grę wchodzi kilkanaście tysięcy aut elektrycznych rocznie, to nie będzie potrzebna inwestycja w linie produkcyjne. Można po prostu złożyć zamówienie w firmach wyspecjalizowanych w produkcji kontraktowej. Jeżeli mówimy o produkcji rzędu kilkudziesięciu tysięcy sztuk rocznie, to można pójść drogą Forda, który kosztem ok. 200 mln Euro stworzył linię produkcyjną modelu Ka w fabryce Fiata w Tychach. Oczywiście, jeśliby nas interesowała jeszcze większa produkcja i chcielibyśmy zbudować całą fabrykę, to możemy mówić o inwestycjach rzędu od miliarda euro.

i o dziwo rozmowa o...

PJ - Wielu wątpi czy w Polsce są ludzie, którzy są w stanie skonstruować oryginalnie polskie auto? Od lat nie mamy w kraju rodzimych fabryk produkujących auta osobowe.

KK - Z każdym dniem odkrywamy, zarówno Polsce jak i za granicą, bardzo ciekawe firmy i ciekawych konstruktorów. Nie wszyscy wiedzą na przykład, że dyrektor techniczny firmy Aston Martina jest Polakiem. To Maksymilian Szwaj, syn Zbysława....
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1031
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-27, 22:47   

Może by temu panu ktoś powiedział, że może są za granicą, bo w tym żałosnym kraju to se motoroweru nie zrobią :-( .
 
     
kizdi 

Wiek: 23
Dołączył: 13 Sie 2014
Posty: 8
Skąd: Radomyśl Wielki
Wysłany: 2017-03-29, 01:31   

Jestem grafikiem, tworze także w 3d oraz mam zamiłowanie do samochodów elektrycznych. Chciałbym wziąć udział w konkursie ale jak czytam, że "Na przykład mamy w Polsce około 100 firm zajmujących się zabudowami pojazdów specjalistycznych. Mamy sygnały, że byłyby one zainteresowane produkcją auta elektrycznego, ale nie mają funduszy. I to jest właśnie konkurs dla takich firm."

to się zastanawiam czy będą w ogóle brane pod uwagę prace ludzi z poza tego typu firm... :-/ :?:
 
     
pszb 

Dołączył: 24 Lut 2017
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-29, 15:00   

kizdi napisał/a:
Jestem grafikiem, tworze także w 3d oraz mam zamiłowanie do samochodów elektrycznych. Chciałbym wziąć udział w konkursie ale jak czytam, że ....


Startuj, to konkurs rysunkowy.
Może wygrasz te 50 tyś.
Co się martwisz kto, to będzie produkował.

pozdr.
 
     
Szarbia 

Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 36
Skąd: Powiat Wołomin
Wysłany: 2017-03-29, 18:03   

Własnie tak - to jest konkurs dla młodych. Jak wygrasz to sobie kupisz jakieś E60 i będziesz zbierał muchy na bocznych szybach.
_________________
www.szarbia.com
 
     
zeeltom 


Wiek: 60
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1048
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-03-29, 20:22   

To musiałby jechać bokiem do wiatru ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 13