SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Konkurs na samochód elektryczny wystartował
Autor Wiadomość
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 864
Skąd: Holland

Wysłany: 2017-06-22, 21:34   

Czyli cena w cenniku taka jak w NL. Mimo wszystko wolałbym Smarta.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 603
Wysłany: 2017-06-22, 21:40   

no, ale smart podwojna cena:) i 2 siedzenia, nie 4!
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 864
Skąd: Holland

Wysłany: 2017-06-22, 23:21   

Smart fortwo nie zrobił furory. Ja miałem na myśli forfour. Cena właściwie raptem kilka tysięcy więcej ale porównując parametry, wyposażenie, poziom bezpieczeństwa i sieć serwisową Smarta+MB+Renault wypada Smarcik f4 dużo lepiej. Do tego 5 drzwi.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Szarbia 

Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 51
Skąd: Powiat Wołomin
Wysłany: 2017-06-24, 07:49   

wodnik7 napisał/a:

W sumie wariactwo, zaczynac konkurs od renderingu, bez wszelakich innych waznych czesci projektu (naped, podwozie, rama itp.)


Pracuję w branży auto-moto 19 lat. i to właśnie od stylingu zaczyna się nowy projekt.
Problem jest tylko taki, że nie ma w PL własnej, choćby licencyjnej konstrukcji produkowanej teraz na której można by oprzeć elektryka.
_________________
www.szarbia.com
 
     
RysiekK 


Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 63
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-06-24, 07:57   

Szarbia napisał/a:
Pracuję w branży auto-moto 19 lat. i to właśnie od stylingu zaczyna się nowy projekt.
..w wypadku aut robionych dla osobników którzy się kierują tym wyglądem, przez firmy działające tylko dla piniędzy. W wypadku projektu za publiczną kasę powinny być zdefiniowane inne kryteria - praktyczne dla realizacji Celu Nadrzędnego
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 864
Skąd: Holland

Wysłany: 2017-06-24, 08:42   

RysiekK napisał/a:
..w wypadku aut robionych dla osobników którzy się kierują tym wyglądem, przez firmy działające tylko dla piniędzy. W wypadku projektu za publiczną kasę powinny być zdefiniowane inne kryteria - praktyczne dla realizacji Celu Nadrzędnego

Bzdura. Czy "projekt za publiczną kasę" wyklucza rentowność? Bez dobrgo designu nie ma sukcesu rynkowego i to jest baza każdej produkcji. Kiedy ostatnio kupiłeś okrutnie brzydki produkt?
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
RysiekK 


Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 63
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-06-24, 09:16   

nie pisałem że "wyklucza" ino że powinny być inne priorytety zwłaszcza gdy między wymaganiami może być sprzeczność ( a jest między skomplikowaniem kształtu a taniością wykonania ) to po primo , po drugo niższy priorytet dla artystycznych udziwnień nie oznacza brzydkości. po trzecie i najważniejsze W TYM PRZEDSIĘWZIĘCIU NIE POWINNO CHODZIĆ O "SUKCES RYNKOWY" INO O REALIZACJĘ CELU MASOWEJ ELEKTRYFIKACJI TRANSPORTU MIEJSKIEGO ( ogólnie zaś o radykalną Dobrą Zmianę całości systemu transportowego )
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 864
Skąd: Holland

Wysłany: 2017-06-24, 09:47   

RysiekK napisał/a:
W TYM PRZEDSIĘWZIĘCIU NIE POWINNO CHODZIĆ O "SUKCES RYNKOWY" INO O REALIZACJĘ CELU MASOWEJ ELEKTRYFIKACJI TRANSPORTU MIEJSKIEGO

Znowu wykluczasz. Nierentowne projekty są złe z założenia. Holandia udowadnia światu, że można bez pompowania miliardów. Dlaczego chciałbyś aby zmieniono priorytety tylko po to aby finansować "dobrą zmianę" z moich podatków?
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 765
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-06-24, 11:00   

Szarbia napisał/a:

Problem jest tylko taki, że nie ma w PL własnej, choćby licencyjnej konstrukcji produkowanej teraz na której można by oprzeć elektryka.


Uważasz że nie jestesmy zdolni stworzyć od podstaw nowoczesnej konstrukcji?

Mógłbym wymienić kilka osób którym to sie udło a jednym z nich jest Kamil Łabanowicz!
 
     
RysiekK 


Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 63
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-06-24, 12:05   

YANNOSICK napisał/a:
Znowu wykluczasz. Nierentowne projekty są złe z założenia.

a rentowne nie zawsze korzystne dla Interesu Publicznego . Rozchodzi się o to by właściwie zdefiniować grupę docelową tak by było to zgodne z Celem Nadrzędnym, czyli : nie walczyć o zepsutego zdemoralizowanego, rozpuszczonego konsumpcyjnie klienta który chciałby zachować obecny motopatologiczny styl zachowań ( szybki posuw dużym ciężkim autem ) a jedynie motór zamienić na elektryka, nie prosić go i nie przekupywać by łaskawie zechciał przestać być szkodnikiem ino ( oprócz oczywiście wprowadzenia restrykcji antyszkodnikowych ) dostarczyć przeciętnemu / względnie ubogiemu obywatelu tanie urządzenie zaspokajającego podstawową potrzebę przemieszczania (miasto 50 km/ h szosa 80 ) . Natenczas będzie i sukces rynkowy i osiągniecie Celu Nadrzędnego . Radziłbym wyciągnąć nauki historyczne z upadków motoprzemysłów w krajach komunistycznych - które to upadki wyniknęły z bezmyślnego gonienia i małpowania zachodniej motopatologi -zamiast praktycznej realizacji słusznego hasła dbania o Dobro Ludu.

YANNOSICK napisał/a:
Holandia udowadnia światu, że można bez pompowania miliardów.
wyplenili już śmierdzącą motopatologię ?

YANNOSICK napisał/a:
Dlaczego chciałbyś aby zmieniono priorytety tylko po to aby finansować "dobrą zmianę" z moich podatków?
bo cel zaspokojenia potrzeb podstawowych tanim i oszczędnym el-wózkiem i radykalnej przebudowy transportu jest ważniejszy dla Interesu Publicznego ,czyli godniejszy tego finansowania niż kombinowanie jakim elektrycznym "dyzajnerskim" świecidełkiem przekonać zepsutego szkodnika by łaskawie wysiad z blachosmroda i czasem pojechał na prądzie
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 864
Skąd: Holland

Wysłany: 2017-06-24, 12:44   

RysiekK, Oj zaprawdę chciałbyś to zrobić strasznie okrężną drogą i iście metodami charakterystycznymi dla epoki słusznie minionej.
Można prościej. Zamiast troszczyć się o zaspokajanie potrzeb "przeciętnych / względnie ubogich obywateli" poprzez dotowaną (przez bogatszych) produkcję brzydkiej, taniej, tandety należy przekonać te kilka procent "ponadprzeciętnych / względnie bogatych" do przesiadki na EV. Wymiana floty w niższych sferach społeczeństwa nastąpi samoistnie gdyż:
- przykład idzie z góry,
- społeczeństwo się do rosnącej liczby EV po prostu przyzwyczai,
- z czasem nie będzie alternatywy na rynku aut używanych bo skoro bogaci kupią tylko EV to biedniejsi będą zmuszeni przejąć je na rynku wtórnym z braku spaliniaków.
Wszystkie te etapy przerabia w tej chwili Holandia i po części np. Kanada.
RysiekK napisał/a:
wyplenili już śmierdzącą motopatologię ?

Są na najlepszej drodze ku temu. Nigdzie indziej nie odnotowano takich sukcesów w tej kwestii. Holandia jest właściwie jedynym krajem który nakłada kary na właścicieli trujących spaliniaków. Dochody z tego tytułu przeznaczane są na rozbudowę infrastruktury Ev (czego skutkiem jest najlepsza infrastruktura na świecie)

Ty chcesz na siłę uszczęśliwiać "lud" a to właśnie było przyczyną porażki każdej komunistycznej motoryzacji. Nie produkowano dobrych aut tylko tanie (co jest jednoznaczne z kiepskie). Zauważ, że jak dotąd największe zasługi w krzewieniu EV w skali globalnej mają producenci oferujący drogie modele. Porównaj wolumen sprzedaży Tesli, Volta czy Outlandera z najpopularniejszym tanim autkiem elektrycznym - Think City.

RysiekK napisał/a:
bo cel zaspokojenia potrzeb podstawowych tanim i oszczędnym el-wózkiem i radykalnej przebudowy transportu jest ważniejszy dla Interesu Publicznego ,czyli godniejszy tego finansowania niż kombinowanie jakim elektrycznym "dyzajnerskim" świecidełkiem przekonać zepsutego szkodnika by łaskawie wysiad z blachosmroda i czasem pojechał na prądzie

Bzdura. Zmiany najłatwiej zacząć tam gdzie ich dynamika jest największa. Plebs ma niski potencjał innowacyjności i przekonanie typowego Janusza do porzucenia paska w tedeiku jest praktycznie niemożliwe.

Co z tego, że za publiczne pieniądze opracuje się tani, dotowany, byle jaki pojazd skoro nikt go nie kupi...
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
RysiekK 


Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 63
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-06-24, 13:44   

masz fundamentalne niezrozumienie podstaw ideologicznych dotyczących roli państwa, ale nie czas by w tym miejscu prostować takie zbłądzenia--a wszystko powyższe napisałem ( a umiem również praktycznie zrealizować ) iżby za kilka lat gdy z powszechnej elektryfikacji polskim autem wyjdzie jej karykatura nikt mi nie zarzucił że nie próbowałem pomóc.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 864
Skąd: Holland

Wysłany: 2017-06-24, 14:24   

RysiekK napisał/a:
masz fundamentalne niezrozumienie podstaw ideologicznych dotyczących roli państwa

Mógłbym zarzucić Ci to samo. Udowodniłoby to tylko różnice wynikające z tego jakie ustroje i jakie państwa nas ukształtowały. Ja popieram model rewolucji à la Elon Musk a Ty optujesz za metodami Władimira Iljicza Uljanowa.
Podczas gdy ja gardzę jakimikolwiek aspiracjami państwa do pełnienia jakiejkolwiek roli w czymkolwiek co dotyczy biznesu, Ty chciałbyś pełnego angażu aparatu władzy w rozdawnictwie publicznych pieniędzy.

Wracając do projektu: Wszystkie auta, które osiągnęły sukces poczęte były na desce kreślarskiej. Historia motoryzacji nie zna za to przypadku udanego projektu rozpoczętego od innej strony.

Więc jak z tymi brzydkimi produktami? Jak często decydujesz się kupić okropne buty, paskudny dom czy odrażający posiłek?
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 765
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-07-18, 15:46   

Dzisiaj poznamy najlepsze wizualizacje polskiego auta elektrycznego.

http://gramwzielone.pl/au...a-elektrycznego

We wtorek wieczorem jury wyłoni 10 finalistów i w zdecydowanej większości to profesjonalne wizualizacje.

http://wysokienapiecie.pl...nego.html#dalej

EMP rozważa jeszcze poszerzenie finałowej piątki także o bardziej zawansowane projekty budowy polskich samochodów elektrycznych. Jednym z beneficjentów takiego rozwiązania mógłby być Bosmal 500 E, budowany na podstawie Fiata 500 z fabryki w Tychach, ale z wykorzystaniem polskiego napędu elektrycznego.
Zgodnie z zapowiedziami EMP prototypy polskich aut elektrycznych mają powstać już w przyszłym roku.
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 765
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-07-20, 15:49   

EMP wybrało finałowe projekty nadwozia polskiego elektryka.

http://gramwzielone.pl/au...kiego-elektryka

Wśród finalistów są: Łukasz Myszyński – JUNIOR, Damian Woliński – SE1, Sebastian Nowak – Be-E, 2sympleks sp. z o. o. – PIX, Andrzej Bożek – samochód aglomeracyjny, Mariusz Nadolny – Ylectron, OneOneLab – Design Studio – LYNX, Mariusz Tomiczek – Concept Curie, a także Soul&Mind – Brand Design sp. z o. o. – Concept car.

Ministerstwo Energii, które wspiera ten projekt, chce, aby zasięg polskiego elektrycznego auta wynosił co najmniej 250 km.
 
     
kami2 

Wiek: 36
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 149
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-07-21, 11:07   

Mnie się najbardziej podobają wizualizacje Mariusza Tomczak Concept Curie,Soul&Mind,Łukasza Myszyńskiego i Damiana Wolińskiego
 
     
Elektryczny_Joe 

Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 52
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-05, 16:19   

Nic z tego projektu nie będzie, bo jak już inni wspominali zaczęto projekt od d.... strony.

W autach elektrycznych najważniejsze i najtrudniejsze do zrealizowania jest napęd i zasilanie, karoserię to można sobie dowolną wypichcić, byleby pasowała wymiarami do płyty podłogowej, gdzie muszą być baterie. Reszta to galanteria bez istotnego, technicznego znaczenia.


Najlepiej by było, gdyby Mateusz namówił Nissana do produkcji Leafa w Polsce, oraz zwolnić z VAT`u i akcyzy wszelkie nowe elektryki rejestrowane po raz pierwszy w Polsce, plus przywileje związane z buspasami, parkowaniem w SPP, darmowe autostrady, itp. Inaczej tego nie widzę. Zanim u nas rozstrzygnie się ten konkurs, zanim zbiorą się inwestorzy i coś wspólnie uzgodnią, zanim biura konstrukcyjne coś wypichcą na deskach, zanim ktoś wybuduje linię montażową - motoświat pójdzie do przodu, ceny spadną wskutek masowej produkcji, i nikt elektryka Made in FSO nie kupi.
 
     
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 301
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-08-05, 20:49   

Oczywiście, że tak.
To samo powiedziałem w którymś z wywiadów. Potem patrzę komentarz pod materiałem w stylu "Gość kit wie o dotacjach. Robi się konkurs na karoserię, żeby zbierać laury i wyłudzać kolejne dotacje". I to tyle w temacie.

Osobna sprawa, że czytałem, że opowiadają, że zaraz będą sprzedawać te auta w cenie rzędu 40-50kpln. Hahaha, nie wiem jakim sposobem. Bo jedyna logiczna możliwość wg mnie, że to auto to nie będzie "auto" lecz "czterokołowiec lekki" albo coś równie pięknego...
 
     
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1084
Wysłany: 2017-08-06, 09:36   

Elektryczny_Joe napisał/a:
Nic z tego projektu nie będzie...

EVgarage napisał/a:
Oczywiście, że tak.

Ja nie mam czasu czytać tych informacji o polskim samochodzie elektrycznym, ale domyślam się, że to lipa i dotacyjne kolesiostwo pasożytujące na narodowych nadziejach.

W sumie trzeba sobie też zdać sprawę, że okienko teoretycznie łatwiejszego wejścia na rynek (z uwagi na efekt nowości EV) już się prawie zamknęło. To nie są czasy Tesli Roadster i Mitsubishi i-MiEV 10 lat temu. Teraz w grę idą wielkie pieniądze, duże firmy i projekty nastawione na masówkę. Tesla Model 3, Chevrolet Bolt EV (plus pochodne), Nissan i Renault (plus pochodne), nowe płyty systemowe VW, Mercedesa, BMW, Volvo, itd. W ciągu kilku lat to wejdzie na rynek i nikt bez analogicznej inwestycji nie będzie konkurencyjny cenowo. Branża motoryzacyjna jest niezwykle konkurencyjna i nie da się tak po prostu czegoś wprowadzić, jeszcze w dodatku z nadania urzędników.
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 603
Wysłany: 2017-08-06, 14:31   

Ot, i bardzo dobrze podsukowane. Tez sadze, ze nic nie bedzie z tego, oprpcz wydanych naszych podatkow:(
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-08-06, 17:49   

Polska przed II wojną potrafiła w pół roku zaprojektować i zbudować PZL Łoś - słynny bombowiec, notabene nikomu wtedy nie potrzebny bo potrzebowaliśmy myśliwca.
Ale samolot był nowoczesny wygrał konkursy w Paryżu i można było go sprzedawać innym krajom.

A mi chodzi mi o porównanie wtedy, a teraz !
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 864
Skąd: Holland

Wysłany: 2017-08-06, 18:48   

highend napisał/a:
Polska przed II wojną potrafiła w pół roku zaprojektować i zbudować PZL Łoś - słynny bombowiec, notabene nikomu wtedy nie potrzebny bo potrzebowaliśmy myśliwca.
Ale samolot był nowoczesny wygrał konkursy w Paryżu i można było go sprzedawać innym krajom.

A mi chodzi mi o porównanie wtedy, a teraz !

Taaa... a łyżka na to... Prace projektowe trwały niemal rok na papierze i dwa lata na makietach, modelach i prototypach (podobno ich MacBooki się zawieszały czy coś). Pierwszy "użyteczny" egzemplarz gotowy był po 4 latach.
Jeżeli podobnie będzie z projektem Narodowego Pojazdu Elektrycznego to będzie to sukces i... podobnie jak w przypadku Łosia - na świecie zmieni się już wszystko i taki pojazd straci sens.

Ja bym tak nie przesadzał z krytyką rozpoczęcia od strony nadwozia bo skoro wszyscy wiemy, że to projekt całkowicie "pod publiczkę" to trzeba ludziom pokazać coś co pojmą i zaakceptują. Potem przyjdzie czas na oswajanie ludzi z napędem. Jaki jest poziom akceptacji EV w Polsce widać po sprzedaży.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1051
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-06, 19:10   

Samochód elektryczny jest dużo mniej skomplikowany niż spalinowy. Melexy robimy od kilkudziesięciu lat (mamy doświadczenie), produkujemy dużo części do samochodów i całkiem fajne jachty. Jak sądzicie, czemu w Polsce nie można rejestrować SAM-ów?
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1392
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-08-06, 20:10   

Continental w Polsce ( a dokładniej jeden jego z zakladów) produkował cały kompletny układ napedowy ( silnik/kontroler oraz słynną ładowarkę Cameleon) do Renault Zoe.
Niestety Renault wybrał teraz swoją powiazaną fabryczkę we Francji i uzasadniając to lepszą sprawnością (podobno) zmienił na znacznie gorsze ale francuskie.
Firma SEVCON w jednym ze swoich zakładów w Polsce produkuje większość kontrolerów /ładowarek i innych elementów stosowanych w napędach elektrycznych.
Jest też spory zkład produkujący zestawy akumulatorów dla wiodących firm samochodowych a mieszczący się na Śląsku. Kilka tysięcy osób codziennie zgrzewa akumulatory do napędu zarówno samochodów osobowych jak i ciężarówek.
Tak że można bez problemu składać sporo pojazdów z elementów wyprodukowanych w Polsce.
Zdjęcie dla niedowiarków
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 765
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-09-01, 16:41   

Czyżby pokazali już wygrany projekt?

https://www.money.pl/gosp...,0,2360853.html
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11