SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Auto elektryczne, dylemat przed kupnem, proszę o opinie
Autor Wiadomość
hkm 


Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 28
Skąd: Legnica
Wysłany: 2016-12-30, 21:54   Auto elektryczne, dylemat przed kupnem, proszę o opinie

Witam wszystkich.
Chciałbym kupić Leafa 2013, nurtuje i powstrzymuje mnie tylko taka kwestia- co będzie za powiedzmy 5 lat?
Teraz kosztuje niemało, powiedzmy 50-60tys, czy po kilku latach ktoś go odkupi ze zużytymi bateriami? Jeżeli tak to za grosze? Albo ja będę chciał kupić nowe baterie, to za około 5000$ jak gdzieś tu widziałem?
Jak go nikt nie będzie chciał kupić lub za grosze, to wszelkie oszczędności na elektryku nie mają sensu, bo za kilka lat straci większość na wartości lub wymagał będzie włożenia worka pieniędzy do starej budy.
Chciałem w zamian za Leafa poświęcić jedno moich aut- Tiguana wartego z 10tys.mniej od Leafa, ale VW za 5 lat sprzedam za powiedzmy 25tys, a Leafa? Będę po latach chciał zmienić auto, wiem przez 5 lat to będzie około 25tys oszczędności na paliwie, przy moim przebiegu, czyli jak Leafa sprzedam za 0 zł to tak jakbym sprzedał Tiguana za 25 tys. Tylko gdzie ta oszczędność? Powiedzmy, że na naprawach i wymianach części i płynów, no i za 0zł go nie sprzedam, ale dalej oszczędność przy moim założeniu niskiej ceny za zużytego elektryka lub drogie baterie wydaje się iluzoryczna.
Pytanie tylko czy w ogóle sprzedam zużyte elektryczne auto albo sensowym będzie wymiana baterii?
A jak będzie go trzeba sprzedać za pół darmo to wszelkie oszczędności tym autem będą tylko czasowe, na końcu okażą się fikcją lub bardzo niewielkie.
Proszę Was o komentarz.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1581
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-12-30, 22:01   

Trudno przewidzieć jaki będzie stan takich akumulatorów po 5 latach ale nie przewiduję że ich wartośc będzie równa 0 zł . Zawsze będą jeszcze mogły służyć jak bank energii .
Na pewno będzie warto więcej niż silnik od VW :mrgreen:
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
hkm 


Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 28
Skąd: Legnica
Wysłany: 2016-12-30, 22:14   

Kupiłbyś auto 9 letnie z baterią na poziomie 30%?
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1581
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-12-30, 22:27   

Mam/miałem kilka takich :mrgreen:
Wszystko jest kwestią ceny nieprawdaż?
A akumulatory z Leafa chętnie bym nabył czy do P106 czy jeśli naprawdę są słabe do banku energii na hacjendzie. bo wytrzymają więcej cykli niż Pb a wtedy mogły by być w przedpokoju a nie jak Pb na zewnątrz.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
hkm 


Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 28
Skąd: Legnica
Wysłany: 2016-12-30, 22:35   

Znam Cię z forum Dacia, trafiłem tam z Renault, wiem, że jesteś nietuzinkowy Gość, w Lagunie cały czas korzystam dzięki Tobie z żółtej kropki w MediaNav...chyba, że masz nick identyczny, ale nie sądzę, miasto tez się zgadza.
Postaw się w sytuacji przeciętnego zjadacza chleba i wtedy odpowiedz na to pytanie.
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 333
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-30, 22:53   

Zadając sobie pytanie zrób pewne założenia, np.:
1. Za 5 lat będzie na drogach bogatszych państw UE kilka razy więcej elektryków.
2. W związku z powyższym, sprzedających swoje obecne elektryki celem nabycia nowszych będzie znacznie więcej, ceny używek mogą nieco spaść.
3. Większość aut będacych w planach lub produkowanych obecnie będzie miało zasięg na prądzie o wiele wiekszy (kilkukrotnie) od Twojego Leafa (w stanie z bateriami za 5 lat). Więc te auta o zasięgach rażąco niskich (względem konkurencji przejeżdżajacej 200-300km) będą stosunkowo tanie.

Bazując na wymienionych założeniach nie liczyłbym na to, że za Leafa dostaniesz kokosy. No ale na pewno nie "0zł", jak przeczytałem powyżej.
_________________
 
     
hkm 


Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 28
Skąd: Legnica
Wysłany: 2016-12-30, 23:09   

Zgadzam się, czyli wygląda jednak na to, że nie ma sensu teraz kupno takiego elektryka, bo oszczędności w ogólnym rozrachunku raczej nie będzie. Co zyskamy na paliwie to stracimy prawdopodobnie potem przy odsprzedaży auta.
Może nie dotyczy to Tesli i najtańszych aut EV, ale ja tu o Leafie piszę.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1581
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-12-30, 23:37   

@hkm. Dobrze kojarzysz. Ale żółtej kropki już nie używaj, to prehistoria ( opublikowałem lepsze rozwiązania)
A w temacie. Pojazdami elektrycznymi interesuję sie od dawna (Dustera nabyłem później bo nie ma terenówek elektrycznych) :mrgreen:
Nabyłem dużo starszy pojazd elektryczny bez akumulatorów, a te które nabyłem wystarczały na maks 30-40 km zasięgu)
Dzisiaj w Peugeocie 106 ( 16 letnim) na jednorazowym ładowaniu mam już zasięg 80+ km i oczekuję w nowym roku 2017 na zasięgi rzędu ponad 100 km przy jednorazowym ładowaniu.
Wciąż nad tym pracuję :mrgreen:
A jak wiesz jak się do czegoś zabieram to staram się to zrealizować i coś ciekawego zawsze z tego wyjdzie..( chociaż odbiorców moich rozwiązań będzie w tym przypadku dużo mniej )
A wszystko dlatego że syn obiecał komuś że dojedzie elektrykiem z Warszawy na Mazury i podróż nie będzie trwała kilka dni.
A myślę że w tym temacie są większe szanse niż w programowaniu - bo moja nauka informatyczna zakończyła się na napisaniu programu w Fortranie który był uruchamiany na komputerze wielkości kamienicy, a musiałem go zapisać na taśmie dziurkowanej i ostatnio był uruchomiony 36 lat temu.
W nowoczesnych elektrykach za bardzo nie ma się co psuć ( w odróżnieniu do spalinowych) a akumulatory ( a właściwie koszt przechowywania energii) staje się coraz niższy.
A bardzo prosto policzyć cenę rynkową /wartość pojazdu elektrycznego .
Nowy - wysokiej klasy dziś ( przykładowo Tesla) to koszt 5000 zł za KWh czyli 100 kWhx5000= 500 000 zł
Leaf dziś 24kwh x 4000 zł = 96 000 zł ( tyle powinien kosztować)
Czyli jak jego ilość energii spadnie do 30 % ( czyli 7,2 kwh) oraz cena 1 kWh będzie na poziomie 2000zł/kWh to jego wartość będzie w okolicach 14 000 zł
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1867
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-31, 00:21   

hkm napisał/a:
Albo ja będę chciał kupić nowe baterie, to za około 5000$ jak gdzieś tu widziałem?
Zawsze będą jeszcze dostępne baterie z rozbitków - jak od jej ceny odejmiesz cenę swojej starej (a chętnych na nią jak widzisz nawet na tym malutkim forum nie brakuje) to wymiana okaże się nie aż tak kosztowna. Do tego pojawią się usługi regeneracji baterii - wymiana części ogniw (najsłabszych). No i wyceń też jakoś przyjemność jazdy elektrykiem - w ciszy i z niezłym przyspieszeniem przydającym się przy wyprzedzaniu czy też przy włączaniu się do ruchu. Póki co można jeszcze w wielu miejscach korzystać z darmowego parkowania i/lub ładowania - to też mogą być konkretne sumy, zwłaszcza że w Leafie masz szybkie ładowanie przez CHAdeMO. Jako że elektryków specjalnie nie kradną to i AC jest zdaje się niższe (z OC różnie bywa).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1581
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-12-31, 00:32   

Nawet jeśli ładowanie z publicznych będzie płatne to mimo wszystko koszt tej energii jest niski.
Widzę to w swoim portfelu.
Koszt energii ( kwartalny bo tak rozliczam licznik ze spółdzielnia) to około 150 - 200 zł za około 3000 km elektrykiem .
Takie są rachunki za kwartalne dojazdy syna na uczelnię - około 30 km dziennie ( + kręcenie sie dookoła komina - typu zakupy itd) , w tej kwocie mieszczą sie również ładowania skutera elektrycznego ale w nim jazda jest tylko wtedy gdy jest ciepło.
Czyli koszt jest porównywalny z kosztem kwartalnego biletu komunikacji miejskiej( zniżkowej).
Średnio w kwartale jego ładowania na słupkach publicznych ( czy też bezpłatnych w centrach handlowych) można policzyć na palcach jednej ręki.
Za mało jest tych słupków - mimo że studiuje na właściwym kierunku ( ochrona środowiska SGGW)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2016-12-31, 00:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2818
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-12-31, 00:34   

Za 5 lat elektryki będą bardzo pożądane na rynku i ich cena drastycznie nie spadnie.

Dopiero gdy elektryków będzie wiecej jak spalinowych w produkcji masowej.... wtedy cena w dół
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1581
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-12-31, 00:36   

highend napisał/a:
wtedy cena w dół

Ale akumulatorów za kWh , bo tak będą wyceniane , a nie dlatego że marka itd....( tak jak dzisiaj spalinowe)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
hkm 


Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 28
Skąd: Legnica
Wysłany: 2016-12-31, 00:46   

Baterie z rozbitków też będą zużyte, z nowszych pewnie będą nowsze, nie pasujące.
Regeneracja być może będzie, być może nie. Na pewno nie tania.
Chodzi mi o to, czy te oszczędności nagromadzone przez lata nie ulotnią się na końcu.
Chcę kupić elektryka tylko z jednego głównego powodu, rozważam tutaj czy to ma sens w perspektywie użytkowania 5 lat.
Przyjemność z jazdy jest dodatkowym plusem, ale decyduje ekonomia. Spalinowymi też mam przyjemność z jazdy. Zostawmy aspekty przyjemności ,wyglądu, komfortu itd. Rozważamy tylko kwestię pieniędzy. Wiem, że nie przewidzimy co będzie za 5lat, ale chociaż o dalsze teorię proszę.
Czy ktoś z Was teraz kupiłby 10 letniego elektryka z zasięgiem realnym 20-50km za 15tys zł?

I pytanie poza wątkiem, czy Leafa z USA trzeba modyfikować (światła itp.)?
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1867
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-31, 02:20   

hkm napisał/a:
Czy ktoś z Was teraz kupiłby 10 letniego elektryka z zasięgiem realnym 20-50km za 15tys zł?
Hmm, miesiąc temu kupiłem elektryka z zasięgiem realnym (teraz - zimą) 50km, i to za dwa razy tyle, ale przyznaję rachunek ekonomiczny nie bardzo był brany pod uwagę. Do tego będzie używany na codziennej trasie liczącej 6km (i 6 z powrotem) przechodzącej obok 3 ładowarek, w tym dwóch szybkich (CHAdeMO), co pozwala zapomnieć o ograniczonym zasięgu. Myślę że w perspektywie kolejnych 5 lat większość elektryków będzie mijała taką ilość szybkich stacji ładowania w swoich codziennych podróżach, stąd weterani z wysłużoną baterią też mogą znaleźć swoich nabywców.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 77
Wysłany: 2016-12-31, 11:13   

Zamiast smęcić kup auto, pojeździj i nie będziesz chciał innego. :mrgreen: Jak Cię nie stać na trochę odwagi to jeździj "śmierduchem" i odpuść temat .Jak się boisz to kup i auto i zapasową baterię http://allegro.pl/leaf-ak...6661247307.html . Realnie jak ktoś codziennie jeździ 6km to taniej by mu było wejść w układ z taxi niż wydawać 30k na auto ;) Te auta powinny dużo jeździć aby się amortyzowały. Noo ale apetyt rośnie w miarę jedzenia - też kupiłem drugie na zaś :-P
 
     
hkm 


Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 28
Skąd: Legnica
Wysłany: 2016-12-31, 11:35   

Nie smęcę i nie boję się tylko zastanawiam się czy to ma sens.
Na pewno zapasowa bateria leżąca i nie używana nie ma sensu.
Dlaczego nie będę chciał innego? Popchaj mnie w stronę zakupu 8-)
 
     
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 77
Wysłany: 2016-12-31, 12:00   

Też się zastanawiałem zanim kupiłem, ktoś tu napisał że to inne życie i tak po części jest bo nie jedziesz na drugi koniec miasta po bułkę za 50gr bo koszt paliwa jest większy niż zakupu bułki - elektrykiem jest odwrotnie jedziesz bo tanio.Ciągle chcesz być przekonywany za tak samemu argumentując na nie. Zrobiłem 100k w tym czasie zakupiłem 3 polisy po 190zł i dwie przednie opony a Ty ? Podsumuj swoje wydatki na 100k. Jak to w życiu nauka kosztuje - kup - spróbuj jak Ci temat nie podejdzie to sprzedasz powiedzmy ze stratą i za tę stratę będziesz miał odpowiedzi które tutaj chciałbyś otrzymać za darmo ;) Każdy jest inny jednemu temat podejdzie a innemu nie. Wogóle nic nie napsałeś o sobie: dom, blok, jakie ładowanie,dzieci, zona - znaczy się duże auto czy małe itp. Na teraz to nie chcę abyś je kupił - bo z moich obserwacji to następny w kolejce do ładowarki przedemną :mrgreen:
 
     
hkm 


Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 28
Skąd: Legnica
Wysłany: 2016-12-31, 12:11   

Mieszkam w domu, 11km od miasta, jazda 1x lub 2x dziennie do miasta, dzieci , szkoła, przebieg max. do 70-80km dzienne, auto dla żony, czasem dla mnie bo tanio :-D . Elektryk wydaje się idealny.
Ładowarek w mojej okolicy nie ma, nie masz się co bać.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1581
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-12-31, 12:33   

To musisz kupić taki samochód którego zasięg dzienny na jednym ładowaniu będzie miał co najmniej 60 - 70 km.
Po zakupie możesz wystąpić do miasta o ulgi dla posiadaczy samochodów elektrycznych typu:
- bezpłatne parkowanie w centrum miasta
- bezpłatne miejskie ładowarki w centrum
Tak samo możesz wystąpić z wnioskami zarządców pobliskich centrów handlowych o bezpłatne ładowarki/ gniazdka do ładowania
Możesz zaryzykować - kupić teraz jakiś tani , i albo sie zakochasz albo znienawidzisz.
Ewentualnie sprzedasz - strata nie powinna być zbyt duża
My z synem się zakochaliśmy i mamy kilka pojazdów elektrycznych.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-12-31, 13:08   

Wybaczcie że się wtrącam ale jest jeszcze inne wyjście niż kupno drogiego Nisana.
Kup małe miejskie auto np. seicento i zrób konwersję na elektryka na dobrych bateriach li-ion.
Wydasz ok 15k i będziesz miał idealne autko do jazdy do miasta i wokół komina.
Na dłuższe i rodzinne wyjazdy zostaw VW.
Jak Ci się spodoba to sprzedasz seicento i zainwestujesz w większe elektryczne autko.
A i na tą chwilę brał bym nowego Hyundai nawet wspierając się ratami.
Do 8 lat lub 200.000 km gwarancja na baterię i fajny zasięg.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 917
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-12-31, 13:27   

O czym jest ta dyskusja? Jeżeli akumulatory zdechną w ciągu pięciu czy siedmiu lat to dostaniesz nowe na gwarancji (nie znam detali gwarancji Leafa). Jeżeli boisz się o trwałość Nissanów to kup jakiś porządny samochód gdzie nie ma mowy o utracie pojemności baterii (Volt, Ampera). Twoj dzienny przebieg bez problemu uzyskasz Amperą na prądzie i nigdy nie zaznasz strachu przed pustą baterią. Zawsze możesz też kupić ZOE i zapomnieć o kwestii pojemności aku.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1581
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-12-31, 13:29   

Nie każdy da rade zrobić konwersję , to tylko tak prosto się pisze/mówi.
Możesz zrobić tak jak ja z synem - kupić używanego starego P106/Saxo/Partnera/Berlino .
Za 15 kPLN będziesz miał pojazd z zasięgiem 50 - 80 km.
Mogę w tej chwili jednego Peugeota 106 sprzedać bo żona nie bardzo chce nim jeździć :evil:
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2818
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-12-31, 14:40   

jas_pik napisał/a:

Mogę w tej chwili jednego Peugeota 106 sprzedać bo żona nie bardzo chce nim jeździć :evil:


Pewnie jeździła Leafem :mrgreen:
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 411
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2016-12-31, 17:27   

Najlepiej przed kupnem poogladac i przejechac sie wszystkimi elektrykami i PHEV jakie sa na rynku, wtedy wie sie jak to sie zachowuje na drodze.
No i bardzo wazne jaki przedzial cenowy to ma byc? Zasieg min. 100km?
Jesli w granicach nowego Leafa 36tys euro zuzycie 15kWh/100km to bym sie do porownania przejechal oszczedniejszymi i tanszymi:
Nowy BMW i3 12,9kWh/100km 35tys euro
Nowy Hyundai IONIQ 11,5kWh/100km 34tys euro
Nowy Golf E 12,7kWh/100km 35tys euro
Ja tam zawsze bylem za ekonomicznymi samochodami, Leaf to niedosc ze brzydki to jeszcze pradozerca
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1581
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-12-31, 17:48   

@mann25
Może ty możesz finansowo szaleć ale my w PL mamy mniejsze zasoby finansowe
Ja mówiłem nie o nowym pojeździe z salonu ale o Peugeocie 106E ( rocznik 2001) ale za to z przebiegiem tylko 31 000 km i akumulatorami z 2011 roku o dzisiejszym zasięgu 80 km ( czyli takim jak w instrukcji fabrycznej) przy kwocie rzędu 4800 Euro ( w Polsce) po wszelkich urzędniczych papierologiach ( tłumaczenia/rejestracje/badania techniczne/ubezpieczania)
Czyli za takiego i3 możesz mieć ich 7 sztuk ( i przesiadając się z jednego do drugiego) przejedziesz na jednym ładowaniu łącznie 560 km - jak Teslą :mrgreen:
Przy czy ten mój posiada jeszcze do tego szybką ładowarkę ( wielkości jednego panelu 2U i wadze 8 kg ) - czyli ładujesz się do pełna w niecałe 2 godziny a w tej chwili powstaje do niego Range extender który pozwoli mu na dodatkowe około 40 km zasięgu . :mrgreen:
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13