SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowarka Type 1 na 3 fazy - 7,2kW w domu...
Autor Wiadomość
Vtech 
Leaf, Tesla X P100D

Wiek: 44
Dołączył: 29 Paź 2015
Posty: 120
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-23, 15:08   

Póki co to ok. 4000 zł.
Optymalizacją zajmiemy się później, na pewno sporo jest do urwania - prototypy są zawsze droższe.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2913
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-08-23, 19:07   

Jeżeli dobrze rozumiem jest to w pełni funkcjonalna ładowarka z kablem Type 1 i wbudowaną funkcją rozkładania obciążenia na 3 fazy? W tej cenie to wg mnie absolutna rewelacja.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1431
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-23, 23:10   

Chyba nie, albo ja źle rozumiem. To jest układ, który z dwóch- trzech faz robi jedną "super fazę" (o podwyższonym napięciu) umożliwiającą maksymalne wykorzystanie ŁADOWARKI, za "jedyne 4 tysi". "Zwykły" amator, który wie co to autotransformator da radę załatwić sprawę jakimiś trafami od halogenów, albo innym badziewiem za kilkadziesiąt złotych.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2913
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-08-24, 00:36   

gienek333 napisał/a:
Chyba nie, albo ja źle rozumiem. To jest układ, który z dwóch- trzech faz robi jedną "super fazę" (o podwyższonym napięciu) umożliwiającą maksymalne wykorzystanie ŁADOWARKI, za "jedyne 4 tysi". "Zwykły" amator, który wie co to autotransformator da radę załatwić sprawę jakimiś trafami od halogenów, albo innym badziewiem za kilkadziesiąt złotych.
Bierzmy pod uwagę przeciętnych użytkowników EV, a nie pasjonatów elektroniki. Zwykła ładowarka ścienna 7kW to od 2 tysięcy się zaczyna można powiedzieć. Tu masz unikalną funkcję rozłożenia obciążenia na 2 lub 3 fazy, nie widziałem jeszcze czegoś takiego na rynku (choć ponoć Hyundai coś takiego oferuje do Ioniq'ów). Na tej samej zasadzie mógłbyś marudzić na nowy dom pod miastem za 300 tys. zł, że budowlaniec postawiłby go sobie za 100 tys. Pamiętajmy, że to gotowy produkt, kupujesz, podłączasz i działa.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 381
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-08-24, 07:51   

Nie "czepiajmy" się kwoty. W ten sposób nic nie powstanie. A to dlatego że nawet jeżeli koszt wytworzenia byłby 5 zł , to w obecnej chwili potencjał sprzedażowy takiego produktu jest tak mały że nikomu z biznesowym podejściem nie będzie się nawet chciało palcem kiwnąć. Moze tak być że roczny zysk ze sprzedaży będzie "leżał" na stanie magazynowym.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2913
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-08-24, 08:38   

kalex napisał/a:
A to dlatego że nawet jeżeli koszt wytworzenia byłby 5 zł , to w obecnej chwili potencjał sprzedażowy takiego produktu jest tak mały że nikomu z biznesowym podejściem nie będzie się nawet chciało palcem kiwnąć. Moze tak być że roczny zysk ze sprzedaży będzie "leżał" na stanie magazynowym.
W kraju może niewiele w tym roku sztuk potrzeba, ale za granicą i u nas w kolejnych latach to kto wie? Nie jest wykluczone, że wkrótce podział obciążenia na fazy będzie standardową funkcją ładowarek, póki co ta jest jedną z pierwszych takich. I autorowi szczerze gratuluję pomysłu i wykonania.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1431
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-24, 08:59   

Więc jak ktoś nie jest fanem elektroniki, to może sobie zamówić trafo 3 kW na 400V uzwojenie 10A z odczepem na 260V, 400 podłącza na międzyfazowe, a 260 do ładowarki.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2913
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-08-24, 11:33   

gienek333 napisał/a:
trafo 3 kW
To trochę kosztuje :-) I nie daje tego samego co urządzenie Vtecha , m.in. wymaga własnej ładowarki :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 140
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2017-11-29, 05:40   

Vtech napisał/a:
Póki co to ok. 4000 zł.
Optymalizacją zajmiemy się później, na pewno sporo jest do urwania - prototypy są zawsze droższe.


Jaka jest szansa na rabat dla forumowiczów?
_________________
26s Lion 124Ah, 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
Sebuś

Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 18
Wysłany: 2019-01-06, 10:36   

Odkopuję.

Jak temat ładowarki? Jak wygląda projekt na dzień dzisiejszy?

Nic nie wybuchło? Można kupować?
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 627
Skąd: Kołobrzeg

Wysłany: 2019-01-06, 10:52   

Jestem też ciekaw tej superfazy , bo pomimo zabezpieczenia przedlicznikowego 32A , gdy coś się tam włączy w domu konkretnego , to latam w kapciach i pidżamie do skrzynki w płocie :-?
W związku z tym EvSe ( tuningowane przez Patryka na regulowane), muszę ustawiać na góra 20A , i szkoda tej pozostałej mocy ładowarki Leafa.
Gdyby tak zrobić moduł przed EEVSE z superfazy to dodatkowa regulacja mocy w tej mojej byłaby ekstra .
Jestem też zainterseowany :idea:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1431
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-01-06, 12:09   

Możesz poszukać najmniej obciążonej fazy (na której nie chodzi pralka, zmywarka,czy inne duże obciążenia). Miałem bojler 6kW, ale zaczął przeciekać więc nabyłem na szybko przepływowy ogrzewacz wody (18 kW) i też się zastanawiałem czy nie będzie wywalać (szczególnie przed świętami, gdzie się piecze myje gotuje, a nie mam gazu). Instalację sam robiłem, to nic nie wywalało :) .
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 627
Skąd: Kołobrzeg

Wysłany: 2019-01-06, 12:27   

Dzięki . Tak też robię. Wiem co akurat na tej newrlagicznej jest . trochę mam bałagan z tym i jedna faza akurat ta jest trochę przeciążona sprzetami . Dom budowany był w latach 90tych . Ale temat będzie ogarniamy wspólnie z znajomym elektrykiem
dę też podwyższyć moc przyłącza .
Teraz to 10 kw z 25A na wejściu . A mam założone 32A zabezpieczenia i to nie ja je robiłem a Panowie od Energy
Chcę na wszelki wypadek te 22 KW , gdybym zmienił auto.
Będziemy przekładać w skrzynce , bo mam mega rozbudowana ale kretyńsko skonfigurowane linie . To spece z dawnych lat wykonywali ,gdzie w domach były trzy "korki" robili !!!

A ja wtedy też byłem mniej kumaty.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1431
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-01-06, 18:16   

22 kW to masz teraz ;) , jak chcesz wyżej, to musisz wystąpić o 23 kW, wtedy przedlicznikowo dostaniesz 40A (ponad 27 kW).
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 140
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2019-01-06, 20:14   

próbowałem znaleść jakie jest max napiecie dla łądowarek w leaf-ie ale bezskutecznie.
Znalazł ktoś?
Może można podać tam fazowe napięcie i nie potrzebne wszystkie zabiegi?
_________________
26s Lion 124Ah, 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 627
Skąd: Kołobrzeg

Wysłany: 2019-01-06, 20:22   

gienek333 napisał/a:
22 kW to masz teraz ;) , jak chcesz wyżej, to musisz wystąpić o 23 kW, wtedy przedlicznikowo dostaniesz 40A (ponad 27 kW).


Teraz to mam w realu a w papierach raptem 10kw i 25 A przed licznikiem.

Te nowe liczniki zaliczają przekroczenia mocy daty czas itd . Nawet magnes NEODYMOWY I otwarcia pokrywy >>>>>>itd. Wiele wiele innych zdarzeń
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2913
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-06, 22:34   

rarek napisał/a:
próbowałem znaleść jakie jest max napiecie dla łądowarek w leaf-ie ale bezskutecznie.
Znalazł ktoś?
Może można podać tam fazowe napięcie i nie potrzebne wszystkie zabiegi?
Z eksperymentów tylko coś wiem - ładuje się z DC ok. 230V, ale z wyprostowanego (dwupółówkowo i jednopołówkowo) AC ~300Vpp już nie chciał.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2019-01-06, 23:44   

U mnie nie chcial apropos juz przy 260V - moze przy mniej by puscilo..? Nie bylo czasu sprawdzic :)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2913
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-07, 09:09   

wodnik7 napisał/a:
U mnie nie chcial apropos juz przy 260V - moze przy mniej by puscilo..? Nie bylo czasu sprawdzic
Ale to nie był Leaf :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 241
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-01-07, 09:43   

gienek333 napisał/a:
22 kW to masz teraz ;) , jak chcesz wyżej, to musisz wystąpić o 23 kW, wtedy przedlicznikowo dostaniesz 40A (ponad 27 kW).


W PGE Pruszków od 22kW wskazują zabezpieczenie 40A.
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 241
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-01-07, 09:45   

Bronek napisał/a:
Te nowe liczniki zaliczają przekroczenia mocy daty czas itd . Nawet magnes NEODYMOWY I otwarcia pokrywy >>>>>>itd. Wiele wiele innych zdarzeń


... no właśnie tez już od kogoś to słyszałem.

Czy ktoś wie jaka jest kara za chwilowe przekroczenie mocy umownej dla gospodarstw domowych? Czyli jakie konsekwencje z tego powodu mogą być?
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 627
Skąd: Kołobrzeg

Wysłany: 2019-01-07, 10:17   

Nie ma kary , bo to nie przestępstwo . Pralka , ekspres , lodówka , piekarnik , czajnik itd . I się nazbiera na raz .
To gdyby wywalało im na słupie itd .
Sami mi założyli większe bezpieczniki , aby nie latać do klientów którym zgasło światło .
Ostatnio u sąsiadki na słupie średniej mocy, doszło do zwarcia ( błyskawica w biały dzień) to wysadziło zabezpieczenia w wielu domach .

Gdy takie coś by stwierdzili iż jest to ciągłe przekraczanie , to powinni zaproponować zwiększenie mocy przyłączenia . Bo skąd obywatel ma wiedzieć . To nie prawo skarbowe .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 381
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-01-08, 21:14   

Było kiedyś 80 zł za wymianę "bz" jak wywali. Teraz chyba coś więcej.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1431
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-01-08, 21:21   

Tera są S-y i samemu się je podnosi :) .
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 627
Skąd: Kołobrzeg

Wysłany: 2019-01-08, 21:24   

kalex napisał/a:
Było kiedyś 80 zł za wymianę "bz" jak wywali. Teraz chyba coś więcej.


Ale gdzie ??? Takie coś masz ? U mnie są na wejściu faz trzy BMy( wkładka nożowa" i za kilka złotych i trzy " korki" za jeszcze mniejsza cenę i dalej to już po przeciwnej stronie moje automaty i bezpiecznikowe ( wymieniłem z "korków" i licznik.
A w domu kolejna szafka z cudami jak wyżej napisano ..
Dodam na marginesie ,że czasem po walnięciu na słupie jak są stare Esy potrafią się przyciąć . trzeba popstrykać :mrgreen:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11