SZYKUJE SIĘ NOWA USTAWA !!!! KONSULTACJE SPOŁECZNE |
Autor |
Wiadomość |
KilleR.racer
Wiek: 38 Dołączył: 14 Mar 2016 Posty: 218 Skąd: Zbójna k.Łomży
|
Wysłany: 2017-04-28, 15:51 SZYKUJE SIĘ NOWA USTAWA !!!! KONSULTACJE SPOŁECZNE
|
|
|
Witam
Panie i Panowie szykuje się nowa ustawa , teraz właśnie jest okres gdzie można zgłaszać uwagi w konsultacjach . Zachęcam do zapoznania się z tematem. Ogólnie wg mnie jest lipa, jak to zwykle w PL . Ale jak to powiedział mój brat "lepsze to niż nic".
Dużo gadania i bicia piany a finał mizerny jak zawsze.
Zapraszam do lektóry
LINK DO MINISTERSTWA ENERGII
USTAWA Z PDF |
|
|
|
 |
bodix

Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 251 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2017-04-28, 16:02
|
|
|
Projekt szyty pod urzędasów i ich spółki. Nie ma mowy o ulgach w podatkach czy dopłatach do EV. Odpisy amortyzacyjne nie są zachętą dla zwykłego Kowalskiego. Fakt, że o tym się mówi jest nadzieją na zmiany. |
_________________ Opel Ampera, Nissan e-NV200 |
|
|
|
 |
Panaceum
..... na wszystko
Wiek: 47 Dołączył: 20 Kwi 2017 Posty: 95 Skąd: Ów-Krak
|
Wysłany: 2017-04-28, 18:36
|
|
|
KilleR.racer,
Dzięki za news'a.
Nie wysilili się nasi rządzący: "...projekt, który jest efektem rocznych dyskusji i analiz..." a wystarczy zobaczyć co się dzieje u sąsiadów i skopiować.
LINK-ARTYKUŁ
Średnio wykształcony Polak zrobi taki projekt w miesiąc.
Najpierw niech zapewnią infrastrukturę (dadzą ulgi, pomoc tym co chcą budować) a potem nas namawiają.
A tutaj od razu skok na głęboką wodę: EV, nie widzę wzmianki o hybrydach czy PHEV.
Oni nie będą nas zachęcać, oni raczej siłą zmuszą ludzi do przejścia na EV, podnosząc opłaty na spalinowce.
Pozdrawiam |
_________________ Często piszę z błędami, gdy okularów nie założę, wybaczcie. |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1135 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-04-28, 22:58
|
|
|
Następny gniot pisany pod zamówienie koncernów. Za kilka dni tłumy błaznów poobwieszanych biało-czerwonymi wstążeczkami będzie nam wciskać kit, że mamy jakąś "konstytucję" (ustawę zasadniczą), która okazuje się być śmieciem przy tak żałosnej twórczości. Od lat produkuje się śmieci i zmusza ludzi takimi gównianymi ustawami do ich nabywania. Każdy samochód (nawet elektryczny) emituje szkodliwe substancje. Chcemy być Eko, przestańmy produkować eko śmieci i wozić je z marketów do domu, z domu na śmietnik. Będziemy pracować dwa-trzy dni w tygodniu. |
|
|
|
 |
domino
Dołączył: 12 Cze 2008 Posty: 873 Skąd: Wielka Brytania
|
|
|
|
 |
krawcu
Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 325 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 2017-05-02, 09:32
|
|
|
Panaceum napisał/a: | A tutaj od razu skok na głęboką wodę: EV, nie widzę wzmianki o hybrydach czy PHEV. |
Mam wrażenie że nie przeczytałeś projektu (patrz Art. 2 pkt 11 - to jest druga strona).
Cytat: | Najpierw niech zapewnią infrastrukturę |
O tym jest też sporo miejsca poświęconego w tym projekcie ustawy.
Naprawdę warto poświęcić troszkę czasu na przeczytanie ze zrozumieniem tego projektu i sprawdzenie do których ustaw się jeszcze odnosi i co w nich zmienia. Mamy teraz możliwość wpływu na kształt tego co będzie wprowadzone więc zamiast twierdzić że średnio wykształcony Polak by to napisał w miesiąc pokażmy że jesteśmy powyżej tego poziomu i potrafimy wnieść merytoryczne uwagi do tego dokumentu. |
|
|
|
 |
domino
Dołączył: 12 Cze 2008 Posty: 873 Skąd: Wielka Brytania
|
Wysłany: 2017-05-02, 11:49
|
|
|
krawcu Cytat: | Mamy teraz możliwość wpływu na kształt tego co będzie wprowadzone więc pokażmy że ... potrafimy wnieść merytoryczne uwagi do tego dokumentu. |
dokładnie ale jak czytam ten projekt to czasami za głowe sie łapie.
pojazd elektryczny - pojazd samochodowy o napędzie spalinowo-elektrycznym przecież to hybryda plug-in czyli PHEV. |
|
|
|
 |
krawcu
Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 325 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 2017-05-02, 11:59
|
|
|
Jest nas tu troszkę, jak każdy zgłosi uwagi które będą zbieżne np. żeby to nie była hybryda tylko co najmniej plug-in to już będzie postęp.
Jak to mówią w kupie siła.
Na razie przeczytałem raz na szybko tą ustawę. Muszę do tego usiąść raz jeszcze i będę nanosił poprawki. Oni tam naprawdę czekają na uwagi. Niedawno rozmawiałem z człowiekiem z ministerstwa energii i prosił o to by każdy kowalski zgłaszał swoje propozycje.
Jako ciekawostka to jest tam też wzmianka o pojazdach autonomicznych, choć system testowania tych pojazdów jest tak skomplikowany, że nie wiem czy komuś będzie się chciało to robić u nas. |
|
|
|
 |
domino
Dołączył: 12 Cze 2008 Posty: 873 Skąd: Wielka Brytania
|
Wysłany: 2017-05-02, 13:12
|
|
|
Cytat: | żeby to nie była hybryda tylko co najmniej plug-in to już będzie postęp. |
Ja odbieram że chodzi im o PHEV ale pojazd elektryczny to nie hybryda plug-in tym bardziej nie hybryda jak Toyota Prius ale sądze że oni tak uważają dlatego trzeba ich naprowadzić na odpowiednie tory a na samym początku widać bardzo poważny błąd!
więc co jest dalej....? |
|
|
|
 |
piotras24
Wiek: 33 Dołączył: 26 Cze 2016 Posty: 26 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2017-05-03, 11:49
|
|
|
Moje przemyślenia odnośnie tej ustawy:
- Zwolnienie z opłat za parkowanie czy możliwość jazdy bus pasami jest dla mnie akurat słabą zachętą.
Wolałbym przepis umożliwiający odholowanie pojazdów spalinowych, które będą zastawiać miejsca ładowania, oraz jakieś uregulowanie przepisów odnośnie korzystania z samych ładowarek.
Tak aby nie było sytuacji, że ktoś kupi elektryka i będzie używał takich miejsc, żeby auto parkować w czasie pracy (czyli np ograniczyć czas parkowania do 2 godzin).
- Powinna być zaplanowana sieć ładowania na drogach klasy typu A i S (np na MOPach co 100km). Jakoś nie widzę czegoś takiego w planach.
- Brakuje przepisów ułatwiających powstawanie punktów ładowania na osiedlach i możliwości rozliczania się ze wspólnotą/spółdzielnią z tak zużytego prądu.
- Poprawienie tej definicji samochodu elektrycznego (rozbicie na elektryka i hybrydę typu plugin)
Ktoś się orientuje w ogóle co to jest za
"układ pomiarowo-rozliczeniowy będący w stanie ewidencjonować ilość energii elektrycznej pobranej przez użytkownika"
Jest coś takiego już dostępne ? Czy będzie można każdego elektryka dostosować do instalacji takiego układu ? |
|
|
|
 |
Pawiel
Opel Ampera 2013

Wiek: 38 Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 359 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-05-03, 13:04
|
|
|
piotras24 napisał/a: |
- Brakuje przepisów ułatwiających powstawanie punktów ładowania na osiedlach i możliwości rozliczania się ze wspólnotą/spółdzielnią z tak zużytego prądu. |
To chyba jest największa bolączka.
Bo (o ile dobrze się orientuję), nie można "odsprzedawać" prądu bez koncesji. Czyli zakład pracy nie może dac się pracownikowi naładować po stawkach obowiązujacych za prąd, tyko musi albo przymknąć oko lub jakoś inaczej próbować się rozliczyć (np. za parkowanie...). |
_________________ |
|
|
|
 |
KilleR.racer
Wiek: 38 Dołączył: 14 Mar 2016 Posty: 218 Skąd: Zbójna k.Łomży
|
Wysłany: 2017-05-03, 13:29
|
|
|
piotras24 napisał/a: |
Ktoś się orientuje w ogóle co to jest za
"układ pomiarowo-rozliczeniowy będący w stanie ewidencjonować ilość energii elektrycznej pobranej przez użytkownika"
Jest coś takiego już dostępne ? Czy będzie można każdego elektryka dostosować do instalacji takiego układu ? |
Wystarczy aby punkt ładowania był inteligentny i z kartą . Na podstawie identyfikacji będą mogli określić ile prąd pobrałeś i na tej podstawie rozliczą cię według taryfikatora za kilowatogodzinę lub innego systemu rozliczeń. |
|
|
|
 |
Carcik
Instalator Paneli PV

Wiek: 24 Dołączył: 07 Gru 2015 Posty: 532 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2017-05-03, 13:59
|
|
|
KilleR.racer napisał/a: | Na podstawie identyfikacji będą mogli określić ile prąd pobrałeś i na tej podstawie... | doliczą Ci akcyze i podatek drogowy
Nie chcesz kupować paliwa to my Cię tak |
_________________ Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/ |
|
|
|
 |
Panaceum
..... na wszystko
Wiek: 47 Dołączył: 20 Kwi 2017 Posty: 95 Skąd: Ów-Krak
|
Wysłany: 2017-05-03, 22:38
|
|
|
Pawiel napisał/a: |
Bo (o ile dobrze się orientuję), nie można "odsprzedawać" prądu bez koncesji..... |
Z tego co ja wiem i często przy wynajmie lokali się to praktykuje: bez koncesji można odsprzedać energię (prąd, gaz) w jej kosztach pozyskania, bez zysku. Czyli 1:1.
Rozdawanie energii za darmo też nie wymaga koncesji.
Ale są sposoby żeby przy tej okazji zarobić, trzeba tylko pomyśleć.
Przykład ładowarki ABB w Krakowie przy ul. Starowiślnej. Ładowanie za darmo, ale trzeba wjechać na płatny parking. |
_________________ Często piszę z błędami, gdy okularów nie założę, wybaczcie. |
|
|
|
 |
domino
Dołączył: 12 Cze 2008 Posty: 873 Skąd: Wielka Brytania
|
Wysłany: 2017-05-04, 09:06
|
|
|
piotras24 napisał/a: |
- Brakuje przepisów ułatwiających powstawanie punktów ładowania na osiedlach |
dokładnie i nie tylko to ja bym nieograniczał obszaru powstawania punktów do liczby mieszkańców czyli od 100tyś osób w danej miejscowości bo dlaczego Miasta Słupsk czy Piła mają być "pokrzywdzone" bo nie maja 100 tyś mieszkańców a ponad 90tyś niestarczy?
wymieniają w ustawie Wójt, Burmistrz, a w miastach powyżej 100tyś osób to Miasta w których Rządza Prezydenci wiec po co? jak stworzyli ograniczenie.
Ja zapewniłbym poruszanie się autem EV nie tylko po mieście jak przewiduje ustawa ale i możliwość poruszania się z jednej miejscowości do drugiej bo jak ktoś chciałby pojechać ze Szczecina do Gdyni to lipa a tak to mógłby zatrzymać się w Koszalinie i podładować potem w Słupsku i podładować by na spokojnie dojechać do Gdyni i z powrotem.
Tak samo do Piły np z Koszalina czy z Bydgoszczy. |
|
|
|
 |
piotras24
Wiek: 33 Dołączył: 26 Cze 2016 Posty: 26 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2017-05-04, 10:02
|
|
|
Projekt zakłada, że im większa gmina tym więcej dostępnych punktów ładowania.
Z drugiej strony, tak sobie myślę. Im większa gmina, tym więcej osób mieszkających w blokach.
Nikt raczej nie będzie wykorzystywał tych ogólnodostępnych punktów do regularnego ładowania samochodu.
Czyli tak na prawdę więcej osób, które nie będzie miało gdzie ładować tych samochodów... A przecież auta elektryczne są głównie do miasta...
Wracamy więc do punktu wyjścia, czyli umożliwienia ładowania samochodu na osiedlach. Na przykład:
- nałożenie na wspólnoty/spółdzielnie obowiązku instalacji takich ładowarek na prośbę osoby posiadającej EV (właściciel samochodu pokrywa koszty instalacji punktu).
- wprowadzenie przepisów umożliwiających rozliczanie się z tak pobranego prądu ze spółdzielnią/wspólnotą, bądź bezpośrednio z dostawcą prądu.
- nałożenie obowiązku na deweloperów aby miejsca parkingowe posiadały już przygotowaną infrastrukturę (sieć elektryczna) do instalacji ładowania + np 1 ładowarka na 15 mieszkań
Co do koncesji, to coś takiego znalazłem:
Art. 15
Projektowana ustawa wyłącza działalność gospodarczą polegającą na oferowaniu ładowania pojazdu elektrycznego z obowiązku posiadania koncesji na sprzedaż energii elektrycznej, traktując jako nowy rodzaj działalności gospodarczej. |
|
|
|
 |
domino
Dołączył: 12 Cze 2008 Posty: 873 Skąd: Wielka Brytania
|
Wysłany: 2017-05-04, 17:18
|
|
|
piotras24 napisał/a: | Im większa gmina, tym więcej osób mieszkających w blokach.
Nikt raczej nie będzie wykorzystywał tych ogólnodostępnych punktów do regularnego ładowania samochodu.
Czyli tak na prawdę więcej osób, które nie będzie miało gdzie ładować tych samochodów... A przecież auta elektryczne są głównie do miasta...
|
Niekoniecznie przecież nikt nie pokonuje dziennie ponad 150km (a taki zasięg mają dzisiejsze elektryki) tym bardziej nie będzie ładować aku codziennie, pokonując np: 40km za dnia a ci co mają hybrydy Plug-in tym bardziej, tylko doładują jak będzie potrzeba.
EV można śmiało wykorzystać na podróż na trase 100-120km. |
|
|
|
 |
piotras24
Wiek: 33 Dołączył: 26 Cze 2016 Posty: 26 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2017-05-04, 17:44
|
|
|
To zależy. 100km zasięgu to 50km w jedną stronę. Ja jak jadę na Bielany Wrocławskie i poźniej wracam przez miasto to robię właśnie ~100km i dla mnie to jest dalej jazda po mieście.
Jak wyjeżdżam w trasę, to zazwyczaj robię 150-250 km w jedną stronę. No ale akurat to nie jest najważniejsze w tym temacie.
Skoro ta ustawa to taki bubel według większości, to rzućcie tutaj swoje pomysły.
Ja tam zamierzam wysłać moje uwagi. |
|
|
|
 |
domino
Dołączył: 12 Cze 2008 Posty: 873 Skąd: Wielka Brytania
|
Wysłany: 2017-05-04, 21:11
|
|
|
piotras24 napisał/a: | To zależy. 100km zasięgu to 50km w jedną stronę. Ja jak jadę na Bielany Wrocławskie i poźniej wracam przez miasto to robię właśnie ~100km i dla mnie to jest dalej jazda po mieście.
Jak wyjeżdżam w trasę, to zazwyczaj robię 150-250 km w jedną stronę. No ale akurat to nie jest najważniejsze w tym temacie.
Skoro ta ustawa to taki bubel według większości, to rzućcie tutaj swoje pomysły.
Ja tam zamierzam wysłać moje uwagi. |
Można powiedzieć że odległości które pokonujesz tyczą się przedstawicieli handlowych bo tyle wyjeżdżają dziennie z tego co wiem więc na takie trasy to tylko Ampera-e lub Tesla na dziś.
Nie mówie że jest to Bubel tylko że trzeba ich naprowadzić na odpowiednie tory a swoją drogą też będe zgłaszał swoje uwagi choć nie wiem czy wezmą je pod uwage. |
|
|
|
 |
KilleR.racer
Wiek: 38 Dołączył: 14 Mar 2016 Posty: 218 Skąd: Zbójna k.Łomży
|
Wysłany: 2017-05-04, 22:13
|
|
|
Właśnie po to napisałem tego posta, żeby wrzucać tu pomysły lub omawiać to co już ustawodawca sobie zaplanował.
Ja tak na szybko po rozmowach tel z niektórymi kolegami z forum ustaliłem to (nowe rzeczy które może mało kto poruszał)
1) Odrębne tablice rejestracyjne (najchętniej bym widział zielone tło jak mają Węgrzy)
UZASADNIENIE
Skoro ustawodawca zamierza dawać parkingi za free i jazdy bus pasem to dla służby porządkowej będzie to idealne do wyłapania na szybko czy dany wóz może tu stać za free lub jechać bus-pasem. Do tego rynek EV dopiero się rozkręca i modeli bedzie za chwile 2 lub 3 razy tyle. Więc po co wydawać kasę na szkolenia ludzi żeby znali kążde auto jak te tablice załatwiły by wszystko
2) Publiczne punkty ładowania obligatoryjnie muszą być czynne 24h ( nie jak wielkie otwarcie punktu DC w Wawie przecinanie wstęgi prze Ministra i co ?? Ładowarka czynna w godzinach otwarcia galerii MOKOTÓW. A ja akurat miałem nocą przejechać przez Warszawę to sobie mogę poczekać do rana albo zamiast czekać szybciej podładować się z AC
3) Wsparcie dla Polskich producentów ładowarek AC i DC. AC wiem że są ale DC nie ma ale nie wierzę że jakby wesprzeć jakiś mądrych ludzi to nie znajdą się chętni do zrobienią naszej ładowarki ( za ABB i inne po 23 tys EURO dziękuje)
4) Wymuszenie na ubezpieczycielach OC żeby każda firma miała w ofercie auta EV oraz przynajmniej firmy zależne od skarbu państwa jak PZU miały preferencyjne stawki . |
|
|
|
 |
piotras24
Wiek: 33 Dołączył: 26 Cze 2016 Posty: 26 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2017-05-04, 22:28
|
|
|
Dobry pomysł z tymi tablicami.
Szczególnie że niektóre auta ciężko odróżnić osobom niewtajemniczonym (np Hyundai Ioniq, Golf GTE, Fiat 500e). Zresztą pewnie znajdą się tacy, co będą chcieli upodobnić swoje auto do elektrycznego odpowiednika, żeby nie płacić za parkowanie. |
|
|
|
 |
domino
Dołączył: 12 Cze 2008 Posty: 873 Skąd: Wielka Brytania
|
Wysłany: 2017-05-04, 22:31
|
|
|
KilleR.racer napisał/a: | Właśnie po to napisałem tego posta, żeby wrzucać tu pomysły lub omawiać to co już ustawodawca sobie zaplanował.
Wymuszenie na ubezpieczycielach OC żeby każda firma miała w ofercie auta EV oraz przynajmniej firmy zależne od skarbu państwa jak PZU miały preferencyjne stawki . |
Podnosiłem już temat ubezpieczeń w którymś z postów by np: PZU lub inna firma zaproponowała konkretną zniżke na EV np: w wysokości 80% a w kolejnym roku 70% i bez znaczenia czy klient ma zniżki czy nie. Także nie ważne czy nowy samochód czy używany gdzie np: mogliby ograniczyć wiek używanego auta do lat 3 które obejmowałoby te zniżki. Napewno Polacy z zagranicy by rejestrowali auta w Polsce niż tam gdzie pracują i mieszkają z DE, FR czy UK co także napędzało by rynek. |
|
|
|
 |
domino
Dołączył: 12 Cze 2008 Posty: 873 Skąd: Wielka Brytania
|
|
|
|
 |
KilleR.racer
Wiek: 38 Dołączył: 14 Mar 2016 Posty: 218 Skąd: Zbójna k.Łomży
|
Wysłany: 2017-05-04, 23:40
|
|
|
domino napisał/a: | KilleR.racer napisał/a: | Właśnie po to napisałem tego posta, żeby wrzucać tu pomysły lub omawiać to co już ustawodawca sobie zaplanował.
Wymuszenie na ubezpieczycielach OC żeby każda firma miała w ofercie auta EV oraz przynajmniej firmy zależne od skarbu państwa jak PZU miały preferencyjne stawki . |
Podnosiłem już temat ubezpieczeń w którymś z postów by np: PZU lub inna firma zaproponowała konkretną zniżke na EV np: w wysokości 80% a w kolejnym roku 70% i bez znaczenia czy klient ma zniżki czy nie. Także nie ważne czy nowy samochód czy używany gdzie np: mogliby ograniczyć wiek używanego auta do lat 3 które obejmowałoby te zniżki. Napewno Polacy z zagranicy by rejestrowali auta w Polsce niż tam gdzie pracują i mieszkają z DE, FR czy UK co także napędzało by rynek. |
No mi nie chodzi o zniżki ale o to że właśnie ubezpieczalem VOLT'a którego sprzedaję i firm które mają takie auto w ofercie było zgadnijcie ile?? ( 3 ) . To ja się pytam o jakiej dobrej cenie tu mówimy, gdzie spalinowozy wszelakie mają firmy wszystkie a nie (3) jak byłem zmuszony kupić. |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1135 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-05-05, 00:06
|
|
|
Taż to szok. Melexa, Wna, i inne tego typu wynalazki produkują od kilkudziesięciu lat i można je ubezpieczyć tylko w PZU, co ciekawsze, rolnicy nie muszą (mają to wliczone w OC gospodarstwa), ale przecierz mamy niby konstytucję (i niby jesteśmy równi wobec "prawa").Wot takaja żałosnaja strana. |
|
|
|
 |
|