SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
SZYKUJE SIĘ NOWA USTAWA !!!! KONSULTACJE SPOŁECZNE
Autor Wiadomość
piotras24 

Wiek: 34
Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 26
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2017-06-02, 18:06   

Jak zgłaszałem swoje uwagi do:
http://www.me.gov.pl/file...AMY_projekt.pdf
to dostałem odpowiedź "Bardzo dziękuje za przesłanie uwag. "
Do tego po 2 miesiącach przyszedł mail, że moja uwaga została uwzględniona i znajduje się w:
"Tabela - zestawienie uwag nadesłanych w ramach konsultacji społecznych"

W przypadku tej ustawy zero odzewu (mail wyslany 7 maja), ale mam nadzieje, że jak wszystko zbiorą to wyślą podsumowanie w tabeli tak jak poprzednio.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 911
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-06-03, 04:33   

piotras24 napisał/a:
Jak zgłaszałem swoje uwagi do:
http://www.me.gov.pl/file...AMY_projekt.pdf
to dostałem odpowiedź "Bardzo dziękuje za przesłanie uwag. "

Po jakim czasie dostałeś tą odpowiedź?

Dostałeś mail po 2 miesiącach! :shock:

Jestem ciekaw ile osób teraz analizuje przesłane uwagi i propozycje?
 
 
piotras24 

Wiek: 34
Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 26
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2017-06-03, 20:31   

domino napisał/a:
Po jakim czasie dostałeś tą odpowiedź?

Praktycznie od raz (po 11 minutach).
Może wtedy było niewiele zgłoszeń a teraz im się nawet nie chce odpowiadać (?)

Mail z ustosunkowaniem się do moich propozycji przyszedł po 2 miesiącach, ale to był zbiorczy do wszystkich którzy zgłaszali swoje uwagi.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 911
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-06-05, 10:27   

„RZ”: problem z lokalizacjami pod stacje ładowania.

http://forum.samochodyele...04311d8d1cf1509

Budowa stacji ładowania przy trasach szybkiego ruchu może napotkać na bariery. „Rzeczpospolita” zwraca uwagę, że firmy, które chcą je stawiać będa musiały uzyskać dostęp do np: położonych przy drogach szybkiego ruchu miejsc obsługi podróżnych (MOP)!
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2523
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-06-05, 10:53   

domino napisał/a:
Budowa stacji ładowania przy trasach szybkiego ruchu może napotkać na bariery. „Rzeczpospolita” zwraca uwagę, że firmy, które chcą je stawiać będa musiały uzyskać dostęp do np: położonych przy drogach szybkiego ruchu miejsc obsługi podróżnych (MOP)!
Zgadza się - Greenway na konferencji w Gdyni mocno narzekał, że spółki paliwowe mają nad tymi miejscami kontrolę i nie są chętne do współpracy. MOPy zresztą nie do końca Greenwayowi pasują, bo trzeba by stawiać dwie stacje w przeciwnych kierunkach, a oni by woleli jedną dla obu kierunków, czyli bardziej zjazdy/wjazdy by ich interesowały.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 911
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-06-05, 17:24   

PatrykS napisał/a:
Zgadza się - Greenway na konferencji w Gdyni mocno narzekał, że spółki paliwowe mają nad tymi miejscami kontrolę i nie są chętne do współpracy.


Kiedy ta konferencja była? i że nikt o niej nie napisał :-/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2523
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-06-05, 19:47   

domino napisał/a:
PatrykS napisał/a:
Zgadza się - Greenway na konferencji w Gdyni mocno narzekał, że spółki paliwowe mają nad tymi miejscami kontrolę i nie są chętne do współpracy.


Kiedy ta konferencja była? i że nikt o niej nie napisał :-/
Była tu gdzieś sygnalizowana - mówię o tej sprzed miesiąca jakoś.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 911
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-06-07, 19:17   

PSPA: polska elektromobilność potrzebuje przydomowej stacji ładowania.

http://www.energetyka24.c...ia-przydomowego

Jak wynika z badań Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA), 83 proc. polskich kierowców najchętniej ładowałoby samochody elektryczne we własnych domach tak, jak robią to właściciele e-pojazdów w Europie.
Pozostawianie auta poza domem lub takie organizowanie sobie dnia, żeby wygospodarować np. godzinę tylko na ładowanie w centrum miasta, uważają za dysfunkcjonalne i od tego bowiem zależeć będzie ich popularność mówi Maciej Mazur z PSPA. Niestety, tym ministerialny projekt już się tak szczegółowo nie zajmuje...

Troche dziwne rozumowanie PSPA bo przecież nikt nie ma koło domu stacji paliw tylko każdu uzytkownik musi pojechać na stacje paliw nie kiedy stanąć w kolejke (w lato) poczekać i zatankować.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 911
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-06-07, 19:33   

Powinni już mieć wyznaczone miejsca do zainstalowania szybkich ładowarek i rozpocząć je jak najszybciej instalować - może na początek jest to inwestycja obarczona jedynie kosztami ale od czegoś trzeba zacząć.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2523
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-06-07, 22:08   

domino napisał/a:
Troche dziwne rozumowanie PSPA bo przecież nikt nie ma koło domu stacji paliw tylko każdu uzytkownik musi pojechać na stacje paliw nie kiedy stanąć w kolejke (w lato) poczekać i zatankować.
Nie jest dziwne, stacje benzynowe i ładowarki dzieli przepaść jeśli chodzi o czas. Samochód najdłużej stoi w domu i w pracy, i to tam powinien się głównie ładować, kosztuje to najmniej pieniędzy i zachodu, bo każdy gniazdko ma i sam za nie płaci, nie trzeba nic rozliczać (zakładam że na parkingach przy blokach też chętni będą mieli swoje gniazdka). Jedynie w trasie i ewentualnie w sytuacjach niespodziewanej dłuższej jazdy po mieście pojawia się potrzeba doładowania się gdzieś, i na to aż tak wiele stacji nie potrzeba. Czy wyobrażacie sobie, żeby nawet tysiąc stacji szybkiego ładowania w mieście obsłużyło codziennie wszystkich zmotoryzowanych mieszkańców? Niech każdy spędzi tam pół godziny, to przy 12h dniu mamy 24 tys. naładowanych samochodów zakładając stanie w kolejce, nie zmarnowanie ani minuty i perfekcyjne działanie wszystkich stacji. Trochę brakuje do np. 500 tys. pojazdów w mieście, prawda? A koszt tysiąca stacji to jedyne min. 100 mln zł, kawał inwestycji. Nie tędy droga.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 911
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-06-08, 08:46   

"PatrykS"
Cytat:
(zakładam że na parkingach przy blokach też chętni będą mieli swoje gniazdka).


Patryku no właśnie sam wskazałeś gdzie jest wada - większość mieszka w blokach i to jest ten problem czego nie ma na zachodzie - jak mieszkańcy bloków mają mieć swoje gniazdka z okna bedą kable ciągnąć czy mają podłączać gniazdko obok wejścia do klatki? jak chciałbyś to rozwiązać?.

Może najpierw trzeba by wybudować każdemu domek i byłoby po sprawie :-D

Cytat:
Jedynie w trasie i ewentualnie w sytuacjach niespodziewanej dłuższej jazdy po mieście pojawia się potrzeba doładowania się gdzieś,

I tu jest setno sprawy podjeżdża i ładuje fakt 30 min ale tankowanie paliwa też zajmuje czas kilkanaście minut bo tak naprawde: trzeba podjechać na stacje, poczekać w kolejce, zatankować, i zapłacić a zanim Pani z obsługi wyda paragon do ręki to mija dobre 20 minut!

Cytat:
Nie tędy droga.


to proszę wskaż tą drogę? bo jak widać w Polsce to nie takie proste.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 911
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-06-08, 09:43   

PatrykS napisał/a:
Czy wyobrażacie sobie, żeby nawet tysiąc stacji szybkiego ładowania w mieście obsłużyło codziennie wszystkich zmotoryzowanych mieszkańców?.

Najlepiej to sprawdzić właśnie w Gdańsku. Ile zarejestrowanych jest EV/PHEV w Trójmieście oraz podjechać do Energi i zapytać ile razy w ciagu tego półrocza ( nielicząc lat poprzednich) wykorzystywano wszystkie dostepne przez nich szybkie ładowarki? W jakich dniach i godzinach?
Będziemy wiedzieć na poczatek jak rozkłada się to w przestrzeni czasu na stan dzisiejszy.
Ilość samochodów na ilość ładowarek.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2523
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-06-08, 10:36   

[quote="domino"]"PatrykS"
Cytat:
(zakładam że na parkingach przy blokach też chętni będą mieli swoje gniazdka).


Patryku no właśnie sam wskazałeś gdzie jest wada - większość mieszka w blokach i to jest ten problem czego nie ma na zachodzie - jak mieszkańcy bloków mają mieć swoje gniazdka z okna bedą kable ciągnąć czy mają podłączać gniazdko obok wejścia do klatki? jak chciałbyś to rozwiązać?.
Cytat:
W wielu blokach na nowych osiedlach są garaże podziemne, każdy ma swoje miejsce wykupione, często na zewnątrz też. W takich miejscach każdy może mieć swoje gniazdko, np. w skrzynce z kluczykiem. Problemem pozostają stare osiedla, gdzie miejsca parkingowe nie są przypisane - tu faktycznie jakieś gniazdka na karty dostępowe by się przydały, a to już prawie stacja publiczna, to faktycznie jest temat do zagospodarowania w pomysłowy sposób.

[quote="domino"]I tu jest setno sprawy podjeżdża i ładuje fakt 30 min ale tankowanie paliwa też zajmuje czas kilkanaście minut bo tak naprawde: trzeba podjechać na stacje, poczekać w kolejce, zatankować, i zapłacić a zanim Pani z obsługi wyda paragon do ręki to mija dobre 20 minut!
Różnie z tym bywa, ale średni czas obsługi jest raczej rzędu 5 minut. Do tego jest coraz więcej stacji automatycznych. Na stację benzynową zajeżdżasz raczej raz w tygodniu, na ładowarkę przy podobnych przebiegach typowym elektrykiem pewnie co drugi dzień. O ile raz w tygodniu po drodze do domu jesteś w stanie poświęcić 5 minut, jak masz pecha to 20, o tyle uwierz że szlag Cię raczej trafi jak co drugi dzień masz tkwić gdzieś w mieście pół godziny bez nadziei, że może będzie to tym razem 5 minut, a raczej z obawą, że będzie kolejka i wyjdzie 1,5 godziny. Mówię to z perspektywy użytkownika dwóch samochodów, w tym jednego z szybkim ładowaniem - ładuje się on prawie zawsze w domu, sporadycznie na szybkiej ładowarce jak coś się zdarzy, mimo że szybkich (i darmowych!) ładowarek po drodze z pracy nie brakuje.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
piotras24 

Wiek: 34
Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 26
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2017-06-08, 11:54   

Był gdzieś na forum wątek o ładowaniu z latarni.
Wydaje mi się, że to mógłby być dobry pomysł. Akurat wzdłuż parkingów na moim osiedlu są takie małe latarnie rozmieszczone. Jakby był sposób jakiś sposób, żeby się pod nią podłączyć (mniejszy problem) i rozliczać pobrany prąd ze wspólnotą/spółdzielnią (większy problem) to mogłoby to załatwić sprawę ładowania auta na większości nowych osiedli.
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 302
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-06-08, 12:58   

Mówisz i masz :lol:

EV

Granty wezmą i zapomną nad czym pracowali.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 911
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-06-08, 13:15   

"PatrykS"
Cytat:
Problemem pozostają stare osiedla, gdzie miejsca parkingowe nie są tu faktycznie jakieś gniazdka na karty dostępowe by się przydały, a to już prawie stacja publiczna, to faktycznie jest temat do zagospodarowania w pomysłowy sposób.

Patryku podaje przykład Miasto Szczecinek ma około 40 tyś mieszkańców gdzie w ponad 90% funkcjonują właśnie stare osiedla i tu jest problem bo nie mają podziemnych miejsc garażowych czy przydzielonych miejsc parkingowych i takich miasteczek 40-45tyś mieszkańców w Polsce jest masa. No właśnie i co tutaj zrobić?? :?:
Pitras24 wspomina o ładowania z latarni byłoby może i to jakieś rozwiązanie ale na stan dzisiejszy nie mamy takiej możliwości i nie wiadomo kiedy będzie i czy będzie

Cytat:
O ile raz w tygodniu po drodze do domu jesteś w stanie poświęcić 5 minut, jak masz pecha to 20, o tyle uwierz że szlag Cię raczej trafi jak co drugi dzień masz tkwić gdzieś w mieście pół godziny bez nadziei, że może będzie to tym razem 5 minut, a raczej z obawą, że będzie kolejka i wyjdzie 1,5 godziny. Mówię to z perspektywy użytkownika dwóch samochodów, w tym jednego z szybkim ładowaniem

Ok spróbuje się z tym zmierzyć.
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 930
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-06-08, 14:34   

Problem mieszkańców bloków jest już bardzo dobrze rozwiązany na zachodzie. Nie trzeba wymyślać koła od nowa! Po prostu ludzie zamieszkujący bloki nie posiadają aut bo ich na to nie stać - podatki to skutecznie regulują. Przy dwunastopiętrowych blokach w Rotterdamie czy Antwerpii jest zazwyczaj parking na kilka miejsc (dla dostawcy pizzy, taksówki czy karetki). Dzięki tak dużej liczbie niezmotoryzowanych cudownie funkcjonuje zbiorkom.
Trzeba też zauważyć, że zanim elektromobilność obejmie niskie klasy społeczne to jeszcze mnóstwo Passatów zjedzie z taśm w Wolfsburgu a w tym czasie kolejne popegeerowskie bloki zastąpione zostaną budynkami przyjaźniejszymi dla EV. Póki co każdy gdzieś pracuje więc można naładować w pracy, na działce czy pod Lidlem.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 873
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-06-08, 15:01   

YANNOSICK napisał/a:
Problem mieszkańców bloków jest już bardzo dobrze rozwiązany na zachodzie. Nie trzeba wymyślać koła od nowa! Po prostu ludzie zamieszkujący bloki nie posiadają aut bo ich na to nie stać - podatki to skutecznie regulują. Przy dwunastopiętrowych blokach w Rotterdamie czy Antwerpii jest zazwyczaj parking na kilka miejsc (dla dostawcy pizzy, taksówki czy karetki). Dzięki tak dużej liczbie niezmotoryzowanych cudownie funkcjonuje zbiorkom.
Trzeba też zauważyć, że zanim elektromobilność obejmie niskie klasy społeczne to jeszcze mnóstwo Passatów zjedzie z taśm w Wolfsburgu a w tym czasie kolejne popegeerowskie bloki zastąpione zostaną budynkami przyjaźniejszymi dla EV. Póki co każdy gdzieś pracuje więc można naładować w pracy, na działce czy pod Lidlem.


Problem w tym, że w Polsce mieliśmy ustrój taki jaki mieliśmy przez jakieś 45 lat. W tym czasie w zasadzie jedyne budownictwo jakie powstawało w miastach to były bloki. Tak nam w dużej mierze zostało i nadal jedyne spotykane w miastach budownictwo to bloki (również nowe). Ponadto sporo ludzi mieszka w blokach nie dlatego, że ich nie stać na dom, tylko dlatego, że chcą mieszkać blisko centrum albo na przykład nie chcą się bawić w cotygodniowe koszenie trawnika. Więc porównanie mocno z dupy.

Więc nie rób z siebie takiej znowu wysokiej klasy społecznej jeżdżacej elektrykiem, bo możesz się naprawdę mocno pomylić oceniając ludzi na podstawie tego, gdzie mieszkają.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 911
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-06-08, 15:35   

YANNOSICK napisał/a:
Po prostu ludzie zamieszkujący bloki nie posiadają aut bo ich na to nie stać - podatki to skutecznie regulują.... niskie klasy społeczne


No to kurwa pojechałeś po bandzie kolego z wysokiej klasy społecznej!
Czyli co jak moja rodzinka mieszka w centrum w bloku w 4 pokojowym mieszkaniu to jest dla ciebie Śmieć?

ooooo kolego

Vwir
Cytat:
Więc nie rób z siebie takiej znowu wysokiej klasy społecznej jeżdżacej elektrykiem, bo możesz się naprawdę mocno pomylić oceniając ludzi na podstawie tego, gdzie mieszkają.

kolego Vwir Nie przetłumaczysz człowiekowi z wysokiej klasy społecznej nie ma co gadać!
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2523
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-06-08, 15:38   

domino napisał/a:
PatrykS napisał/a:
Czy wyobrażacie sobie, żeby nawet tysiąc stacji szybkiego ładowania w mieście obsłużyło codziennie wszystkich zmotoryzowanych mieszkańców?.

Najlepiej to sprawdzić właśnie w Gdańsku. Ile zarejestrowanych jest EV/PHEV w Trójmieście oraz podjechać do Energi i zapytać ile razy w ciagu tego półrocza ( nielicząc lat poprzednich) wykorzystywano wszystkie dostepne przez nich szybkie ładowarki? W jakich dniach i godzinach?
Będziemy wiedzieć na poczatek jak rozkłada się to w przestrzeni czasu na stan dzisiejszy.
Ilość samochodów na ilość ładowarek.
Pomijając to, że Energa/Enspirion gratis takich danych nie oddadzą, to wydaje mi się że takie dane byłyby kompletnie niemiarodajne, bo sytuacja w Trójmieście jak i w Polsce jest kompletnie sztuczna, w sensie jest tak mało samochodów, i jeżdżą nimi głównie entuzjaści, darmowość ładowarek również wypacza obraz.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2523
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-06-08, 15:40   

domino napisał/a:
Czyli co jak moja rodzinka mieszka w centrum w bloku w 4 pokojowym mieszkaniu to jest dla ciebie Śmieć?
Tego nie powiedział - raczej opisał, jak to wygląda w Holandii. I tyle. Bierzmy z tamtych rozwiązań najlepsze z tych, które do nas pasują, i tyle. I apelowałbym o więcej spokoju, naprawdę nie potrzeba nam tu niecenzuralnych słów.

domino napisał/a:
Patryku podaje przykład Miasto Szczecinek ma około 40 tyś mieszkańców gdzie w ponad 90% funkcjonują właśnie stare osiedla i tu jest problem bo nie mają podziemnych miejsc garażowych czy przydzielonych miejsc parkingowych i takich miasteczek 40-45tyś mieszkańców w Polsce jest masa. No właśnie i co tutaj zrobić??
Jak napisałem - tu trzeba się zastanowić nad tanią "publiczną stacją ładowania", coś w rodzaju inteligentnego gniazdka, żeby dało się zainstalować przy każdym miejscu parkingowym (na początek chociaż co drugie-trzecie, byle kabel sięgnął), a umożliwiał rozliczanie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 911
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-06-08, 15:50   

Dodam tyle że Szczecinek to piękne Miasto!

https://www.google.pl/map...83.6h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1KYWqTfeTgGrOg6LktUvog!2e0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x47018363b9cf47ff:0x5a4542b1ec79c127!8m2!3d53.6997976!4d16.6999238!6m1!1e1

I takie ma budownictwo.
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 302
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-06-08, 16:01   

domino napisał/a:
No to kurwa pojechałeś po bandzie kolego z wysokiej klasy społecznej!


To musisz mieć z tym problem skoro tak to odebrałeś , bo ja nic takiego też nie wywnioskowałem.
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 930
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-06-08, 16:10   

Panowie, na ból doopy są podobno jakieś kremy ale na początek polecam doszlifować umiejętność czytania ze zrozumieniem. Opisałem sytuację na zachodzie czyli niemal pewny scenariusz dla Polski za dwadzieścia, trzydzieści lat. W normalnych społeczeństwach miejsce zamieszkania dobiera się do potrzeb życiowych a wybór taki ograniczony jest budżetem. Dlaczego belgijscy czy holenderscy blokersi nie jeżdzą EV? Bo ich na auto nie stać. Mieszkańcy apartamentowców (takie lepsze bloki) problemów z ładowaniem EV nie mają bo każde auto ma swoje miejsce w podziemnym parkingu. Proste!
vwir napisał/a:
Ponadto sporo ludzi mieszka w blokach nie dlatego, że ich nie stać na dom, tylko dlatego, że chcą mieszkać blisko centrum

Takie przypadki opisałem w poście powyżej. Mieszkańcy centrum nie posiadają aut - nie są im do niczego potrzebne a koszty ich posiadania są niewspółmiernie wyższe niż korzyści.
vwir napisał/a:
albo na przykład nie chcą się bawić w cotygodniowe koszenie trawnika

Nikt na zachodzie nie kosi trawnika - od tego są ogrodnicy.
domino napisał/a:
Czyli co jak moja rodzinka mieszka w centrum w bloku w 4 pokojowym mieszkaniu to jest dla ciebie Śmieć?

Nie wiem. Nie znam ludzi. Jeżeli wybrali życie w centrum i w bloku to najwidoczniej im tam dobrze. Jeżeli nie da się tam naładować auta to się przeprowadzą. Proste.

Problem infrastruktury jest po części w głowach ludzi. Wybieraj takie miejsce do mieszkania aby spełniało Twoje potrzeby. Mój sąsiad zmienił pracę w dniu gdy szef zabronił mu korzystać ze słupka na parkingu firmy a teraz buduje drugi podjazd bo zamówił drugiego elektryka i robi mu miejsce pod słupek. Wystarczy chcieć. Gdyby zamiast szukać problemów ludzie zaczęli je rozwiązywać...
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 873
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-06-08, 16:33   

Z czytaniem ze zrozumieniem to Ty masz problem, a nie my. Pisałem - w Polsce jest inna sytuacja niż w Holandii i ludzie mieszkają w blokach z innych powodów. Więc przenoszenie na nasze warunki tamtejszych standardów nie ma najmniejszego sensu. Nikt nie wyburzy połowy takiego na przykład Krakowa i nie zastąpi bloków domami jednorodzinnymi. Nawet za 20 czy 30 lat. A ludzie nadal potrzebują aut (nawet mieszkając w blokach) bo możesz mieć spokojnie 20km do pracy i nadal mieszkać w tym samym mieście.
Więc zamiast próbować zaaplikować nierealistyczne rozwiazania wystarczy budować słupki na istniejących parkingach i zrobić sensowny system rozliczania.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 12