SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
SZYKUJE SIĘ NOWA USTAWA !!!! KONSULTACJE SPOŁECZNE
Autor Wiadomość
mkp

Dołączył: 26 Kwi 2015
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-04, 23:12   

A to wersja po OCRze (https://convertio.co/pl/pdf-docx/)
https://www.sendspace.com/file/8xj7oh
Może się przyda...
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1291
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-05-04, 23:26   

Jak trzeba być skundlonym aby wydumać coś takiego jak "zeroemisyjny pojazd".
 
 
Panaceum 
..... na wszystko

Wiek: 48
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 95
Skąd: Ów-Krak
Wysłany: 2017-05-06, 22:18   

Żeby ubezpieczyć mój PHEV C-Max Energi musiałem powołać rzeczoznawcę, bo żadna firma nie miała go w tabelkach. Pomimo tego że w Europie już od kilku lat jest sprzedawany, polskie firmy ubezpieczeniowe go nie widzą.
Co do zniżek na OC: nie spodziewajcie się cudów, bo najpierw musimy wykazać że EV, czy PHEV robią mniej szkód niż inne. To tak samo, jakbyśmy chcieli, żeby serwisy wulkanizacyjne albo myjnie nas lepiej traktowały. To UTOPIA!!
Co np. PZU zyska na zniżkach dla EV?
NIC!!! Oni mają za zadanie nas łupić, zarabiać a nie rozdawać.
Ubezpieczenia, to taka sama ale niestety obowiązkowa i droga dla nas kierowców usługa jak: wulkanizacja, mechanik (przeglądy, naprawy), myjnia. Te formy działalności (prywatnej) nie mają na celu sponsorowania "szeroko pojętej ekologii".
Ulgami dla użytkowników pojazdów EV/PHEV można się zająć dopiero na poziomie administracji samorządowej lub centralnej, tam gdzie jest nasza kasa (nasze podatki) i jest wpływ na nasze samopoczucie/ekologię.
_________________
Często piszę z błędami, gdy okularów nie założę, wybaczcie.
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 39
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 278
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2017-05-10, 00:56   

Widzę każdy narzeka na brak infrastruktury i innych udogodnień dla rozwoju EV w PL , ale jak jest post że można mieć faktyczny wpływ na to co będzie w ustawie to odzew zaledwie kilku osób. Bardzo to dziwne i przykre. :(
Sądzę że właśnie z tego forum także powinno pójść jakieś oficjalne pismo z postulatami (uwagami) do projektu ustawy.
 
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 911
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-05-10, 19:15   

Panaceum napisał/a:

Co np. PZU zyska na zniżkach dla EV?

Zyskają większą baze klienteli choć na początku może nie wiele z tego będzie ale w późniejszym czasie wpłynie to na dochody firmy a jak wiadomo każda firma walczy o zysk.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 911
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-05-10, 19:19   

KilleR.racer napisał/a:
ale jak jest post że można mieć faktyczny wpływ na to co będzie w ustawie to odzew zaledwie kilku osób. Bardzo to dziwne i przykre. :(
Sądzę że właśnie z tego forum także powinno pójść jakieś oficjalne pismo z postulatami (uwagami) do projektu ustawy.

Pisałem e-maila do forumowiczów z inicjatywą i zapytaniami ale cisza no nic szkoda :(

Oficjalne pismo to jest dobry pomysł no ale jak widać... :-(
 
 
piotras24 

Wiek: 34
Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 26
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2017-05-10, 20:45   

Ja ze swojej strony już wysłalem maila do ministerstwa z moimi propozycjami.
Jak się z jakimiś zgadzacie, to możecie skopiować i też wysłać (jak ktoś jest bardzo leniwy :) ).


1) Odrębne tablice rejestracyjne (np zielone tło jak jest na Węgrzech lub w Austrii )
UZASADNIENIE
Potrzeba szybkiej weryfikacji czy auto może jeździć bus pasem i parkować za darmo (niektóre auta elektryczne wyglądają prawie tak samo jak spalinowe, np VW eGolf, Hyundai Ioniq. Fiat 500e)

2) Poprawienie definicji samochodu elektrycznego (rozbicie na elektryka i hybrydę typu plugin)
UZASADNIENIE
W przyszłości, wraz z rozwojem infrastruktury powinno się stopniowo likwidować przywileje dla hybryd plugin i zostawiać je tylko elektrykom.
Trzeba tez jasno oddzielić zwykłe hybrydy (które nie powinny być uprzywilejowane tak samo jak EV, PHEV) od hybryd typu plugin.

3) Brakuje przepisów umożliwiający odholowanie pojazdów spalinowych, które będą zastawiać miejsca ładowania, oraz uregulowanie przepisów odnośnie korzystania z samych ładowarek (np ograniczyć czas parkowania do 1 godzin przy szybkich ładowarkach i do 4 przy zwykłych ).
UZASADNIENIE
Stacje ładowania powinny służyć do ładowania samochodów elektrycznych a nie jako dodatkowe miejsca parkingowe.
Już teraz jest to ogromy problem na zachodzie, gdzie auta elektryczne są bardziej popularne (wystarczy wpisać "iced ev parking" w youtube)
Zresztą, problem juz teraz występuje w Warszawie.
Przykłady:
https://www.facebook.com/...8504079/?type=3
https://www.facebook.com/...419111105097322

4) Nałożenie obowiązku na deweloperów aby miejsca parkingowe posiadały już przygotowaną infrastrukturę (sieć elektryczna) do instalacji ładowania + np 1 ładowarka na 15 mieszkań
UZASADNIENIE
Pociągnięcie sieci elektrycznej wzdłuż miejsc parkingowych podczas budowy osiedla jest o wiele tańsze niż później cała przebudowa istniejącej infrastruktury.

5) Nałożenie na wspólnoty/spółdzielnie obowiązku instalacji takich ładowarek na prośbę osoby posiadającej EV (właściciel samochodu pokrywa koszty instalacji punktu).
UZASADNIENIE
Aktualnie, należy uzyskać zgodę wspólnoty mieszkaniowej na instalację takiego punktu co nierzadko jest dość kłopotliwe.

6) Wprowadzenie przepisów umożliwiających rozliczanie się z tak pobranego prądu ze spółdzielnią/wspólnotą, bądź bezpośrednio z dostawcą prądu.
UZASADNIENIE
Aktualnie nie ma takiej możliwości

7) Powinna być zaplanowana sieć ładowania na drogach klasy typu A i S (np na MOPach co 100km)
UZASADNIENIE
Auta elektryczne powinny być używane nie tylko w mieście. Przy aktualnych założeniach musiałoby to być drugie auto w rodzinie, co w połączeniu z niemałymi kosztami zakupu takiego pojazdu, będzie barierą nie do pokonania dla większości Polaków.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1291
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-05-10, 22:22   

Nie trzeba tworzyć żadnych spec ustaw. Trzeba tworzyć PRAWO, a nie gówniane przepisiki. Prawo, jest "umową społeczną", np. jeździmy prawą stroną. Dlaczego elektryki mają jeździć bus-pasami, parkować w strefach itd? Nie rozumiem tego, bo jest to dyskryminacja. Trzeba zmienić przepisy odnośnie sprzedaży energii, aby mogły powstawać stacje ładowania. Jeżeli chcemy ograniczać emisję, należy ustanowić podatek ekologiczny doliczany do cen paliw (jedziesz paliwożernym pojazdem- płacisz, stoi w garażu-nie płacisz). Tesla nie jest "zeroemisyjnym" pojazdem, bo takich nie ma (tak mi się przynajmniej wydaje).
 
 
Panaceum 
..... na wszystko

Wiek: 48
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 95
Skąd: Ów-Krak
Wysłany: 2017-05-10, 23:10   

gienek333 napisał/a:
....Trzeba zmienić przepisy odnośnie sprzedaży energii, aby mogły powstawać stacje ładowania. Jeżeli chcemy ograniczać emisję, należy ustanowić podatek ekologiczny doliczany do cen paliw (jedziesz paliwożernym pojazdem- płacisz, stoi w garażu-nie płacisz). Tesla nie jest "zeroemisyjnym" pojazdem, bo takich nie ma (tak mi się przynajmniej wydaje).

Z całym szacunkiem, ale sądząc po Twoim wpisie chyba nie wiesz ile różnych opłat mamy już w cenie klasycznego lanego paliwa do samochodów. Znacznej większości obywateli naszego kraju nie stać na zakup EV a z czego mieliby dopłacić za eko?
Ponadto: wprowadzenie dodatkowych opłat do paliwa podniesie koszty dla całej gospodarki.
Uważasz, że faworyzowanie EV jest dyskryminacją? A podnoszenie opłat w paliwach jest fair?
Zawsze można zrobić tak jak w Norwegii: ulgi i przywileje dla EV były, ale są redukowane, bo jest ich nadmiar. Dochodzi do tego, że bus-pasami jedzie więcej samochodów niż normalnymi, a na stacjach ładowania EV ustawiają się kolejki. Tylko że Norwegia, to w porównaniu z naszym bogaty kraj.
Inna kwestia: ulgi i przywileje w innych krajach. U nas nie ma żadnych!!!
EV w naszym kraju jest znikoma ilość, jak będzie 30% samochodów to można kasować specjalnie dla nich ustanowione prawa, ale najpierw trzeba je ustanowić.
Pisałem w innym wątku: zwiększenie udziału EV/PHEV w ruchu drogowym powinno nastąpić na wskutek ulg i pomocy dla właścicieli EV (zachęcanie ludzi do zmiany zasilania, dotacje do budowy sieci ładowania, e.t.c.), a nie na zasadzie dyskryminowania i okładania dodatkowymi opłatami ludzi korzystających ze spalinówek. To drugie rozwiązanie jest przymusem, jest najłatwiejsze do wprowadzenia i najbardziej dochodowe dla budżetu.
Obawiam się, że nasz rząd (ten, czy następne, z jakiejkolwiek frakcji politycznej by nie był) wykorzysta ten element do podniesienia wpływów do budżetu, właśnie nakładając dodatkowe opłaty, a nie zrobią nic żeby nas zachęcić do zmiany na EV.
_________________
Często piszę z błędami, gdy okularów nie założę, wybaczcie.
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 299
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-05-11, 06:29   

Niestety Panaceum masz racje, a przykładem jest opłata OZE na waszych rachunkach za prąd. W ten sposób państwo obarcza społeczeństwo kosztami, a zwykły obywatel z instalacją OZE i tak z tego niema ani grosza. Społeczny odzwew przewidywalny i ludzie mają do OZE negatywne nastawienie. Taki rodzaj polityki rządu to norma w Polsce i warczący obywatel jeden na drgiego jest im na rękę osłabiając w ten sposób siłę narodu.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1291
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-05-11, 07:12   

Szczerze mówiąc jeżeli chodzi o elektryki to one też powinny być tym podatkiem objęte. Problem nie w tym czym się jeździ, a ile. Czy według Was jazda bus-pasami nie będzie powodować negatywnego nastawienia do EV?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2523
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-05-11, 08:35   

gienek333 napisał/a:
Czy według Was jazda bus-pasami nie będzie powodować negatywnego nastawienia do EV?
Póki nie będą tam robić tłoku (a pewnie jeszcze jakiś czas nie będą w stanie :-) ) to nie spowodują, wręcz przeciwnie - jak kogoś będzie stać to taki przywilej może przesądzić o zakupie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1186
Wysłany: 2017-05-11, 20:21   

jeszze propozycja: przy budowie centrow handlowych 1 ladowarka na np. 100 miejsc parkingowych. I bajka:)
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1291
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-05-11, 22:42   

Jeżeli będzie "wolność" handlu energią, to sklepy same będą zachęcać "dzianych" klientów do przyjazdu, ale to inna ustawa. Co do "przywilejów" to po drugiej stronie kija jest "dyskryminacja". Pojazdy uprzywilejowane to: karetki, policja, straż pożarna. Nie rozumiem skąd jest tam taxi (może jakieś lobby). Prędzej czy później (jak później, to przy tym postępie "wolności" będę go musiał zarejestrować na Białorusi) zrobię sobie autko na prund, ale nie oczekuję żadnych przywilejów.
 
 
piotras24 

Wiek: 34
Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 26
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2017-05-12, 07:30   

gienek333 napisał/a:
Jeżeli będzie "wolność" handlu energią, to sklepy same będą zachęcać "dzianych" klientów do przyjazdu, ale to inna ustawa. Co do "przywilejów" to po drugiej stronie kija jest "dyskryminacja". Pojazdy uprzywilejowane to: karetki, policja, straż pożarna. Nie rozumiem skąd jest tam taxi (może jakieś lobby). Prędzej czy później (jak później, to przy tym postępie "wolności" będę go musiał zarejestrować na Białorusi) zrobię sobie autko na prund, ale nie oczekuję żadnych przywilejów.


Z tego co zrozumialem, to ta ustawa wlasnie daje taką możliwość:

Art. 15
Projektowana ustawa wyłącza działalność gospodarczą polegającą na oferowaniu ładowania pojazdu elektrycznego z obowiązku posiadania koncesji na sprzedaż energii elektrycznej, traktując jako nowy rodzaj działalności gospodarczej.

Na podstawie:
http://legislacja.rcl.gov...ment286620.docx

Co do bus pasów, to jak dla mnie to elektryki mogą stać w korkach, wlaśnie dlatego że nie produkują wtedy spalin tak jak silniki konwencjonalne. :)
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 299
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-05-12, 09:54   

piotras24 napisał/a:

Co do bus pasów, to jak dla mnie to elektryki mogą stać w korkach, wlaśnie dlatego że nie produkują wtedy spalin tak jak silniki konwencjonalne. :)


A nie pomyślałeś o pasażerach aut elektrycznych, może oni nie chcą wdychać smrodów spalinowców.
Moja propozycja zatem spalinowce puścić bus pasem a elektryki normalnie. Pasuje.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
piotras24 

Wiek: 34
Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 26
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2017-05-12, 10:23   

Dokładnie ! Wszystkie auta spalinowe obowiązkowo na buspasy a elektryki normalną drogą ;)

A tak na poważnie, to oprócz propozycji KilleR.racer nie widzę w tym temacie żadnych innych propozycji na zmiany. Tylko krytyka.
Jak dla mnie to ta ustawa aż taka zła nie jest bo wymusza na gminach budowanie punktów ładowania, kupowanie samochodów elektrycznych, nakłada kary na osoby nie przestrzegające ustawy.
Poza tym nakłada na operatora odpowiedzialność za szkody poniesione przez nieprawidłowe działanie punktów ładowania.
Lepsze to niż jakby w ogóle olali temat.

Akurat bus pasy i darmowe miejsca parkinowego nie są dla mnie aż tak istotne. Nawet jakbym chciał to nie widzę we Wrocławiu żadnych bus pasów z których mógłbym korzystać.
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 39
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 278
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2017-05-12, 10:37   

bodix napisał/a:
piotras24 napisał/a:

Co do bus pasów, to jak dla mnie to elektryki mogą stać w korkach, wlaśnie dlatego że nie produkują wtedy spalin tak jak silniki konwencjonalne. :)


A nie pomyślałeś o pasażerach aut elektrycznych, może oni nie chcą wdychać smrodów spalinowców.
Moja propozycja zatem spalinowce puścić bus pasem a elektryki normalnie. Pasuje.

Też ten układ mi pasuje :D Dawajcie przepchniemy go :) Nawet Autobusy zaprosimy na normalne pasy na na BUS pasach bedzie pisało ŚMIERDZIELE :)
Jak ja lubię fajną merytoryczną wypowiedz wiekszości ludzi w Polsce.
Ja widzę to tak .
Taki LEAF nawet jak by miałbyć 2 a ja bym powiedział że w 85% 1 autem w domu to używkę nawet 2 gen z pompą ciepła wersję USA można kupić za 50 tys zł. Teraz niech przeciętnie myślący Polak policzy sobie auto dowolne dla niego spalinowe w tej kwocie. Potem rozpisze sobie wszystkie naprawy i koszta obsługi i eksploatacji obu aut. I po 5 latach uzytkowania co im wyjdzie??? Bo ja obstawiam że jak ktoś jeździ rocznie koło 15tyskm to taki LEAF ale są i tańsze auta zarobi na siebie. A do spaliny musimy dokładać co roku i to ciężkie pieniądze. Tylko kazdy tego nie liczy bo zawsze tak było albo nie chce tego liczyć!!! Obstawiam raczej to 2. I nawet jak ktos jest ogarnięty i sam wszystko zmienia to chcąc mieć wszystko na tip top. To koszta roczne nie są małe dla auto na paliwo. Świece oleje , filtry , klocki , tarcze, paliwo itd.
A nawet gdyby wyszło podobnie koszt zakupu+ eksploatacja przez 5 lat . To jazda EV jest bezcenna i każdy kto miał styczność z autem EV i jeździł nim tak powie. Wszyscy malkontenci to osoby co EV oglądają przez szybę na parkingu albo w necie i tyle.
 
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 873
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-05-12, 10:49   

Tak, tylko że ludzie często:
a) Nie wiedzą, że w ogóle istnieją elektryczne auta w takiej cenie.
b) Boją się kosztów wymiany baterii.
c) Boją się, że nie będzie gdzie naładować auta.

To tak z moich obserwacji/rozmowy z ludźmi nie związanymi w żaden sposób z samochodami elektrycznymi. O ile odnośnie b) ustawa wiele nie może zmienić, o tylko jeśli ludzie zobaczą, że bus pasami mogą jeździć elektryki to mogą się zainteresować, jakie w ogóle elektryki są dostępne. I poniekąd zostanie zaadresowany punkt a).
Ustawa za to adresuje punkt c), bo jeśli ludzie zobaczą coraz większą liczbę punktów ładowania to przestaną się tego tak obawiać.
 
 
Ed 

Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 43
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2017-05-12, 18:24   

KilleR.racer, Przeciętnie myślący polaczek kupi sobie wrak produkcji niemieckiej za 5kpln i będzie opowiadał wszystkim, że jaki to super samochód kupił... niestety
 
 
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 25
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-05-12, 20:36   

Ed napisał/a:
będzie opowiadał wszystkim, że jaki to super samochód kupił
Koniecznie w TDI bo one miliony kręcą bez remontu a jego ma "dopiero" 150tys :-D
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1291
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-05-12, 21:06   

Idąc dalej tzw " racjonalnym" tokiem myślenia kolegów, to rodzina z czwórką dzieci nie powinna za 500+ kupić sobie za 5kpln vana, tylko 2 ampery, 2 leafy, albo teslę.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 911
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-05-13, 14:42   

Brawo! i tego się Gienku trzymaj!
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 911
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-05-13, 19:55   

KilleR.racer napisał/a:
.
Ja widzę to tak .
Taki LEAF nawet jak by miałbyć 2 w domu to używkę można kupić za 50 tys zł..... jazda EV jest bezcenna i każdy kto miał styczność z autem EV i jeździł nim tak powie.


W UK widac ze ceny EV mocno spadaja i tak za Leaf 2013 roku mozna kupic 6,500 funtow wiec jest mocno ponizej 50.000zl i na dodatek jak narazie mozna sie ladowac za free z 22kW Ladowarek.
Ceny elektrykow na swiecie beda napewno spadaly.

http://www.parkers.co.uk/...71964545323817/
http://www.parkers.co.uk/nissan/leaf/for-sale/
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1186
Wysłany: 2017-05-14, 13:26   

domino,

jak leafy maja sie ladowac z ladowarek 22kW, jesli one moga najwiecej 6,6kW?? cos chyba sie pomyliles:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 12