Zakup Leafa - nowy czy uzywany? |
Autor |
Wiadomość |
rafmat
Dołączył: 30 Gru 2016 Posty: 254
|
Wysłany: 2017-07-06, 09:27
|
|
|
metu napisał/a: | Ja oprócz 6,6 koniecznie chciałem CHAdeMO.
Nie mam zamiaru modlić się do ładowarki aż naładuje się auto, a różnie bywa... |
To prawda jest spora różnica między 3.3kW a 6.6kW w szybkości ładowania ale jeszcze bardziej widać to po Zoe, 22kW słupek AC od 0 do prawie pełna nieco ponad godzinę i to rozwiązanie znacznie bije na głowę Leafa. Z drugiej strony Leaf podłączony do Chademo (jeśli ma opcję ładowania DC bo nie wszystkie mają jak się okazuje) w pół godziny załatwia temat a Zoe nie ma ładowarki DC.
Tak czy inaczej jest większa dostępność ładowarek AC niż DC przynajmniej na naszym rynku. |
|
|
|
 |
RadekNet
Nissan Leaf 24kW
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 126 Skąd: Sligo (Ire)
|
Wysłany: 2017-07-06, 10:21
|
|
|
Powiem Wam, że myślalem, że kupno nowego auta to prosta sprawa - idziesz do salonu, wybierasz wersje "z placu" i na drugi dzień wyjeżdżasz autem. Nic z tego... A wczoraj mi jeszcze facet zakręcił w głowie, bo ma wersje SVE 24kW w cenie SV - różnica, że albo 300e więcej, bo spojler, albo 900e więcej, bo 6.6kW.
Tego sprzedawce używanych odpuszczam - za duża kasa, żeby kupować od niepewnej osoby, kiedy zupełnie się na tych samochodach nie znam. |
|
|
|
 |
RadekNet
Nissan Leaf 24kW
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 126 Skąd: Sligo (Ire)
|
Wysłany: 2017-07-06, 15:56
|
|
|
Temat można powoli zamykać Wpłaciłem właśnie depozyt na nowego Leafa. SVE 24kW + 6.6kW ladowarka, magnetic red. Mam nadzieję, że spełni pokładane w nim nadzieje
PS
Jeśli moje auto pali 10l ropy a auto żony jest na prąd to jesteśmy eko czy nie? |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3056 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-07-06, 16:09
|
|
|
Pół na pół .
Znaczy Ty nie jesteś zupełnie a Twoja żona całkowicie.
Statystycznie oczywiście jesteś w połowie ekologiczny
Ale wiesz jak to w statystyce jest, jeśli ja jem codziennie schabowe a ty codziennie kapustę to statystycznie obaj codziennie jemy bigos |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
RadekNet
Nissan Leaf 24kW
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 126 Skąd: Sligo (Ire)
|
Wysłany: 2017-07-14, 22:33
|
|
|
Powiedzcie mi jak to jest, bo chyba się gubię
CHAdeMO to szybka ładowarka i nie ważne czy mam 3.3 czy 6.6? Pół godziny, jeśli ładuję od zera? I max to 80%?
Natomiast inne ładowarki uliczne, nawet jeśli maja np 22kW, będą ładować moimi pokładowymi 6.6kW?
Pytam, bo się okazało, że mój operator może zainstalować mi w domu tylko 3.3kW gniazdo :( Trochę się zawiodłem...
I druga sprawa. Nie wiem jak jest w praktyce, ale na mapce operatora (https://www.esb.ie/our-businesses/ecars/charge-point-map) większość ładowarek to Type2. Leaf ma Type1? Są jakieś przejsciówki?
ps
Odbieramy auto w przyszły piątek |
|
|
|
 |
krawcu
Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 718 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 2017-07-14, 22:40
|
|
|
CHAdeMO ładuje nawet do 100% - prądkość ładowania nie jest zależna od tego czy masz ładowarkę 3.3 czy 6.6kW bo CHAdeMO to łądowarka prądem stałym a te 3.3 i 6.6kW to ładowarki prądu zmiennego.
Z ładowarek Type 2 naładujesz Leaf'a za pomocą przejściówki z prękością 3.3 lub 6.6kW w zależności od tego jaką ładowarkę będziesz miał.
https://cablesforcharging.com/product/type-1-type-2-charging-cable-32a/ |
|
|
|
 |
RadekNet
Nissan Leaf 24kW
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 126 Skąd: Sligo (Ire)
|
Wysłany: 2017-07-14, 23:03
|
|
|
Dzięki. Wysłałem od razu maila czy taki kabel będę mieć w komplecie...
Przeglądam sobie mapkę ze stacjami CHAdeMO i chyba mamy je tak rozmieszczone, że zawsze jakaś w zasięgu 100km jest po drodze. Niegłupie to |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3037 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2017-07-14, 23:45
|
|
|
czemu nie kupiłeś 30kWh?
nowy powiadasz... a za 2 miesiące premiera Leaf II
no nic |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
RadekNet
Nissan Leaf 24kW
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 126 Skąd: Sligo (Ire)
|
Wysłany: 2017-07-15, 09:32
|
|
|
Bo nie uważałem, że warto dokładać kolejne 3 tys euro do auta, które i tak będzie jeździło max 50-70km dziennie.
Analizuje to na wszelkie możliwe sposoby (np. weekendowe wypady do znajomych 120km w jedną stronę), ale to tak trochę na silę, bo na trasę to duże auto, a nie miejski Leaf (stosuj rzeczy zgodnie z przeznaczeniem). A moja żona tak bardzo nie lubi jeździć, że na pewno nie zmieni pracy na jakąś bardzo oddaloną od domu.
Nowy Leaf tuż tuż i pewnie dlatego wersja SVE w cenie SV |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3037 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2017-07-15, 20:21
|
|
|
RadekNet napisał/a: | Bo nie uważałem, że warto dokładać kolejne 3 tys euro do auta, które i tak będzie jeździło max 50-70km dziennie.
|
wiesz... kupując nowe auto to te 3tys euro dodatkowo chyba nie robi większej różnicy przy cenie auta, a zasięg to podstawa
może teraz myslisz o 50-70km dziennie, ale jutro pomyślisz o 200km dziennie i zonk bez ładowania. |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
RadekNet
Nissan Leaf 24kW
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 126 Skąd: Sligo (Ire)
|
Wysłany: 2017-07-16, 19:42
|
|
|
highend napisał/a: | RadekNet napisał/a: | Bo nie uważałem, że warto dokładać kolejne 3 tys euro do auta, które i tak będzie jeździło max 50-70km dziennie.
|
wiesz... kupując nowe auto to te 3tys euro dodatkowo chyba nie robi większej różnicy przy cenie auta, a zasięg to podstawa
może teraz myslisz o 50-70km dziennie, ale jutro pomyślisz o 200km dziennie i zonk bez ładowania. |
Nie wyobrażam sobie dojeżdżać do pracy więcej niż 30-40km (tzn nie ma opcji, żeby moja żona zatrudniła się tak daleko od domu), więc jestem dobrej myśli
A w miesięcznej racie wychodzi wyraźnie więcej. Przestało by to być konkurencyjne do spalinowego auta. |
|
|
|
 |
zb1g

Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 92 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 2017-07-17, 09:47
|
|
|
Pewnie że tak i dobrze zrobiłeś. Najważniejsze żeby się kasa zgadzała.
Jak się zakochacie w elektrykach to dni spalinowca będą policzone.
Weźmiesz sobie coś z 60KWh lub większym aku i będziesz 100% eko |
_________________ Leaf od 1.2015, Tesla S 75D od 6.2017, Ampera od 08.2018. |
|
|
|
 |
RadekNet
Nissan Leaf 24kW
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 126 Skąd: Sligo (Ire)
|
Wysłany: 2017-07-21, 22:56
|
|
|
To się pochwalę Czerwona strzała stoi pod domem Nawet Teslę na ładowarce spotkaliśmy
zb1g napisał/a: | Jak się zakochacie w elektrykach to dni spalinowca będą policzone.
Weźmiesz sobie coś z 60KWh lub większym aku i będziesz 100% eko |
Za 5-7 lat może kolejna baza do konwersji na auto turystyczne będzie już elektryczna
 |
|
|
|
 |
RadekNet
Nissan Leaf 24kW
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 126 Skąd: Sligo (Ire)
|
Wysłany: 2017-07-28, 21:35
|
|
|
A wiecie, że system Nissan Connect nie działa? W ciągu kilku miesięcy ma być akcja serwisowa, bo jakieś błędy mieli i podobno pracują nad nową wersją. Brakuje podglądu stanu naładowania, kiedy spacerujesz po mieście... Pierwsze ładowanie na zwykłym słupku za nami (wcześniej tylko CHAdeMO) - zeszło nam ok. 3,5 godziny na spacerze i bateria dobiła do 98% (w ciągu 3 tygodni mamy mieć ładowarkę domową, a na razie ładujemy podczas wyjazdów).
Fajne są te elektryki ... tylko ciężko o ekonomiczną jazdę - wbijanie w fotel co światła upaja |
|
|
|
 |
irlandczyk007
Dołączył: 10 Sie 2017 Posty: 20
|
Wysłany: 2017-08-13, 12:19
|
|
|
Mam pytanie.Planuje kupic leafa.Mam obd w domu z innego auta (wi-fi i blutacz)
gdzie w aplikacji spy znajde info o baterii? Na co zwróć uwagę.
Mógłby mi ktos jakis filmik podesłac z instrukcja?
dzieki |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1991 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2017-08-13, 13:21
|
|
|
Masz telefon z androidem? Jeśli tak to ściągnij ze sklepu play elm327 identifier, połącz telefon z interfejsem i podeślij, co pokazuje. |
|
|
|
 |
irlandczyk007
Dołączył: 10 Sie 2017 Posty: 20
|
Wysłany: 2017-08-13, 13:51
|
|
|
vwir napisał/a: | Masz telefon z androidem? Jeśli tak to ściągnij ze sklepu play elm327 identifier, połącz telefon z interfejsem i podeślij, co pokazuje. |
to nie kwestia komunikacji.
Chodzi mi o to gdzie w tym menu znajde info o bateri oraz skad mam wiedziec w jakim jest stanie? |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1991 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2017-08-13, 14:38
|
|
|
W zależności od tego, co wspiera Twój interfejs będziesz miał info o baterii albo nie. ELM327 identifier sprawdza właśnie, co wspiera interfejs.
Jeśli wszystko działa jak powinno to info o baterii masz na dzień dobry na głównej stronie aplikacji leaf spy. |
|
|
|
 |
irlandczyk007
Dołączył: 10 Sie 2017 Posty: 20
|
Wysłany: 2017-08-13, 16:49
|
|
|
vwir napisał/a: | W zależności od tego, co wspiera Twój interfejs będziesz miał info o baterii albo nie. ELM327 identifier sprawdza właśnie, co wspiera interfejs.
Jeśli wszystko działa jak powinno to info o baterii masz na dzień dobry na głównej stronie aplikacji leaf spy. |
Wiesz bardziej inresuje mnie o sprawdzenie baterii przed zakupem uzywanego autka.Chciałbym to przetestowac bo bede miec leafa na testa w tym tygodniu od dilera z 2016 roku.Np czy przed testem auto musi byc w pełni naładowane.no i gdzie to jest:)
Przy okazji czy wszystkie leafy po 2013 maja szybkie ładowanie?Bateria 30kw jest od 2016? |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1991 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2017-08-13, 18:51
|
|
|
Nie wszystkie. Łatwo to rozpoznać. Wystarczy rzut oka na zegary, czy wyświetla się opcja 6kW:
 |
|
|
|
 |
irlandczyk007
Dołączył: 10 Sie 2017 Posty: 20
|
Wysłany: 2017-08-13, 19:02
|
|
|
vwir napisał/a: | Nie wszystkie. Łatwo to rozpoznać. Wystarczy rzut oka na zegary, czy wyświetla się opcja 6kW:
Obrazek | ,
Napiałem do ciebie prywatnba wiadomosc możesz odpisac? |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1991 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2017-08-13, 20:29
|
|
|
Nic nie mam. Na pewno do mnie pisałeś?
Do elm327 identifier nie potrzebujesz leafa. Podłącz do jakiegokolwiek auta, byle tylko interfejs miał zasilanie. Telefon połączy się z interfejsem i sprawdzi jego możliwości.
A tak ogólnie to polecam poczytać: http://insideevs.com/used...f-buying-guide/
Wprawdzie tyczy się głównie aut z USA, ale daje pogląd na to jak je rozróżniać. |
|
|
|
 |
RadekNet
Nissan Leaf 24kW
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 126 Skąd: Sligo (Ire)
|
Wysłany: 2017-09-19, 11:47
|
|
|
Stukneło nam 2 tys km niedawno (mniej niż dwa miesiące, ale w tym prawie miesiąc ja byłem na wakacjach, więc tylko żona jeździła 3km do pracy..). Leaf to strasznie nudne auto - wycieraczki automatyczne, swiatła automatyczne, grzanie/chłodzenie automatyczne, brak biegów... Z dziką przyjemnością raz na kilka dni odpalam starego diesla, w który czasem bieg zgrzytają, żeby poczuć, że jeszcze potrafię prowadzić prawdziwe auto
Na początku mieliśmy dylemat czy warto dopłacać do większej baterii - jak dla mnie, nie warto. Jeździmy takie odległości, że nawet w trasie (~120km w jedną stronę) tak czy siak musiałbym zatrzymywać się "na kawę". Zresztą - nawet spalinowcem tam stawałem na 15-20 minut, więc nie odczuwam straty czasu. |
|
|
|
 |
RadekNet
Nissan Leaf 24kW
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 126 Skąd: Sligo (Ire)
|
Wysłany: 2017-10-09, 22:37
|
|
|
Nie wiem czy to kogoś interesuje, ale póki nikt nie marudzi to będę co jakiś czas pisał swoje przemyślenia
Kolejny tysiąc za nami (~3200 na na liczniku), w tym jedna trasa Sligo - Drogheda - Sligo (500km z kawałkiem). Ładowarki mamy dość sensownie usytuowane (dwie albo i trzy po prostu omijam), więc tylko czas ładowania...podróż wyszła nam ok 2 godzin dłużej niż spaliniakiem (6 vs 8), za to 60e zostało w kieszeni. Wnioski mamy takie, że jednak następnym razem raczej nie będziemy oszczędzać - to nie jest auto w dłuższe trasy. Za to w ruchu miejskim - bajka
Miałem wczoraj przyjemność zrobić przejażdżkę znajomej - kolejna osoba zdziwiona, że elektryk może mieć takie przyspieszenie, że jest tak cicho i że sporo miejsca w środku |
|
|
|
 |
jatko
jatko

Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 519
|
Wysłany: 2017-10-10, 06:17
|
|
|
To ja pomarudzę -super że dzielisz się swoimi doświadczeniami ale wolałbym byś robił to w osobnym wątku |
_________________ [*]Volt 2014 |
|
|
|
 |
|