SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zakup Leafa - nowy czy uzywany?
Autor Wiadomość
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 370
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-05-26, 10:14   

highend napisał/a:
troszke drozszego ? 80-100% roznicy


Rozważał zakup nowego...
 
 
RadekNet 
Nissan Leaf 24kW

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 68
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2017-05-26, 10:44   

krawcu napisał/a:
highend napisał/a:
troszke drozszego ? 80-100% roznicy


Rozważał zakup nowego...


Jak już pisałem - z racji tego, że złomując stare auto dostaje 4 tys e rabatu, domową ładowarkę oraz kredyt na nowe jest połowę tańszy niż na używkę to - albo nowe albo najtańsze. Wersja pośrednia jest średnio opłacalna wg moich kalkulacji.
Żonę ciągnie do nowego (odpada problem ze sprzedażą starego auta), ja się zastanawiam czy 80km zasięgu starego modelu będzie ok (chyba tak, robiąc założenie, że to auto w 100% miejskie).
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 370
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-05-26, 11:00   

Jeśli zasięg starego modelu będzie wystarczający (brak pompy ciepła oraz chyba nie ma ogrzewanych siedzeń) i nie ma problemu żeby się ładował do pełna w 8h to faktycznie najtańszy przedlift jest ok. Dodatkowo ma jasny środek.

W pozostałych warunkach tylko nowy.

Ale wybór należy do Ciebie.
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2887
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-26, 18:32   

krawcu, Leaf 1gen ładuje się do pełna w 6h, trzeba mieć kabelek EVSE 16A.
a taki co ma ubytek pojemności - naładuje się jeszcze szybciej.
O zasięg bym się nie martwił. Teraz 100-120km zrobi, a za 4-5 lat zrobi 70km
:)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2887
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-27, 16:16   

za 8000-9000 euro sprowadz sobie Leafa z UK:

http://www.ebay.co.uk/itm...XsAAOSwcB5ZIBde

http://www.ebay.co.uk/itm...LAAAOSw7GRZDIVQ

popatrz na ceny!

co więcej w Iralndii podatek VRT (odpowiednik naszej akcyzy) na elektryki zdaje się jest zerowy...

więc w cenie 2011-2012 Leafa (1gen) możesz sobie kupić 2014-2015 Leaf Acenta polift albo nawet ta Tekna :)

Leafy 1gen są w UK po 5000-6000 funtów
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
RadekNet 
Nissan Leaf 24kW

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 68
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2017-06-07, 10:33   

Odemnie, wbrew pozorom, wyprawa do UK wcale nie jest wiele szybsza niż z Polski ;) Ale do przemyślenia przy okazji wakacji. Dzięki za podpowiedź.

Pojawił się taki staruszek:
https://www.donedeal.ie/c...n-leaf/15681964
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 370
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-06-07, 10:47   

Nie widziałem jeszcze Leaf'a w takim kolorze.
Poza tym ma już chyba 11 pasków baterii, ale przy tym przebiegu to i tak nieźle.
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 156
Wysłany: 2017-06-08, 11:19   

Taka ciekawostka dla tych, którzy narzekają na upływność baterii z biegiem czasu i zrobionych kilometrów Nissan Leaf z przebiegiem 265 379km - autentyk 2013r. po Taxi - 12 kresek zasięgu :) .

https://www.mobile.de/pl/.../245527570.html
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 370
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-06-08, 11:23   

Może miał wymienianą?
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2887
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-06-10, 00:13   

Normalna sprawa. Tysiac razy pisalem że przebieg nie ma zbytnio wplywu na baterie leafa.

Tylko czas + temperatura.

W UK leafy taxi 200.000km i 12 paskow :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 156
Wysłany: 2017-06-11, 09:06   

Też mi się wydaje, że te km trzaśnięte bez wymiany baterii, więc to dla niedowiarków, którzy naokoło tylko mówią "a ile to wymiana baterii będzie kosztować... bo po 4-5 latach trzeba będzie wymienić", w grzanych/chłodzonych cieczą pakietach już nawet producent nie musi dawać gwarancji bo jest pewien, że auto przejedzie te 200tys. bez jakiś znaczących ubytków pojemności => http://samochodyelektrycz...5734_29_usd.htm

Swoją drogą producenci coraz częściej stosują myk polegający na tym, że fizycznie np. pakiet 22kWh ma w praktyce 26kWh i te 4kWh są dystrybuowane z biegiem czasu na kompensacje bezpowrotnie utraconych kWh przy czym przeciętny użytkownik wcale nie widzi spadków pojemności. Można to tylko dokładnie sprawdzić podpinając sprzęt diagnostyczny. Miałem okazję testować ZOE 22kWh z grudnia 2016r. w którym SOH wynosi 107% (sprawdzone aplikacją CanZE) a więc grubo ponad 22kWh hehe. Szkoda, że w Leafie nie ma takiego zabiegu. Swoją drogą w ZOE pakiet jest chłodzony grzany pompą ciepła i powietrzem wdmuchiwanym w pakiet (parownik i skraplacz - dwustronna pompa ciepła z grzaniem i chłodzeniem). Szkoda, że w Leaf'ie nie stosują takiego rozwiązania no ale nowy Leaf będzie w końcu miał grzane/chłodzone z prawdziwego zdarzenia pakiety. Wychodzi na to, że Leaf to idealne auto na Taxi :) , szkoda tylko, że przy ładowarce innej niż DC w przypadku pokładówki 6.6kW trzeba czekać na ładowanie od 0 do 100% około 4h ze słupka AC. Pod tym względem Zoe jest o niebo lepszy. Mam nadzieję, że nowy Leaf będzie pod tym względem już bardziej innowacyjny bo ładowarek DC wciąż jak na lekarstwo.
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2887
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-06-11, 23:52   

Leaf 2012rok, 50 tys km przebiegu.... 9 pasków pojemności

http://www.ebay.com/itm/2...V-/122541129398

cena śmiesznie niska, ale opłacalnosć zakupu zadna.
Chyba, ze ktoś wymieni pakiet aku np. z rozbitego anglika z 2014r :mrgreen:

co ma przebieg do zuzycia baterii? w przypadku Leafa kompletnie NIC.
nawet taksówki z UK z przebiegiem 200tys km mają baterie prawie jak nowe :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
RadekNet 
Nissan Leaf 24kW

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 68
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2017-06-12, 10:57   

A ja się zastanawiam czy nie poczekać na nową generację .. Żona zaczyna za miesiąc nową pracę to zobaczymy jak bardzo jest nam potrzebne auto miejskie i wtedy będzie szybka decyzja.

Czy w Polsce też się czeka miesiąc na zamówione auto, które jest na stanie u dealera? Jak na moje oko strasznie długie to przygotowanie auta do sprzedazy...

ps
Dostałem maila od dealera, że mam się spieszyć, bo aut ubywa. Mam się decydować "dziś" ;)
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 917
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-06-12, 13:32   

RadekNet napisał/a:
Czy w Polsce też się czeka miesiąc na zamówione auto, które jest na stanie u dealera? Jak na moje oko strasznie długie to przygotowanie auta do sprzedazy...

Ja czekałem dwa tygodnie w Holandii. Przygotowanie zajęło kilka godzin ale procedury leasingu były baaaaaardzo czasochłonne.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
RadekNet 
Nissan Leaf 24kW

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 68
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2017-07-02, 20:31   

Możecie zerknąć czy nie ma jakiś rzucających się w oczy wad?

http://www.adverts.ie/car...p-spec/13203745

i ewentualnie ten wchodzi w gre:

http://www.adverts.ie/car...af-sve/13203776
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 370
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-07-03, 13:02   

Ten czerwony ma tylko ładowarkę 3,3kW a ten niebieski 6,6kW. Różnica będzie w czasie ładowania ok. 8h lub 4h.

Jeśli nie zależy Ci na szybkości ładowania to ten czerwony bo ma o 1/3 mniejszy przebieg.
Osobiście jednak bym wziął niebieskiego ze względu na szybszą ładowarkę.
 
 
RadekNet 
Nissan Leaf 24kW

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 68
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2017-07-04, 12:17   

No wlaśnie chyba nie ma sensu na siłę szukać ładowarki 6.6kW jeśli auto zawsze (ZAWSZE - a nawet jesli się kilka razy zdarzy sytuacja, że trzeba będzie szybciej, to jest drugie auto w domu) miało 8-10 godzin przerwy między wyjazdami z domu?

Aplikowałem o kredyt na tego czerwonego - żona kupuje wzrokiem i będzie jej pasować do mojego auta ;) (a serio to okaże się na miejscu, który wybierzemy, bo facet ma jeszcze inne Leafy, ale już nie SVE).
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 370
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-07-04, 12:51   

Może warto wziąć ze sobą jakiś moduł OBDII i z pomocą LeafSpy zobaczyć który model będzie miał najlepszą baterię!

Z tą ładowarką 6.6kW to dodatkowo później przy sprzedaży może być łatwiej.
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2887
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-07-04, 17:40   

popieram, lepiej brać z ładowarką 6.6kW
:) zdecydowanie
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
metu 


Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 107
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-07-04, 18:10   

Ja oprócz 6,6 koniecznie chciałem CHAdeMO.
Nie mam zamiaru modlić się do ładowarki aż naładuje się auto, a różnie bywa...
 
 
wester 


Dołączył: 20 Sty 2017
Posty: 64
Skąd: Łupowo
Wysłany: 2017-07-04, 19:43   

Bierz z ładowarką 6,6 kW
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2887
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-07-04, 22:26   

metu napisał/a:
Ja oprócz 6,6 koniecznie chciałem CHAdeMO.
Nie mam zamiaru modlić się do ładowarki aż naładuje się auto, a różnie bywa...


CHAdeMO ma każdy EU Leaf.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
RadekNet 
Nissan Leaf 24kW

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 68
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2017-07-04, 22:32   

No i zonk... Już pomijam fakt, że wpierw mi wysłał numery rejestracyjne od innego auta, ale teraz się okazało, że te Leafy nie są jeszcze zarejestrowane w kraju, czyli 2-3 tygodnie nim wszystko będzie jak trzeba. Dodatkowo jest na nim jeszcze (maja zdjąć) obciążenie bankowe. Wygląda na to, że muszę szukać dalej.
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 264
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2017-07-05, 22:51   

Widząc o parkingu u tego sprzedawcy wnioskuję raczej że sprowadza (naprawia) auto z UK. Skoro nie sa zarejestrowane a na ogloszeniach widnieja tablice to raczej bedzie jakiś "kreatywny" sprzedawca . :) Prześwietlałbym je dokładnie z osobą która zna sie na tym temacie. I nie kupuj bez ładowarki 6,6kw bo bedziesz żałował. Niejeden właściciel LEAF dopłaciłby potem 5 tys zł za taki luxus.
 
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 156
Wysłany: 2017-07-06, 10:15   

highend napisał/a:
metu napisał/a:
Ja oprócz 6,6 koniecznie chciałem CHAdeMO.
Nie mam zamiaru modlić się do ładowarki aż naładuje się auto, a różnie bywa...


CHAdeMO ma każdy EU Leaf.


Nie do końca, ostatnio widziałem Leaf'a wersje Visia z Francji, która miala tylko ładowarke 3.3kW na pokładzie w miejscu szybkiej ładowarki była fabrycznie zaślepka i brak doprowadzonych kabli. 6.6kW także na pokladzie nie było więc chyba była to najtańsza i najmniej wyposazona wersja jaką można tylko kupić. Na bank nie wszystkie Leaf'y w wersji Visia (przynajmniej od rocznika 2015) mają możliwość podpięcia szybkich ładowarek Chademo i trzeba na to uważać przy zakupie auta.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 12