SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Tesla Model 3
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-02-13, 15:25   

vwir napisał/a:
Tylko u nas jest jakieś takie chore podejście, że jeśli producent coś spieprzy, to próbujemy problem omijać
Przez "u nas" rozumiesz rynek polski tak? I na ten nasz rynek jest specjalna wersja 3jki z zamarzającymi klamkami?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1147
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-02-13, 15:32   

O czym Ty w ogóle piszesz? Gdzie tak napisałem? Czytaj ze zrozumieniem. Napisałem o zachowaniu konsumentów, a nie producenta. Konsument ma być świadom swych praw. W zachodnich krajach najczęściej jest i jeśli jest coś nie tak z produktem to konsumenci z tego prawa korzystają. W Polsce już niekoniecznie. Z tego też powodu producenci w sprawach reklamacyjnych traktują nas tak, jak traktują. Później są posty (również na tym forum), że w innych krajach jakaś naprawa była robiona w ramach akcji serwisowej, a w Polsce już nie. Bo producent świetnie wie, że skoro użytkownicy się nie skarżą i bez względu na wszystko nadal pójdą i kupią produkt, to po co ma sobie dokładać kosztów?
Ostatnio zmieniony przez vwir 2019-02-13, 15:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-02-13, 15:35   

vwir napisał/a:
O czym Ty w ogóle piszesz?
Piszesz że u nas jest chore podejście - w Stanach też jest takie?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1147
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-02-13, 15:44   

Nie. Ani w stanach ani w krajach zachodnich nie ma tak, że użytkownicy godzą się na wszystko. Stąd właśnie biorą się takie filmy, że ludzie narzekają na błędy konstrukcyjne producentów.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 505
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-02-13, 15:56   

Mi nadal 3 pasuje do garażu. Podkarpacie będę zima omijał,
kolega kiedyś tam był Daewooo i dwie klamki mu na mrozie połamali.
Mówiłem mu odśnieżyć, zagrzać, poczekać aż spłynie, nie posłuchał.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1147
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-02-13, 16:00   

Dobrze, że Daewoo za grosze, a nie tesla za 200tys... Omijaj też Tatry. I Alpy. O Karkonoszach nie wspomnę.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 505
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-02-13, 16:11   

No OK, dobrze, że o tym mówisz, dobre rady są zawsze w cenie.
Z klamkami miałem też problem w MX-5 podobne rozwiązanie jak w 3.
Ogólnie to cabrio zimą, to do bani było. Klamki zamarzały, ciężko
zagrzać przez tą szmatę na dachu i ciągle ten tył zarzucało.
Chwalili, ale ja byłem zawiedziony, jak pojechałem do Szklarskiej,
to same problemy były przez ten śnieg.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 651
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-02-13, 16:22   

"Tera to te ludzie jakieś takie delikatne się zrobiły" ... :-(

W ub roku reporter latał po Białymstoku, jak trochę posypał śnieg i znalazł kobitę , która łamiącym się głosem, opowiedziała mu o swej tragicznej sytuacji w związku z tym opadem
Żal mi jej się zrobiło . :oops:


Otóż nie mogła cały dzień wyjechać z garażu samochodem !!!!!
tak zasypało.


Kosmetyczka i fryzjer jej pewnie przepadła .

Tak to teraz jest . :mrgreen:

PS. Więcej luzu :-D
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1147
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-02-13, 16:40   

Nie ma to jak wpadać w skrajności. W ten oto sposób wracamy do korzeni - zamiast powiedzieć wprost producentowi, żeby poprawił, bo to irytuje, to zaakceptujmy błąd, który popełnił. No i udawajmy, że wszystko jest ok.

Zauważcie, że nigdzie nie pisałem "nie ma co kupować tego auta, bo klamki zamarzają". Tylko o tym, że to jest problem, z którym producent coś powinien zrobić (i pewnie w końcu zrobi).
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 651
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-02-13, 17:06   

Uff. :mrgreen: Dwa miesiące mi nie mogli auta z centrum połączyć przez GSM . Plakietki EE nie mam do tej pory , aplikacja w szczycie często nie działa .
6 miesięcy załatwiałem taryfę 12G AS .
Jedynie co to cieszy , to auto jeździ bez zarzutu . Jak żyć ???
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1147
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-02-13, 17:17   

No i bardzo dobrze, że to opisałeś. Jeśli ktoś z Nissana ma choćby odrobinę rozsądku, to powinien wyciągnąc z tego wnioski i poprawić to co nie działa prawidłowo. Ale chyba przyznasz, że brak możliwości odpalenia aplikacji a brak możliwości wejścia do auto to nieco inna liga ;)

Chociaż czekaj. Czy to nie w Tesli można było otwierać auto z aplikacji? A przynajmniej otwierać bagażnik? Jeśli dałoby się otworzyć drzwi z poziomu aplikacji, to byloby to dość pokrętne wyjście z sytuacji, ale jednak jakieś wyjście. Lepsze to niż nic.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 505
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-02-13, 17:21   

No i do Deawooo właśnie tak wchodzili przez bagażnik.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1147
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-02-13, 17:30   

Tak samo wchodziłem do Ibizy. Działało. Tylko później miałem tapicerkę tylnej kanapy ośnieżoną i ubłoconą. No ale przynajmniej dojechałem do pracy na czas.

Ale poważnie pytam - da się otworzyć drzwi z poziomu aplikacji w tesli? Tylne drzwi w modelu X to pewnie by się dało, ale z innymi może być różnie.
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 207
Wysłany: 2019-02-13, 18:21   

to nie jest tak, że oni nie potrafią zrobić dobrych klamek. To jest organizacja szybko ucząca się - owszem, na początku mieli z nimi problemy w pierwszych rocznikach, ale nauczyli się je produkować i teraz nie słyszy się awariach w nowych egzemplarzach. Natomiast tu występuje gorsze zjawisko - oni celowo montują je gorsze, mniej wygodne.. To tak jak z klapą bagażnika, która nie jest elektryczna, żeby nie kanibalizować "luksusowego" modelu S. i później dochodzi do paradoksu że model 3 za kupę chajsu nie ma tego, a Škoda za 1/3 ceny ma. podobnie jak z wycieraczkami, kierunkowskazami czy brakiem wyświetlacza / head up display..
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 391
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-02-13, 20:45   

Ale facet na filmie "polewał" klamki wodą pół nocy żeby zamarzły , a rano stwierdził że zamarzły :mrgreen:
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 651
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-02-13, 22:07   

kalex napisał/a:
Ale facet na filmie "polewał" klamki wodą pół nocy żeby zamarzły , a rano stwierdził że zamarzły :mrgreen:

Czyli samochód go nie zawiódł!
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 505
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-02-14, 12:04   

No i w tym rzecz, że to woda i mróz zawiodły.
Ale.....uważaj podobno,
na Podkarpaciu, złośliwi górale też zimą polewają klamki wodą.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 651
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-02-14, 12:47   

Ę tam, my kiedyś nasikalismy do baku źle zaparkowanego Malucha i to w czasach gdy paliwo było na kartki. Gość odjechał zyskując jeszcze literek :mrgreen:
Po piwie mocz ma właściwości "pędne" nie tylko moczopędne. :kufel
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3030
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-02-14, 23:09   

producent na pewno już wie, że klamki zamarzają - ale pewnie nie jest łatwo rozwiązać ten problem.

czy wiecie, że pierwsze Modele 3 miały kiepską kanapę tylną, a nowsze mają o wiele lepszą wyprofilowaną inaczej? Bjorn Nyland to pokazywał.

Czyli... cały czas coś poprawiają i ulepszają. Nie od razu Kraków zbudowano.

Mi zamarzły lusterka w Tesli - nie chciały się rozłożyć na mrozie, a składają się automatycznie jak zamykam auto. I co? Jest opcja w menu żeby to wyłączyć. Ale co zrobić jak już złożone? Ogrzałem auto i puściły.

Życie. Zima. Mróz i trudne warunki. Trzeba sobie radzić. Podobnie trzeba z klamkami. To tylko auto.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 207
Wysłany: 2019-02-26, 22:25   

Bjørn Nyland wziął na warsztat Model 3 w specyfikacji EU:

AC charging:
https://youtu.be/QtaIRk6BFng

Banana box test:
https://youtu.be/2OM1UsEAPe4
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 505
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-02-27, 15:41   

Rozumiem, że wyszło słabo to ładowanie z 3-faz.
 
 
wojto 
Leaf 30kWh

Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 17
Wysłany: 2019-02-27, 15:53   

Dość słabo to wygląda na tym filmiku. Ale ludzie w komentarzach piszą że u nich działa i problem prawdopodobnie występuje w niektórych egzemplarzach na rynek UE. Pewnie będą to łatać. A tak w ogóle to dziś odbyła się premiera Polestar 2 - czyli konkurenta modelu 3 od Volvo i muszę przyznać, że wygląda to ciekawie i może być nawet tańsze od modelu 3. Tylko produkcja pewnie za rok-dwa...
_________________
Leaf 30kWh
 
 
jogur 
EV-fan

Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 86
Skąd: Wrocek
Wysłany: 2019-02-27, 16:08   

wojto napisał/a:
Dość słabo to wygląda na tym filmiku. Ale ludzie w komentarzach piszą że u nich działa i problem prawdopodobnie występuje w niektórych egzemplarzach na rynek UE. Pewnie będą to łatać. A tak w ogóle to dziś odbyła się premiera Polestar 2 - czyli konkurenta modelu 3 od Volvo i muszę przyznać, że wygląda to ciekawie i może być nawet tańsze od modelu 3. Tylko produkcja pewnie za rok-dwa...


i dostępność na razie będzie słaba, jak po Chinach, USA, Kanadzie, trafi dopiero do krajów północy, GB, DE i innego TePeDe ;)

Polska tradycyjnie nie występuje, bo i po co?

poza tym produkcja od 2021 (? czy jakoś tak), zanim dojedzie do EU, to już konkurencja będzie miała coś w ofercie do sprzedania a nie tylko zamówienia.
_________________
Tesel cieszy mnie każdego dnia - na razie ...
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 207
Wysłany: 2019-02-27, 17:25   

Apolonia napisał/a:
Rozumiem, że wyszło słabo to ładowanie z 3-faz.


rozczarowuje przede wszystkim 27/50 KW na DC i 5/22 KW na AC. coś poszło nie tak.. zobaczymy jak się skończy
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1147
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-02-27, 17:37   

5/22kW na AC, czy raczej 5/11kW AC? Z tego co piszą ludzie w komenatrzach to 11kW.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11