SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Tesla Model 3
Autor Wiadomość
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 726
Wysłany: 2017-09-17, 08:42   

No to mily news. Tesla model 3 bedzie miec gniazdo CCS. Potwierdzila ABB, czyli producent ladowarek.. :) milo!
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 912
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-09-17, 09:40   

Teraz pora na ruch ze strony Tesli. Czas na udostępnienie ładowarek wszystkim.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 726
Wysłany: 2017-09-17, 19:17   

Oj nie, nie, nie. Sorry, ale to nie powinno miec miejsca. Nie mam nic przeciwko powolnym ladowarkom w autach, ale pomysl, ile blokowalyby SC. Musze wiedziec, ze bede sie mogl zaladowac, teraz podjezdzajac na SC (lub juz nawet wczesniej) o tym wiem. I mam pewnosc. NIe moze tak byc, bym przyjechal, a tam laduje sie np. ampera-e, np. jedyne 7h. Przykro, ale ten temat juz byl..

(nie wspominajac o tym, ze SC to prad staly, przez type2, a nie zmienny)
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 912
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-09-17, 19:22   

Więc mówisz, że nie wyobrażasz sobie słupka Tesli zajętego przez kilka godzin przez auto innej marki ale wcale nie przeszkadza Ci Tesla wisząca dziesięć godzin na publicznej "jedenastce"...
Ampera-e naładowałaby się na SC w jakieś 30 minut czyli dokładnie tak jak Tesle a prąd stały jej nie przeszkadza.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 726
Wysłany: 2017-09-17, 19:36   

Wlasnie, w tym jakby jest roznica: Tesla nie ma ladowarek "publicznych", tylko za swoje placi sama. Gdyby dala sobie wrzucic na SC obce auta, caly marketing by siadl.

1) nie byloby miejsc wolnych (gwarancji, ze zawsze jakies jest),
2) ludzie bez gwarancji ladowania nie kupowalaiby ich aut w takiej ilosci,
3) sprzedawaliby mniej
4) padliby, a my bysmy musieli dalej wdychac spaliny z wycietych dpf-ow.

Przerysowalem, ale mniej wiecej o to chodzi.

Spytam inaczej: dlaczego mala kalifornijska firma potrafila postawic na calym swiecie dzialajaca, prosta w obsludze siec ladowania, a wielkie koncerny, produkujace kilkadziesta razy wiecej aut nie robia w tej dziedzinie nic? Tylko czekaja na doplaty panstwowe, aby za kilka lat zarabiac na pradzie krocie?

Sprzedaz auta to jedno, infrastruktura (dzialajaca i latwa w obsludze, na ktorej mozna polegac) to drugie. Dzis oprocz tesli nie ma w Europie tego drugiego (ok, fastned cos dziala, acz to malutko w porownaniu, i tez subsydiowany..)
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 197
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-09-18, 06:26   

Wydaje mi się że Tesla już jest w małym "impasie". Może się okazać że podjeżdża S-ka za 150 tyś $ , a tu wszystkie miejsca zajęte przez model 3. za odpowiednio mniej $. Może nastąpić swędzenie "dłoni".
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1766
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-18, 08:17   

kalex napisał/a:
Wydaje mi się że Tesla już jest w małym "impasie". Może się okazać że podjeżdża S-ka za 150 tyś $ , a tu wszystkie miejsca zajęte przez model 3. za odpowiednio mniej $. Może nastąpić swędzenie "dłoni".
Już dzisiaj bywają kolejki do SC. Jak będzie się to zdarzać odpowiednio często to po prostu zrobią więcej stanowisk, nie?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 726
Wysłany: 2017-09-18, 08:56   

Jak wiecie, ostatnio zrobilem maly "rajd" po Europie, ponad 5000km w 11 chyba dni,ladzjac sie w 99% na SC, i na zadnym SC nie musialem czekac. Nawet jesli mialbym musiec: wiem, ze ludzie laduja sie 10-30minut, i jada dalej, bo SC stworzono na jazdy dlugodystansowe.. wiec mozna przebolec..;)
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 912
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-09-18, 09:15   

wodnik7 napisał/a:
Jak wiecie, ostatnio zrobilem maly "rajd" po Europie, ponad 5000km w 11 chyba dni,ladzjac sie w 99% na SC, i na zadnym SC nie musialem czekac. Nawet jesli mialbym musiec: wiem, ze ludzie laduja sie 10-30minut, i jada dalej, bo SC stworzono na jazdy dlugodystansowe.. wiec mozna przebolec..;)

I właśnie takie powinno być podejście do SC (pomijając to jakie auta się tam mogą ładować). Niestety coraz częściej na SC powstają w miastach i są wykorzystywane jako ładowarki domowe... W Holandii to już plaga! Ładowałem ostatnio pod hotelem w Dordrechcie i jedząc obiad przyglądałem się kolejce 20 Tesli do SC które musiały się ładować na czterech kablach bo reszta była zajęta przez gości hotelowych którzy śmiało mogli podpiąć na cały dzień auto pod Destination Charger których było z dziesięć. Na szczęście tak jak piszesz, idzie to bardzo sprawnie i szybko bo każdy wie, że kilka km dalej jest kolejny SC.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 726
Wysłany: 2017-09-18, 09:59   

YANNOSICK napisał/a:
..przyglądałem się kolejce 20 Tesli do SC które musiały się ładować na czterech kablach bo reszta była zajęta przez gości hotelowych którzy śmiało mogli podpiąć na cały dzień auto pod Destination Charger których było z dziesięć.


hm, dziwne, bo gdy ponad 50% SC jest zajetych, placi sie tzw. "idle fee" za kazda minute bez ladowania (ok 1,50PLN) - wprowadzona wlasnie po to, by nie blokowac ladowarek..
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 912
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-09-18, 12:08   

Może to właśnie mentalność ludzi dla których takie opłaty nie są straszakiem. A może jak podłączali to nie były wszystkie pełne (ja wracałem w popołudniowym szczycie i ładowałem bo alternatywą była godzina w korku). Nie znam szczegółów tych opłat karnych ale czytałem, że miało to udrożnić SC. Czy to obejmuje wszystkich? Czy płaci się tylko za te minuty gdy inne ładowarki są pełne a gdy się zluźnią to znowu gratis? Swoją drogą wychodzi i tak taniej niż płatny parking w centrum...
Gdzieś widziałem fajny filmik gdzie pokazano jak autopilot odjeżdża na najbliższy parking gdy inny kierowca odepnie naładowaną Teslę - dobry pomysł.
Póki co i tak nie ma tragedii z kolejkami do ładowarek i nie sądzę aby kilka "Trójek" pogorszyło sytuację. Poza tym co jakiś czas widzę newsy, że sieć SC jest wciąż rozszerzana o kolejne lokacje. W Holandii chciano nawet skusić Elona do postawienia Gigafactory 2 w Tilburgu legalizując SC ale niestety nie spełnia to to żadnych norm i "niedasię".
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 726
Wysłany: 2017-09-18, 14:40   

ma to dzialac tak: za kazda (!) minute postoju (czyli po zakonczeniu ladowania) w przeliczeniu ok 1.50PLN (czyli za godzine 90PLN (!), wtedy, gdy "oblozenie" SC to ponad 50%.

Obejmuje wszystkich. Dostaje sie info na komorke, o tym, ze trzeba wracac, bo bedzie platne. Wxzystko jest transparentne..:)

apropos, to na www.supercharge.info widac, jak sie sie powieksza..
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 912
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-09-18, 17:37   

Bardzo dobry system. Spytam moich Teslowych sąsiadów przy okazji, jak to widzą bo wiem że kiedyś zawsze trzymali auta na SC w ciągu pracy ale teraz mają kilkanaście słupków w garażu firmowym i chyba już tego nie robią. Obaj mają zamówienia na TM3 i ostatnio się cieszyli bo im się prognozowany czas odbioru przybliżył.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
montana 
montana

Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 84
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-09-21, 08:28   

Zrobiłem małą kalkulację ile Tesla M3 w podstawie może kosztować w Polsce, bo ostatnio trochę się zmieniło.

Wziąłem Teslę S75 z pakietem foteli w bagażniku, która kosztuje ok. 2 X więcej niż M3 podstawa. Wyszło tak:

Cena USA z opłatami za dostawę: 73 500 USD *3,6 = 279 tys.zł netto
Cena UE z opłatami za dostawę: 70 640 euro * 4,3 = 303 752 zł. netto

Teraz upraszczamy i dzielimy cenę na pół.

Wychodzi że za podstawową TM3 zapłacimy w Polsce po dzisiejszym kursie 151 875 zł netto

Ponieważ już w sumie jest potwierdzone, że elektryki nie będą objęte akcyzą, końcowa cena brutto za podstawę: 186 806 zł Kupujecie? :)
_________________
www.iport.pl
Seicento->Volvo v40->Volvo s80->Audi A5-> Tesla Model 3?
Ostatnio zmieniony przez montana 2017-09-21, 16:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1766
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-21, 09:45   

montana napisał/a:
Ponieważ już w sumie jest potwierdzone, że elektryki nie będą objęte akcyzą, końcowa cena brutto za podstawę: 186 806 zł Kupujecie?
Jasne, już wypłacam kasę z bankomatu i lecę - jakiś adres salonu, gdzie stoją? :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 268
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-09-21, 09:54   

W sumie to dosyć atrakcyjna cena jak na parametry i w porównaniu do choćby modelu S100D który od ok tygodnia przejeżdża regularnie obok mojego domu i wart jest jakieś 750tyś zł.
Niemniej jest to ze dwa razy za dużo dla średnio zamożnego Kowalskiego.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1766
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-21, 12:10   

krawcu napisał/a:
W sumie to dosyć atrakcyjna cena jak na parametry i w porównaniu do choćby modelu S100D
Zgadzam się, tylko z dostępnością problemy.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
montana 
montana

Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 84
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-09-21, 17:05   

W sumie cena w miarę OK, biorąc pod uwagę że w "golasie" jest 15-calowy ekran dotykowy, dwustrefowa klimatyzacja, navi, WiFi i LTE, dostęp bezkluczykowy, dzielona tylna kanapa, kamera cofania, elektrycznie regulowane lusterka boczne i przyciemniane lusterko środkowe, LED-owe oświetlenie wnętrza, pełny zestaw kamer i czujników, system automatycznego hamowania 2 X USB. No i 5,7 do setki. Tak skonfigurowany np. Merol C klasa 211 KM to wydatek ok. 200 k.
_________________
www.iport.pl
Seicento->Volvo v40->Volvo s80->Audi A5-> Tesla Model 3?
 
     
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 78
Wysłany: 2017-09-23, 09:00   

krawcu napisał/a:
W sumie to dosyć atrakcyjna cena jak na parametry i w porównaniu do choćby modelu S100D który od ok tygodnia przejeżdża regularnie obok mojego domu i wart jest jakieś 750tyś zł.


Porównuj like for like, a nie w ten sposób. Jeśli porównujesz model 3 standard range z napędem na tył to porównuj do Model S75 za $69.500..
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 726
Wysłany: 2017-09-23, 12:53   

Z tym, ze za kilka dni mdelu s z napedemna tyl juz nie kupisz..:)
 
     
montana 
montana

Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 84
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-09-23, 22:35   

Chyba schodzą pierwsze embarga na testy M3. Ten tablet, ten soft. Jak u Appla. Robi wrażenie

https://www.youtube.com/watch?v=tLsuUbqv4eg

https://www.youtube.com/watch?v=-Gy50Y_tZys
_________________
www.iport.pl
Seicento->Volvo v40->Volvo s80->Audi A5-> Tesla Model 3?
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 726
Wysłany: 2017-09-23, 22:54   

Tez chcialem wkleic, wlasnie obejrzalem;) fajne rozwiazania niektore, i wielki bagaznik (podwojne dno jak w Sce!)

Ciekaw jestem, ile bedzie u nas naprawde kosztowac..
 
     
montana 
montana

Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 84
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-09-23, 22:56   

Nie wiem, ale zbieram :)
_________________
www.iport.pl
Seicento->Volvo v40->Volvo s80->Audi A5-> Tesla Model 3?
 
     
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 78
Wysłany: 2017-09-24, 13:41   

wodnik7 napisał/a:
Z tym, ze za kilka dni mdelu s z napedemna tyl juz nie kupisz..:)


Nawet jeśli, to nie ma co porównywać najdroższej eSki z 3-ką golasem. A dopuki w sprzedaży jest RWD to trzeba porównywać jabłka do jabłek - bo to $5000 różnicy


montana napisał/a:
Chyba schodzą pierwsze embarga na testy M3. Ten tablet, ten soft. Jak u Appla. Robi wrażenie

https://www.youtube.com/watch?v=tLsuUbqv4eg


chyba jeszcze nie, bo już usunęli ten film (na szczęście wcześniej obejrzałem)..
 
     
montana 
montana

Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 84
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-09-26, 08:09   

Wrócił kolejny, oglądać zanim usuną :)

https://www.youtube.com/watch?v=FpWLpXf5-GE
_________________
www.iport.pl
Seicento->Volvo v40->Volvo s80->Audi A5-> Tesla Model 3?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12