Codzienny przegląd prasy. |
Autor |
Wiadomość |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3767 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-06-05, 08:21
|
|
|
50kWh w podłodze za 130kPLN - robi wrażenie. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
koder

Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 61
|
Wysłany: 2019-06-05, 09:10
|
|
|
Jeżeli wyjdzie w tej cenie z takimi parametrami, to może nieźle zamieszać na rynku samochodów elektrycznych. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1896 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2019-06-05, 13:51
|
|
|
Na Polskim rynku namieszać może, jeżeli producent popatrzy w stronę użytkownika, a nie dostawców energii.
W naszym kraju DC z Greenway po 2,2 zł się po prostu nie kalkuluje, osobiście wole brać 43 kW z AC bo jest
taniej (1,39 zł), ale po kastracji mocy nie wszystkie ładowarki GW tyle dają.
Czyli w domu chętnie podamy autu minimum 11 kW na 3-fazy, to w czasie 2 tanich godzin za dnia mamy prawie pół baterii.
Bosko by było podać 22 kW, ale to raczej nie będzie osiągalne dla Opla i Peugeota.
Z innych źródeł wiadomo jest że: "Ciekawostką jest, że w samochodzie ma się pojawić ładowarka jednofazowa (1-f)
o mocy 7,4 lub, uwaga, trzyfazowa (3-f) o mocy 11 kW. Jeśli tak się stanie, zakup BMW i3 czy Renault Zoe poniżej
R130 przestanie mieć jakikolwiek sens ekonomiczny." i oby były te 3-fazy
https://elektrowoz.pl/auta/elektryczny-peugeot-208-czyli-peugeot-e-208-specyfikacja-bateria-i-wszystko-co-wiemy/ |
|
|
|
 |
kalex
Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 418 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2019-06-05, 14:19
|
|
|
Jak będzie jak z Amperą-e to Corsy nie zobaczymy na ulicach przez najbliższe 2 lata. |
|
|
|
 |
mmazi
2xEV

Dołączył: 27 Lip 2018 Posty: 225 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 2019-06-05, 17:03
|
|
|
Tzn jak ? |
_________________ Spark EV , eNiro 2020, |
|
|
|
 |
bro
Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 289
|
Wysłany: 2019-06-05, 23:09
|
|
|
znikoma dostępność na większości rynków |
|
|
|
 |
KubaPHV
Dołączył: 30 Sie 2018 Posty: 88 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
KubaPHV
Dołączył: 30 Sie 2018 Posty: 88 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-06-12, 19:38
|
|
|
I Subaru też https://www.toyota.pl/art...ktrycznego-suva ...
Dobrze wiedzieć, że za 2-3 lata będzie można przesiąść sie na coś porządnego w pełni elektrycznego |
_________________ Prius plugin IV 45000km - 3,5/100 |
|
|
|
 |
arturromarr

Dołączył: 20 Sie 2018 Posty: 12
|
Wysłany: 2019-06-13, 10:19
|
|
|
Pojawiły się na portalach informacje o budowie prototypu mini elektryka ixar z Nysy.
Podobno jeszcze jest w fazie testów z silnikiem spalinowym, ale docelowo będzie elektryk.
Może lepiej to prywatne przedsięwzięcie rokuje niż narodowy elektryk.
Tutaj garść informacji:
ixar |
|
|
|
 |
piotras24
Wiek: 36 Dołączył: 26 Cze 2016 Posty: 30 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2019-06-13, 12:36
|
|
|
Wyglada fajnie, ale jest to tylko "mikrosamochod" (450kg, 20KM).
Jakby byl to segment B i mial przyzwoite osiagi, to jeszcze bym sie zastanowil a tak to strach wyjechac za miasto.
Przypominaja mi sie czasy jak jezdzilem Maluchem a nie chce do nich wracac |
|
|
|
 |
arturromarr

Dołączył: 20 Sie 2018 Posty: 12
|
Wysłany: 2019-06-14, 23:54
|
|
|
Od czegoś trzeba zacząć.
Nie wiadomo jak będzie technicznie, ale stylistycznie coś w sobie ma. |
|
|
|
 |
domino
Dołączył: 12 Cze 2008 Posty: 1037 Skąd: Wielka Brytania
|
|
|
|
 |
bodix

Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 357 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2019-06-15, 05:20
|
|
|
Dominik poczytaj komentarze bo tam wyłania się obraz poglądów społecznych i wygląda na to, że nas zaocznie spalono na stosie. Czyżby postępujące zdebilenie społeczne właśnie zatoczyło owe historyczne koło.
Martwi mnie, że czasy tak zaawansowane informacyjnie dają jednak człowiekowi więcej dezinformacji. Zlepek fałszywych przekazów utwierdza podatne jednostki, ba to wręcz zaraza, która programuje ich do nienawiści EV.
Darmowy prąd wpisany do ustawy o dopłatach do EV- nie, tego wręcz nie wolno robić bo obróci to się przeciwko nam. Darmowy prąd to każdy z nas może mieć z PV i lepiej dla wszystkich niech to taką ścieżką rozwija się elektromobilność, a nie na skróty bo dają. Dzisiaj są tanie używane panele PV bo ktoś kiedyś je kupił, a zaraz pojawią się tanie używane EV i też będą chodliwe. Tylko nasz narodowy sport jęczenia o wszystko bardzo przeciągnie ten etap. |
_________________ Opel Ampera, Nissan e-NV200 |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1572 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-06-15, 07:33
|
|
|
Dopłaty są niekonstytucyjne (ale co tam,ustawa "wrakowa" narusza chyba z 5 punktów Konstytucji i nikomu to nie przeszkadza ). Samochody elektryczne nie są ekologiczne (są ciężkie i dużo jeżdżą), a eklogiczne samochody stoją w garażu i nawet jak mają Euro 1 to są bardziej ekologiczne od Tesli, która robi 50 kkm rocznie (jak się kupuje drogie auto, to trzeba pokazać że to ma sens i ile to "oszczędzamy" i im więcej przejedziemy to więcej oszczędzimy) . |
|
|
|
 |
domino
Dołączył: 12 Cze 2008 Posty: 1037 Skąd: Wielka Brytania
|
Wysłany: 2019-06-15, 12:50
|
|
|
Ciesze sie że ruszyłem temat (stwierdzenia powyższe tak sobie troche na przekór napisałem) a teraz poważnie dopłaty i darmowy prąd to głupota jak już się wyraziiliście powyżej bo dopłaty niesprawdziły się ani w Niemczech ani w UK no może Norwegia jest przykładem ale tylko jedynym! bo mają wielorakie zwolnienia. Ale tam to jest inne rozumowanie "oczywiście w pozytywnym znaczeniu tego słowa" U nas nikt nie kupi auta za ponad 100tyś zł nawet uwzględniając ulge bo ponad połowa społeczeństwa w Polsce jeździ TDI-kami za 10-15 tysi nawet jak prąd by był za darmo! to i tak nieprzesiedliby się na elektryka bo wielu znam takich i tylko TDI i nic wiecej takie wioskowe myślenie oczwiście bez obrazy bo na wioskach przeciez najwiecej domków stoi gdzie z garażu można naładować sobie aku w nocy ale to inny temat. Dopłaty niespowodowały gwałtownego wzrostu EV w całej Europie to jak u nas mają spowodować? no właśnie nic sie nie wydarzy bo kto będzie chciał kupić EV to kupi i tyle. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3103 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2019-06-15, 15:53
|
|
|
No nie do końca to tak jest.
Pokaźna grupa użytkowników starych PSA w Polsce ma te pojazdy kupione za własne pieniądze. Średni koszt nabycia takiego PSA Electrique to około 10- 15 kzł.
I chyba każdy z nich z zasady się w nich zakochał a przy okazji widzi jakie oszczędności przynosi jazda takim EV.
Jeśli zaś przy nabyciu takiego pojazdu dostanie ulgę podatkową czy tez dotację to na pewno więcej takich pojazdów będzie jeździło po polskich drogach.
Dla mnie ewidentnym przykładem takiego wpływu dotacji było to co zdarzyło się w Belgii w roku 2017.Wzrost rejestracji czystych EV o ponad 50% z 9000 do 14500
Otóż rząd Belgii wystąpił do UE o dopłaty w formie pomocy "de minimis" dla każdego nabywcy EV.
Jedyne co trzeba zrobić po nabyciu i pierwszej rejestracji na terenie Belgii takiego pojazdu to złożyć wniosek o wypłatę dopłaty podając numer konta do przelewu i wystarczy zrobić to mailowo.
Niczego nie należy dołączać bo rząd ma pełną wiedzę o tym pojeździe .
A najlepsze było to że wniosek rządu Belgii do UE został rozpatrzony z zaakceptowany w ciągu tygodnia. Porównajcie to z wnioskiem polskiego rządu ( wniosek jest na standardowym formularzu UE) i czas jego rozpatrywania w sprawie zwolnienia z akcyzy EV. |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
bodix

Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 357 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2019-06-15, 17:15
|
|
|
Ale w naszym wypadku dopłaty mają dotyczyć tylko nowych samochodów wyłącznie elektrycznych. Demo salonowe czy używane nie ma szans na dopłaty, więc to ukłon bardziej księgowy niż pro ekologiczny. |
_________________ Opel Ampera, Nissan e-NV200 |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3103 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2019-06-15, 17:20
|
|
|
Jeśli mowa o dopłatach dla użytkowników prywatnych to albo mi umknęło albo nie zauważyłem ograniczenia wyłącznie dla nowych EV. |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 541 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2019-06-15, 20:46
|
|
|
Dokładnie jak pisze Bodix. Innymi słowy to będą dopłaty dla wielkich koncernów.
I jestem w stanie się założyć o wszystko, że katalogowe ceny nie pozostaną takie same... |
_________________ Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/ |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3103 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2019-06-15, 21:02
|
|
|
Ponownie zdaję pytanie o którym dofinansowaniu piszecie.
Jedno dofinansowanie do zakupu ma być dla wszystkich nabywców EV gdzie o dopłaty będzie występował dealer samochodów ( w tym przypadku wiadomo co się stanie )
Ja zaś piszę o projekcie ustawy o cenach energii ( złożony przez posłów PiS przed kilkoma dniami)
http://orka.sejm.gov.pl/D...0-1345-2019.pdf
Nie będzie się to nazywać dotacja ale wsparcie
cytat z uzasadnienia : Cytat: | Wsparcie dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej udzielane będzie na wniosek, w trybie ciągłym do momentu wyczerpania alokacji przewidzianej dla tego działania na dany rok. W związku z tym wsparcie dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej udzielane będzie bez konkursu |
|
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 541 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3767 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-06-16, 19:34
|
|
|
gienek333 napisał/a: | są bardziej ekologiczne od Tesli, która robi 50 kkm rocznie (jak się kupuje drogie auto, to trzeba pokazać że to ma sens i ile to "oszczędzamy" i im więcej przejedziemy to więcej oszczędzimy) | Może nie każdej Tesli to dotyczy, ale jak człowiek ma na dachu instalację PV lub "zieloną" umowę na prąd (tj. że pochodzi ona wyłącznie ze źródeł odnawialnych) to takie gadanie jest czystym czepialstwem (tj. czepianiem się o zabite komary, rozjechane żaby, trochę pyłu z klocków hamulcowych i trochę więcej z opon). |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1572 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-06-16, 19:51
|
|
|
To cytat pierwszy z brzegu i jest tego dużo
Warto zwrócić uwagę, że smog, który powodują samochody to nie tylko, a nawet nie głównie, to co leci z rur wydechowych. W bardzo ciekawej rozmowie opublikowanej przed rokiem w „Gazecie Wyborczej” Katarzyna Barańska z Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska tłumaczyła, że pył samochodowy w mniej więcej 7 procentach to „dymienie z rury”. Kilkanaście procent to drobinki z opon i klocków hamulcowych. Reszta, czyli ok. 80 proc., to pylenie wtórne, czyli to, co leży na jezdni, a samochody wzbijają w powietrze przejeżdżając. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3767 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-06-16, 20:41
|
|
|
gienek333 napisał/a: | Reszta, czyli ok. 80 proc., to pylenie wtórne, czyli to, co leży na jezdni, a samochody wzbijają w powietrze przejeżdżając. | No dobra, ale w takich kategoriach to w pełni ekologiczna drewniana furmanka staje się tu trucicielem niemal równym TDI... Czy ta pani przyznała również, że gdyby po mieście jeździło 100% elektryków to na drodze byłoby trochę mniej sadzy i pyłu z klocków do wzbijania w powietrze? |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 541 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2019-06-16, 20:52
|
|
|
Nie czytałem tego wywiadu ale gwarantuję, że nie. Też zapewne nie sugerowała żeby sprzątać ulice na mokro a już tym bardziej nie zrobiła pewnie nic, żeby wprowadzić takie coś w życie. Co ciekawe w Poznaniu na to wpadli i w tym sezonie ma coś takiego się odbywać.
Poza tym osobiście mam takie doświadczenia, że we WIOŚiu, RDOŚU i innych instytucjach mają totalnie gdzieś ochronę środowiska, ich interesują jedynie papierki. I tworzenie ton nowych papierków, zatem na liście autorytetów raczej nie ustawiałbym ich wysoko. |
_________________ Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/ |
|
|
|
 |
|