SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy warto kupić Teslę S/X/3 z USA?
Autor Wiadomość
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-08-17, 23:00   Czy warto kupić Teslę S/X/3 z USA?

+----------------------------------------------------------------------------------------------+
Edit: Temat wydzielono z wątku ogólnego o Tesli Model X .

:idea: Temat dotyczy użytkowania Tesli Model S / Model X / Model 3 z USA, sprowadzonej do Europy. Problemy będą dotyczyły ładowania (inne gniazda ładowania i brak możliwości podłączenia do Superładowarek) oraz generalnie zablokowanej łączności/niektórych funkcji (szczególnie jeśli aut miało zderzenie), gwarancji/napraw.

O ładowaniu Tesli z USA w Europie rozmawiano też w starszych tematach w 2015 i 2016 r.
+----------------------------------------------------------------------------------------------+


czemu ludzie kupują Tesle z USA? :cry: z niewiedzy?
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2017-08-20, 08:50, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 117
Wysłany: 2017-08-18, 07:45   

Szczególnie, że takie auto jeżeli chodzi o connectivity jest praktycznie bezużyteczne, zero połączenia z siecią w Europie, zero diagnostyki ze strony Tesli, auto odcięte od świata, problemy z supercharger'ami itp. bez homologacji na EU, trzeba światła przerabiać ale wiadomo 30% tańszy minimum... oczywiście kazdy ma wybór...
 
     
zb1g


Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 54
Wysłany: 2017-08-18, 14:38   

highend napisał/a:
czemu ludzie kupują Tesle z USA? :cry: z niewiedzy?

Bo kosztowało człowieka 60% ceny nowej od Tesli. I to jest podstawowy lep.
Z reszty problemów pewnie sobie jeszcze nie zdaje sprawy ale:
Auto zostało ładnie przygotowane przez chłopaków pod Poznaniem.
Zarówno wykonali naprawy blacharskie (nie były duże, wymiana drzwi i prostowanie błotnika)
jak i poszły zmiany w sofcie.
Działa internet, nawigacja, auto łączy się z serwerem w Poznaniu :) i mają oni pełny dostęp do danych serwisowych. W razie czego poprowadzą serwis auta tyle że odpłatnie.
Jedynie co nie przeskoczyli i pewnie nie przeskoczą to ładowanie z superchargerów.
Na razie może się ładować z chademo bo nie ma nawet EVSE, ale za kilka dni zamontuje u siebie wallboxa.
Zakładając że będzie głównie używał na trasę dom-praca coś koło 100km w jedną stronę, to nie jest tak zupełnie bez sensu.
A samochód prezentuje się bardzo fajnie, biały z zewnątrz i w środku z 6 fotelami bez widocznych śladów użytkowania.
Ostatnio zmieniony przez zb1g 2017-08-18, 17:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 408
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-08-18, 14:57   

No właśnie jak to jest - wersje z USA w ogóle nie mogą się ładować na SC, czy mogą, ale odpłatnie?

Biorąc pod uwagę różnicę w cenie to w sumie gość może mieć gdzieś to, że nie może się ładować za darmo. Za jakieś 20tys pln ma prądu na 200tys km. Więcej tym autem pewnie i tak nie zrobi. A skoro działają opcje online, navi, itp, to wcale nie taka głupia opcja...
 
     
zb1g


Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 54
Wysłany: 2017-08-18, 15:33   

Tesle amerykańskie mają inne gniazdo, 3 piny wobec 5 pinów prądowych w wersji euro.
Nie wiem cy to jest dokładnie tak jak type 1 czy tylko podobne?
Ładowarka w wersji USA jest przystosowana na 110 lub 2x110V.
Więc te różnice nie pozwalają na proste podłączenie do sieci czy superchargera.
Trzeba by wszystko wymienić, przetwornice, kable, gniazdo i przeprogramować auto.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 408
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-08-18, 15:47   

W sumie ciekawe. Jeśli gość montuje u siebie wallboxa to może jednak to jest zwykłe type 1 i auto łyknie 230V. Tylko kwestia innego EVSE. Chyba, że montuje jakiegos wallboxa, który ma wbudowany transformator i z 230V robi 110V. Ale szczerze mówiąc to czegoś takiego jeszcze nie widziałem.

A jak się ładował z chademo? Tesla ma do tego osobne gniazdo? Widze na zdjęciu wpiętą jakąś przejściówkę.
 
     
zb1g


Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 54
Wysłany: 2017-08-18, 16:34   

Chademo trzyma standard na całym świecie.
Tesla robi dwie przejściówki, z wtyczką do auta wersja USA (typ1) i reszta (typ2).
Samochody Tesli mają tylko jedno gniazdo do wszystkiego. Nie tak jak Leaf.

Wallboxa podobno kupił w USA. Nie wiem jak go podłączy.
Czy można u nas podpiąć jedną fazę 230V zamiast dwóch faz po 110V? A może przez jakieś trafo?
Może ktoś już ćwiczył temat i się podzieli wiedzą?
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-08-18, 17:45   

Brak ładowania z SC dyskwalifikuje to auto nawet jakby bylo 50% tańsze. Ale to tylko moja opinia... .
No i brak gwarancji. A tesle czesto miewaja różne usterki.
Ale ok. Oby dobrze służył Model X :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1651
Skąd: Gdańsk

Wysłany: 2017-08-18, 19:31   

zb1g napisał/a:
Nie wiem cy to jest dokładnie tak jak type 1 czy tylko podobne?
To nie jest Type 1, tylko specyficzne gniazdo Tesli. Można do niego podłączyć Type 1 przez małą przejściówkę.

zb1g napisał/a:
Ładowarka w wersji USA jest przystosowana na 110 lub 2x110V.
Nie uwierzę, że nie obsługują 230V - w Stanach takie gniazdka też występują w domach, różnica w prędkości ładowania co najmniej dwukrotna, nie wspominając o publicznych ładowarkach Type 1. Wg mnie spokojnie do amerykańskich można podłączyć 230V przez przejściówkę Type 1 -> Tesla.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 408
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-08-18, 19:58   

230V w stanach to coś zupełnie innego niż u nas. Tam jest to właśnie 2x110V, jak kolega wyżej wspominał. Czyli masz dwie fazy po 110V, a nie fazę 230V i zero jak u nas.
A brak możliwości ładowania na SC dla niektórych (na przykład dla mnie) to żaden minus.
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-08-19, 01:11   

zb1g napisał/a:
highend napisał/a:
czemu ludzie kupują Tesle z USA? :cry: z niewiedzy?

Bo kosztowało człowieka 60% ceny nowej od Tesli. I to jest podstawowy lep.
Z reszty problemów pewnie sobie jeszcze nie zdaje sprawy ale:
[.....]
W razie czego poprowadzą serwis auta tyle że odpłatnie.
Jedynie co nie przeskoczyli i pewnie nie przeskoczą to ładowanie z superchargerów.


czyli mamy auto za 60% ceny nowej Tesli.
Ale zaraz.. przecież on nie kupił nowej - sam napisałeś, że miała naprawy blacharskie
Więc porównanie do ceny NOWEJ Tesli Model X Europa jest błędne.

Po drugie odpłatny serwis. No hmm.... jak by to powiedzieć. Żeby z owych 60% ceny nie zrobiło się nagle 120%....

Nie wiem, kupując auto za 600.000 PLN (nowe)... to 60% = 360.000 PLN.
A używany Model X europejski to.... ? nie ma? Strzelam... 450.000 ?
I już ta różnica w cenie robi się nie 40%, a może 20%.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
zb1g


Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 54
Wysłany: 2017-08-19, 07:47   

Ale nie musisz mi tego tłumaczyć.
Sam przeszedłem w maju taki proces myślowy i mając wybór usa za 200tyś, europa używany za 250-280 wziąłem nowy od Tesli poprzez EFL.
Może auto jest z mniejszą ilością bajerów, ale ma pełną gwarancję, co uważam za warunek podstawowy do bezstresowego i bez kosztowego użytkowania.

Ale nie wszyscy tak myślą. Zadałeś pytanie to Ci odpowiedziałem, gdyż w mojej rozmowie został taki argument przez Pana Darka przytoczony.
Czy zrobił dobrze czy źle, życie i czas pokaże. Jeśli nie przytrafi mu się kosztowna naprawa, będzie jeździł zadowolony. Jeśli nie, to jego ryzyko i poniesie koszty.
Nie każdy jest w stanie przełknąć cenę nowego X, bo to 500-600 tyś.
Sam też myślisz o Tesli S i też najprawdopodobniej kupisz używaną w cenie dla Ciebie do udźwignięcia. A ja bym mógł napisać, czemu kupujesz stary, bo jak się coś zepsuje po gwarancji to dołożysz.
Tak że luzik, może kiedyś któryś z użytkowników wersji USA opisze swoje doświadczenia i przedstawi wnioski.
A my się cieszmy że przybyło w Polsce kolejne ładne i nie smrodliwe auto.
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-08-19, 08:54   

zb1g napisał/a:

Sam też myślisz o Tesli S i też najprawdopodobniej kupisz używaną w cenie dla Ciebie do udźwignięcia. A ja bym mógł napisać, czemu kupujesz stary, bo jak się coś zepsuje po gwarancji to dołożysz.


Tak, ale

- wersja europejska (SC !)
- tylko z dwoma silnikami (wersja D) aby uniknąć problemów z silnikiem gdzie napęd jest wyłącznie na tył
- może i po gwarancji ale (OBY) z naprawionymi wszystkimi wadami wieku dziecięcego (klamki, parujące lampy tylne, itd)
- na 99% z pełnym dachem (aby uniknąć problemów z dachem panorama)

a przypadku Modelu X sporo ludzi ma jakieś problemy cały czas. Np Bjorn Nyland już chyba ze 2x dawał auto do serwisu.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 117
Wysłany: 2017-08-19, 12:56   

highend napisał/a:
Brak ładowania z SC dyskwalifikuje to auto nawet jakby bylo 50% tańsze. Ale to tylko moja opinia... .
No i brak gwarancji. A tesle czesto miewaja różne usterki.
Ale ok. Oby dobrze służył Model X :)


Dokładnie popieram, jeśli kogoś stać aby np. wydać 8tys. - 10tys. Eur na nowy silnik gdy ulegnie uszkodzeniu (bardzo często ulegają uszkodzeniu silniki w Teslach) lub jakaś cześć elektroniki (ceny części są powalające) to jego sprawa, na pewno Tesle z USA oficjalnie gwarancji w EU nie mają. Supercharger to jakby część komfortu tego samochodu pozwalająca bezproblemowo podróżować po Europie bez dłuższych postojów bo tak został pomyślany przez Elona ten biznes, jeśli ktoś chce się bujać po Polsce ładując auto w domu lub ma dużo wolnego czasu aby ładować się na Chademo przy wyjazdach za granicę to też nie mam nic przeciwko, ja jednak cenię swój czas. Chademo zazwyczaj ładują maks do 50kW więc i tak 2-3h trzeba taką 90kWh czy 100kWh baterię do pełna ładować. 3-4h vs. 40min - 1h to chyba jest spora różnica... Osobiście wolałbym dołożyć i kupić wersję EU ale każdy ma wybór, oczywiście życzę aby X US się nie psuł w Europie i życzę wielu tys. km pokonanych tras oraz szerokości.
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 117
Wysłany: 2017-08-19, 13:00   

zb1g napisał/a:
Ale nie musisz mi tego tłumaczyć.
Sam przeszedłem w maju taki proces myślowy i mając wybór usa za 200tyś, europa używany za 250-280 wziąłem nowy od Tesli poprzez EFL.
Może auto jest z mniejszą ilością bajerów, ale ma pełną gwarancję, co uważam za warunek podstawowy do bezstresowego i bez kosztowego użytkowania.


I to popieram, rozsądne pragmatyczne podejście :) .
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 117
Wysłany: 2017-08-19, 13:03   

zb1g napisał/a:
highend napisał/a:
czemu ludzie kupują Tesle z USA? :cry: z niewiedzy?

Bo kosztowało człowieka 60% ceny nowej od Tesli. I to jest podstawowy lep.
Z reszty problemów pewnie sobie jeszcze nie zdaje sprawy ale:
Auto zostało ładnie przygotowane przez chłopaków pod Poznaniem.
Zarówno wykonali naprawy blacharskie (nie były duże, wymiana drzwi i prostowanie błotnika)
jak i poszły zmiany w sofcie.


Wyklepać da się wszystko nawet aluminium więc tutaj nie ma problemu, zmiany w sofcie tutaj miałbym obawy...
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 117
Wysłany: 2017-08-19, 13:06   

zb1g napisał/a:
highend napisał/a:
czemu ludzie kupują Tesle z USA? :cry: z niewiedzy?

Działa internet, nawigacja, auto łączy się z serwerem w Poznaniu :) i mają oni pełny dostęp do danych serwisowych. W razie czego poprowadzą serwis auta tyle że odpłatnie.

Chciałbym to widzieć... hehe chętnie umówię się na spotkanie gdzie ktoś zademonstruje mi jak wersja USA ładnie działa w Polsce, można ją obsługiwać ze smartfona, nie ma problemów z siecią LTE itp... jeśli przerzucili połowę elektroniki z Europejczyka i jakimś cudem udało im się nagrzebać w sofcie w co wątpię to może i działa....
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 117
Wysłany: 2017-08-19, 13:14   

zb1g napisał/a:
highend napisał/a:
czemu ludzie kupują Tesle z USA? :cry: z niewiedzy?

Jedynie co nie przeskoczyli i pewnie nie przeskoczą to ładowanie z superchargerów.

I tego nie przeskoczą, supercharger zapewne ładuje po VINnie i zastanawia mnie czy przypadkiem jeszcze przy tym nie musi być geolokalizacji, tak czy inaczej na pewno po podłączeniu auta jest one widziane na serwerach Tesli i to tam jest zezwolenie na ładowanie lub nie. Prawda jest taka, że Tesla może dowolnie sobie zarządzać Supercharger'ami i jeśli np. uznają, że za 2-3 lata dostęp do wszystkich Superchager'ów dla wszystkich aut Tesli (również tych sprzed 2017r.) będzie płatny to będzie, to jest kwestia jednego ustawienia na serwerach Tesli, tak jak pisałem Supercharger to niezły komfort a za komfort się płaci... Nie znamy przyszłości polityki Tesli, jak będzie zobaczymy. Były kiedyś bezpłatne Superchargery dla wszystkich S-ek dlaczego kupując teraz nową Tesle nie ma już bezpłatnego dostępu? Bo był to marketingowy wabik na klientów w czasach kiedy jeszcze Elon nie do końca wiedział czy jego pomysł się rozwinie na taką skalę. Dziś już wie i zarabia na wszystkim :) .
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 117
Wysłany: 2017-08-19, 13:21   

zb1g napisał/a:
Ale nie musisz mi tego tłumaczyć.
Sam przeszedłem w maju taki proces myślowy i mając wybór usa za 200tyś, europa używany za 250-280 wziąłem nowy od Tesli poprzez EFL.

A w jakiej formie jest dostęp płatny do Superchargerów obecnie w rocznikach 2017? Wykupiony masz jakiś pakiet startowy czy na bieżąco płacisz za każde ładowanie na Superchargerze? Jak wygląda w ogóle płatność? Mógłbyś przybliżyć innym użytkownikom jak to obecne wygląda jeśli masz nową Teslę z rocznika 2017?
 
     
zb1g


Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 54
Wysłany: 2017-08-19, 15:06   

Mam darmowe ładowanie, moje auto jest z produkcji przed 15 stycznia.
Potem 19 maja ogłoszono nowy regulamin, że auta zamawiane do tego czasu też mają darmowe SC. Dla nowych zamówień po 19 maja trzeba skorzystać z linku referencyjnego np mojego :lol: http://ts.la/zbigniew1180
Jeśli konfiguracje zamówienia auta zrobi się z takiego linku to pierwszy właściciel też ma darmowe SC bez limitów. Po sprzedaży auta, kolejni muszą płacić.
Generalnie pierwsze 400KWh w roku są darmowe. Potem (tu spekuluje) pewnie obciążą kartę kredytową której dane będzie trzeba podać.


Supercharging
You have free, unlimited Supercharging for your current Tesla vehicle as well as any new Model S or Model X purchased before December 31, 2017. If you choose to sell your current Tesla, free Supercharging will transfer to the next owner. In addition, up to five friends you refer will also receive free Supercharging


Referral Program
Starting May 19, 2017, Tesla owners can give five friends free unlimited Supercharging and a 1,000 € credit toward a new Model S or Model X with their personal referral code. Existing Tesla owners will also receive free unlimited Supercharging on any new Model S or Model X that they purchase - no referral required.
 
     
zb1g


Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 54
Wysłany: 2017-08-19, 15:53   

rafmat napisał/a:

Chciałbym to widzieć... hehe chętnie umówię się na spotkanie gdzie ktoś zademonstruje mi jak wersja USA ładnie działa w Polsce, można ją obsługiwać ze smartfona, nie ma problemów z siecią LTE itp...


Sprawdzając auta, między innymi zweryfikowałem to:
https://www.otomoto.pl/of...a-ID6y6JxX.html

To jest też USA, przerobiona w Poznaniu przez tych samych ludzi co X.
Nie polecam tego auta bo z carfaxu wynika, że był wysłany na Litwę i generalnie jest spora dziura w jego historii.
Ale można przecież sobie zadzwonić do sprzedawcy, porozmawiać i nawet się umówić na jazdę.
A cena przez 3 miesiące spadła już o 50tyś.

Ale wracając do sedna. Mamy zdolnych chłopaków w Poznaniu, którzy zaczynają robić cuda
z Teslami z USA.

W X sam sprawdzałem na przeglądarce i wp.pl się otwierało a nawigacja działała.
Ponieważ Pan Darek świeżo odebrał auto, testował na autostradzie je na tyle że w Aleksandrowie miał kilkanaście % akumulatora.
Miał oczywiście problem z podłączeniem się do chademo bo od stycznia jest rozwalona dźwignia we wtyczce aleksandrowskiej ładowarki. Ciśnienie oczywiście mu skoczyło, oczami wyobraźni widział już lawetę i wykonał parę telefonów.
Gdy ja podjechałem, ładowanie już ruszyło i byłem świadkiem rozmowy z mechanikami w Poznaniu którzy widzieli u siebie że auto zaczęło się ładować.
Potem oddzwonił jeszcze ktoś z ABB, który obiecał, że po powrocie z urlopu :) natychmiast zajmie się naprawą wtyczki. Może będą jakieś korzyści dla szerszego ogółu z tego zdarzenia.
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-08-19, 17:53   

zb1g napisał/a:


Sprawdzając auta, między innymi zweryfikowałem to:
https://www.otomoto.pl/of...a-ID6y6JxX.html

To jest też USA, przerobiona w Poznaniu przez tych samych ludzi co X.
Nie polecam tego auta bo z carfaxu wynika, że był wysłany na Litwę i generalnie jest spora dziura w jego historii.


Komis "Sprinter2" z żor sprowadza w 99% mocno powypadkowe przystanki z USA. Byłem, widziałem, nie polecam. Komis jak 99% innych = cwaniaki.

Może jak spadnie o kolejne 100.000 cena to sobie można kupić ;)

Krótko i na temat:

Nissan Leaf EU nowy = Używana Tesla z USA. W sensie ceny. Wtedy można rozważyć :) ;)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
deadaster 

Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-19, 21:17   

Ten Model S z linku mam jego zdjęcia sprzed naprawy - była niezła kolizja dodatkowo sprzedawca twierdzi bardzo ciekawe rzeczy - wkleje Wam jutro przebieg rozmowy bo jest wart uwagi. Gdyby jedynym problemem Tesli z USA był SC to bym taką też kupił ale brak gwarancji problemy z navi są zbyt ciężkie do przejścia... Już prędzej kupie EU uszkodzone ale nie zablokowane by naprawić.
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 117
Wysłany: 2017-08-19, 23:51   

Spójrzcie na kierownice jak chamsko airbag robiony po regeneracji... hehe "trabki" od klaksona chyba ziemniakiem wyciskane... na 100% airbagi były wystrzelone... Co do Tesli z USA i połączenia z siecią - tak jak pisałem jak nie zobaczę to nie uwierzę, wątpię aby nawigacja chodziła, przeglądarka czy połączenie z oryginalną apką Tesli. To że auto jest podłączone do sieci wcale nie oznacza, że połączenie jest realizowane przez oryginalny device na pokładzie - raczej wątpie aby tak było. Są inne sposoby aby się przekonać gdzie jest auto i że właśnie podłączyło się do ładowania wystarczy pod OBD2 połączyć dowolną zewnętrzną telemetrie (lokalizator z modemem 3G/4G) => udostępnić sobie internet i przeglądarkę Tesli podpiąć pod Tethering. Tak jak pisałem w wersjach USA sam hardware trzeba wymienić + dostać się do serwerów Tesli co jest nierealne nawet dla takich super speców jak Panowie z Poznania. Chętnie zobaczę tę przerobioną Teslę USA przez Panów z Poznania i na własne oczy przekonam się jak ładnie wszystko w niej śmiga... hehe.
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 117
Wysłany: 2017-08-20, 00:10   

Co do telemetrii to nawet są darmowe rozwiązania => https://www.openvehicles.com/, każda Tesla czy to wersja USA czy wersja EU która jest po wypadku (kiedy np. wystrzeliły airbagi) zawsze automatycznie jest blokowana przez serwery Tesli. Można ją oczywiście naprawić ale wtedy trzeba przejść dość kosztowny przegląd w autoryzowanym serwisie Tesli, jeśli Tesla uzna, że naprawa jest wykonana profesjonalnie zgodnie ze standardami może odblokować auto za słoną opłatą a wiec odblokować przy tym conectivity i przede wszystkim ładowanie z supercharger'ów. To co chłopaki z Poznania robią to klepią auta i uruchamiają funkcje jezdne auta "bebesząc" prawie na pewno całe conectivity aby serwery Tesli przypadkiem nie widziały, że auto porusza się po drogach => i to chcecie nazwać profesjonalną naprawą... Bajki można opowiadać niczego nie świadomym klientom, którzy rzadko wiedzą o co biega... Dla przeciętnego klienta dodatkowa zewnętrzna telemetria podłączona do serwerów w Polsce niczym na pierwszy rzut oka nie różni się od oryginalnej Tesli, ba zapewne chłopaki z Poznania nawet mają wtedy wgląd w podstawowe parametry auta na bieżąco bo w końcu podłączyli się zapewne pod szynę CAN. Proponuję rzeczową dyskusję popartą dowodami a nie stwierdzeniami "słyszałem, że chłopaki z Poznania potrafią cuda"...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14