SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowarki bezpłatne Wrocław Orlen & Co
Autor Wiadomość
Trapp

Dołączył: 25 Wrz 2020
Posty: 21
Wysłany: 2021-01-20, 08:18   Ładowarki bezpłatne Wrocław Orlen & Co

Dzień dobry

I stało się - Orlen wycofał bezpłatne ładowanie we Wrocławiu.
Jeśli tak będzie wyglądało promowanie Elektromobilności to naprawdę nie widzę argumentów do zakupu EV przez przeciętnego Kowalskiego...

BTW - czy są jeszcze bezpłatne ładowarki Type2 22kW we Wrocławiu? PKP?
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1899
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-01-20, 08:54   

Są i to sporo, ale okupowane. Nie na tym polega promowanie, aby prąd był gratis.
Prąd gratis lub tanio jest w domu, garażu lub stworzonym miejscu. Promowanie ma polegać
na dużej ilości dostępnych punktów ładowania w przystępnej cenie, polega jednak błędnie na
wspieraniu zakupu poprzez dopłaty, zamiast redukcji VAT lub regulacji ceny prądu.
Np. AC 1 zł DC 1,50 zł które użyjesz w trasie parę razy w roku. Wg mnie to nie obywatel
powinien udowadniać, że nie jest koniem (patrz, że Tesla to BEV przed US), ale operatorzy, że
ich koszty stworzenia i obsługi punktu ładowania lub prądu DC są wyższe niż stawki narzucone.
Wówczas rząd powiat gmina powinni operatorom dopłacać i tworzyć regulację, aby pewne koszty,
często sztucznie tworzone, znikały (typu opłaty za moc, za utrzymanie mocy, za przyłącze itd).
Jeżeli jeździsz dużo zawodowo, to kupujesz auto spalinowe lub samoładujące.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
Trapp

Dołączył: 25 Wrz 2020
Posty: 21
Wysłany: 2021-01-20, 09:41   

Rozumiem i zgadzam się
Niemniej szkoda że w świat idzie informacja że ładowanie na Orlenie czy innym Greenway-u to >2 PLN / kWh i przy zużyciu 20 kWh / 100 km to elektryk kosztuje 40-50 PLN / 100 km.
Przeciętni ludzie boją się już samej baterii ( 5 lat i na złom , 90 km/h na autostradzie ,melex itp) , a co dopiero koszty ładowania...

Kto rozsądnie myślący wyłoży wtedy 120+ TPLN na elektryka poza pasjonatami :-( ?

Jeżeli elektryki to przyszłość , to każdą zmianę można wprowadzać kijem lub marchewką - marchewka już znika więc potrzebny będzie gruby kij...
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 960
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-01-20, 11:00   

Trapp napisał/a:

Jeżeli elektryki to przyszłość


Nie widać żeby "władza" tak uważała, nie u nas.
Były takie zakusy kilka lat temu, ale wyraźnie odpuścili.
I pozwolenie państwowym firmom na wydmuchanie cen na ładowarkach w kosmos, jest tego wyraźnym dowodem.

Ale pewnie Greenway się cieszy - bo z racji często lepszych lokalizacji i niższych cen, ilość klientów mu wzrośnie.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3114
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2021-01-20, 11:51   

Cav napisał/a:
Nie widać żeby "władza" tak uważała, nie u nas.

Oj widać . Gdyby nie to nie mielibyśmy ustawy , zwolnienia z akcyzy.
A że prawo czasami jest pisane na kolanie ( albo niektórzy maja dobrych lobbystów że potrafią odwrócić zapisy prawne na niekorzyść to inna sprawa) .
Zwróćcie uwagę co się narobiło z taryfa G12as . Stała się zupełnie nieopłacalna mimo że rząd ostro naciskał na sprzedawców i dystrybutorów.
A że nie może bezpośrednio interweniować to mamy co mamy.
Co z tego że główni sprzedawcy mają to w swojej ofercie skoro po policzeniu kosztów przestaje się to opłacać . Bo każdy szuka zysków tam gdzie może .
A jeśli sa luki w prawie ( możliwości obejścia) i nie jest to karane ( albo też kara jest groszowa do zysków) to każdy robi co chce.
Dlatego najlepsza jest konkurencja.
W dystrybucji prądu jej nie będzie bo każdy dystrybutor jest monopolistą a Państwo wciąż nie potrafi monopolistów utemperować.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 43
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-20, 12:04   

Zgadzam się że prąd nie powinien być za darmo na ładowarkach, i cena 1zlAC 1,5zl DC wydaje się takim kompromisem. Jednak zdecydowanie uwazam ze ORLEN jako firma Państwowa powinien miec ceny nizsze przynajmniej w okresie 5 letnim aby promowac. A oni odrazu dowalili z grubej rury.
Ale na zebraniach zarzadu beda mogli sie pochwalic najwieksza siecia ladowarek, i do premiera to pewnie tez dotrze. Tylko czekam az premier sie gdzies wypowie ze ORLEN najbardziej wspiera elektromobilnosc :)
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1899
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-01-20, 13:45   

jas_pik napisał/a:
W dystrybucji prądu jej nie będzie bo każdy dystrybutor jest monopolistą a Państwo wciąż nie potrafi monopolistów utemperować.

Rząd potrafi wystarczy ceny ładowania podpiąć pod te same regulację jak prąd domowy.
Czyli stawka maksymalna i niech się sprzedażą zajmą ci, którzy go mają, a nie Orlen.
Enea czy Tauron sama sobie nie musi płacić za przesył, za moc itd. mogą sprzedawać AC
2 razy drożej niż taryfy G11, i DC 2 razy drożej niż w taryfie C11. To miało by uzasadnienie.
Tego właśnie rząd nie robi, co jest skutecznie robione w Niemczech np. EnbW i inne spółki energetyczne.
Jak pisałem powyżej, przecież mogą się dogadywać i subwencjonować sprzęt lub kWh.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 1037
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2021-01-20, 14:31   

Trapp napisał/a:
Rozumiem i zgadzam się
Niemniej szkoda że w świat idzie informacja że ładowanie na Orlenie czy innym Greenway-u to >2 PLN / kWh i przy zużyciu 20 kWh / 100 km to elektryk kosztuje 40-50 PLN / 100 km.
Przeciętni ludzie boją się już samej baterii ( 5 lat i na złom , 90 km/h na autostradzie ,melex itp) ,


Właśnie utarło się to w necie że po 5 latach bateria na złom a przecież gwarancje wszyscy dają na min. 8 lat i 80 % pojemności i wiadomo nie wymieniamy baterii a pojedyńcze ogniwa które mają mniejsze napięcie.
Ostatnio zmieniony przez domino 2021-01-20, 14:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1899
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-01-20, 14:32   

domino napisał/a:
no własnie utarło się to w necie że po 5 latach bateria na złom a przecież gwarancje wszyscy dają min 8 lat i 80 % pojemności

Moja bateria ma 8 lat i ma 95 % fakt przebieg tylko 50 tys km
Druga mojego ojca 7 lat 97% przebieg podobny.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 1037
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2021-01-20, 14:49   

Apolonia napisał/a:
domino napisał/a:
no własnie utarło się to w necie że po 5 latach bateria na złom a przecież gwarancje wszyscy dają min 8 lat i 80 % pojemności

Moja bateria ma 8 lat i ma 95 % fakt przebieg tylko 50 tys km
Druga mojego ojca 7 lat 97% przebieg podobny.


Powinienem dodać że te 80% dotyczy przebiegu 160tyś km jaki dają producenci więc przy 50tyś km to masz pojemność idealną a przy 150 tyś km powinno być min 85%.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1899
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-01-20, 15:21   

Czyli Kowalski z przebiegani na ryby i do kościoła (7-8 tys km rocznie), może latami używać tych baterii.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 1037
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2021-01-20, 15:45   

Apolonia napisał/a:
Czyli Kowalski z przebiegani na ryby i do kościoła (7-8 tys km rocznie), może latami używać tych baterii.

Statystycznie polski kierowca pokonuje do 15tyś km rocznie więc może ... jak już powiedziałeś. :)
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1899
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-01-20, 16:13   

No tak, to ten drugi Kowalski, syn Nowakowej, on jeździ jeszcze do pracy i robi 15 tys km
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3772
Skąd: Gdańsk

Wysłany: 2021-01-20, 16:24   

Apolonia napisał/a:
Czyli stawka maksymalna i niech się sprzedażą zajmą ci, którzy go mają, a nie Orlen.
Orlen już ma - Energę.

Apolonia napisał/a:
Enea czy Tauron sama sobie nie musi płacić za przesył, za moc itd.
Ale te koszty wciąż dla nich istnieją.

domino napisał/a:
nie wymieniamy baterii a pojedyńcze ogniwa które mają mniejsze napięcie
To jest akurat rzadszy przypadek, nowsze baterie (od 2012 powiedzmy) zużywają się dość równomiernie.

Apolonia napisał/a:
Czyli Kowalski z przebiegani na ryby i do kościoła (7-8 tys km rocznie), może latami używać tych baterii.
Prawdopodobnie tak, chyba że sam czas ma dla nich też znaczenie, zobaczymy.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
KubaPHV

Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 89
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-01-20, 21:04   

Ekolega napisał/a:
Jednak zdecydowanie uwazam ze ORLEN jako firma Państwowa powinien miec ceny nizsze przynajmniej w okresie 5 letnim aby promowac. A oni odrazu dowalili z grubej rury.
Ale na zebraniach zarzadu beda mogli sie pochwalic najwieksza siecia ladowarek, i do premiera to pewnie tez dotrze. Tylko czekam az premier sie gdzies wypowie ze ORLEN najbardziej wspiera elektromobilnosc :)

Wincyj, dajcie wincyj... powiedziała Karina do Seby po otrzymaniu 500+...
Orlen nie ma swoich w Twoim rozumieniu niczyich pieniędzy... żeby je rozdawać, jak ma za dużo to niech obniży marżę na paliwo albo spożywkę w sklepie...
Dla czego inni mają się dokładać do prądu dla Ciebie.
Ekonomia ma swoje prawa i na pewno nic co jest dotowane się nie rozwinie... to droga do nikąd. Czy w XIX wieku państwo się dokładało do rozwoju stacji paliw?
Elektromobilność oparta na bateriach się nie obroni, ilość związków chemicznych używanych do produkcji baterii jest ograniczona, ceny baterii bedą rosły, a nie malały... Nawet skrócenie czasu ładowania do 15min, nic nie da... Zobaczcie jaki jest przemiał na stacjach przy autostradzie. Zastąpienie paliwa prądem... 50 ładowarek na stacji, by tego nie obsłużyło do tego chwilowe zapotrzebowanie na prąd. To nie jest realne.
A rozwój na pewno nastąpi, byleby się do tego nie mieszały gamonie z rzadu, ani z lewej, ani z prawej strony i ci ze środka też...
_________________
Prius plugin IV 45000km - 3,5/100
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 43
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-20, 21:18   

KubaPHV napisał/a:

Dla czego inni mają się dokładać do prądu dla Ciebie.
Ekonomia ma swoje prawa i na pewno nic co jest dotowane się nie rozwinie... to droga do nikąd.


To dlaczego ja płacąc już podatki od przeszło 22lat musze dopłacać do górników ?
Nie wiem czy jest aktualnie kopalnia która ma ekonomiczne uzasadnienie istnienia...
A ja chcialem tylko zeby ładowarki Państwowej firmy NIE ZARABIAŁY przez pierwsze 5 lat istnienia. Niech pokrywają 100% kosztów, ale bez zarobku..
 
 
KubaPHV

Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 89
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-01-20, 21:32   

Ekolega napisał/a:


To dlaczego ja płacąc już podatki od przeszło 22lat musze dopłacać do górników ?

Idealny przykład, że dopłaty to zło :) .
Wiem, że górnictwo to nie tylko ludzie pod ziemią, ale prawda jest taka, że dotowanie nic nie dało, a zaraz jak to jeb... to pociągnie innych za sobą.
Mnie nie pytaj, ja nie głosowałem ani na tych teraz ani na tych poprzednich...
Też płacę podatki i zus i też mnie to wkur... :)
_________________
Prius plugin IV 45000km - 3,5/100
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 43
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-20, 21:37   

KubaPHV napisał/a:

Mnie nie pytaj, ja nie głosowałem ani na tych teraz ani na tych poprzednich...
Też płacę podatki i zus i też mnie to wkur... :)


Ale jak by nie zarabiali przez te 5 lat na tych ladowarkach to takie koszty ?
Namawiali na dzieci płacąc 500+ i koszty sa 40miliardów PLN... to jak by zrobili bez zarobku ładowarki to będzie jakies... nie wiem 10 milionów mniej przychodów ?

Nie chce za darmo, tylko bez zarobku zeby zachecic...
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 238
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2021-01-20, 21:42   

Ekolega napisał/a:
Nie chce za darmo, tylko bez zarobku zeby zachecic...

Moim zdaniem to żadna zachęta. Tzn. jeśli ktoś nie jest "pasjonatą" ;-) to mając kwotę "x" pln na auto kupi spalinowe - bo będzie lepiej wyposażone, większe, z większym zasięgiem, łatwiej i szybciej uzupełni paliwo, będzie łatwiej serwisowalne. I darmowy prąd w ładowarkach tego nie zmieni.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 960
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-01-20, 23:32   

lookash_c napisał/a:
Ekolega napisał/a:
Nie chce za darmo, tylko bez zarobku zeby zachecic...

Moim zdaniem to żadna zachęta. Tzn. jeśli ktoś nie jest "pasjonatą" ;-) to mając kwotę "x" pln na auto kupi spalinowe - bo będzie lepiej wyposażone, większe, z większym zasięgiem, łatwiej i szybciej uzupełni paliwo, będzie łatwiej serwisowalne. I darmowy prąd w ładowarkach tego nie zmieni.


Nie zawsze tak jest, więc ciężko generalizować.
Przynajmniej nie każdy z tych czynników musi wystąpić naraz, więc jeśli już to łącznik "lub" powinien być między tymi cechami.

U mnie właśnie głównie darmowy prąd spowodował, że w ogóle spróbowałem elektryka.

A obecne auto ev (Zoe) mam z zamiany za bardzo podobnego spaliniaka (Kony) w podobnej cenie.
Nie była ani specjalnie większa, ani łatwiej serwisowalna, co najwyżej trochę lepiej wyposażona i łatwiej tankowalna.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3772
Skąd: Gdańsk

Wysłany: 2021-01-21, 00:29   

KubaPHV napisał/a:
50 ładowarek na stacji, by tego nie obsłużyło do tego chwilowe zapotrzebowanie na prąd. To nie jest realne.
Rok 2010 - 100GB internetu na miesiąc w telefonie musi kosztować majątek i w ogóle nie da się tego zużyć. Rok 2000 - 4 rdzenie 1,5GHz i 1GB RAM w telefonie to nie jest realne, nawet w PCcie. Rok 1800któryś - nic innego niż balon latać nie może. Rok 1500któryś - Ziemia jest centrum wszechświata. Uważałbym z tą realnością.

KubaPHV napisał/a:
A rozwój na pewno nastąpi, byleby się do tego nie mieszały gamonie z rzadu, ani z lewej, ani z prawej strony i ci ze środka też...
Pewne tematy bez solidnego kopa kasą nie ruszą z miejsca.

Ekolega napisał/a:
A ja chcialem tylko zeby ładowarki Państwowej firmy NIE ZARABIAŁY przez pierwsze 5 lat istnienia. Niech pokrywają 100% kosztów, ale bez zarobku..
Policzmy - stacja 40kW z montażem, odbiorami itp. 150kPLN, miesięczny koszt przyłącza 5zł x 40kW = 200zł (Enea), miesięczny koszt operatora przyjmijmy najtańszy jaki widziałem 100zł, coś tam miesięcznie bierze UDT za numer EIPA załóżmy 100zł, 400zł x 60mcy 24kPLN, i niech się coś w te 5 lat zepsuje za 20kPLN, czyli mamy ok. 200kPLN. Teraz załóżmy niemałą na dzisiejsze czasy ilość 10 ładowań dziennie po 40kWh, przez 5 lat 5 x 365 x 10 x 40 = 730 000 kWh. 200kPLN / 730000kWh daje 0,27PLN do każdej kWh, ta kosztuje koło 1PLN, łądowanie mogłoby więc kosztować 1,27PLN/kWh. Nie biorę pod uwagę oprocentowania kredytu, może jeszcze jakichś kosztów, i obłożenie płatnych stacji będące od kilku lat dużo poniżej 10 dużych ładowań dziennie.

lookash_c napisał/a:
Tzn. jeśli ktoś nie jest "pasjonatą" to mając kwotę "x" pln na auto kupi spalinowe - bo będzie lepiej wyposażone, większe, z większym zasięgiem, łatwiej i szybciej uzupełni paliwo, będzie łatwiej serwisowalne.
Nie wiem czy łatwiej serwisowalne, na pewno częściej i drożej. Cięższe przypadki awarii są chyba tak samo problematyczne w spaliniakach jak w elektrykach.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 1037
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2021-01-21, 09:12   

lookash_c napisał/a:
Ekolega napisał/a:
Nie chce za darmo, tylko bez zarobku zeby zachecic...

I darmowy prąd w ładowarkach tego nie zmieni.

No właśnie i tu się kolega myli jakby prąd był za darmo np: na okres 5 lat to policz jakie już na starcie masz oszczędności korzystając z szybkich ładowarek i w domu, sądzę że ludzie przesiadali by się ze spaliniakow w trymiga :)
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 238
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2021-01-21, 09:20   

Cav napisał/a:
U mnie właśnie głównie darmowy prąd spowodował, że w ogóle spróbowałem elektryka.

My pomyśleliśmy o elektryku po założeniu fotowoltaiki (większej niż potrzeby ówczesne).

Cytat:
A obecne auto ev (Zoe) mam z zamiany za bardzo podobnego spaliniaka (Kony) w podobnej cenie.
Nie była ani specjalnie większa, ani łatwiej serwisowalna, co najwyżej trochę lepiej wyposażona i łatwiej tankowalna.

Wieść niesie, że w Polsce elektryki ogarnia kilka ASO Renault. Spalinową Konę ogarnia każde ASO Hyundai. To mam ma myśli.
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 238
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2021-01-21, 09:24   

lookash_c napisał/a:
Tzn. jeśli ktoś nie jest "pasjonatą" to mając kwotę "x" pln na auto kupi spalinowe - bo będzie lepiej wyposażone, większe, z większym zasięgiem, łatwiej i szybciej uzupełni paliwo, będzie łatwiej serwisowalne.
Cytat:
Nie wiem czy łatwiej serwisowalne, na pewno częściej i drożej. Cięższe przypadki awarii są chyba tak samo problematyczne w spaliniakach jak w elektrykach.

Pisząc o łatwości serwisu mam na myśli, że trudniej znaleźć serwis ogarniający problemy "elektryczne" (nawet jeśli brać pod uwagę tylko ASO).
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 238
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2021-01-21, 09:36   

domino napisał/a:
lookash_c napisał/a:
Ekolega napisał/a:
Nie chce za darmo, tylko bez zarobku zeby zachecic...

I darmowy prąd w ładowarkach tego nie zmieni.

No właśnie i tu się kolega myli jakby prąd był za darmo np: na okres 5 lat to policz jakie już na starcie masz oszczędności korzystając z szybkich ładowarek i w domu, sądzę że ludzie przesiadali by się ze spaliniakow w trymiga :)

Ok, mówimy o teorii czy praktyce? Czyli o teoretycznym zakupie nowego auta czy praktycznie - biorąc pod uwagę ile pieniędzy przeciętnie Polak przeznacza na zakup samochodu? Rozważania "ile zaoszczędzę na paliwie przy darmowym prądzie" są dobre dla kogoś, kto planuje wydać na auto ponad 100 k pln. "Przeciętniak" to sobie może kupić starego Leafa czy trojaczka.
Bo teoretycznie to ja chcę kupić elektryka dla rodziny (2+3) z zasięgiem rzędu 300-400 km jazdy za miastem, a praktycznie to auta takie (na tą chwilę widzę dwa - Tesla X i EQV) kosztują dwa razy tyle, co spalinowe odpowiedniki. Za 200 k pln to paliwa i kosztów serwisowania na kilkaset tysięcy kilometrów bym miał. To wszystko rzecz jasna przy założeniu, że mógłbym wydać na auto tyle, co na dom ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 12