SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2017-06-13, 07:48
Elektryczny Fiat Cinquecento z doładowaniem solarnym
Autor Wiadomość
sshoney 

Dołączył: 11 Cze 2017
Posty: 13
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-06-11, 13:16   Elektryczny Fiat Cinquecento z doładowaniem solarnym

Witam, pragnę przedstawić dosyć ciekawy projekt elektrycznego Fiata Cinquecento. W moim przypadku projektowanie i konstrukcja Cienkiego wyglądała tak jak na filmie, który umieściłem na YT. Prace trwały ok 2,5 roku ale efekty są dosyć fajne. Nie ma co opisywać, trzeba zobaczyć:

https://www.youtube.com/watch?v=IJNKksV2rJY

Samochód jest zarejestrowany jako elektryczny CC z 1996 r., z mocą silnika 10kW, na 5 osób, z rodzajem paliwa EE.
Chętnie wymienię się doświadczeniami i informacjami o konwersjach tego modelu samochodu z innymi takimi jak ja pasjonatami tematu.
Pozdrawiam
Sławek
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-06-11, 16:34   

Drobna uwaga dotycząca bezpieczeństwa.
Gniazdo do ładowania zainstalowane w samochodzie winno być męskie .
I trzeba było jednak zrobić to nie na Pb chyba że one były znacząco tańsze niż litowe.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
sshoney 

Dołączył: 11 Cze 2017
Posty: 13
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-06-11, 20:23   

Słuszna uwaga jeśli chodzi o gniazdo ładowania; standardy CHAdeMO (Japan), COMBO 1 i 2 (US) tak mają. Ale ja chwilowo wzorowałem się na systemie CATARC (PRC). Niestety litowe akusy są jeszcze zbyt drogie, nie licząc BMS. Żelowe wychodzą o wiele taniej. Kosztem zasięgu oczywiście - ale ekonomia robi swoje...
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-06-11, 21:10   

Chodziło mi o to że zanstalowałeś w samochodzie gdniazdo żeńskie - oznacza to że jesli ktoś najpier podepnie kabel do sieci to na niesłoniętej wtycze będzie miał wystające bolce z napięciem sieciowym.
To też w pewien sposób zostało ustandaryzowane w przyczepach kampinowych oraz niektórych pojazdach elektrycznych ( np w Think City czy też Tazzari)
Załaczam zdjęcie z Thinka.

Jesli nie macie w Radomiu żadnej stacji publicznej z Type2 to nie ma sensu go montować.
Z Chademo czy tez obecnym standardem CSS tez nie ma sensu robić tego gdy nie będzie to wykorzystane a częsci sa bezsensownie drogie bo UE znów została wmanewrowana w opatentowany pomysł jednej firmy.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 288
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-12, 06:59   

Z gniazdem racja jest.

Ogólnie fajny projekt, od dobrej dekady nie widziałem Cinkocieńko w tak dobrym stanie ;)

Szkoda, że na ołowiu, jakie ma osiągi?
Dużo różnych wskaźników, wyświetlaczy, do czego one?
 
     
sshoney 

Dołączył: 11 Cze 2017
Posty: 13
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-06-12, 15:13   

Z gniazdem ładowania nie jest tak chop siup ze względów konstrukcyjnych, nie znalazłem żadnego fajnego energetycznego męskiego gniazda lub wtyku, które by weszło do niestety małej i płytkiej komory wlewu paliwa tak aby zamknęła się klapka. A i z tym co jest też nieźle musiałem pokombinować. Tylko taka opcja na razie pozostaje. Być może znajdę coś oryginalnego od jakiegoś elektryka to wtedy wstawię bo zgadzam się z Kolegami, że o bezpieczeństwo tu chodzi.
Zegary pokazują mi napięcie trakcyjne, prąd trakcyjny - odpowiednik ekonomizera, napięcie i prąd systemów pokładowych. Zrezygnowałem z typowego konwertera DC/DC 80V/12V dla zasilenia systemów pokładowych na rzecz typowego akusa 12V. W trakcie jazdy doładowywany jest on solarem. Max prąd jaki udało mi się uzyskać z solara to przy pełnym słońcu 5,3A. Spoko pokrywa elektrykę i elektronikę pokładową, odtwarzacz multimedialny i część świateł. Prądożerna jest niestety pompa hamulcowa podciśnienia - ciągnie 10A ale wypas ma extra bo daje prawie 2Bar podciśnienia. Jest jeszcze miejsce na dachu na drugi taki sam solar wtedy będzie mozna wydusic przeszło 10A. Reszta to sterowniki solarne i licznik energii.
Na filmie podałem zasięg ok. 50 km. W terenie płaskim przy płynnej jeździe jest znacznie większy. U mnie mam zjazdy i wzniesienia. Z danych pomiarowych po przejechaniu 10 km w terenie niekorzystnym napięcie trakcyjne spadło z 79V na 77V. Zakładając, ze może spaść max do 66V to przy spadku 2V/10km wychodzi ok. 65km. 80 km/h spoko osiągnie a jak się rozbuja to i więcej bo ma skrzynię pięciobiegową od Seicento.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-06-12, 16:21   

To prawda że trudnoznaleźć takie gniazda , zreszta ten standard nie jest w PL zbyt popularny.
Warto szuakć na szrotach z przyczepami kempingowymi .
Można szukać u dealerów częsci do kompingów.

ALbo zrobić tak jak ja to zrobiłem w początkowych swoich konstrukcjach - zespół gniazda i wtyczki od czjanika elektrycznego lub też standardowe gniazdo i wtyk komputerowe - ale to zależy od mocy ładowarki.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 288
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-12, 16:24   

No to fajnie, zasięg całkiem spoko ;)
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 533
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-06-12, 19:00   

sshoney napisał/a:
Prądożerna jest niestety pompa hamulcowa podciśnienia - ciągnie 10A ale wypas ma extra bo daje prawie 2Bar podciśnienia.

Niestety przeczy to prawom fizyki, maksymalne podciśnienie jakie da się osiągnąć w ziemskich warunkach to około -1bar (zależnie od panującego ciśnienia podawanego w pogodzie w hPa). I to -1bar to już pełna próżnia i dalej już nie ma co odpompować :roll:
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-06-12, 19:17   

I pompa podciśnienia nie musi pracować bez przerwy to niepotrzbna strata energii. Zrób tak jak w pojazdach PSA. , prosty układ RC właczający pompe na kilka sekund oraz czujnik podciśnienia sprawdzający podciśnienie.
Przecież układ podciśnienia jest dość szczelny i pompa nie musi działać bez przerwy.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 288
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-12, 19:35   

Albo lepiej, z czujnikiem ciśnienia bezwzględnego. Ja tak mam i włącza się jedynie gdy potrzeba. A co to za pompa? Bo ja mam Hellę i ciągnie mniej niż 5A
 
     
sshoney 

Dołączył: 11 Cze 2017
Posty: 13
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-06-12, 20:16   

No to muszę mieć spaprany miernik podciśnienia, bo w Cienkim spalinowym 900 pokazał na podciśnieniu 0,9 Bara a w pompie elektrycznej 1,9 Bara. Pompę mam taką jak na filmie widać - od VW Audi Skody. U mnie mam tak zrobione, że do ok 35 km/h pompa załącza się razem z pedałem hamulca i to na spoko wystarcza. Powyżej tego załącza się na stałe, dlatego zamontuje druga baterie słoneczną. Jas-pik masz fajny pomysł -trzeba będzie o tym pomyśleć. Dzięki kolego. :-D
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1090
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-06-12, 20:18   

Jeśli masz czas w niedzielę na pogaduchy po południu to jadę Saxo EV do Warszawy. Mam ładowanie na początku Radomia, ale mogę ladowac się w innym miejscu i podyskutować. Dwie godziny potrzebuję postać ,ładowanie 3,3Kw.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
sshoney 

Dołączył: 11 Cze 2017
Posty: 13
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-06-13, 17:32   

Witam, Pir-serwis nie widzę problemu, chętnie przy okazji ładowania obejrzę brykę, jestem przy trasie Kielce-Radom /siódemka/. Więcej informacji i kontakt poprzez Wiadomości prywatne.
Pozdrawiam
Sławek
 
     
Osterka1

Dołączył: 18 Sie 2017
Posty: 6
Wysłany: 2017-08-18, 09:37   

Fajny projekt, a użytkujesz go na co dzien czy tylko na pokazy i dla szpanu?
 
     
sshoney 

Dołączył: 11 Cze 2017
Posty: 13
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-08-20, 10:53   

Na razie tylko na pokazy a także na zakupy i jazdę dla przyjemności. Obecnie Cienki jest na etapie małej modernizacji akumulatorów.
 
     
kristof74 

Wiek: 43
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-20, 17:36   

Szok i niedowierzanie!! Polak to jednak potrafi :) :D
 
     
sshoney 

Dołączył: 11 Cze 2017
Posty: 13
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-08-20, 20:41   

:) W szoku to ja byłem jak po złożeniu końcowym całości do kupy i pierwszym wyjeździe na trasę okazało się, że silnik ze skrzynią udało mi się idealnie spasować, na spoko zmieniają się biegi i to wszystko jedzie :-D Po powrocie był wielki :kufel
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14