SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak rozliczyć delegację samochodem elektrycznym?
Autor Wiadomość
Maxxc 
MIA Electric L

Wiek: 34
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 33
Skąd: Poznań
  Wysłany: 2018-05-26, 14:15   Jak rozliczyć delegację samochodem elektrycznym?

Witam,

jakiś czas temu wybrałem się w delegację służbową z wykorzystaniem prywatnego samochodu, elektrycznego (MIA). Problem pojawił się przy próbie rozliczenia delegacji. Nikt nie wie, jak rozliczyć tzw. "kilometrówkę" w takiej sytuacji. Jedyna propozycja rozwiązania sprawy brzmiała "A nie możemy wpisać jakiegoś innego Twojego samochodu, spalinowego?". No, nie. Nie będę poświadczać nieprawdy.
Stąd rozliczenie delegacji "wisi" od prawie miesiąca. Czy zatem ktoś z Koleżanek/Kolegów mógłby podpowiedzieć, na jakie przepisy się powołać przy rozliczeniu?
Przy czym nie chodzi mi o pieniądze za delegację, tylko o "przetarcie drogi" dla innych, którzy być może znajdą się w takiej samej sytuacji.

Pozdrawiam
Maxxc

PS. Już kiedyś, zabierając w delegację rower do pociągu (musiałem szybko dotrzeć do miejsca docelowego z dworca, a rowerem było najłatwiej), miałem problem z rozliczeniem. Usłyszałem: "Dlaczego Pan nie jechał taksówką? Następnym razem proszę tak zrobić, bo nie wiem jak to rozliczyć.". Za rower nie ma "kilometrówki", ale widać wpisanie roweru jako środka transportu w druczek delegacji też stanowiło duży kłopot (dla innych).
 
 
jatko 


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 324
Wysłany: 2018-05-26, 14:47   

Ale co za różnica jakim autem, z tego jak ja kiedyś rozliczałem jazdę swoim autem to był jakiś przelicznik ustawowy za km i na jego podstawie były wyliczenia a nie ile Ci auto spali, pamiętaj że paliwo to nie jedyny koszt jaki ponosisz jadąc swoim autem
_________________
"Ideały to piękna rzecz, tylko ta siódma góra i siódma rzeka cholernie daleko!"
 
 
Maxxc 
MIA Electric L

Wiek: 34
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 33
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-05-26, 14:53   

Witam,

Dziękuję za odpowiedź.
Są dwie stawki "kilometrówki" na samochód, do 900cm2 pojemności silnika i powyżej.
Argumentowałem, że skoro pojemność wynosi 0cm2, to może być ta niższa stawka.
Ale nie spotkałem się ze zrozumieniem. Skoro nie mają pewności, ile zapłacić, to wolą nie zapłacić nic. :)
Nie wiem też, gdzie szukać tekstu tej właściwej ustawy, żeby móc samemu przeczytać i spróbować zinterpretować. Stąd też pytanie na forum.

Pozdrawiam
Maxxc
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-05-26, 15:45   

W Niemczech stawka jest jedna: obojetnie, czy rower, samochod elektryczny czy spalinowy. Dziwne, ze sie w Polsce rozroznia - przeciez amprtyzacja nie zalezy od pojemnosci..
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-05-26, 20:47   

Cytat:
Stawki za 1 km przebiegu pojazdu określone zostały natomiast w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 roku (ostatnia zmiana w 2007 roku) i wynoszą odpowiednio:

● dla samochodu o pojemności do 900 cm3 - 0,5214 zł,

● dla samochodu o pojemności od 900 cm3 - 0,8358 zł.

Przepisy te odnoszą się do samochodów z silnikami spalinowymi, w przypadku których możliwe jest określenie pojemności skokowej i to od niej uzależniają stosowanie odpowiedniej stawki za 1 km przebiegu. Tu pojawia się problem, bowiem w przypadku pojazdów osobowych z napędem elektrycznym o pojemności silnika nie może być mowy.

Wydatki rozliczane w pełnej wysokości
W sytuacji, gdy niemożliwe jest określenie pojemności silnika samochodu osobowego, niemożliwe staje się przyporządkowanie stawki za 1 km przebiegu, a co za tym idzie - również limitu wydatków zaliczonych do kosztów uzyskania przychodu zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 46 updof.

W związku z powyższym należy uznać, iż przepisy nie regulują sytuacji wynajmu samochodu osobowego z silnikiem elektrycznym lub też hybrydowym (z silnikiem elektrycznym oraz dodatkowym - spalinowym). Oznacza to, że w takim wypadku obowiązek prowadzenia tzw. kilometrówki nie występuje, a wydatki związane z użytkowaniem takiego pojazdu powinny zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodu w pełnej wysokości. Konieczne jest tu jednak spełnienie obligatoryjnego warunku, a mianowicie koszty te są ponoszone w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów.


Zdaniem organów skarbowych
Stanowisko takie zaprezentował również Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji z 31 sierpnia 2011 roku (sygn. IPPB3/423-494/11-2/GJ).

Organ podatkowy odpowiedział na wątpliwości interpretacyjne Spółki, która zamierzała wynająć na podstawie umowy najmu lub dzierżawy na własne potrzeby związane z działalnością gospodarczą samochody:

● napędzanych silnikami elektrycznymi typu EV,

● napędzanych silnikami EREV, w których jednostką napędową jest silnik elektryczny, ale pojazd ten wyposażony jest dodatkowo w silnik spalinowy.

Zdaniem Spółki, potwierdzonym przez organ skarbowy, w przypadku ww. samochodów nie mają zastosowania przepisy art. 16 ust. 1 pkt 51 oraz ust. 4 i 5 ustawy o CIT (dotyczące wcześniej omawianych obowiązków związanych z wynajmem samochodu osobowego).

W zwiazku z ta interpretacją możesz podać dowolne swoje koszty zwiazane z tym samochodem - nie jesteś ograniczony max stawka kilometrówki .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Maxxc 
MIA Electric L

Wiek: 34
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 33
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-05-27, 19:37   

Witam,

dziękuję Koledze za tak szczegółową odpowiedź.
Jak zatem podać koszty amortyzacji samochodu? Mam przeliczyć, o ile wartość samochodu spadła po przejechaniu 100km?
Firma, w której pracuję, pewnie będzie chciała jakąś "podkładkę", żeby potem nie było problemów. W przypadku samochodów spalinowych nie było żadnego problemu - płacili według ustawy.

Pozdrawiam
Maxxc
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 39
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 278
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-05-28, 09:10   

Widzę że Kolega chce być nadgorliwy i ma dużo czasu na niepotrzebne rozkminki. Podaj inne auto spalinowe następnym razem a ten wyjazd sobie odpuść. Następnym razem jak podasz spalinę to się wyrówna w kieszeni i bedzie sumienie spokojne że "podajesz nieprawdę". Jak państwo Cię doi zabierając ci 50% wynagrodzenia w podatkach to Ci to nie przeszkadza?? To i nie miej ty oporów by raz ich wydoić.
 
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-05-28, 10:14   

To nie chodzi o dojenie. Chodzi o to, ze stawka - w moim przekonaniu - powinna byc rowna dla kazdego auta.

A podatki same w sobie nie sa bez sensu, bo z czegos szkoly i teatry trzeba oplacic i drogi budowac. O innych nie wspominajac. No i w Polsce nie wynosza one 50%, to demagogia jest..

Ja podawalbym jak dla „od 900“. W sumie elektryk drozszy w zakupie, wiec pasuje.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 264
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-05-28, 10:36   

U mnie przypadek inny z racji ,że nie jestem Vatowcem .
Cały czynsz leasingowy i koszty eksploatacji to "uzyskanie przychodu" i do odliczenia .
Amortyzuje Firma Leasingowa .

To czy i jak ,rozliczać np. ładowanie w domu ??? Podlicznik ?? Jeśli tak to zalegalizowany , czy jakiś miernik własny ? A jesli to dozwolone , to dokumentujemy jak ? Koszty przesyłu ?? Opłaty stałe ? Procentowo ??? :mrgreen:

Nie chodzi tyle o kasę, a o zasady . Pewnie jak zwykle ,życie wyprzedza prawo . Pewnie : "To się nawet FIZJOLOGOM nie śniło ". :roll:
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 39
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 278
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-05-28, 12:50   

wodnik7 napisał/a:
To nie chodzi o dojenie. Chodzi o to, ze stawka - w moim przekonaniu - powinna byc rowna dla kazdego auta.

A podatki same w sobie nie sa bez sensu, bo z czegos szkoly i teatry trzeba oplacic i drogi budowac. O innych nie wspominajac. No i w Polsce nie wynosza one 50%, to demagogia jest..

Ja podawalbym jak dla „od 900“. W sumie elektryk drozszy w zakupie, wiec pasuje.

Nie wiem czy wiesz że ZUS, i inne pierdy to też podatki. Mało tego ja np mam 2 działalności gospodarcze i musze płacić 2x zdrowotne 319,94zl i co znaczy to że jakbym był obrotny i chciał mieć 5 czy 10 firm to też bym musiał płacić 5 lub 10x 319,94zł . I to nie jest dojenie.
Nie mam złotej karty i idę do lekarza (do którego nie chodzę państwowo) bez kolejki czy innych przywilejów. A podatki w paliwie?? Żeby nie kasa z uni to by były drogi. Kasa idzie ale nie wiadomo na co i poc i gdzie. Opłata recyclingowa była 500zł powinni dawno dotować EV w jakimś stopniu bo mniej zatruwamy środowisko. Przykładów mogę sypać z rękawa.
Mam nadzieję że nie zaliczasz się do tej grupy osób co mówi o nich ten Pan
LINK
 
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-05-28, 14:15   

Killer, nie bede ogladal jakichs panow, faktycznie nie zawsze jest dobrze, ale np. system socjany z czego oplacic trzeba. I pod pojeciem system socjalny nie chodzi mi o „nagrody“ rzadu czy zatrudbianie misiewiczy i innych sadurskich..
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 264
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-05-28, 14:33   

W związku z tym, że wysłuchałem z dwie minuty tego bełkotu, lekko nawiedzonego Pana, postanowiłem nie kupować nic, czyli Leaf poszedł się.....
... Mam ogródek i se świnki zahoduję albo oweczki bo te ponoć można bzyknąć i tym samym zaoszczędzić na żonie (ślub i na tacę a to też podatek) lub na agencji towarzyskiej ..

Spiskowe teorie dziejów, to gościu co auta na prąd mu pewnie nie pasują gdyż z węgla una elektryka jest,

Lepiej by unpaking odkurzacza zrobił. jak już ma to ciśnienie na szkło

Amerkę odkrył, że sektor publczny, żyje z sektora prywatnego itp. O co się tu gniewać jak to tak działa. Toż to normalka. Chyba, że mecenat lub sponsoring wprowadzimy. Straszy chyba tych, co... sama nazwa sektor kojarzy się tylko ze stadionem lub cmentarzem :mrgreen:
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
Maxxc 
MIA Electric L

Wiek: 34
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 33
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-05-28, 17:31   

Witam,

Coś mi się wydaje, iż nieco Koledzy odbiegli od tematu przewodniego. :)

Jak to napisał Kolega Bronek - nie chodzi o pieniądze, ale o zasady.
Zatem, skoro jasnych przepisów nie ma, to zostaje skierować takie samo zapytanie do Ministerstwa Infrastruktury, aby zwrócić uwagę na to niechybne niedopatrzenie.

Pozdrawiam
Maxxc
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2018-05-31, 00:36   

Maxxc napisał/a:
Argumentowałem, że skoro pojemność wynosi 0cm2, to może być ta niższa stawka.

i to jest najbardziej logiczne podejscie, ale rowniez wydaje sie byc prawidlowe,poniewaz przepis mowi o objetosci skokowej (oczywiscie w tekscie jest pojemnosc, bo przepisy pisza debile, ktorym nie chce sie nawet sprawdzic i zastosowac prawidlowych okreslen, od ponad dwoch lat sa to debile do kwadratu, wiec juz nawet nie ma niczego, do czego nie daloby sie przyczepic),
tylko nie jestem pewny czy na pewno jest to "do 900" i "od 900" , bo przy =900 wystepowal by prawdziwy problem :lol:
w kazdym razie,skoro brak zakresu np. 100-900 czy 10-900 ,a nawet 1-900 ,to naped elektryczny o objetosci 0 cm^3 lub naped "na Flinstona" o tej samej objetosci miesci sie w zakresie "do 900"
troche dziwne,ze ksiegowa ma z tym problem, bo od ksiegowej wymaga sie (chyba) rozumienia i poslugiwania sie prosta matematyka :!:

KilleR.racer napisał/a:
Mam nadzieję że nie zaliczasz się do tej grupy osób co mówi o nich ten Pan
LINK
wysluchalem pierwsze 3min i wystarczy - moge stwierdzic, ze koles ma zbyt mala rozwinieta wyobraznie, by w tych 21% ktorzy twierdza,ze nie placa podatkow, nie znalezc kilku %, ktorzy faktycznie nie placa zadnych podatkow,
prosty przyklad kogos, kto nie placi podatkow :
jest sobie jakas rodzinka w postaci taty menela-pasozyta i mamy melenowej-pasozytniczej oraz powiedzmy 6 ich potomstwa,
rodzice nigdzie nie pracuja,ale dostaja co miesiac 3kafle z 500+ i dodatkowo ~500 z mopsu,
to daje ~3500 kasiory co miesiac, ktora to kasiora nie jest dochodem, ani przychodem - nie musza wypaniac PITa w zwiazku z tym,
a wiec wydajac ta kase na cokolwiek nie placa podatkow :idea:
mozna :?: mozna :!:
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
zeeltom 


Wiek: 60
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1208
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-05-31, 07:26   

Proponuję przeliczyć moc na na kW i po problemie. Czy tam odwrotnie, kW na konie mechaniczne.
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1206
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2018-05-31, 11:38   

Z tego co ktoś tu już poruszał na forum problem delegacji elektrycznej wychodzilo, iż nie da się. Przepisy nie są dostosowane do zmieniającego się otaczającego nas świata.
Przodujemy.,?
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
rangerek 

Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 53
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2018-05-31, 15:05   

a może ktoś indywidualną interpretację dostał?
_________________
Twój podpis wykonał niedozwoloną operację i zostanie zamknięty........
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13