SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak zrejestrować skuter L3e (motocykl) elektryczny?
Autor Wiadomość
sc203.

Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 2
Wysłany: 2015-09-18, 22:35   Jak zrejestrować skuter L3e (motocykl) elektryczny?

Witam wszystkich, czy można coś poradzić na bez mózgowość tępych pał z wydziału komunikacji?
Nie chcą zarejestrować mi skutera elektrycznego z homologacją L3e, czyli jako motocykl, nie podejrzewałem, że XXI wieku nie będę mógł zarejestrować pojazdu ekologicznego elektrycznego, skuter posiada świadectwo homologacji na państwa Uni a oni mówią, że nie zarejestrują bo motocykl, czyli skuter nie ma silnika spalinowego a w przepisach jest napisane, że musi mieć, po prostu ręce z majtkami opadają. Czy może ktoś z Was podpowiedzieć do kogo uderzyć żeby pozwalniali tych urzędników zaczynając od kierownika po dyrektora, to jest normalnie jakiś absurd, a jeśli się mylę to uświadomcie mnie, że to ja jestem tępą pałą.
Oto definicja motocykla;
motocykle, to jest pojazdy dwukołowy;owe bez bocznego
wózka (kategoria L3e) lub z bocznym wózkiem
(kategoria L4e), wyposażone w silnik o pojemności
skokowej większej ni˝ 50 cm3, w przypadku
silnika ze spalaniem wewnętrznym, lub
o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej większej
ni˝ 45 km/h;

I tutaj mamy słowo "LUB" po którym dalsza część treści tekstu brzmi "O MAKSYMALNEJ PRĘDKOŚCI KONSTRUKCYJNEJ WIĘKSZEJ NIŻ 45KM\h" a nie słowo "I" bo trzeba czytać tekst w języku polskim ze zrozumieniem i to słowo "LUB" daje nam możliwość, albo silnik spalinowy albo potrafi rozpędzić się więcej niż 45km\h a gdyby było słowo "I" to nie mógł bym się do czego przyczepić bo trzeba by było czekać na zmianę przepisów i tyle.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1762
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-09-18, 23:37   

A jaką ma moc?
Możesz dać skan homologacji ?
Bo istnieje rozporządzenie http://isap.sejm.gov.pl/D...=WDU20130001720
Kod:
motocykl dwukołowy w zakresie prawa jazdy kategorii Al powinien osiągać prędkość co najmniej 90 km/h
oraz być wyposażony w:
a) silnik spalinowy o mocy nieprzekraczającej 11 kW, pojemności skokowej co najmniej 115 cm3 i nieprzekraczającej
125 cm3 i posiadać stosunek mocy do masy własnej nieprzekraczający 0,1 kW/kg
albo
b) silnik elektryczny o mocy nieprzekraczającej 11 kW i posiadać stosunek mocy do masy własnej co
najmniej 0,08 kW/kg;
3) motocykl dwukołowy w zakresie prawa jazdy kategorii A2 powinien być wyposażony w:
a) silnik spalinowy o mocy wynoszącej co najmniej 20 kW i nieprzekraczającej 35 kW, pojemności skokowej
co najmniej 395 cm3 i posiadać stosunek mocy do masy własnej nieprzekraczający 0,2 kW/kg
albo
b) silnik elektryczny o mocy wynoszącej co najmniej 20 kW i nieprzekraczającej 35 kW i posiadać stosunek
mocy do masy własnej co najmniej 0,15 kW/kg;

jesli nie spełnia tych warunków to jest motorowerem :)
Co do urzędników to ja się już przestałem czemukolwiek dziwić w Polsce.
Zwolnić ich nie możesz bo wszyscy to znajomi króliczka czyli starosty.
Jak dojdziesz do starosty to zrobisz wszystko :-D
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
sc203.

Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 2
Wysłany: 2015-09-19, 11:14   

Super pięknie dziękuję za te wytyczne Ministerstwa Infrastruktury a skuter ma 5kW
 
     
drgrin 
Drgrin


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 273
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-09-19, 21:15   Re: Jak zrejestrować skuter L3e (motocykl) elektryczny?

sc203. napisał/a:


Heh, gdzie się uchowali tacy błyskotliwi urzędnicy?

Generalnie L3 nie powinno być jakimkolwiek problemem, tak samo jak w samochodach - nikt nie traktuje Leafa jako kwadrycykla na dowód osobisty tylko dlatego że ma pojemność 0 cm.
Vectrix jest L3, mam go zarejestrowanego od 2013 roku, na pewno nie był to pierwszy VX w PL.

Poza tym masz rację, lub jest tu bardzo istotne - w ustawie, jak również w regulaminie UE dodano lub, bo intencja była taka, że wszystko co jeździ powyzej 45 km/h jest motocyklem, bez względu na pojemność. ustawodawcy chodziło o skutery 50 cm mogące jeździć szybciej niż 45 km/h, ale łapią się na to elektryki również.

Zawsze możesz poprosić o decyzję na piśmie, a potem się odwołać. Albo... sprzedaj skuter komuś na chwilę, u mnie na Woli rejestrują :) . Jak będziesz miał umowę kupna sprzedaży i twardy dowód w ręku nie powinno być problemów.

Powodzenia
 
     
m@rio

Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 2
Wysłany: 2016-08-17, 23:40   

sc203. napisał/a:
Super pięknie dziękuję za te wytyczne Ministerstwa Infrastruktury a skuter ma 5kW


I jak poszło z rejestracją? Ja mam podobny problem, nowy skuter elektryczny L3e z zagranicy i nie mogę zarejestrować bo homologacja za stara :( Rejestrowali takie do 01.01.2016 .
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1762
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-08-18, 00:17   

Daj skan homologacji - to Ci podpowiemy.
Ja już kilka pojazdów elektrycznych rejestrowałem - w Warszawie nie było problemu - trochę chcieli mnie poza Warszawą przeczołgać - ale już wiem jak z nimi walczyć ich bronią.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
m@rio

Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 2
Wysłany: 2016-08-20, 09:25   Skan COC

Podaj maila lub wyślij do mnie na: profi@eranet.pl pustego a odeślę skan, bo nie mogę tu jakoś załączyć pdf-a.
 
     
wiciu_r

Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 32
Wysłany: 2018-03-17, 17:16   

Ażeby nie zakładać nowego tematu podłączę się.

Mogę tanio wyrwać sprowadzoną z Francji starą Aprilię Pegaso 125, dwusów.
Oczywiście tego nie zarejestruję, ale nie o to chodzi bo mam kilka innych jednośladów.
Chciałbym przerobić ją na elektryka zasilanego silniczkiem do 5kW,
coś takiego: https://www.miromax.lt/pl...ominalna_3-5kw, plus bateria na 200-300 li-ionach.

Czy coś takiego dam radę zarejestrować bo francuskie papiery na dawcę są.
Nie chciałbym wydać paru tysiaków i zostać z kwietnikiem.
Urząd w moim małym miasteczku chyba słyszał już o pojazdach elektrycznych,
ale pewności nie mam.
Pytam bo od ostatniej wypowiedzi chyba ze 2 lata minęły i pewnie coś się zmieniło.
Pozdro
_________________
Im lepsza terenówka tym dalej trzeba iść po traktor...
 
     
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 226
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-03-17, 17:48   

Najpierw zarejestruj to co masz, a potem modyfikuj i zgłaszaj wymianę silnika.
 
     
wiciu_r

Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 32
Wysłany: 2018-03-17, 18:03   

Dwusuwa obecnie nie da się zarejestrować.
_________________
Im lepsza terenówka tym dalej trzeba iść po traktor...
 
     
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 226
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-03-17, 19:12   

Raczej mówimy o przerejestrowaniu w ramach EU.
Sugerujesz, że mojego Trabanta z Niemiec nie zarejestruje?
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1762
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-03-17, 19:55   

Teoretycznie powinno być tak jak piszesz ale niestety nie jest( takie sa moje doświadczenia).
Jeśli chcesz mam na zbyciu ramę z silnikiem i przekładnią z Peugeota Scootelec czyli skutera elektrycznego.
Oczywiście z dokumentami francuskimi ( silnik ma moc 1,8 kW przy 18V i 100 A )
Bez problemu działa do napięcia 48V - ale lepiej nie przekraczać prądu 150 A.
Cena do dogadania wywoławcza 1500 zł
Mam też na zbyciu ramę z silnikiem i przekładnią Vectrix ( silnik 3 fazowy o mocy 14 kW przy 140V i 100 A) dokumenty UK ( był tam zarejestrowany na mnie)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
wiciu_r

Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 32
Wysłany: 2018-03-17, 20:42   

Nie chcę kupować gotowca (tę Aprilię mogę dostać za litr Balasie) tylko stworzyć coś samemu.
Mam 3 spalinowe jednoślady i raczej po pracy się nudzę więc rozmyślam nad nowym projektem, ale ze względu na koszty chciałbym "iść na pewniaka" w kwestii rejestracji.
Hamulce będą działać jak brzytwy, rama homologowana i obciążona porównywalnie jak w spalinówce.
_________________
Im lepsza terenówka tym dalej trzeba iść po traktor...
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1762
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-03-17, 21:48   

wiciu_r napisał/a:
Nie chcę kupować gotowca (tę Aprilię mogę dostać za litr Balasie) tylko stworzyć coś samemu.

To nie gotowce tylko ramy z silnikami i najważniejsze z dokumentami pojazdów fabrycznie elektrycznych . A cena zbliżona do ceny gołego silnika elektrycznego nie mówiąc o przekładni - a to co z nich zrobisz to będzie już Twoja inwencja :)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1160
Skąd: Kraków

Wysłany: 2018-03-17, 22:07   

Możesz założyć jakiś (jak to młodzież mówi "randomowy") silnik, pożyczyć od kogoś baterię od roweru (albo kilka żeli) poskładać i pojechać do rejestracji, a potem... hulaj dusza piekła nie ma. Zapraszam na "druciarskie" forum pojazdyelektryczne.org
 
     
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 354
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-03-17, 22:22   

Na moje to lepiej zarejestrować jak będzie gotowy bo idiotyzmem jest płacenie ubezpieczenia za kupę części. Z punktu widzenia procedur to bez znaczenia.

Na pewno najłatwiej byłoby kupić ramę od JasPika i przeszczepić tabliczkę do tego, którego chcesz konwertować, hehe.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13