SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Baterie z Leafa jako bank energii w kamperze
Autor Wiadomość
RadekNet 
Nissan Leaf 24kW

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 82
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2017-06-26, 15:10   Baterie z Leafa jako bank energii w kamperze

Cześć!
Stoję właśnie przed zakupem akumulatora hotelowego do mojego kamperka i zastanawiam się czy nie lepiej pójść w stronę pakietów z Leafa? Potrzebuje 12V 100-150Ah (czyli akumulator ołowiowy 225Ah). Można to jakoś w miarę prosto ogarnąć bez większych komplikacji?
Radek
 
 
zeeltom 


Wiek: 60
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1207
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-06-26, 17:14   

Złożyć samemu?
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
RadekNet 
Nissan Leaf 24kW

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 82
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2017-06-26, 17:40   

No .. samemu, samemu, ale jak? ;)

Jeśli dobrze liczę to potrzebuje minimum (poźniej można by dokładać wielokrotność dwóch) cztery sztuki 2+2, co cało by 15V 125Ah. Czyli ok 1400 zł i 16kg wagi.

Czym obniżyć napięcie do 12-13V, żeby było kompatybilne ze zwykłymi odbiornikami na 12V?

Jak ładować, żeby "dbać" o ogniwa a nie zbankrutować i mieć możliwość rozbudowy? Potrzebuje mieć trzy źródła:
1) Z solara - mam teraz prosty regulator PWM.
2) Z gniazda 220V
3) Z alternatora samochodu
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1206
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-06-26, 18:14   

Najprościej byłoby z ołowiem..
Zastosuj lifepo4, ich napięcie się pokrywa, 4szt plus BMS.
Cena wyższa ale po co kombinować.
200Ah /5.6kg/ 3.2V Winston chyba mam,8szt, mogę odsprzedać.
Po naladowaniu masz 3.5/ 14V i nic nie kombinujesz.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1956
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-06-26, 18:33   

Zrób jak pisze Paweł.
jesli ma Ci to słuzyć jako akumulator to nie ma ryzyka straszengo rozjeżdzania się napięć ogniw.
Wystarczy Ci dowolny CellLog do kontroli oraz ewentualnie piszczałka do alarmu jesli napiecie spadnie poniżej zadanego poziomu napięcia , a po sezeonie możesz sam sobie balansować dowolna ładowarką modelarską lub jeszccze prościej rozpinająć połaczenie szeregowe i łacząc je równolegle na okres zimy wtedy nie będziesz musiał nic inwestować w BMS , przecież ty nie rozładowujesz i ładujesz tego bez przerwy.
Alarm napięcia Ci wystarczy.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
RadekNet 
Nissan Leaf 24kW

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 82
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2017-06-26, 21:29   

Tylko lifepo4 12V/200Ah to dość kosmiczne pieniądze :( Chyba, że Paweł ma dobre dojścia... Pomyślałem o ogniwach z Leafa, ponieważ te 12V/125Ah wychodzi taniej niż zwykły kwasiak 12V/225Ah w Irlandii. A i wydaje mi się, że rozbudowa o kolejne moduły była by dość prosta. W razie awarii ogniwa wymieniam tylko jedno a nie cały drogi akumulator... Tzn wydaje mi się, że lifepo4 w tym zastosowaniu jeszcze nie mają lepszego stosunku wartość/cena w stosunku do kwasiaka.

Tych pakietów z Leafa nie można używać bez elektroniki sterującej? 7,4V x2 = 14,8 ... bardzo blisko tego co daje alternator w samochodzie (w sensie, że 14,8V nie popali odbiorników).

Bo dobrze myślę, ze 225Ah zwykłego akumulatora może zastąpić 50% lifepo4 i 60% Leafowych litówek?

U mnie auto jeździ cały rok, codziennie. Dobowy pobór liczę na 20-30Ah (uzupełniany z solara i alteranatora).
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1206
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-06-26, 22:15   

Żle liczysz.
Naładowany 8,4 x2 !
Ty podajesz nominalne 3.6-3.7.
Lifepo4 750 zł.
Tu masz 3.2 nominał- ładujesz do 3,6 i wychodzi jak w orginale 14.4 V.

Wszystkich możesz używać bez elektroniki-ale Twój czas chyba cenniejszy?
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1286
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-26, 23:15   

Jest jeszcze wersja "otwocka"- aku 7S, 14S i przetwornica na 12, komplikuje się trochę ładowanie z alternatora, ale da się zrobić. Ps Paweł po ile cenisz te ogniwa LiPOFe?
 
 
RadekNet 
Nissan Leaf 24kW

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 82
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2017-06-26, 23:18   

Aaa ok, teraz jasne z tymi voltami. Dzięki.

Jak z gwarancją na te lifepo4? Mógłbyś ich wymiary podrzucić?

ps
Zauważcie, że ja się na tym nie znam, więc wszelkie zbyt skomplikowane systemy będą dla mnie nie do przejścia ;)
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1206
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-06-28, 00:10   

Cennik nowych, te prawie nowe uzyte kilka razy, masz na Gwlpower i wymiary.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11