SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowarka Mennekens przełącza się na autko i wyłącza ładowan
Autor Wiadomość
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 82
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-13, 22:21   Ładowarka Mennekens przełącza się na autko i wyłącza ładowan

Witajcie.
Czy ktoś z Was co używa ładowarki Mennekes 1fazowej 10A takiej ze zmiennym prądem ładowania 6,8,10A?
Zakupiłem taką używaną i przy 10A po podłączeniu zaczyna ładować i po kilku sekundach zapala się czerwony samochodzik i kończy się ładowanie, przy 8A działa kilka munut, przy 6 A najdłużej ale naładowała ZOE do 27% i nie chce pójść dalej.
Po odłączeniu ładowarki na kilkanaście minut z powrotem można ją podłączyć, ale ZOE ładuje się tylko do 27% a potem zapala się przy wtyczce kontrolka Z.E. na czerwono i nie da się dalej naładować. Domyślnie w czasie ładowania niebieskie światełko pulsuje
 
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1235
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-06-13, 22:26   

NIe mamy szklanej kuli żeby w pełni zdiagnozować usterki ale możliwe wg prawdopodobieństwa
1. Uszłodzone EVSE ( to nie jest ładowarka)
2. Problem w instalacji elektrycznej mieszkania ( upływność)
3. Problem z uziemieniem
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 82
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-13, 22:51   

a co może oznaczać dioda Z.E. świecąca na czerwono/pomarańczowo? W instrukcji ani słowa o tym.
Za chwilkę przepnę na inne gniazdo na lepszym przedłużaczu. Szkoda że nie mam stacji ładowania jeszcze bo od razu wyeliminowałbym problem auta. NIe mam jeszcze kabla do ładowarki miejskiej więc też jestem uziemiony. Nawet w serwisie Renault nie mają kabla Typ2-Typ2

Podłączyłem z innego gniazdka i taki sam efekt. Natomiast jak podłączyłem na przedłużaczu 3x1,5mm2 to zapaliła się z drugiej strony lampka "domku" na czerwono. Więc wychodzi na to że to wina jednak samochodu lub ładowarki a nie podłączenia.
Film
 
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1433
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-06-14, 01:48   

Szkoda, że mamy do siebie tak daleko - mam i kable, i EVSE ścienne, można by sobie posprawdzać.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 82
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-01, 16:00   

Problemem było napięcie pomiędzy linią N a PE - tak myślę, ale nie mam pewności.
Mam 2 ładowarki. Jedną Mennekensa a drugą od Tesli 12A.
W instalacji w górach gdzie jest instalacja zrobiona 2 przewodowa zmostkowałem w gniazdku N z PE i ani jedna ładowarka nie wystartowała.
Zrobiłem nową instalację gniazdka przewodem 3 żyłowym (3x2,5mm2) i zrobiłem mostek zaraz w tablicy bezpieczników pomiędzy N a PE i teraz obie te ładowarki działają.
Czyżby to jeszcze mierzyło inne parametry dla bezpieczeństwa? W każdym razie lipa bo jadąc w nieznane nigdy nie mamy gwarancji czy naładujemy samochód.
 
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1433
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-01, 16:22   

iwi napisał/a:
W instalacji w górach gdzie jest instalacja zrobiona 2 przewodowa zmostkowałem w gniazdku N z PE i ani jedna ładowarka nie wystartowała.
To bardzo dziwne.

iwi napisał/a:
W każdym razie lipa bo jadąc w nieznane nigdy nie mamy gwarancji czy naładujemy samochód.
Ładowałem się już z niejednego gniazdka i chyba tylko jedno jak pamiętam miało niepodłączone uziemienie - chwila grzebania po puszkach i dało się.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
metu 


Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-09-01, 19:09   

Ja 90% ładowań robię na instalacji z dwoma przewodami z niepodpiętym uziemieniem. Żadnych problemów.

EVSE z KOPP'a lubi wywalić błąd na instalacji dwu jak i nowej trzy przewodowej. Natomiast chiński EVSE działa wszędzie bez problemów.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1433
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-01, 20:19   

metu napisał/a:
Natomiast chiński EVSE działa wszędzie bez problemów.
To ja bym używał go z dużą ostrożnością - test uziemienia to jeden z najważniejszych w EVSE. Jeżeli zero i uziemienie zewrzemy w gniazdku sieciowym to przy ładowaniu jest OK, bo różnicówka jest w EVSE, ale jak ta różnicówka nie działa (lub jej nie ma) to ryzyko porażenia rośnie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
metu 


Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-09-01, 20:51   

PatrykS napisał/a:
Jeżeli zero i uziemienie zewrzemy w gniazdku sieciowym to przy ładowaniu jest OK, bo różnicówka jest w EVSE, ale jak ta różnicówka nie działa (lub jej nie ma) to ryzyko porażenia rośnie.

Jestem tego świadomy :->
Jeszcze nie miałem czasu zrobić uziemienia do starej rury wodnej.
 
     
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 82
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-01, 22:49   

no to wychodzi na to że jadąc gdzieś nalezy być przygotowany na wszystko. Śrubokręt i wskaźnik fazy na wyposażeniu ładowarki :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14