SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2018-03-20, 20:56
Pomoc dla staruszka - elektryczna riksza
Autor Wiadomość
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1227
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-01-24, 19:39   Pomoc dla staruszka - elektryczna riksza

Cytuję z arbitra:

"Witajcie

Na wstępie przedstawię się: mam na imię Piotr i jestem z Krakowa. Od pewnego czasu interesuję się tematyką EV w rowerach i w samochodach. Na razie tylko teoretycznie - zbieram wiadomości czytam, oglądam różne konstrukcje (blog i filmy TASa - super).

Postanowiłem się zarejestrować na forum a mój pierwszy post jest trochę nietypowy bo związany z materiałem filmowym jaka zobaczyłem w teleekspresie. Chodzi o starszego człowieka w wieku 75 lat który od dawna wozi innych, bardziej potrzebujących swoją rikszą. W materiale padają słowa, że ma problem z kolanami i że marzy o wspomaganiu elektrycznym do swojego pojazdu bo wciąż czuje się potrzebny a sił coraz mniej.

Wiem, że na forum jest masa ludzi o olbrzymiej wiedzy technicznej i pomyślałem, że może jest szansa aby mu pomóc? Co o tym sądzicie?

Materiał jest dostępny pod tym linkiem.

https://teleexpress.tvp.pl/35718194/pomaga-starszym-i-niepelnosprawnym-teraz-sam-potrzebuje-pomocy

Pozdrawiam
Piotr"

Już raz taka akcja miała miejsce i zakończyła się powodzeniem :)
Potrzebna pomoc w złożeniu zasilania i napędu do trójkołowej rikszy.
Na dziś mamy już klamki hamulcowe, manetkę, stacyjkę, pojemnik na baterie i kontroler.
Brakuje silnika i baterii. Pomoc finansowa, jak i rzeczowa wskazana ;)
Pomagamy? :)
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2018-03-20, 20:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2523
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-24, 21:25   

Jakiś nr konta może?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1227
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-01-25, 02:56   

Póki co, czekamy na odzew kogoś z okolic Legionowa, co by pilotował sprawę. Ja mam trochę daleko, żeby to przeprowadzić. Na dziś potrzebny jest silnik i bateria. Z tego, co widzę na filmie, to ma chyba koła 28 cali. Potrzebny silnik z 500W minimum i jakaś bateria 36 - 48V ze 20 Ah. Reszta już jest :) Ostatecznie mogę udostępnić swoje konto zlotowe i ewentualne wpłaty przekażę osobie pilotującej sprawę.

77 1140 2004 0000 3202 7681 5636

w tytule "darowizna dziadek" i nick forumowy
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 930
Skąd: Holland
Wysłany: 2018-01-25, 17:00   

A może ja się rozejrzę za jakimś używanym e-bike'm tu w Holandii?
Takie coś na szybko znalazłem LINK
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 873
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-01-25, 17:41   

zeeltom napisał/a:
Potrzebny silnik z 500W minimum


Czy silnik powyżej 250W nie spowoduje, że stanie się pojazdem podpadającym pod obowiązek rejestracji i opłacania OC?
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1227
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-01-25, 18:43   

Silnik może mieć i 200kW, liczy się moc doprowadzona :) Ten rowerek z linku się nie nadaje, bo riksza wozi z przodu ludzi. Dlatego potrzebny napęd na tylne koło. A moc potrzebna większa, bo nie jedna osoba jedzie a i ciężar większy, niż zwykłego roweru.
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 930
Skąd: Holland
Wysłany: 2018-01-25, 18:50   

zeeltom napisał/a:
Silnik może mieć i 200kW, liczy się moc doprowadzona :) Ten rowerek z linku się nie nadaje, bo riksza wozi z przodu ludzi. Dlatego potrzebny napęd na tylne koło. A moc potrzebna większa, bo nie jedna osoba jedzie a i ciężar większy, niż zwykłego roweru.

Masz rację. Może lepiej poszukać same graty? Co konkretnie mam szukać?
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1227
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-01-25, 19:15   

Na dziś mamy klamki, manetkę, stacyjkę, BMS 30A, kontroler, brak silnika i baterii z ładowarką.
Obręcz, szprychy jakoś się wykombinuje. Dopóki nie mamy silnika, nie wiadomo co dalej. Można by zafundować gotowe koło z silnikiem, parę firm ma takie rzeczy.
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1227
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-01-27, 18:03   

Chyba sobie odpuścimy. Teleexpress nie raczy odpowiadać na maile, ani nie odbierają telefonów. W ciemno nie ma co się pchać przed szereg.
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 911
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2018-01-27, 23:22   

Prawdopodobnie oni mają kontakt do tej osoby.
http://toiowo.eu/legionowo-dobry-duch-na-rikszy/
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1227
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-01-28, 08:11   

OK. W poniedziałek zadzwonię do nich.
Okazuje się, że gość ma trzy riksze. Kontakt z nim koniecznie potrzebny, robimy tylko jedną.

 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1227
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-02-04, 10:52   

Gość się odezwał. Będzie potrzebny silnik do tylnego koła 20 cali z wolnobiegiem jednorzędowym. Czekam na zdjęcia, które ma mi wysłać jego córka, sam nie potrafi :)
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1227
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-02-07, 03:16   

Zapraszam zainteresowanych pod adres: https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7975
Są już fotki i rozgorzała dyskusja. Nie chcę ciągle powtarzać i się bawić w ctrlC i ctrlV. Można komentować tutaj.

 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1227
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-02-17, 07:15   

Wstępna lista potrzebnych materiałów do przeróbki rikszy. Przy pozycjach będę zaznaczał, kto element dostarczy.

Klamka hamulca na dwie linki - zeeltom
klamka hamulca na jedną linkę - zeeltom
linka hamulcowa z pancerzem 3 sztuki
hamulce V 3 sztuki (nie wiem jeszcze na ile piwotów)
manetka kciukowa z wyświetlaczem 36V
stacyjka - zeeltom
ładowarka 42V - zeeltom
bateria 42V minimum 10Ah
BMS 42V minimum 20A
kontroler 42V minimum 15A
silnik 36V 500W - toft (o ile da się go naprawić)
szprychy 40 szt minimum 2,3mm (długość podam po zwymiarowaniu silnika)
obręcz 20 cali pod hamulec V - zeeltom
dętka i opona 20 cali - zeeltom
potrzebne okablowanie - zeeltom
skrzyneczka na kontroler i stacyjkę - zeeltom

Pozostaje kwestia, czy robimy mu oświetlenie, kierunkowskazy i klakson?
Wtedy będzie potrzebny jeszcze przełącznik na kierownicę i odpowiednie światełka.
Jakby co, to przetwornicę na 12V i przerywacz do ledów mam.
Czy tylko dokładamy silnik i nic więcej?
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1227
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-02-19, 06:14   

Dalsze informacje na temat przeróbki rikszy będą przekazywane na http://pojazdyelektryczne.org
Forum arbiter poszło w odstawkę.
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1227
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-02-21, 11:43   

Nie wiem kto jest z którego forum, ale podziękowania dla Piotra N. i Piotra Adama S. za wsparcie akcji :)
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1227
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-02-21, 19:08   

Trochę gratów już zamówionych, może jakieś inne uda mi się kupić na miejscu w Żyrardowie. Typu linki, oponkę. Podobno jedzie do mnie kontroler. Bateria też ponoć się robi, tylko muszę wymiary pudełek podać.
Szprychy zamówione, silnik sprawdzony pod względem elektrycznym i mechanicznym. Teraz trzeba trochę pomyśleć nad uchwytami do kierowania, bo te, które są, są za krótkie, trzeba to jakoś przedłużyć, albo wymienić. Piwoty też jadą. Będę musiał kupić gwintownik 10x1,25, bo mam tylko 10x1,5, a piwoty mają drobniejszy gwint. Ot, takie drobiazgi, ale czasochłonne ;)
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1227
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-02-25, 06:55   

Większość gratów już jest. Może reszta dotrze jutro. Koło już zaplecione w nową obręcz, czekam tylko na dętkę i będzie można montować to do rikszy. A potem zabawa w elektronikę i nową kierownicę do pojazdu ;) Akumulator chłopaki z nowego forum już szykują, większość pierdółek czeka na montaż.

_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1227
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-03-09, 00:38   

https://gazetapowiatowa.pl/wiadomosci/powiat-legionowski/powiat-riksza-elektryczna-pojawi-sie-lokalnych-ulicach-zdjecia/
Prace są na ukończeniu.
Trochę to trwa, ale samemu nie wszystko daje się zrobić ;)
http://pojazdyelektryczne...s170.html#p5748
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1227
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-03-10, 05:32   

Odbyła się pierwsza, próbna jazda, jeszcze bez hamulców :) Strach jechać na tym szybciej, niż 10 km/h i chyba ustawię taką szybkość jako maksymalną. W skręcie, przy 5 km/h jedno koło się podnosi i o mało się nie wywaliłem. Może z pasażerem jest to stabilniejsze. Chciałem to skończyć w tym tygodniu, ale pewnie termin gotowości przesunie się na tydzień następny. Muszę tym trochę pojeździć z pasażerem i sprawdzić, czy nie będzie jakichś usterek. Dziś dospawamy z kolegą @tatar piwoty i może w końcu w rikszy pojawią się hamulce ;) I jeszcze 4 kabelki do oświetlenia wózka i temat będzie zakończony. Myślałem, że przeróbka potrwa szybciej, ale wychodzą różne takie przeszkody dość czasochłonne w ich pokonaniu ;)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2523
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-10, 20:23   

Oj, zawsze przy takich pracach przeszkody mnożą się jak króliki - powodzenia w ich przezwyciężaniu, robisz wspaniałą rzecz!
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1227
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-03-10, 20:56   

Riksza praktycznie skończona. Po założeniu hamulców z przodu okazało się, że koła są do wymiany. Rozmawiałem z właścicielem i stwierdził, że je sobie wymieni. Są totalnie pocentrowane i pogięte i w trakcie hamowania rzuca wózkiem na lewo i prawo na nierównościach tarcia z klockami. Światła zrobione, dają równo po oczach :D Pozostało tylko ustawienie prędkości do 12 km/h i riksza wraca do właściciela do Legionowa.





_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 436
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-03-11, 09:18   

Fajnie, db robota! ;)
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1227
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-03-11, 11:16   

Poza wymianą koła na nowo zaplecione koło szprychami 3,4 mm z silnikiem i wolnobiegiem jednorzędowym, nową oponą i dętką zostały dołożone nowe hamulce na oba przednie koła i na tył z klamkami, dołożony licznik rowerowy, dzwonek, dwa reflektory na przód, trzy światła czerwone na tył, nowe uchwyty do prowadzenia wózka, wzmocniony tylny widelec, no i wiadomo, manetka ze wskaźnikiem napięcia i przyciskiem do włączania świateł, kontroler, akumulator li-ion 25Ah 36V z ładowarką. Zdemontowane zostały stare uchwyty, zdemontowane stare hamulce i blokady kół. Nowa dźwignia przedniego hamulca na dwie linki ma w sobie hamulec postojowy, więc poprzednie hamulce były zbędne. Akumulator jest zdejmowany, ale został dodatkowo przymocowany do rury na dwa wkręty. Ma być demontowany raczej tylko na zimę, to nie będzie to utrudnieniem, a nieco zabezpieczy akumulator przed niepowołanym demontażem ;)

https://youtu.be/fS62UY8dK68
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1227
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-03-11, 20:16   

Parę testów z oświetlenia rikszy ;)









Zupełnie ciemny las, bez żadnego oświetlenia. Z szybkością 13km/h da się jechać :D
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16