SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
ROZPORZĄDZENIE ME w sprawie FNT 14-02
Autor Wiadomość
dsctom 

Dołączył: 16 Sie 2016
Posty: 63
Skąd: Gdańśk
Wysłany: 2019-02-18, 10:41   ROZPORZĄDZENIE ME w sprawie FNT 14-02

https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12321101/katalog/12569261#12569261

jest i projekt rozporządzenia, bardzo ciekawa lektura

dopłaty do aut

dopłaty do infrastruktury

itd.
Ostatnio zmieniony przez dsctom 2019-02-18, 11:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jogur 
EV-redy

Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 68
Skąd: Wrocek
Wysłany: 2019-02-18, 11:26   Re: ROZPORZĄDZENIE ME w sprawie FNT 14-02

dsctom napisał/a:
https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12321101/katalog/12569261#12569261

jest i rozporządzenie, bardzo ciekawa lektura

dopłaty do aut

dopłaty do infrastruktury

itd.


już to obtrąbili w mediach, na razie to jest projekt rozporządzenia - idą wybory ;)

dopłaty na razie mają być dla dealerów, czyli prywatny import auta z EU prawdopodobnie nie będzie się opłacał (np. Renault Zoe w DE będzie za - strzelam - 28 000 EUR a w PL - 90 000 PLN tak pi razy drzwi)

tesla jak się w końcu otworzy jako salon sprzedaży w Wawce - też będzie tańsza o te max 36 tyś PLN wg. projektu rozporządzenia;
ale jaka będzie cena S,3 czy X w PLN w stosunku do obecnej oferty (ok 93 000 EUR netto dla S100D bez dodatków) ... polski oddział może sprawnie podnieść "nam" ceny w PL a potem "dać" dotację ;)
_________________
Tesel cieszy mnie każdego dnia - nawet jak klnę go za niewygodę przy wsiadaniu ... ;)
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 354
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-02-18, 17:35   

Ja bym wolał 100% odpisu Vat w leasingu niż te 36000 zł.
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 38
Skąd: Nysa
Wysłany: 2019-02-19, 05:07   Re: ROZPORZĄDZENIE ME w sprawie FNT 14-02

Dopłaty tylko dla dealerów ,bardzo głupi pomysł !!

Czyli bądzie pomoc publiczna dla dealerów ? Akcyzy nie ma od 19 grudnia 2018 ,nie sledzę cen elektryków ,czy nastapiły po tym fakcie korekty cen czyli zmniejszenie o wartość akcyzy ?
Chyba zrobił tylko to Nissan. Importer Jaguara, wiem na pewno takiej korekty nie zrobił na dzień dzisiejszy. Jaki cel ,miał ustawodawca w ustawie o elektromobilności ? Dlaczego nie zapisał precyzyjnie o konieczności korety ceny przez importerów-dealerów ?
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 564
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-02-19, 07:03   

Cytat:
Dlaczego nie zapisał precyzyjnie o konieczności korety ceny przez importerów-dealerów

Albo wolny rynek, albo komuna.
Nissan jak ja kupowałem obniżył cenę z własnej woli, a była tylko zapowiedź tej ustawy. Potem kilkakrotnie podniósł.
Nie bardzo rozumiem jak to rozumieć, ceny regulowane? Kartki?
Akcyza to tylko składowa ceny końcowej, więc tylko dobra wola importera może coś zdziałać.
Jedno obniży, drugie podniesie. To nie Spółki Skarbu Państwa
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 38
Skąd: Nysa
Wysłany: 2019-02-19, 07:08   

Po co ustawa o elektomobilności ??? zniesienie akcyzy było po to żeby zachęcic mnie do kupna auta ev a nie po by pomnażac zyski importera -dilera. Coś nie kumam -gdzie tu komuna ?
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 479
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-02-19, 07:59   

@czerwonyszlak: Rzeczywiście dopłata powinna być wypłacana w związku z rejestracją elektrowozu na nie oddawana koncernom/dilerom.
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 38
Skąd: Nysa
Wysłany: 2019-02-19, 08:22   

czerwonyszlak napisał/a:
Po co ustawa o elektomobilności ??? zniesienie akcyzy było po to żeby zachęcic mnie do kupna auta ev a nie po by pomnażac zyski importera -dilera. Coś nie kumam -gdzie tu komuna ?
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 564
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-02-19, 08:42   

Komuna .. no jak chcesz cen regulowanych . To tak była za komuny . Ja pamiętam .

Ceny ustala wolny rynek , a Państwo przez ulgi , dotaacje , promocje i ustawy może to ułatwiać aby się opłacało . Ale jeśli ja chce swój towar sprzedać to moja wola za ile .

To tak jakbyś chciał sprzedać swój samochód sąsiadowi a Państwo kazało by ci wziąć o 500 zł mniej niz na umowie . To byś podniósł cenę na niej tak aby być zadowolonym .

Tym bardziej, to fikcja ,że nie ma ceny ogólnoświatowej na dany produkt .

Zniesienie akcyzy to gest jedynie pozwalający na obniżenie ceny o ile sprzedawca chce z tego skorzystać , bo w jego obliczeniach to mu się będzie opłacało . W chwili gdy popyt przewyższa podaż , to raczej słabo działa .

Dając Dilerom liczy się ,że sprzedaż w kraju wzrośnie a tu chodzi o podatki ściągane od sprzedawcy . Nic za darmo .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 38
Skąd: Nysa
Wysłany: 2019-02-19, 10:23   

Bronek napisał/a:




To tak jakbyś chciał sprzedać swój samochód sąsiadowi a Państwo kazało by ci wziąć o 500 zł mniej niz na umowie . To byś podniósł cenę na niej tak aby być zadowolonym .



No właśnie tak jest jak się pisze ustawy na kolanie mało precyzyjne, rynek na razie nie działa jest większy popyt na elektryki od podaży,zgadza się ,chociaż z Jaguarem nie jest tak do końca.

Z sąsiadem trzeba spisać precyzyjna umowe ,ja taką mam z Jaguarem dotyczy podatku VAT I akcyzy i ew. korekty ceny w górę lub dół.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 564
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-02-19, 10:39   

W Salonie się tez negocjuje . Pisałem o tym .
Nissan zdjął akcyzę z własnej woli , dodał ładowarkę 32A, zjechał z ceny i dał 3000 , bo zrezygnowałem z karty Green waya .

Ale to była przedsprzedaż i badanie rynku . W sumie ok 20 000 od ceny katalogowej . Duży pewnie wpływ miał kurs waluty .Wtedy złoty był mocny np. Euro ok 4,16 zł .

Moim zdaniem lepiej jakby rozbudowali infrastruktuę . Ludzie widząc ładowarki "na każdym" kroku - przestana się bać .

Tu wszyscy m.w jesteśmy zorientowani jak to jest z tymi elektrykami . Ale w świadomości społecznej to czarna magia , obawy o to że się stanie na drodze , że nie będzie gdzie naładować i że baterie padną jak w latarce ....

PS . Próbowałem na innym Forum propagować takie samochody , przekazać zadowolenie z posiadania itd ... Zalety i Wady obiektywnie . To wielu uznało mnie za "szpanera" i nowobogackiego co chwali się drogimi zabawkami . Taki to mamy zaścianek i musi być na smutno i siermiężnie . :roll:
Witając się musisz powiedzieć od razu że cię coś boli i że pogoda jest do kitu . :lol:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 38
Skąd: Nysa
Wysłany: 2019-02-19, 14:01   

Negocjacje może będą, na razie czekam na pisemne uzasadnienie dlaczego korekty ceny nie będzie i ew.aneks do umowy.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 932
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2019-02-21, 06:14   

Napisali do mnie w poniedziałek że uwagi do projektu można składać do 25 lutego.

Czy ktoś już coś pisał do nich w sprawie projektu?
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 560
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-02-21, 08:51   

Jeszcze nie zdążyłem przeczytać, ale jak to zgłoszę to co będę uważać za słuszne.
 
 
jogur 
EV-redy

Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 68
Skąd: Wrocek
Wysłany: 2019-02-21, 13:15   

krawcu napisał/a:
Jeszcze nie zdążyłem przeczytać, ale jak to zgłoszę to co będę uważać za słuszne.

a zgłosić można jako osoba prywatna, czy tylko przez jedną z organizacji/firm wymienionych wg. rozdzielnika?
_________________
Tesel cieszy mnie każdego dnia - nawet jak klnę go za niewygodę przy wsiadaniu ... ;)
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 354
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-02-21, 17:29   

Właśnie lecę "po łebkach" to rozporządzenie i już widzę że jakaś prywata pod spółki , granty sranty. LNG,CNG, Pesa przegrała przetarg to dostanie na otarcie łez pare set baniek itd. Zobaczycie dopłaty do elektryków jak zeszłoroczny śnieg :-/
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 932
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2019-02-21, 18:10   

jogur napisał/a:

a zgłosić można jako osoba prywatna, czy tylko przez jedną z organizacji/firm wymienionych wg. rozdzielnika?


Każdy może zgłaszać uwagi dlatego także zacząłem przeglądać i już widze jak już zauwazył Kalex wiele znaków :?: :?: :?:
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 560
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-02-22, 15:21   

Przy ustawie o elektromobilności zgłaszałem uwagi jako osoba prywatna i nawet byłem wymieniony później z imienia i nazwiska że coś takiego zrobiłem, obok innych osób i podmiotów.
 
 
RysiekK 


Wiek: 47
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 84
Skąd: Bytom
Wysłany: 2019-02-22, 19:46   

zasadniczo wyjaśnialiśmy kilkukroć ale jako że niektórym trzeba przypominać wiec to czynię:

po primo we względzie technicznym :wszelkie wsparcie państwowe powinno zmierzać nie tylko do elektryfikacji ale i podnoszenia wszelkiej efektywności transportu czyli głownie energetycznej oraz (w wypadku miast ) przestrzennej. To oznacza że dopłaty powinny być na pojazdy poruszające sie nie za szybko czyli o parametrach minimalnych, oraz lekkie i nie za duże ( w wypadku aut miejskich ).
po drugo we względzie użyteczności społecznej: powinny iść w pierwszej kolejności na takie pojazdy, które w sposób ciągły i długotrwały wykonują ważne społecznie usługi , czyli tanie przewozy - czyli na taksówki, oraz busiki. Jeżeli już na jakiekolwiek prywatne to tylko na takie na poziomie minimum ( patrz p.1 ) i tylko dla uboższych lub niepełnosprawnych obywateli . Bogatsi i ci którzy chcą szybciej posunąć niech se sami zapłacą ( państwo ma ich tylko zmusić do niewydalania spalin )

Mniemam iż wokół tych oczywistości nie będzie żadnego sporu
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 564
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-02-22, 20:10   

Cytat:
Mniemam iż wokół tych oczywistości nie będzie żadnego sporu


Ależ skąd, każdy kto kupi Teslę powinien przekazać Melexa do DPS lub Caritas . I dorzucić rower.



Poważniej, to autobusy szkolne to rupcie, komunikacja miejska, kalkulując kupują spalinowe.

A prywatnym albo wszystkim albo nikomu.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 375
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-02-22, 20:51   

RysiekK napisał/a:
tylko dla uboższych lub niepełnosprawnych obywateli .


Hohoho no tu trzeba definicji kogo masz na myśli.
Zamożny obywatel zawsze sobie poradzi tu się zgodzę.
Wg. mnie należy zachęcać klasę średnią. Czym?
Na początek pokazaniem, że ten drugi pojazd w domu, to powinien być elektryczny.
Dlaczego jak jest drogi?
No np. dlatego, że na każdej stacji PKP itp. masz prąd za darmo.
To stworzy cel dla tych uboższych, że za klika lat wzorem tych "średnich"
będą pożądali właśnie tych używanych paroletnich aut, aby też jeździć tanio.
Ja mam pytania codziennie, przy ładowaniu, od ciekawskich sceptyków
"czy warto to kupić" problem w tym, że nie ja jestem od edukacji, bo nie mam
w tym interesu. Nie mam bo lubię być sam przy ładowarce (zwykły egoizm)
Interes to gmina, powiat, państwo czyli ładowanie, ładowanie, ładowanie tanio.
Jedyny argument który przemawia do ciekawskich to 4-5 zł za 100 km przy 0,27 zł kWh
Dla mnie nie musi być ustawy, to nie kupię nowego, ale używany.
Tu należy pamiętać, żeby były dostępne używane, to ktoś musi kupić nowe.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1389
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-02-22, 23:35   

Tak jak przerabia się auta benzynowe na LPG, podobnie można przerobić "stare rupcie" na elektryki. Co do elektrycznych aut używanych, to nie te czasy, kiedy lekarz kupował mercedesa, jeździł nim 10 lat, a potem Kowalski następne 15. "Ekologiczna" elektronika na to nie pozwoli (układy BGA + cyna bezołowiowa to genialny wynalazek).
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 375
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-02-23, 08:48   

gienek to jest gotowy pomysł na biznes.
opracować technologie, czyli gotowy pakiet, przeróbki passat-golf TDI na EV
i tu przekonać rząd żeby to dofinansowywał w 50 %, a w pakiecie z wymianą
pieca kopcącego na gaz nawet 100%. Tylko kto na to pójdzie?
 
 
RysiekK 


Wiek: 47
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 84
Skąd: Bytom
Wysłany: 2019-02-23, 10:08   

Apolonia napisał/a:
Hohoho no tu trzeba definicji kogo masz na myśli.
próg dochodowy na gospodarstwo domowe, albo funkcja ciągła zmniejszająca wysokość dopłaty

Apolonia napisał/a:
Wg. mnie należy zachęcać klasę średnią. Czym?
Na początek pokazaniem, że ten drugi pojazd w domu, to powinien być elektryczny.
nieważne czy drugi czy pierwszy . najlepszym zachęceniem będzie zakaz wydalania spalin w centrach ( z warunkowymi wyłączeniami w zimie )

Apolonia napisał/a:
Dlaczego jak jest drogi?
tłumaczyłem wielokroć : dlatego że NIE jest optymalizowany pod parametry minimum (w wypadku aut miejskich jest to v max ok 50 km/v, moc kilka kW ), ino by "dorównywać" spalinowcom.

Apolonia napisał/a:
To stworzy cel dla tych uboższych, że za klika lat wzorem tych "średnich"
będą pożądali właśnie tych używanych paroletnich aut, aby też jeździć tanio.
to by oznaczało że bogatszemu dopłaca się do nówki, a biedniejszy dostaje ułamek wartości. Nieuczciwe !
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 375
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-02-23, 10:29   

RysiekK napisał/a:
próg dochodowy na gospodarstwo domowe, albo funkcja ciągła zmniejszająca wysokość dopłaty

nie sądzę aby Ci najubożsi weszli do jakiegokolwiek salonu samochodowego
RysiekK napisał/a:
nieważne czy drugi czy pierwszy . najlepszym zachęceniem będzie zakaz wydalania spalin w centrach ( z warunkowymi wyłączeniami w zimie )

nadal podtrzymuję zachęta to gratisowy prąd. w innych warunkach bedą ładowali np. z trakcji tramwajowej lub PKP
RysiekK napisał/a:
tłumaczyłem wielokroć : dlatego że NIE jest optymalizowany pod parametry minimum (w wypadku aut miejskich jest to v max ok 50 km/v, moc kilka kW ), ino by "dorównywać" spalinowcom

to powoduje, że nie są ciekawe, bo tracą funkcjonalność, po małym zasięgu, to drugi argument na nie.
RysiekK napisał/a:
to by oznaczało że bogatszemu dopłaca się do nówki, a biedniejszy dostaje ułamek wartości. Nieuczciwe !

jestem za tym, aby dopłacać również do używanego EV np proporcjonalnie 10-20% mniej za każdy rok lub odwrotnie
czyli powyżej 6 lat już 0%, dziś i tak do funkcjonalnego EV, nie podejdziesz bez 50 tyś zł
ale czy to coś pomoże tym ubogim, którzy obecnie interesują się raczej ponad 12 letnimi autami?
.
Podaj prosżę może jakiś konkretny przykład, jak miało by to wyglądać/ Czy tak jak poniżej?:
rodzina 5-osobowa
dochód 5 tys zł miesięcznie
2 dzieci i babcia
auto EV rok 2014 cena 50 tyś.
dopłata 20 tyś. ???
ile będą zbierać te pozostałe 30 tyś ??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13