SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Leaf 2014 ilość energii na 100 km
Autor Wiadomość
Lukasz888


Dołączył: 25 Maj 2015
Posty: 53
Wysłany: 2017-08-25, 10:50   Leaf 2014 ilość energii na 100 km

mam pytanie do użytkowników leafa, jak u Was wygląda "spalanie".
Jak kupiłem leafa (2015) - to jest już wersja po tuningu zasięgu (czyli niby 200km;) , to średnie zużycie energii miałem 13,9 - 14 kw/ 100 km.
W okresie zimowym wzrosło do 14,5.
teraz mam 15,9 kw/100km, pomimo iż jest lato, nie korzystam za bradzo z klimy.
Zastanawiam się czemu wzrosło?
łacznie przejechałem 27 tyś km.
Latem owszem nie jeżdżę na oryginalnych oponach - tylko mam 17 calowe felgi, plus opony ale z parametrem oporu toczenia A (czyli najniższe opory).

będę wdzięczny za info jak to u Was wyglada.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 338
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-08-25, 11:23   

U mnie (model 2013) pokazuje 7,2-7,3km/kWh. Czyli wychodzi w okolicach 13,7-13,9kWh/100km. Mam oryginalne opony, na oryginalnych alufelgach.
Patrzyłeś na opory toczenia? Sprawdź, czy któreś koło nie grzeje się nadmiernie po dłuższej jeździe. Przypadłością elektryków są problemy z hamulcami, bo są zbyt rzadko używane. Dlatego lubią się zapiekać zaciski i prowadnice hamulcowe.
 
     
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 188
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-08-25, 11:38   

W moim choć to eNV200 ale ten sam pakiet co Leaf w okresie letnim pobiera 14,3kWh/100km.
Faktycznie sprawdź czy nie masz problemu z zaciskami hamulcowymi, a jakie masz ciśnienie w oponach.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 794
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-08-26, 15:35   

Czy zmieniłeś koła na większe czy tylko opony? Jeżeli wzrósł promień koła to 100 km na liczniku nie jest już 100 km realnie.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Maras 
AMPERA 2012


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 138
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-27, 08:56   

U mnie po zmianie opon z org. ( a były już "sliki" ) na opony z nowym bieżnikiem ( ten sam rozmiar) rzeczywisty zasięg w pierwszym momencie spadł ok 20%. Teraz po przejechaniu 10tys km jest już lepiej, ale nie tak samo jak na łysych :)

Napewno wzrosły opory toczenia i średnica też większa ok 2cm czyli promień o 1cm

Sama zmiana średnicy zakładając że koło ma ok 66cm, to jego obwód wynosił 207,24 a nowego 213,52cm. Czyli straciłem już 3%. Kolejne procenty uciekają przez zwiększone tarcie i ugięcie opony ( w nabitym slicku ugięcie bieżnika zero, bo go brak. W nowej bieżnik ugina się zapewne kilka milimetrów.

Wniosek

Jeździmy na łysych by oszczędzać prąd i nie zaśmiecać świata oponami :)
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 338
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-08-27, 11:09   

Średnio trafiony wniosek, bo u mnie jest jeszcze dużo bieżnika, a zasięg jest taki, jak powinien być. Dużo większe znaczenie ma współczynnik oporu opony, stan hamulców, łożysk, itp.
No i nie wiem, jak Ty liczysz ten promień, bo jeszcze nie widziałem w osobówce bieżnika wysokości 1cm.
 
     
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 188
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-08-27, 12:35   

vwir napisał/a:

... jeszcze nie widziałem w osobówce bieżnika wysokości 1cm.

Może nigdy nie widziałeś nowych opon.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 338
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-08-27, 17:01   

Weź w rączkę suwmiarkę i zmierz wysokość bieżnika w nowej oponie. W standardowych oponach wyjdzie Ci 7-8mm. Licząc zużycie do znaków ostrzegawczych daje to maks 6mm różnicy pomiędzy nową a zupełnie zużytą oponą.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 794
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-08-27, 17:29   

Nowa opona w EU musi mieć grubość bieżnika 8mm lub więcej mierząc do znacznika. Oznacza to że dostępne na rynku opony mają minimum 9,5mm a w praktyce dużo więcej - właściwie zawsze ponad centymetr całkowitej głębokości. Im tańsze opony tym głębokość bieżnika zazwyczaj większa.

Na zachodzie nie wolno zmieniać średnicy koła więc kupując większe felgi trzeba zakładać oponę o niższym profilu i często właśnie kilka milimetrów bieżnika robi wielką różnicę.

Grubość bieżnika może mieć wyraźny wpływ na zasięg ale jeszcze większy na wskazania instrumentów pokładowych.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Maras 
AMPERA 2012


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 138
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-27, 18:47   

vwir napisał/a:
Weź w rączkę suwmiarkę i zmierz wysokość bieżnika


Przecież nie chodzi o licytowanie się o 1mm, chodzi o różne czynniki. Te o których mówisz też są ważne. Założyłem że w chwili zmiany opon nie zepsuły mi się hamulce i łożyska. Bo efekt widziałem już po pierwszych 50km od zmiany opon.

Po drugie nie mam pewności że ten sam rozmiar od jednego producenta = ten sam u innego ( życie ). Co innego jak zmieniasz na ten sam model, wtedy różnice pewnie są mniejsze.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 338
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-08-27, 21:09   

YANNOSICK napisał/a:
Nowa opona w EU musi mieć grubość bieżnika 8mm lub więcej mierząc do znacznika. Oznacza to że dostępne na rynku opony mają minimum 9,5mm a w praktyce dużo więcej - właściwie zawsze ponad centymetr całkowitej głębokości. Im tańsze opony tym głębokość bieżnika zazwyczaj większa.


Tak jak pisałem - weź w rączkę suwmiarkę i sprawdź, a później pisz, bo piszesz bzdury. Na przykład nowe goodyear f1 mają trochę ponad 7mm (mierzone do końca, nie do znacznika). Goodyear efficientgrip mają 8 mm (mierzone do końca, nie do wskaźnika zużycia). Zgadzam się z tym: https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=192136

Nie chodzi mi o licytowanie się o milimetr czy dwa, tylko jeśli liczymy sobie, że przy 1cm różnicy promienia to 3% różnicy, a nagle okazuje się, że maksymalna różnica to nie 1cm tylko 6mm, to z tych 3% robi się poniżej 2%. Innymi słowy różnica średnicy spowodowana zużyciem ma marginalne znaczenie. Większe znaczenie ma starzenie się gumy (a z tego wynika różnica twardości) i jej współczynnik oporu.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 11